Skocz do zawartości

Sportowy Tłumik


Rabek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam jednak jeszcze dwa pytania.

 

W moim B6, jest założony wydech od 1200 czy to ma jakiś negatywny wpływ na silnik? Ja myślę jednak swojego wybebeszyć, albo kupić jakieś monti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JackRM

    7

  • Tolinek

    11

  • qnerk

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

.... w zasadzie to chyba tylko torowe supersporty i ćwierćmilaki mają dobierane tak kolektory, żeby

im ładnie wietrzyło garnki przy najwyższych obrotach...

ja to sie w zasadzie dopytywalem pod katem mojej pszczolki...

Bo mam mozliwosc urwania uzywanego kompletnego wydechu za rozsadne pieniadze

ale nie wiem czy warto sie w to pchac czy brac tylko nowe koncowki

(dekatalizator Y juz mam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zachorowałem na przelot. Ostatnio w koło komina pojezdziłem bez tłumika to banan mi z pyska nie schodził przez cały dzień.Teraz chce przerobić orginał na przelot i skorzystać z usług tego goscia http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=106189. Niby całość wyjdzie 250 zł. tyle ze niewiem czy bedzie dobrze,bo nieznam nikogo kto korzystał z jego usług,a w ciemno mam strach wysyłac.Co myślicie o takiej przeróbce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzicie.Toli zapodał artykulik na temat wydechów.Ma deko błędów jak koledzy zauważyli ale mniej więcej trzyma się kupy.

I tak podsumowując.Jeżeli nie robisz modyfikacji w silniku zmiana kompletnego wydechu razem z kolektorem da tyle co umarłemu kadzidło.Ba nawet może być gorzej gdyż kompletny układ jest robiony pod sportowe wałki.

Tak więc sama końcówka dla zmiany dźwięku wystarczy.Odczucia przez głośniejszą prace wydechu będą takie że lepiej przyśpiesza lepiej się zbiera i takie tam.Źle dobrany wydech ( końcówka) może spowodować dziurę np w górnym lub dolnym zakresie i takie tam.

Takie same objawy mogą wystąpić jak przy rozregulowanych gaźnikach czy zaworach.Kurcze niech spece się wypowiedzą :)

 

UWAGA! Mogą nie muszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innego forum, ale pozwala nakreślić sytuacje:

Siemka !

 

Wiekszosc z powszechnych zjadaczy chleba daje sobie wcisnac, ze sportowy lub " tuningowy " tlumik podniesie moc i moment obrotowy jednostki napedowej czyli silnika.

 

Na przykladzie mojej " K " macie najlepszy przyklad jak latwo jest wyrzucic kase za okno poprawiajac ewentualnie sound a jednoczesnie obnizajac moc i moment obrotowy silnika.

 

Jak widac zwiekszenie podanych wartosci udalo sie jedynie dwum producentom ( koszt podniesienia obydwu wartosci jedyne

1. 629,- €

2. 599,- €

czyli w ogole nieoplacalne).

 

Warto jeszcze dodac, ze w wypadku okresu gwarancyjnego sprzetu podczas ewentualnego uszkodzeniasilnika przepada gwarancja i wszystkie koszty zwiazane z naprawa ponosimy sami. :lol:

 

rezultaty testu tlumikow do BMW K 1200S ktory przeprowadzono.

 

miejsce fabrykat Moment obr. moc punktacja

1. Akrapovic / 131,6 Nm / 165,8 KM / P. 89

2. SR - Racing / 133,2 Nm / 169,4 KM / P. 88

3. GPR / 128,4 Nm / 162,7 KM / P. 80

4. Leovince / 129,6 Nm / 164,3 KM / P. 80

5. Laser / 131,5 Nm / 166,2 KM / P. 78

6. BMW / 132,3 Nm / 168,8 KM / P. 77

7. bez Kat. Arrow / 132,4 Nm / 168,5 KM / P. 75

8. bez Kat. Mivv / 130,6 Nm / 164,6 KM / P. 68

 

Tak wiec nie zawsze tuner jest w stanie poprawic fabryke. Chyba ze w brzmieniu. :lol:

Edytowane przez qnerk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innego forum, ale pozwala nakreślić sytuacje:

 

hehe ;) Bo to bmw pewnie ma taki wydech, że prawie przelotowy :D I dlatego Jacku TYLKO kasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ja też jestem za zmianą samej końcówki - generalnie co by rozwiać wątpliwości można by się pokusić o hamowanie - przed i po :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryka wypuszczając motor musi zrobić tak wydech żeby silnik pracował prawidłowo oraz spełnione były normy hałasu i czystości spalin (katalizator) co zazwyczaj oznacza że tłumik fabryczny to czopek na końcu podduszający moto które osiąga niepełną moc. Przy czym pamiętać trzeba że silnik jest zestrojony pod taki właśnie wydech.

 

Ale niejako odrazu przewidziane jest że znaczna część użytkowników będzie chciała tłumik przelotowy. Wiec fabryka odrazu podaj wytyczne do przestrojenia gaźników i dolotu i firmy robiące zestawy gaźnikowe oraz producenci dedykowanych tłumików odrazu wprowadzają kity podnoszące moc wraz z pojawieniem się moto na rynku.

 

Jak ktoś zmienia tłumik musi pamiętać o jednym: przelot powoduje wysysanie części mieszanki z cylindrów bo nie ma już fabrycznego tłumika który stawiał opór spalinom. dlatego w starszych silnikach zmiana wydechu powinna pociągnąć za sobą zmiany w dolocie. W nowszych moto elektronika praktycznie załatwia sprawę.

 

Sama zmiana tłumika zazwyczaj skutkuje pogorszeniem charakterystyki silnika i polepszeniem samopoczucia właściciela

 

Ja w moim bandziorze przerobiłem całą drogę, efekt jest naprawdę zadowalający ;) Miałem jechać z nim na hamownie ale jak się zebrałem to się okazało że mi zamknęli cały warsztat który to robił..... więc mi się odechciało jechać kilkaset km do następnego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co sądzicie o tym wynalazku, podajcie minusy jeżeli takie są w końcówce montowanej tak wysoko.

 

http://www.leovince.com/en/catalog-suzuki/terminale_ovale_omologato_evolution_ii_passaggio_alto_gsf_650_bandit_2005/8358

 

Cena: około 310 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co sądzicie o tym wynalazku, podajcie minusy jeżeli takie są w końcówce montowanej tak wysoko.

 

http://www.leovince.com/en/catalog-suzuki/terminale_ovale_omologato_evolution_ii_passaggio_alto_gsf_650_bandit_2005/8358

 

Ja chyba bym sie bal o nogi plecaczka :P szkoda ładnych nóżek. Ale za to zima masz podgrzewne siedzisko. w hornecie tez masz wysoko poprowadzony wydech to popytaj ludzi ktorzy nimi jezdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majki ma orginala ale lekko wybebeszonego i tez fajnie gada:D

 

No w moim poprzedni właściciel wpadł na pomysł, żeby wziąć w rękę długiego przecinaka, młotek i samemu zrobić sobie "przelot" :P Brzmi to fajnie, nie za głośno nie za cicho, i najważniejsze za darmo :D

 

Tak to brzmi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgięta do góry rura wydechu zakłóca wylot spalin zmieniając odbicie spalin, to tyle technicznych.

 

O ciepłych a wręcz gorących słowach plecaczka nie wspomnę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak by zamontować puszke z innego moto? Chodzi mi przede wszystkim o dźwięk, bo dla przyrostu osiągów to bym zamienił 600 na 1200 i starczy. Metodę Majka pomijam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można, kwestia dorobienia mocowania i łączenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co sądzicie o tym wynalazku, podajcie minusy jeżeli takie są w końcówce montowanej tak wysoko.

 

http://www.leovince.com/en/catalog-suzuki/terminale_ovale_omologato_evolution_ii_passaggio_alto_gsf_650_bandit_2005/8358

 

Cena: około 310 euro

 

a ja mam wysoko poprowadzoną puszkę, mniej wiecej tak:

EXTREME.jpg

 

plusy:


  •  
  • nie przytrzesz puszki składając się w zakręcie
  • +10 do lansu;]

minusy?

heh nie zauważyłem;] hmm pod innym kątem są kierowane spaliny, ale myślę, że fakt że puszka jest przelotowa ma tu i tak większe znaczenie

może być jeszcze problem z seryjnymi kierunkami, chyba trzeba by przyciąć chlapacz i zmienić mocowanie na rejestrację

 

plecaczek nigdy nie narzekał na jakieś grzania, ale puszka jest karbonowa więc może dlatego

 

jedno na co bym radził zwrócić uwagę - u mnie na rurze jest przyspawana blaszka żeby nie stopić butów o rurę..i to się przydaje bo agresywniej jadąc opiera mi się o to pięta..ale Leo to już na pewno o tym pomyślał=]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w moim poprzedni właściciel wpadł na pomysł, żeby wziąć w rękę długiego przecinaka, młotek i samemu zrobić sobie "przelot" :P Brzmi to fajnie, nie za głośno nie za cicho, i najważniejsze za darmo :D

Majki roziwń ta mysl. Moze jakies dokladne instrukcje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcje wam podam:

-bierzemy długi pręt (wiertło długie - cokolwiek) i wkładamy do wydechu

- ujmujemy w dłoń młotek (lub inne narzędzie zbrodni)

-zamaszystym ruchem przykładamy siłe do młotka który po chwili przykłada siłę do prętu

-i tak kilka razy

 

- odpalamy dziora i cieszymy sie jak pierdzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcje wam podam:

-bierzemy długi pręt (wiertło długie - cokolwiek) i wkładamy do wydechu

- ujmujemy w dłoń młotek (lub inne narzędzie zbrodni)

-zamaszystym ruchem przykładamy siłe do młotka który po chwili przykłada siłę do prętu

-i tak kilka razy

 

 

:lol: Najlepszy tutorial w tym dziale ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są też gotowe wkłady do wybebeszania oryginalnych tłumików.

Nazywa sie to "baffles kit" i jest pod konkretny model.

Tu jest instrukcja o co chodzi:

http://www.aandrmoto...structions.html

Kumpel to założył i sound jest przepiękny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazam ze temat do przyklejenia. Tutek rewelejszyn!

 

Qnerk a skad wiesz jak jest u majkiego? czyzbys byl poprzednim wlascicielem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On po prostu zajrzał mu w wydech i od razu zobaczył "o co kaman"....:) A tak swoją drogą to wracając do tutoriala to trochę chyba jakoś tego nie widzę żeby prętem i młotkiem wybić ten wkład z wydechu...chyba że to chodzi o zrobienie w nim dziury o średnicy pręta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym cos takiego chcial... Wybebeszyc puszke tylko nie chce eksperymentowac zeby nie zrobic sobie za glosnego :/

 

A z tym dziurkowaniem Qnerka to tak jak z dziurkowanymi nakretkami od sloikow na wydech w komarkach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym dziurkowaniem Qnerka to tak jak z dziurkowanymi nakretkami od sloikow na wydech w komarkach :D

albo obcinaniem końcowki rury wydechowej w motorynce :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda tak że chodzi o to żeby przedziurawić przesłone - jak parę razy walniesz w środek to w końcu szlag ją trafi - a reszta się wypali. Poprzednim właścicielem nie byłem :), bo moto było od niepalącej niemki która jeździła nim do kościoła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy specjalisci a powiedzcie czy da sie rozebrac orginalny tlumik bez drastycznych ciec? tak jakos zeby go troszke wybebeszyc jak w tej instrukcji od Jacka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.