Skocz do zawartości

Eliminator sondy lambda


gozdzik77
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Czy montował ktoś z Was " eliminator sondy lambda"? W celu poprawienia kultury pracy w dolnym zakresie obrotów od 1500-3000obr/min silnik nie szarpie na niskich biegach w czasie wolnej jazdy np. w korku. po zainstalowaniu tego rozwiązania (podobno)....

Dodam że mam założony filtr K&N i przelot LeoVince SBK.

Eliminator to rezystor o oporności 330ohm wstawiony we wtyczkę od sondy lambda, który symuluje pracę sondy. Podobno poprawia to kulturę pracy w tym zakresie obrotów.

 

Macie jakieś doświadczenia z taki  rozwiązaniem.

sonda.jpg

lambda.jpg

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kna i przelot to ogarnij kata i daj moto do wystrojenia bo teraz masz mega strate na wszystkim. A sonda sobie nie zawracaj glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i używam, jak chcesz to podślę ci te rezystorki, potestujesz u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że głupio zapytam, ale skoro rezystorek to takie super rozwiązanie to czemu nie wpadł na to konstruktor silnika ?? 😜

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, pawcioj napisał:

Sorry, że głupio zapytam, ale skoro rezystorek to takie super rozwiązanie to czemu nie wpadł na to konstruktor silnika ?? 😜

Czesto w celach odpowiedniej emisji spalin rozne glupie rzeczy musza robic konstruktorzy silnikow... nie wiem czy tutaj tez to tak dziala czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawcioj nie o konstrukcje silnika chodzi, bardziej o ograniczenia i emisje spalin. W USA nie znają i na przykład mój model motocykla w wersji USA nie ma żadnej lambdy.

Po wymianie komina i filtra lambda nie gra żadnej roli, wręcz gubi parametry i przeszkadza w prawidłowej pracy, dlatego się ją eliminuje. Można podłączyć PCV i stroić na szerokopasmowej bądź wstawić rezystor i uśrednić wartości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, to teraz jestem mądrzejszy :)  - choć wydawało mi się, że dobre spalanie paliwa to lepsza sprawność silnika.

No i może być problem jak diagnosta sprawdzi spaliny na przeglądzie -

Edytowane przez pawcioj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Franio napisał:

Mam i używam, jak chcesz to podślę ci te rezystorki, potestujesz u siebie.

Franio jak Ci się sprawdza to rozwiązanie. Rezystorek sobie kupie bo to grosze kosztuje. Czy ty masz założony 330ohm czy o innej warości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam o2 sensor eliminator z ebaya za gruby chajs ale on ma 330 ohm wiec niema sensu przepłacać. 

Wracając do twojego pytania, nie wiem o jakim poszarpywaniu mówisz i czy Ci to pomoże. U mnie takiego zjawiska nie było a eliminator siedzi dla poprawy jakosci spalin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kazek napisał:

@gozdzik77 tps ustawiałeś? 

Tak jest ustawiony dobrze "C-". Prawdopodobnie przyczyną poszarpywania w zakresie obr. 2500-3500 jest u mnie filtr pow. k&n i przelot Leovince. Być może sama sonda lambda też nie domaga, choć błędu nie generuje. Mam też założone TRE ale to nie wiele wpływa na brak równej racy silnika w tym zakresie obrotów. Więc wydaje mi się że montaż tego "eliminatora" powinna poprawić proces spalania, co znowu powinno przełożyć się na brak poszarpywania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisalem wyzej bez strojenia kompa to nie ma prawa dzialac dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cirus napisał:

Tak jak napisalem wyzej bez strojenia kompa to nie ma prawa dzialac dobrze.

Wiem że najlepszym rozwiązaniem było by wystrojenie z wykorzystaniem sondy szerokopasmowej (pod AFR) . Ale to koszt od 500-1000pln. A rezystor  kosztuje grosze. Więc warto spróbować, tym bardziej że na zagranicznych forach motocykolwych ten temat jest szeroko opisywany i takie "prowizoryczne" rozwiązanie się w większości przypadków się sprawdza.

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wywalił tre, wstawił eliminator i powinno byc dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRE mam z z funkcją on off (przełącznik) także w każdej chwili moge wrócić do oryginału, ale samo tre nie wprowadza zakłóceń w pracy silnika jeżeli chodzi o mój problem. Wstawie eliminator i zobacze jakie będą efekty. Jak to nie pomoże to  trzeba będzie przeprowadzić ECU Hacking w sterowniku.  

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zamontowałem opornik.Pojeździłem i efekt końcowy przerósł moje oczekiwania. Poszarpywanie w niskim zakresie obrotów praktycznie nie występuje, silnik pracuje równo.Jestem zadowolony z tej modyfikacji.Mam wrażenie że jeszcze szybciej wkręca się na obroty(ale to może efekt placebo). Tak jak już ktoś wcześniej pisał inżynierowie Suzuki musieli tak "popsuć" mapę w ECU żeby norma emisji spalin mogła być spełniona(uboga mieszanka), i do tego naprzemienne dolewanie i ujmowanie paliwa (stąd to szarpanie w niskim zakresie obrotów) . Nie wiem jak jest na fabrycznym wydechu i normalnym filtrze powietrza, bo ja na takim nie jeździłem być może w taki zestawieniu wszystko jest ok. Ja  już kupiłem Bandita na przelocie LeoVince i filtrze powietrza K&N i od samego początku ten niski zakres obrotów był uciążliwy. Ale ta prosta modyfikacja pomogła mi rozwiązać mój problem.  

IMG_0660.JPG

IMG_0531.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to miałem u siebie i działało zajebiście.  Tylko silnik trochę inny. Polecam to trochę rozbudować z większym rezystorem i potencjometrem. Wtedy można ustawić lepsze parametry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ze spalaniem po tej modyfikacji? 

I w sumie w którym miejscu wstawiasz ten rezystor? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, seebst napisał:

A jak ze spalaniem po tej modyfikacji? 

I w sumie w którym miejscu wstawiasz ten rezystor? 

opinasz wtyczke od sondy i wpinasz rezystor 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, seebst napisał:

A jak ze spalaniem po tej modyfikacji? 

I w sumie w którym miejscu wstawiasz ten rezystor? 

Zdejmujesz lewy boczek pod siedzeniem i masz kostkę od sondy na wierzchu. Resztę masz na zdjęciu. Co do spalania to nie sądzę żeby palił więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota.

@seebst jak niemasz przelotu i kn to sobie daruj bo popsujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kwinto59 napisał:

Goździk jaka oporność rezystorka  który wpiąłeś ?

Rezystor 330Ohm - do kupienia w każdym sklepie elektronicznym + konektorki żeńskie 2,8mm

4 godziny temu, seebst napisał:

Przelot mam, ale kn nie mam

Możesz spróbować założyć opornik (dostęp łatwy i mały koszt) nic nie ryzykujesz. A masz jakieś objawy niepokojące że chcesz to założyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.