Skocz do zawartości

Suzuki Bandit 1200 - sprzęgło


Wnukos
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj odpaliłem motor po dłuższym postoju i ruszyłem na przejażdżkę, zrobiłem z 20km na trasie i wracając do domu na sygnalizacji zauważyłem że ciężko znaleźć jest mi bieg neutralny, jak zgasiłem to wbiłem bez problemu, a ruszając ze świateł zauważyłem że po przyciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu pierwszego motor ciągnęło, podczas jazdy sprzęgło zachowuje się normalnie, ale podczas postoju problem występuje. Ktoś może to już przerabiał? Sprzęgło hydrauliczne, jest możliwość regulacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tutaj : https://polishbanditcrew.pl/topic/6322-regulacja-sprzęgła-hydraulicznego/

 

Regulacji nie ma -  może trzeba olej zmienić i przy okazji płyn w układzie sprzęgła ?? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny w sprzęgle do wymiany. Spróbój na początek te telarzowe 2szt wymienić. Koszt ok 100zł

U mnie pomogło 

A jak już tarcze sprzęgła słabe to wymieniaj cały pełen komplet

No i rególacje nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wnukos napisał:

Witam, wczoraj odpaliłem motor po dłuższym postoju i ruszyłem na przejażdżkę, zrobiłem z 20km na trasie i wracając do domu na sygnalizacji zauważyłem że ciężko znaleźć jest mi bieg neutralny, jak zgasiłem to wbiłem bez problemu, a ruszając ze świateł zauważyłem że po przyciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu pierwszego motor ciągnęło, podczas jazdy sprzęgło zachowuje się normalnie, ale podczas postoju problem występuje. Ktoś może to już przerabiał? Sprzęgło hydrauliczne, jest możliwość regulacji? 

 

A czy rozklejałeś tarcze po dłuższym postoju. Często nikt tego nie robi. Wtedy tarczki i kosz dostają ostro po du... zanim się rozkleją.

Druga bajka to płyn. Kiedy wymieniany ? Ja do sprzęgła w dziorze polecałbym jednak 5.1

Zacznij od wymiany płynu. Jeżeli to nic nie pomorze, wymień od razu komplet tarcz i sprężyn. Będziesz miał spokój na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Tomek napisał:

 

A czy rozklejałeś tarcze po dłuższym postoju. Często nikt tego nie robi. Wtedy tarczki i kosz dostają ostro po du... zanim się rozkleją.

Druga bajka to płyn. Kiedy wymieniany ? Ja do sprzęgła w dziorze polecałbym jednak 5.1

Zacznij od wymiany płynu. Jeżeli to nic nie pomorze, wymień od razu komplet tarcz i sprężyn. Będziesz miał spokój na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów ;)

Nie rozklejałem, motor mam niespełna rok, nie wiem kiedy był wymieniany płyn, ja od zakupu wymieniłem olej w silniku, filtr i świece w tym sezonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kolei zobacz czy sprzeglo nie zapowietrzone , potem reszta z serwisowka , warto wymienic plyn bo i tak co dwa lata trzeba zmieniac 

11 godzin temu, rafix napisał:

Sprężyny w sprzęgle do wymiany. Spróbój na początek te telarzowe 2szt wymienić. Koszt ok 100zł

U mnie pomogło 

A jak już tarcze sprzęgła słabe to wymieniaj cały pełen komplet

No i rególacje nie ma

tam sa tylko talerzowe 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki płyn kupić i jak się go wymienia? Przepraszam ale jestem początkujący...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak jestes poczatkujacy to sciagaj serwisowke i poczytaj . kup tak jak mowi Tomek jakis 5.1  w zupelnosci wystarczy sciagasz dekiel wysysasz plyn, czyscisz zbiorniczek nalewasz plyn , pom;pujesz klamka nastepnie ja przytrzymujesz i popuszczesz odpowietrznik , zakrecasz go znowu pompujesz i tak kolko az zacznie leciec czysty plyn wtedy wszystko skrecasz i gotowe nie zapomnij w miedzyczasie dolewac plynu zeby nie zassalo powietrza 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło :) chociaż ten 1 bieg wrzuca się z takim stuknięciem, ale zmieniać biegi mogę na postoju z odpalonym silnikiem i znaleźć neutralny. Bardzo dziękuję za pomoc :)

Pomogło :) chociaż ten 1 bieg wrzuca się z takim stuknięciem, ale zmieniać biegi mogę na postoju z odpalonym silnikiem i znaleźć neutralny. Bardzo dziękuję za pomoc :)

 

https://zapodaj.net/5b32fa2d5369d.jpg.html

tak wyglądał stary płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 6.06.2020 o 18:33, benywariat napisał:

jedynka zawsze wchodzi ze stuknieciem , tym sie nie przejmuj 

oki, ale problem wrócił, albo i nie ustąpił, nie latałem w dłuższe trasy, wczoraj zrobiłem ze 150km i to samo, więc zostaje zdjąć dekiel i zobaczyć co się tam dzieje i jak coś wymienić kompletne sprzęgło. Znalazłem taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/kompletne-sprzeglo-ebc-suzuki-gsf-1200-bandit-9081414878 podejdzie? I mam jeszcze pytanie czy ktoś może z okolic Białegostoku należy do klubu? Bądź z samego Białegostoku? Nigdy tego nie robiłem, więc wolałbym zlecić to osobie która zna się na tym i jest polecana.

 

Pozdrawiam

 

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tej cenie to masz komplet ebc srk 

skoro tak sie dzieje to przyjzalbym sie pompie oreaz wysprzeglikowi bo pewnie tam sie zapowietrza 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
W dniu 22.06.2020 o 17:21, benywariat napisał:

w tej cenie to masz komplet ebc srk 

skoro tak sie dzieje to przyjzalbym sie pompie oreaz wysprzeglikowi bo pewnie tam sie zapowietrza 

Wróciłem dzisiaj z urlopu to się wezmę znowu za motor, ogólnie to zauważyłem też że jak motor jest w fazie rozgrzewania to sprzęgło działa bez zarzutu, jak już się nagrzeje to problem wraca.

Mogę się przyjrzeć pompie oraz wysprzęglikowi i zamówić na podmianę, chyba że ktoś ma używkę lecz sprawną ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie czeka wymiana sprzęgła w b6 i zastanawiam się  czy wymieniać razem ze sprężynami czy tylko tarcze ? ogólnie nie mam problemów ze sprzęgłem tylko sie skończyło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien komplet. Ja przeszedlem chyba wszystkie mozliwe problemy ze sprzeglem. 1 wymienilem same sprezyny, potem komplet i na koniec okazalo sie ze nie slizga ale skleja sie (winne byly nowe przekladki). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też myslałem... co prawda mam jeszcze drugie używane sprzęgło może je porostu założę. W sumie to ja mam 2 silniki w częściach 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz czas na zabawe to mozesz pomierzyc i jak w normie to zalozyc jezeli sie nadaje. Na chwile pewnie uratujesz sytuacje. 

Ja wrocilem do oryginalnych przekladek bo nowe z zestawu mialy wadę a wyszedl problem z rozwiazaniem gwarancji, do tego bylem kilka dni przed wyjazdem. Ale jezdzi do dzisiaj. 

Sprezyny skrecaj kluczem z ustawionym momentem chyba tam bylo 14Nm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.