Skocz do zawartości

Poci się laga (Bandit 650s K7)


AdamG
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na jednej z lag mojego bandita pojawił się olej i widać, że olej zaczyna ściekać po dolnej części. Motocykl po puszczeniu kierownicy wpada odrazu w shimmy, więc zacząłem szukać przyczyny i to było pierwsze co zauważyłem. Od kilku miesięcy było to coraz mocniej odczuwalne.

 

Co prawda wykręcałem lagi i wymieniałem już olej w Bandicie 600, ale w 650 jeszcze nie. Zawieszenie ma tutaj regulację, więc jak się do tego dobrze zabrać. Nie wymieniałem też jeszcze uszczelniaczy (jedynie parę lat temu z chińskiej 125tce), na co powinienem zwrócić uwagę i jakie kupić?

 

Próbowałem znaleźć konkretny temat na forum, ale na razie bez rezultatu. Będę wdzięczny za pomoc lub nakierowanie na odpowiedni temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 600 różni się tylko korkiem. Na co zwrócić uwagę. Zdejmij sobie pierścienie przeciwpyłowe i zobacz czy laga tam nie jest zarysowana.

I druga bajka. Jak nikt nie wymieniał oleju w lagach, a ma już swoje lata i przebieg, to robiąc uszczelniacze wymień też panewki.

 

Ps. Sprężyna w ladze gęstym zwojem do dołu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomocne filmy

https://www.youtube.com/watch?v=vrmYJgcGX30

 

https://www.youtube.com/watch?v=1J-xm2x3DsE

 

Panewki do sprawdzenia po rozebraniu, wymień uszczelniacze olejowe i koniecznie przeciwpyłowe. Filmiki pokazują co i jak. Niektórzy przed wbiciem uszczelniaczy olejowych lekko nagrzewają lagę w miejscu gdzie znajduje się uszczelniacz - lepiej wchodzi bo materiał się rozszerzył. Na spokojnie zrobisz to sam. Robić powoli i dokładnie. Do mycia używam zmywacza do hamulcy. Momenty dokręcania śrub przy składaniu masz w serwisówce.

Edytowane przez Asterix
dodatnie tekstu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomek napisał:

Od 600 różni się tylko korkiem. Na co zwrócić uwagę. Zdejmij sobie pierścienie przeciwpyłowe i zobacz czy laga tam nie jest zarysowana.

I druga bajka. Jak nikt nie wymieniał oleju w lagach, a ma już swoje lata i przebieg, to robiąc uszczelniacze wymień też panewki.

 

Ps. Sprężyna w ladze gęstym zwojem do dołu :)

 

 

Motocykl był od nowości regularnie serwisowany, ma ledwo 23 tys przebiegu (oryginalny), więc panewki powinny być ok. Znalazłem już filmy na YT i przejrzałem znalezioną serwisówkę, więc myślę, że dam radę :) A jak ze śrubą na dole lagi, jest jakiś problem z jej wykręceniem i wkręceniem, bo widziałem w serwisówce, że potrzebny jest jakiś specjalny bardzo długi klucz, który wkłada się od góry lagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie potrebny tenklucz zeby zablokowac tloczysko inaczej nie odkrecis mozesz taki klucz zrobi z szpilki gwintowanej i dwoch nakretek , albo poprostu pneumatem na kazdymm warsztacie ci odkreca jak go  nie masz , i tak jak mowi Tomek koniecznie sprawdz panewki , jak przebija miedziany podklad to do wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AdamG napisał:

 

 

Motocykl był od nowości regularnie serwisowany, ma ledwo 23 tys przebiegu (oryginalny), więc panewki powinny być ok. 

O regularnym serwisowaniu i to w uznanych serwisach niech wypowie się Monti i Tola. Chyba, że sam serwisowałeś lub trafiłeś na serwisanta pasjonata.

 

Co do dolnej śruby poluzuj jak lagi będą skręcone. To samo górne korki. I dla ułatwienia wykręć sobie na maks regulację w korkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Lagę udało się elegancko rozebrać. Największym wyzwaniem okazało się odkręcenie osi koła, bo nawet w warsztacie samochodowym nie mieli imbusa 19. Na szczęście znalazłem pasująca śrubę z nakrętka i brat zaspawał mi to w całość tworząc klucz 🙂 Teraz czekam tylko na nowe uszczelniacze. 

 

Stary uszczelniacz wygląda jak nowy, więc trochę to dziwne, że przepuszczał.

IMG_20200527_150456.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolna panewka śmietnik (chyba że to jakiś syf przy demontażu lub refleks). A jak wygląda górna ? Daj fotkę w środku :)

 

Co do klucza ośki. Imbus 19mm, w Castoramie, OBI czy innym markecie bez problemu kupisz. Koszt około 20-30 zł ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Tomek napisał:

Dolna panewka śmietnik (chyba że to jakiś syf przy demontażu lub refleks). A jak wygląda górna ? Daj fotkę w środku :)

 

Co do klucza ośki. Imbus 19mm, w Castoramie, OBI czy innym markecie bez problemu kupisz. Koszt około 20-30 zł ;) 

Tomek o górna panewka się święci. Zdejmij obie wyczyść i wrzuć fotki

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Moim zdaniem wyglądają bardzo dobrze, porównałem ze zdjęciami nowych.

 

Przy okazji wyszło, że mam mały luz na dolnym łożysku główki ramy. Jak odkręciłem górną półkę to pokrętło regulacyjne mogłem ręką dokręcić 🙂 Luz skasowałem i jak wszystko złożę w całość to mam nadzieję, że prowadzenie się poprawi, bo jakoś tak niepewnie ostatnio się prowadził, szczególnie w zakrętach. W dodatku po puszczeniu kierownicy ta odrazu wpadała w shimmy.

 

IMG_20200527_204631.jpg

IMG_20200527_204643.jpg

Edytowane przez AdamG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą mniejszą ogląda się w środku ;)

Ale ta większa wygląda ładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już odkręcałeś półkę to weź i rozbierz, umyj i dostań się do łożysk główki ramy. Obejrzyj łożyska a jak będą dobre to i tak przydałby się nowy smar bo taj już pewnie bagno będzie. Ja bym wymienił te łożyska, koszt niewielki a pewność że przód będzie cały zrobiony. Mi tak wcześniej wymieniali spece mechanicy łożysko główki że się skończyło po 15tkm. Moto zaczęło się gorzej prowadzić i powyżej 190km/h dostawało shimmy. Zrobiłem kompleksowo przodzik i jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta mniejsza panewka w środku też jest gładka. A rozkładanie główki ramy to już ponad moje zdolności i jeśli będzie coś nie tak to oddam do warsztatu. Poza tym kierownica chodzi idealnie gładko, nie ma żadnego blokowania w środkowym położeniu, a lekkie dokręcenie śruby regulacyjnej zlikwidowało i tak minimalny luz. Jutro składam moto w całość i po jeździe dam znać jaki był rezultat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko lekko dokręć bo i tak dociśnie ją lekko górna półka jak ją będziesz dokręcał, oczywiście z serwisowym momentem Nm. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit poskładany. Zdecydowana poprawa prowadzenia, szczególnie w łukach. Shimmy przy puszczeniu kierownicy niemal zniknęło. Niemal, bo niestety nadal pojawia się w zakresie 85-100km/h. Powyżej i poniżej tej prędkości nie pojawia się. Czego to może być przyczyną, bo dziwne, że tylko w tym zakresie. Nic nie wskazuje na zużycie jakiegokolwiek łożyska. Pracują idealnie. Kwestia wyważenia opony? Była wymieniana w czerwcu przez poprzedniego właściciela i raczej była wyważana, ciężarki wyglądają na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, AdamG napisał:

Bandit poskładany. Zdecydowana poprawa prowadzenia, szczególnie w łukach. Shimmy przy puszczeniu kierownicy niemal zniknęło. Niemal, bo niestety nadal pojawia się w zakresie 85-100km/h. Powyżej i poniżej tej prędkości nie pojawia się. Czego to może być przyczyną, bo dziwne, że tylko w tym zakresie. Nic nie wskazuje na zużycie jakiegokolwiek łożyska. Pracują idealnie. Kwestia wyważenia opony? Była wymieniana w czerwcu przez poprzedniego właściciela i raczej była wyważana, ciężarki wyglądają na nowe.

Kufer Masz założony? Jak nie to opona będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważ przednie koło... Może felga jest minimalnie krzywa.

50 minut temu, AdamG napisał:

 Była wymieniana w czerwcu przez poprzedniego właściciela i raczej była wyważana, ciężarki wyglądają na nowe.

 

 

Jak to piszą "raczej"... 😋

Musisz wyważyć koło bo być może oponka ma "gula", albo felga może lekko skrzywiona

Edytowane przez jacek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, adi234 napisał:

Kufer Masz założony? Jak nie to opona będzie.

 

A mam, założyłem tydzień temu. Sprawdzę bez 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma kufer wspólnego z efektem "shimmy"?  Musi cosik być nie tak z przednim zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś raczej ma bo u siebie bez kufra mogę lecieć aż do zamknięcia licznika. Z kufrem max 160 km/h bo powyżej zaczyna trzepać kierownicą.

 

Błędy w pisowni sponsoruje Tapatalk.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też kufer i sakwy boczne.Jak jadę 160 i wyżej to na kierze nic nie czuje.Ale fakt 60 -80 to tak jak puszczę kiere to czuje shimme

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek1 napisał:

A co ma kufer wspólnego z efektem "shimmy"?  Musi cosik być nie tak z przednim zawieszeniem.

Może mieć, już parę lat temu czytałem o podobnych problemach po założeniu kufra. Pewnie ma to związek ze zmianą rozłożenia masy, bo kufer może działać trochę jak spojler i może być tak, że w pewnym zakresie prędkości struga powietrza właśnie na niego trafia. Na szczęście bardzo łatwo to zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, benywariat napisał:

kufer daje objawy w wyzszych predkosciach nie przy takich 

Nie koniecznie ,u mnie był to przedział jak pamiętam coś między 50-70km/h.

Przy ciulowej oponie też pamiętam telepalo ale przy małej prędkości puszczonej kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pusty stelaż centralny, bez kufra, też potrafi działać jak płetwa i powodować telepanie motocykla od 70km/h wzwyż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.