Skocz do zawartości

paluch
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Do tego dodałbym jeszcze spis kefirka (+ adnotacje qnerka) z tego samego tematu. Najsensowniej będzie przypiąć to do Bazy Wiedzy

 

 

1. Stan lakieru, zarysowania, wgniecenia, uszkodzenia

2. Stan plastików, popękane, klejone, otarcia pęknięcia – sprawdz daty ( na wiekszosc plastikow jest oznacznie )

3. Stan dekli, porysowane, zeszlifowane, ułamane , mocowanie zegarow I stan stelaza mocujacego owiewke

4. Ciężarki na kierownicy, porysowane zeszlifowane, podobnie klamki sprzęgła i hamulca , podnozki + dzwignia tylnego hamulca I biegow

5. Lagi przód, krzywe, proste, prostowane

a. Sprawdzenie lag:

b. ustawiamy motocykl na centralkę

- patrzymy z boku czy są w jednej linii

- i patrzymy czy koła się pokrywają

- pamietaj o kierownicy musi byc prostopadle do osi bika I rownolegla do gornej polki

- slady amatorskiego prostowania sa widzoczne golym okiem

- przykładamy do lag coś idealnie prostego (np. wkład do nożyka papierowego) i sprawdzamy czy idealnie przylega

c. Uszczelniacze:

- wciskamy przedni hamulec i dociskamy kierownicą góra dół a następnie sprawdzamy lagi czy są suche , czy nie ma stukow w okolicach glowki ramy I zawiecha

6. Rama

a. jedziemy około 60-80km/h i puszczamy kierownicę, musi jechać prosto nie może ściągać

b. pęknięcia lakieru na ramie, podejrzane spawy, korozja na spawach

7. Łożysko główki - jak to sprawdzić – stawiasz na centralke popros kumpla by docisnal moto dupa do ziemi tak by przod uniosl sie ku gorze – lapiesz za kiera I krecac w obie strony sprawdzasz czy plynnie pracuje , potem moto w tej samej pozycji lapiesz za dolna czesc lag I pociagasz do siebie I pchasz kilka razy z rzedu

8. Ograniczniki kierownicy, czy kierownica chodzi z oporem, luzem od ogranicznika do ogranicznika, czy nie urwane – potem jaka jest odleglosc kierownicy skreconej w lewo od baku nastepnie skreconej w prawo od baku

9. Hamulce:

a. Tarcze nie powinny mieć, wżerów, wyczuwalnych progów, minimalna grubość tarczy wynosi = , kolo do gory krecisz kolem sprawdzasz czy nie ma bicia

b. Klocki hamulcowe

c. Płyn, nie może być ciemno brązowy – oznacza to iż ogólnie układ hamulcowy był zaniedbany i płyn od razu jest do wymiany

d. Data produkcji znajduje sie tez na przewodzie hamulcowym , przy okazji mozesz poszukac na kole czesto tez sie tam znajduje

10. Opony – rocznik nie starcze jak 4-5 lat, minimalny bieżnik 1.5mm

11. Napęd:

a. Czy zębaki nie mają ostrych zebów

b. Stawiamy na centralną, skok w połowie około 2.5cm

c. Ile zostało naciągu

d. Lapiesz za lancuch na zebatce I odciagasz – w ten sposob sprawdzisz zuzycie

12. Silnik:przed odpalaniem zlap za kolektor wydechowy I wsadz reke za tylne srodkowe cylindry bedziesz czul czy ktos pred Twoim przyjazdem go odpalil

a. Odpalamy na zimnym ze ssaniem, musi zaskoczyć za 1 czy też 2 razem

b. Nie może dymić na niebiesko (spala olej)

c. Nie może dymić na czarno (nie wiem dlaczego)

d. Może dymić delikatnie na biało ale tylko na początku gdyż jest to para wodna

e. Silnik powinien chodzić równo, zwłaszcza po nagrzaniu

f. Obroty nie mogą falować (gaźniki do regulacji)

g. Po odjęciu gazu obroty nie mogą się „zawieszać”

h. Silnik po rozgrzaniu przejażdżce musi być suchy

i. Na przejażdżce odwinąć do czerwonego pola, na jedynce, dwójce. Musi ciągnąć równo bez dławień i innych „atrakcji”

13. Tylny wahacz – jak go sprawdzić. – podobnie jak przod – centralka kolo w gorze I naprzemian pchajac I ciagnac sprawdzasz luzy , tak na marginiesie - luzy typu : wachasz , przod + lozysko glowki wyczujesz w czasie jazdy

14. Jeśli masz możliwość sprawdź sprężanie (kompresję) w cylindrach.

0

 

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.