Skocz do zawartości

Wiosenny przegląd Bandita


napoleon
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zbliża się wiosna a co za tym idzie pomału zabieram się za przegląd Bandita i przygotowania do sezonu.

Moje moto to Suzuki Bandit 600N z 98 roku z przebiegiem 80 tysiecy.

Chciałbym wymienić olej, swiece, opony i napęd. 

Czytałem opinie w internecie ale są różne. Chciałbym poradzić się Was co polecacie do swoich maszyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lutym suzuki będzie miało kolejną akcję serwisową na części i robociznę -30%

 

Ja w październiku skorzystałem z tej akcji w celu sprawdzenia luzów zaworowych. Koszt wyszedł taki sam, a może nawet i trochę mniejszy jak w warsztacie. A dodatkowo jak Ci brakuje jakiś elementów czy plastików to za dobre pieniądze można sobie wymienić co potrzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o olej, świece i opony to co możecie z czystym sumieniem polecić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do Benego 🙂

Edytowane przez kazek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - ceny znakomite jeżeli chodzi o eksploatację.

Jeżeli wiesz jaki olej był wcześniej to taki lej dalej...  jeżeli chodzi o świece to tak naprawdę wyboru kosmicznego nie ma - zazwyczaj ngk albo denso... każda będzie okej.

Nie ma się co za bardzo spinać - markowy olej, świece i opony z DOTem, który nie przekracza chociaż tych 3 lat i zostaje cieszyć się z jazdy.

Warto jeszcze zerknąć na hamulce. 🙂

Pozdrawiam

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pr,egląd zimowy to usunięcie wszelkich bolączek jakie mieliśmy w sezonie. Jeżeli jest to pierwsze zimowanie moto to zalecam dokładny pełny przegląd. W moim mniemaniu polega na:

Wymiana oluju w przednim zawieszeniu.

Wymiaba płynu hamulcowego 

Sprawdzenie luzów i smarowanie łożys zawieszenia

Smarowanie linek.

Sprawdzenie luzów zaworowych.

Sprawdzenie wiązki oraz wszystkich wtyczek.

Czyszczenie i smarowanie zacisków.

Na  sam koniec olej w silniku.

Jak pisałem w temacie Bandit po 99600 jakiej firmy olej nie ma znaczenia. Byle motocyklowy i spełniający wymogi producenta. Co do świec. Ja akurat montuje NHK irydowa, ale nie ze względu że jest moc czy jakieś tam marketingowe biadolenie. Kupiłem kilka kompletów w w cenie zwykłych.

Opony. Temat rzeka.  Co jeździec to inna technika, a co za tym idzie wymagania. Tu już musisz dobrać pod siebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Dobra to mam parę pytań do kolegów mianowicie ?? 

1. Kiedy najlepiej właśnie zrobić taki przegląd na zimę już jeśli się ma czas czy już przed sezonem ?? 

2.wymiana płynnie lagach czy jest konieczne jeżeli nie ma takiej potrzeby zachowuje się dobrze i nie wycieka ?? Fakt niewiem kiedy było to robione ale też niewiem czy sobie poradzę he pierwsze moto. Ale chce się nauczyć 

3.smarowanie łożysk zawieszenia ? Coś bardziej dokładnie 

4. Filtr paliwa warto wymieniać gdy nie czuć że coś jest nie tak ?? Jeśli trzeba możecie wskazać jaki ??

 

Olej w silniku juz wymieniłem razem z filtrem I filtrem powietrza.Bede miał teraz urlopik I z chęcią bym pogrzebal I porelaksował się przy dziorku. Płyn hamulcowy już jest zmywacz do tarczy też. Postanowiłem sobie że luzy zaworowe I świece , napinacz sprawdzę po następnym sezonie z powodu tego że u poprzedniego właściciela dziorek więcej stał niż jeździł. 

1 minutę temu, DominikDominik32 napisał:

Dobra to mam parę pytań do kolegów mianowicie ?? 

1. Kiedy najlepiej właśnie zrobić taki przegląd na zimę już jeśli się ma czas czy już przed sezonem ?? 

2.wymiana płynnie lagach czy jest konieczne jeżeli nie ma takiej potrzeby zachowuje się dobrze i nie wycieka ?? Fakt niewiem kiedy było to robione ale też niewiem czy sobie poradzę he pierwsze moto. Ale chce się nauczyć 

3.smarowanie łożysk zawieszenia ? Coś bardziej dokładnie 

4. Filtr paliwa warto wymieniać gdy nie czuć że coś jest nie tak ?? Jeśli trzeba możecie wskazać jaki ??

 

Olej w silniku juz wymieniłem razem z filtrem I filtrem powietrza.Bede miał teraz urlopik I z chęcią bym pogrzebal I porelaksował się przy dziorku. Płyn hamulcowy już jest zmywacz do tarczy też. Postanowiłem sobie że luzy zaworowe I świece , napinacz sprawdzę po następnym sezonie z powodu tego że u poprzedniego właściciela dziorek więcej stał niż jeździł. 

A I jeszcze 5 jak smarować linki ?? Szczykaweczka cienka igła I olej pod pancerz ?? Jeśli tak to jaki olej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej PTFE.. te maszynyny sa zajebiste.. najlepsze👍

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, DominikDominik32 napisał:

 

2.wymiana płynnie lagach czy jest konieczne jeżeli nie ma takiej potrzeby zachowuje się dobrze i nie wycieka ?? Fakt niewiem kiedy było to robione ale też niewiem czy sobie poradzę he pierwsze moto. Ale chce się nauczyć 

3.smarowanie łożysk zawieszenia ? Coś bardziej dokładnie 

4. Filtr paliwa warto wymieniać gdy nie czuć że coś jest nie tak ?? Jeśli trzeba możecie wskazać jaki ??

 

Olej w silniku juz wymieniłem razem z filtrem I filtrem powietrza.Bede miał teraz urlopik I z chęcią bym pogrzebal I porelaksował się przy dziorku. Płyn hamulcowy już jest zmywacz do tarczy też. Postanowiłem sobie że luzy zaworowe I świece , napinacz sprawdzę po następnym sezonie z powodu tego że u poprzedniego właściciela dziorek więcej stał niż jeździł. 

A I jeszcze 5 jak smarować linki ?? Szczykaweczka cienka igła I olej pod pancerz ?? Jeśli tak to jaki olej ??

ad.2 

 

wymienić tylko sam olej a w serwisówce znajdziesz ile go ma być

 

ad.3

smarowanie łożyk - chodzi o łożysko główki ramy, łożyska tylnego wahacza i łożyska w kiwaczce (mocowaniu amortyzatora)

 

 

ad.4

filtr powietrza - zasada taka jak w aucie - jak brudny to wymieniamy. Ja w swoim b12 wymieniam na filtr oryginalny suzuki (za namową kolegi i mojego mechanika który pracował ponad 20 lat w serwisie suzuki)

 

 

 

Najważniejsze  to zawory jak nie wiesz kiedy były ustawiane to robi się to od razu.

smarowanie linek ja używam oleju silnikowego syntetyka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wielkie dzięki kolego. Teraz widać przewagę takiego forum nad uLepem z fb. Kolego ale jeśli chodzi o zawory bo chciałbym sam spróbować muszę tylko jeszcze zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny ale czy dam radę ?? Hmm I jakie objawy dają rozlegulowane zawory. Pewnie też sprawdzenie napinacza. 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworowy najczęściej ulega kasacji więc utrata mocy i problemy z odpalaniem na rozgrzanym silniku. Za duży luz idzie usłyszeć ale to trzeba mieć wprawne ucho ;) - również utrata mocy.

Uważaj z tanimi kluczami dynamometrycznymi bo mają dość duży zakres błędu (półpanewki wałków rozrządu mogą tego nie przeżyć) - zawory dasz rade ustawić bez niego, tyle że potrzeba wyczucia.

Czy dasz rade sam? Ciężko ocenić, dla jednych to chleb powszedni, dla innych nie lada wyczyn. 

W razie co masz do mnie blisko, jak czegoś nie ogarniesz to mogę pomóc. :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej coś wiem o mechanice aż takim swiezakiem nie jestem A co do klucza to jednak zdecydowałem że będą 2 jeden z tym małym zakresem A jeden ten z większym. No I w końcu ktoś z bliska pięknie 👊 czyli rozumiem że zajmujesz się naprawa moto ? A która strona Turku ta od Kalisza ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, DominikDominik32 napisał:

Tak przy miłym oglądaniu Genesis  

jak można to w ogóle oglądać ? ... i jeszcze za to płacić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, DominikDominik32 napisał:

Tak przy miłym oglądaniu Genesis  mam pytanko skąd to może się pocić tak delikatnie ?? https://iv.pl/image/20201022-214238.GtVTC1o

 

https://allegro.pl/oferta/uszczelka-sruby-pokrywy-suzuki-gsf-600-bandit-9540401182

 

wymienić i będzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, popjus napisał:

jak można to w ogóle oglądać ? ... i jeszcze za to płacić ...

Tak samo jak oglądasz barwy szczęścia albo taniec z gwiazdami 😉 też niewiem jak można to oglądać nawet za darmo. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, DominikDominik32 napisał:

Tak samo jak oglądasz barwy szczęścia albo taniec z gwiazdami 😉 też niewiem jak można to oglądać nawet za darmo. 

Tego to i ja nie wiem ... dla mnie to ten sam poziom ...

Ale to chyba nie ma nic wspólnego z techniką ... to chyba off top

Edytowane przez popjus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Asterix napisał:

Kolego rozumiem że odkrecajac przydało by się wtedy wymienić wszystkie te uszczelki I dodatkowo uszczelkę całej pokrywy ?? 👊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienić tylko tą co cieknie. Po zdjęciu dekla będzie widać czy jest reszta uszczelek do wymiany (jak  będą twarde, popękane). Na wszelki wypadek można zamówić uszczelkę pod pokrywę i pod świece 4szt. w serwisie suzuki bo teraz jest rabat 30% na oryginalne części ale tylko w październiku lub w lutym 2021. Koszta oryginału wyszły mnie taniej niż innych firm jak ja kupowałem do swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super spróbuje zamówić dziś dzwoniłem ale niestety mają nie czynne. Koledzy jeszcz3 jedno pytanko bo będę chciał przy tym wykonać regulacje zaworów I później przy składaniu wkładając uszczelkę na tych pól ksiezycach trzeba czymś posmarować tak słyszałem żeby w późniejszym czasie nie cieklo może ktoś wie jaki to uszczelniacz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2020 o 20:57, Asterix napisał:

ad.3

smarowanie łożyk - chodzi o łożysko główki ramy, łożyska tylnego wahacza i łożyska w kiwaczce (mocowaniu amortyzatora)

W Dziorku też występuje taka kiwaczka czy trzeba wyjmować te igielki czyścić I wkładać pojedynczo ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klęknij i zobacz jak jest zmocowany amortyzator tylny do wahacza. Igiełek nie wyjmować tylko wszystko wyczyścić i nasmarować

5 godzin temu, DominikDominik32 napisał:

W Dziorku też występuje taka kiwaczka czy trzeba wyjmować te igielki czyścić I wkładać pojedynczo ?? 

tak na szybko znalezione na forum

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra o tylnim zawieszeniu już wiem. Teraz pora na przód lagi. Koledzy mam jedno pytanko mianowicie jaki olej bo interesuje mnie motul 15W interes ile wchodzi na jedna lage I ile minimetrow musi być do.lutra oleju od góry lagi ?? W serwisowce jet podane że 506 ml I 510 ml  niewiem które lepiej ,116mm I 112mm więc które koledzy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.