Skocz do zawartości

Crash Pady - Jak Wykonać Crash Pady Samemu?


Gość Woytec
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

tzn grubość pręta akurat wziąłem przypadkowo chodzi mi głównie o sam POLIAMID czy się nadaje

 

jeśli dobry mam pomysł to będę przyjmował zapisy wyjdą dosłownie grosze w porównaniu do oryginalnych bo cały metrowy pręt mi nie potrzebny

Edytowane przez szoter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MATAR

    7

  • szoter

    6

  • MetalBeast

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

zrobisz crashy na przód silnik i tył, bd wyglądał jak bmx z pęgami :P

 

no ma te właściwości wytrzymałościowe itp... chyba sam się na to skusze B)

 

jest czarna(wg mnie lepsza kolorystycznie niż ta mleczna) fi 50 x 500

 

http://allegro.pl/it...0_mm_pa6_g.html

 

edit: chyba, że będziesz miał zamówienie no to bardziej opłaca się kupić metrówkę

Edytowane przez kornik19888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tez myślałem o czarnej tylko za bardzo nie wiem dokładnie w jakich miejscach powinny być te pady i jaki długie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowym zadaniem crashpada nie jest uratować dekle przed porysowaniem, tylko przed rozstrzskaniem.

NA początek mamy mocowanie do ramy - najlepiej stalowe, potem aluminiowa tulejka, sam ścierny element crashpada, i w srodek śruba - możliwe miękka - 8.8 już za twarda.

A teraz dlaczego miękka śruba i aluminiowa tulejka - ma to na celu amortyzacje uderzenia, śruba i tulejka ma się zgiąć jeśli będzie potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam znajomego który przerabiał mi tłumiki w mojej XJcie z 4 do jednego i efekt przerósł moje oczekiwania i teraz będę u niego zamawiał crashPady więc jeśli ktoś chce możemy zrobić większe zamówienie zawsze to wyjdzie trochę taniej , a koleś ma taki sprzęt że toczy szlifuje spawa i poleruje każdy gatunek metali KO, alu , nawet jak sobie ktoś złote zażyczy. "jacekrysiek" dorabiał u niego osłone na łańcuch chyba z KO możecie zapytać jak mu sie podobało

Edytowane przez M�ODY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem była już akcja na Crash Pady wykonane samemu. Organizował ją Mazi. Były do wyboru 2 rodzaje jeśli chodzi o materiał:

1.) Z poliamidu.

2.) Miękkiego aluminium.

Tu masz link

Uśmiechnij się do niego:

-może ma je jeszcze na zbyciu;

-może zrobi je;

-może chociaż poda Ci rysunki techniczne co by było łatwiej/szybciej Ci je zrobić.

Edytowane przez MamutMen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem była już akcja na Crash Pady wykonane samemu. Organizował ją Mazi. Były do wyboru 2 rodzaje jeśli chodzi o materiał:

1.) Z poliamidu.

2.) Miękkiego aluminium.

Tu masz link

Uśmiechnij się do niego:

-może ma je jeszcze na zbyciu;

-może zrobi je;

-może chociaż poda Ci rysunki techniczne co by było łatwiej/szybciej Ci je zrobić.

 

jeżeli juz to tylko po rysunki :P 150 zł troche drogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunki robiłem ja więc je tu umieszczę ponownie:

 

Zgodnie z obietnicą podaje wymiary crash padów dla banditów 95-04 (mają taki sam rozstaw śrub z boku na ramie).

 

Ogólny wygląd crash pada od góry

p1201844zw0.jpg

 

Wygląd od strony śrub mocujących

p1201849ha1.jpg

 

Tak wygląda wnętrze samej końcówki, w środku znajduje się śruba imbusowa 10mm trzymająca całosc w kupie

p1201847wk0.jpg

 

A tu zrobiona na szybko wymiarówka, jeżeli zapomniałem o jakiś wymiarach to dajcie znać lub coś jest nie jasne. UWAGA - RYSUNEK NIE TRZYMA WYMIARÓW, jest tylko poglądowy więc ważne są wymiary podane w milimetrach.

Pierwszy rzut to widok od góry, drugi z boku a trzeci od strony śrub mocujących.

crashpadywymiarywj4.gif

Drugi crashpad jest taki sam poza tym, że tulejkę łączącą płaskownik mocujący z tym walcem na końcu ma dłuższą o 1cm, czyli dokładnie 5cm (to co jest zaznaczone na rysunku o długości 40mm).

 

Całośc wykonana z aluminium (tak przynajmniej mi się wydaje, lub jakiegoś lekkiego stopu stali), śruby mocujące do ramy 8mm długość jak na wymiarówce, natomiast główna śruba znajdująca się we wnętrzu 10mm (długość w zależności od preferencji - zależy od głębokości wydrążenia w końcówce crash pada) - moja ma chyba 85mm wraz z główką.

Jak coś to piszcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki :)

szkoda ze mam 400 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunki robiłem ja więc je tu umieszczę ponownie:

Wobec tego zwracam honor. Pamięć zawodna jest :) 150 zł to drogo? Zobacz na markowe ile kosztują. Za konkret robotę to wcale nie dużo. No ale każdy ma swoje preferencje i upodobania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie zrobiłem z teflonu a przy samej ramie miałem tuleją aluminiową ale teraz zrobiłem sobie taką niby klatkę na silnik więc crachpady mi już nie potrzebne, jak ktoś chce to oddam za hm 30zł kpl. ale samemu trzeba się pofatygować, może i tanio ale to z lenistwa bo nie chce mi się tego wystawiać no i to do K5-ki nie wiem jak to jest w starszych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak dla mnie za kawałek plastiku 150 zł to drogo nie mówiąc już jak mówiłeś o oryginalnych.

przecież koszt zrobienia takiego czegoś nie powinien przekroczyć 30 zł

 

ale niestety nadeszły takie czasy ze rzemiosło jest strasznie drogie (ostatnio zapłaciłem 50 zł za zakucie łańcucha jeszcze powiedzieli mi ze i tak tanio pytam sie za co za skręcenie dwóch śrubek 15 min roboty) dlatego chce zrobić sobie sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Szoter - zdradź swoje plany co do tego jak chcesz zrobić crashe wlasnorecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co patrzyłem to chyba do 650 nie będą pasowały. A ktoś gdzieś widział jak się montuje crashe do 650 k6? Bo nie za bardzo wiem gdzie je zamocować. Z prawej strony jeszcze jest miejsce na ramie ale z lewej słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka mocowań

1.Do wieszaka silnika

2.Aluminiowa obejma na ramie

3.Aluminiowa obejma na silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Tomek.

 

Ja mam Puig-a i mocuje się zamieniając oryginalną śrubę trzymającą silnik z ramą na dłuższą której "przedłużeniem" jest crashpad.

 

Ale widziałęm też modele z obejmami na ramę - ale jakiś inny producent to robił...

Poszukaj - był wątek o crashpadach - też tam pisałęm i pisaęłm jakie są do wyboru... Nawt jakieś linki podawałem - chyba ;)

 

PS

Przeglądam forum poprzez słaby GPRS i ciężki mi poszukać Ci tego wątku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się pochwalę swoimi crash-ami , które zrobiłem.. :)

 

http://img707.imageshack.us/gal.php?g=zdjcie001x.jpg

 

co prawda miał to być zespół, ale nie miałem alu i zrobiłem z samego czarnego poliamidu. Mocowanie do ramy w miejscu zawieszenia silnika z przodu. Tylko trza dłuższe śruby zastosować....

 

PS Crashe są mojego projektu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamus dla mnie one wygladaja jak ze sklepu. dobra robota. nic tylko toczyc i sprzedawac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za pomoc.

Adamus te twoje crashe rzeczywiście pierwsza klasa.

Jakoś w sierpniu albo na początku września będę robił swoje to się pochwalę jak mi wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, jak chcecie to mogę podrzucić projekt komuś na maila ;) . Nie mam zamiaru zarabiać na tym, wolę się podzielić. Jak są jacyś chętni to zapraszam :) . Tylko moich jeszcze nie założyłem(brak czasu). Także nie wiem czy śruba jest ok....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja poproszę:) amikol15@tlen.pl

z góry dzięki

 

Myślicie, że śruba o wytrzymałości 5,8 nie będzie za słaba?

Bo albo nie znalazłem albo nie ma nic pomiędzy 5.8 a 8.8.

Edytowane przez Adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja poproszę:) amikol15@tlen.pl

z góry dzięki

 

Myślicie, że śruba o wytrzymałości 5,8 nie będzie za słaba?

Bo albo nie znalazłem albo nie ma nic pomiędzy 5.8 a 8.8.

 

Jak wrócę do domu to ci prześlę na maila rysunek w pdf-ie. Jeśli chodzi o twardość śrub to imbus nap zaczyna się od twardości 10.8 , natomiast śruby z łbem szesciokątnym już od 5.8 . Tylko pręty gwintowane można kupić w mniejszych klasach twardości tj poniżej 8.8

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do crash'y im miększa śruba tym lepiej, nawet 5.5 będzie ok - do dostania w OB. 10.8 jest za twarda i pęknie przy uderzeniu, a ma się zgiąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.