Skocz do zawartości

Bandit 400 - Nie Pali - Silnik Gaśnie - Utrata Mocy


Gość wicu1988
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 year later...
  • Odpowiedzi 167
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Kondzio

    16

  • Łukasz600

    7

  • jab2

    14

Witam forumowiczów!!

Ostatnio przed samą zimą pojawił mi się problem z moim B4. W drodze do pracy silnik mocno się dławił i nie zbierał. Powrót niestety moje B4 zaliczyło na przyczepie kumpla. Od tamtej pory nie mogę go uruchomić. Silnik kręci ale nie odpala. Pomyślałem że pewnie trafiło mi się jakieś lipne paliwo bo tankowałem u jakiegoś prywaciarza. Zapodałem do gaźników na szybko Crabu Clean Motula i jakimś cudem sprzęt odpalił jednak po założeniu baku i złożeniu sprzętu w całość problem pojawił się od nowa. Więc panowie fachowcy proszę o jakieś sugestie jeśli znajdziecie chwilę żeby się tu dopisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kranik czy jest sprawny, bo jeśli założyłeś bak i przestał odpalać to tu może być problem.

Sprawdź wężyki czy nie są przypadkiem zagięte od paliwa i podciśnienia.

Masz założony filterek paliwa?

Sprawdź i doładuj akumulator, sprawdź iskrę może świece odmówiły posłuszeństwa, jeśli iskra jest przeczyść świece, spuść paliwo z gaźników i zalej świeżym dając kranik na PRI i spróbuj znowu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez obstawiam abyś sprawdził kranik, węże i ew. filterek paliwa jak masz.

Odkreć na PRI poczekaj z 3 minuty i odpal.

Odkręć spusty gaźników i zobacz czy jest paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuję coś i dam znać jak postępy chociaż przypuszczam że temat na tym się nie skończy, ale na tą chwilę dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !! zgodnie z waszymi radami sprawdzałem układ paliwowy. Kranik ok!! paliwo do komory pływakowej dopływa, i do cylindra na pewno też bo świece były mokre więc raczej je zalało. Przy sprawdzaniu świec zauważyliśmy z kumplem, że iskra na niej jest bardzo słaba i przeskakuje. Tylko co może być przyczyną bo świece mam od niedawna na wiosnę kupowane. :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może ostatnio przepalałeś bandziora kilka razy tylko na chwile ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że od wiosny to nie znaczy, że dobre.

 

Jak iskra przeskakuje to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć że był przepalany bo on do momentu awarii był cały czas w trasie. Usterka powstała przed zimą i od tamtej pory próbuję z tym walczyć na tyle na ile mi czas pozwala. A co do świec to już drugi komplet jaki mi padł od kiedy ma mam motocykl, a to raptem dwa lata. Dlatego mnie to trochę dziwi. Pierwsze świece kupiłem NGK zaraz po kupnie moto, drugie za namową znajomych DENSO i już mam na nich przebicie. Dlatego właśnie zastanawiam się co może być przyczyną tak szybkiego zużycia świec. Ostatnio rozmyślałem nad opcję że świece które kupuję mogą być za "zimne". Podobno świece "gorące" ulegały lepiej samooczyszczeniu i może to też ma znaczący wpływ na przebicie i trwałość świecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece się wkręca takie jak zaleca producent a nie inne.

Jak w silniku są modyfikacje to wtedy się coś zmienia ale to już inna bajka.

 

 

A nie jeździsz przypadkiem na krótkich odcinkach? Takich z 5-10km? Bo wygląda na to, że silnik się nie rozgrzewa prawidłowo. Może termostat? W B4 jest wskaźnik temp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniaj świece skoro piszesz że iskra słaba i możliwość przebicia. Obecnie mało które świece na polskim rynku przetrzymują zimowanie. Idź do sklepu z częściami moto/samochodowymi weź świece na wzór i powiedz że chcesz z takim gwintem podkreślając przy tym że jakąś dobrą a nie bubel. W motocyklowym pewnie wybierze odpowiednie z katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba i tak będę musiał z tym poczekać do wiosny bo jak założę nowe świece to trzeba je przepalić na dłuższej trasie a przy dzisiejszych warunkach choć zima nie sroga :) to i tak to nie ma za bardzo sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak założę nowe świece to trzeba je przepalić na dłuższej trasie

 

bzdura z PRLu

Świec się nie wygrzewa, co nie oznacza że nie trzeba o nie dbać.

 

 

A to tak dla zgaszenie niepotrzebnej dyskusji (kilka postów niżej):

 

wygrzewanie świec

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro kranik działa, to zmieć świece, spawdź airbox- może syf tam jakiś pod wpływem wilgoci blokuje przepływ powietrza, no i oczywiście świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje mi już chyba tylko opcja zakupienia kolejnego kompletu świec. Mam nadzieję że to ostatni w najbliższym okresie :) i że to rozwiąże problem!! Dam znać jakie będą postępy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam mam taki problem, kupiłem tydzień temu bandita 400 gasł na wolnych obrotach (właściwie ich nie było) po wciśnięciu sprzęgła motor gasł. Oddałem go serwisu na czyszczenie, regulacje i synchronizacje gaźników. Odebrałem go wczoraj i wszystko było niby ok moto wyregulowane, wolne obroty są. Mechanik powiedział mi natomiast że według niego za ciasno są ustawione luzy na zworach ssących bo moto ciężko odpala na zimnym i że trzeba by to zrobić, na razie odmówiłem ze względu na koszta. Dzisiaj jadąc do pracy moto na światłach popyka chwile na wolnych obrotach które stopniowo spadają coraz bliżej zera i moto gaśnie. Powiedzcie mi proszę czy to może mieć związek z tymi za ciasno ustawionymi luzami zaworowymi ssącymi przez co do silnika nie dostaje się odpowiednia ilość powietrza i zassanego paliwka i moto gaśnie, czy może jest coś jeszcze co warto sprawdzić i wymienić? A dodatkowo dodam, że ciężko też odpala rano za trzecim dość długim kręceniem na ssaniu.

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu kolejna osoba zaczyna serwis od końca??? Robienie gaźników jest bez sensu bez zrobienia zaworów. Teraz zrobisz zawory i gaźniki są do ustawienia jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, gazniki sie robi po regulacji luzow zaworowych i wymianie filtra powietrza bo inaczej to nie ma sensu. Mechanik ma racje ze to moze byc przyczyna gasnacego i zle odpalajacego moto. Warto sprawwdzic krucce sace bo moze maja dziure i lapia lewe powietrze i przez to moze nie byc wolnych obrotow i bedzie silnik gasl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a widzicie to tego nie wiedziałem, że tak się robi, jestem dość zielony w tematyce bo to mój pierwszy moto. To co proponujecie bo mechanik za regulacje zaworów chce 250zł i jak mówicie, że potem jeszcze raz gaźniki to jest kolejne 250zł :( ała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do naszej bazy wiedzy i sam zrób. Sprzęt kosztuje + 20zł a roboty jest na 3h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok sąsiad jest w miarę ogarnięty i ma szczelinomierze wiec myślę że z tym sobie poradzimy, ale co potem z tymi gaźnikami? znowu mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki też można samemu. Nie jest to jakaś wielka filozofia. Na necie kupa filmów jak zrobić i użyć waku. W sumie to za 300zł można se kupić waku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.