Skocz do zawartości

Bandit Cafe Racer Project


mercucio1
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Zważywszy, że moje Suzuki GSF 600S Bandit  kończy 20 lat w tym roku oraz że potrzebuje sporego odswieżenia postanowiłem, że się czegoś nauczę i spróbuję moich sił i przerobię mojego Bandita na Cafe Racera. Na dzień dzisiejszy nie mam jeszcze dopracownych szczegółów co i jak, ale prawdopodobnie będę się wzorował na Projekcie Eduardo Luft ( https://youtu.be/y4oUCrIrMWA )

 

Jest to mój pierwszy taki projekt, więc mam nadzieję że uda się go do końca doprowadzić :)

Tak jak wspominałem pacjent to Suzuki GSF 600S Bandit:

spacer.png

 

Korzystając z przymusowego urlopu i braku możliwości pojeżdzenia na moto ruszyłem z rozbiórką moto:

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png
 

 

W miare postępów postaram się wrzucić kolejne zdjęcia.

 

Po przyjemnej części z rozbieraniem, czas na czyszczenie i to dosłownie wszystko potrzebuje czyszczenia. Silnik idzie do szkiełkowania i malowania na czarno. Co dalej? Prawdopodobnie muszę podjąć meską decyzję co do kształtu ramy, piastkowanie i dalej do malowania, także na czarno. Uffff sporo tego, ale póki co motywacji mi nie brakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo brzydki jak mój, obserwuje i trzymam kciuki za efekt koncowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmiku masz ramę mk1. Ty masz mk2 i co byś nie zrobił, po przeszczepie jakiegokolwiek zadupka, łączenie zadupka z ramą będzie wyglądać paskudnie.
kup rozbitka mk1 1200 i działaj. rama rozwojowa, 1200 rozwojowe, żadnych pairów i innych gówien. unikniesz rozczarowań.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, krynio napisał:

na filmiku masz ramę mk1. Ty masz mk2 i co byś nie zrobił, po przeszczepie jakiegokolwiek zadupka, łączenie zadupka z ramą będzie wyglądać paskudnie.
kup rozbitka mk1 1200 i działaj. rama rozwojowa, 1200 rozwojowe, żadnych pairów i innych gówien. unikniesz rozczarowań.

Nie zgodzę się z Tobą.

zobacz te projekty. Nawet wodniaka ktoś przerobił ;)

 

17.jpg

 

suzuki-cafe-racer-fatmile-basis-suzuki-gsf-1250-bandit-14133.jpg

 

Ciekawe jaka Ty masz wizję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tych zdjęciach sam stelaż tylnego zadupka nie jest odcinany od ramy. wszystko bazuje na oryginalnym stelażu.
jak go ciachnie, zrobi mocowania, będzie wg mnie wyglądać bardzo słabo. górny element ramy pod bakiem, oraz to wytłoczenie na płaskim szerokim elemencie, zawsze będą wskazywać jakby na linię gdzie mocowania tego zadupka są jedyne optymalne. ja tam nie widzę zgrabnie zrobionego przerobionego oryginalnego stelaża pod kanapę z monstera, a taka ma być. ten zadupek na filmie też słaby jest jeśli chodzi o wyprofilowanie. za duża odległość dolnego elementu od kanapy.
obraz.thumb.png.5d76600d6c1461e6df9166b83963e2f2.pngobraz.png.3844555366c5953676f437d16a77598f.png

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek napisał:
Nie zgodzę się z Tobą.
zobacz te projekty. Nawet wodniaka ktoś przerobił
 
17.jpg.7e2e423642fee158dd8b6e14c792aa61.jpg
 
suzuki-cafe-racer-fatmile-basis-suzuki-gsf-1250-bandit-14133.jpg.593996875cb2b69cda989f32de79f9e0.jpg
 
Ciekawe jaka Ty masz wizję

Dzieki bardzo za fotki ... ten czarny mi sie mega podoba :) może w tym kierunku pójdę :)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

 

Tak jak pisałem w moim pierwszym poście, jeszcze się nie zdecydowałem jaki finalny kształt mój Bandit nabierze. Postanowiłem utworzyć ten wątek ponieważ wiem że mogę od Was dostać rzeczową krytykę i dlatego doceniam wszystkie uwagi, a w szczególności zmodyfikowane zdjęcia B600 bo dają mi pogląd co zmienić, a czego lepiej nie ruszać.


Na zdjęciu od Tomka widać, że można pokombinować bez zbytniej ingerencji w ramę. Teraz się poważnie nad tą opcją zastanawiam bo ułatwiłoby mi to robotę.

 

Jak to mówią, jak nie spróbujesz to się nie nauczysz :), a najlepiej się uczy człowiek na własnych błędach

 

LwG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podoba się w wodniaku. Przeprofilowany tylny stelaż. Jedyne co bym zmienił, to ten trójkącik zaślepił siatką jak przody i wstawił tam cała elektrykę.

Ale ja za cienki jestem w te klocki. Każdy ma swoja wizję, a ja uwielbiam oglądać efekty końcowe. Bardzo często jest tyle fajnych smaczków cieszących oko.

Zobaczcie w wodniaku. Ten mini spoilerek pod zadupkiem dla złagodzenia linii. Bardzo podcięty przedni błotnik. Wydaja się taki filigranowy.Osłona chłodnicy. Majstersztyk kamuflażu.

Zresztą takie przeróbki najlepiej oglądać na żywo.

W zeszłym roku na Moto show oglądałem motocykl co wystawił Farba. Ilość pracy i dbałość o szczegóły . Dobór głupiej śrubki czy to chrom, czy malowana, czy klasyczna. to jest majstersztyk. O rodzaju bieżnika w oponach już nie wspomnę. Bo tym tez można zepsuć cały projekt. Ale ja jestem tylko oglądacz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tomek napisał:

Mi podoba się w wodniaku. Przeprofilowany tylny stelaż. Jedyne co bym zmienił, to ten trójkącik zaślepił siatką jak przody i wstawił tam cała elektrykę.

Ale ja za cienki jestem w te klocki. Każdy ma swoja wizję, a ja uwielbiam oglądać efekty końcowe. Bardzo często jest tyle fajnych smaczków cieszących oko.

Zobaczcie w wodniaku. Ten mini spoilerek pod zadupkiem dla złagodzenia linii. Bardzo podcięty przedni błotnik. Wydaja się taki filigranowy.Osłona chłodnicy. Majstersztyk kamuflażu.

Zresztą takie przeróbki najlepiej oglądać na żywo.

W zeszłym roku na Moto show oglądałem motocykl co wystawił Farba. Ilość pracy i dbałość o szczegóły . Dobór głupiej śrubki czy to chrom, czy malowana, czy klasyczna. to jest majstersztyk. O rodzaju bieżnika w oponach już nie wspomnę. Bo tym tez można zepsuć cały projekt. Ale ja jestem tylko oglądacz ;)

Xjr farby widzialem tylko na zdjeciu no ale to klasa widac :)

mi sie oststnio ten spodobal w moim garazu (szprychy, kanapa i lakier dobrane super, jedynie co mi nie pasuje to ledowa lampa z przodu

20200309_165234.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@darekb1 Xjr to dopiero wjedzie na podnośnik ,na razie trwa zbieranie gratów , Tomek pisał o inazumie którą zkleciłem dla przyjaciela -wystawioną na zeszłorocznym custom show i którą kiedyś pokazywałem na forum.

Chyba że widziałeś białą Xjr 400 odnowioną dla żony w 2011 roku.

@mercucio1 rozpoczynanie przeróbki bez planu niczego dobrego nie wróży , zanim potniesz ramę musisz wiedzieć co chcesz uzyskać na końcu musisz mieć większość części . Szkiełkowanie ,malowanie to ostatni etap budowy ,najpierw pomysł  budowa działającego prototypu, testy ,modernizacja ,testy, poprawa wybranych rozwiązań ,testy dopiero jak wszystko poprawnie działa rozbiórka i dopieszczanie kosmetyczne .

Bardzo często jest tak że wiesz jak coś ma wyglądać ale po zamontowaniu efekt jest niezadowalający i cała robota idzie do kosza bo pierdoła nie pasuje do reszty ( paradoksalnie zasiłek jest najtrudniejszym etapem przebudowy i najłatwiej spi...ć  efekt końcowy)

Jak to mówią "diabeł tkwi w szczegółach" a tych szczegółów jest cała masa.

Cierpliwości życzę i trzymam kciuki 

Edytowane przez farba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja myslalem o ince ktorej zdjecia tu byly a pomylilo mi sie bo o xjr rozmawialismy :)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, farba said:

 

@mercucio1 rozpoczynanie przeróbki bez planu niczego dobrego nie wróży , zanim potniesz ramę musisz wiedzieć co chcesz uzyskać na końcu musisz mieć większość części . Szkiełkowanie ,malowanie to ostatni etap budowy ,najpierw pomysł  budowa działającego prototypu, testy ,modernizacja ,testy, poprawa wybranych rozwiązań ,testy dopiero jak wszystko poprawnie działa rozbiórka i dopieszczanie kosmetyczne .

Bardzo często jest tak że wiesz jak coś ma wyglądać ale po zamontowaniu efekt jest niezadowalający i cała robota idzie do kosza bo pierdoła nie pasuje do reszty ( paradoksalnie zasiłek jest najtrudniejszym etapem przebudowy i najłatwiej spi...ć  efekt końcowy)

Jak to mówią "diabeł tkwi w szczegółach" a tych szczegółów jest cała masa.

Cierpliwości życzę i trzymam kciuki 

Dzieki za radę. Mam w głowie pomysł jakbym chciał żeby moto wyglądało. Ostatnie zdjęcie które załączył Tomek, trochę dało mi lepszą perspektywę i chyba będę się szedł w kierunku gdzie modyfikacja ramy będzie tyczyła się samego zadupka. Lepiej uciąć za mało niż za dużo.

 

Co do reszty to napewno czyszczenie, malowanie, zmiana lampy, odchudzenie poprzez pozbycie się wszystkich owiewek, filtry powietrza stożkowe, kierownica typu clip-on, wyswietlacz elektroniczny (minimalistyczny). Jako że to pierwszy projekt to sporo muszę się nauczyć, ale jak nie spróbuje to się nie nauczę. Z domami mówią że pierwszy dla wroga, drugi dla znajomego i dopiero trzeci dla siebie - zakładam że podobna analogia ma się do projektów motocykli :).

 

Dodatkowo zanim dokonam przeróbek bez powrotu, to postaram sklecic kilka pomysłów w photoshopie i zobaczymy jak to wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, farba napisał:

, Tomek pisał o inazumie którą zkleciłem dla przyjaciela -wystawioną na zeszłorocznym custom show i którą kiedyś pokazywałem na forum.

 

Czyż nie są dopieszczone ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam,
W ostatnich dniach udało mi się przysiąść i wyczyścić kilka komponentów. Niestety jeszcze kilka zostało.

spacer.png

spacer.png
spacer.png
spacer.png
spacer.png

 

Czy ktoś może polecić gdzie w Rzeszowie lub okolicach będę mógł wypiaskować/wyszkiełkować i proszkowo pomalować ramę, silnik, wahacz i kilka innych mniejszych części?

 

LwG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie można bylo przed koronaświrusem ale teraz to nie wiem czy chlopaki działają, 55 km masz ale to godzinka autem, w poniedziałek mogę zadzwonić i zapytać. Ziomek piaskował i proszkowo ramę do b12 strzelił (moto mial z wysp i rama była w nienajlepszej kondycji). Aligancko mu zrobili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Jako że nic się nie dzieje w temacie, to zapytam wprost: czy nowa właścicielka jest już na forum?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z powodu nie dawnej operacji kolana oraz rozpoczętą budową trochę kiepsko u mnie z czasem :( ... Bandit niestety nadal w kawalkach i oczekuje na lepsze dni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast tematy pomyliłem. To scramblera kupiła jakaś panna, która jeszcze tu nie zawitała.

 

No nic, walcz, tnij, spawaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.