Skocz do zawartości

Silnik - stuki, puki i inne dźwięki dochodzące z silnika


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taką samą sytuację jak kolega- autor tematu. Przy porządnie rozgrzanym silniku słychac charakterystyczne cykanie na 95% zawory, z prawej strony silnika(...)

 

Ja jak miałem niewyregulowane zawory, to cykanie było, owszem, ale na górze, pod pokrywą zaworową. Dół silnika raczej ma mało do zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    21

  • Cirus

    22

  • nieaktywny7

    33

Ja jak miałem niewyregulowane zawory, to cykanie było, owszem, ale na górze, pod pokrywą zaworową. Dół silnika raczej ma mało do zaworów.

No mi przed regulacją i po regulacji tak cyka z pod pokrywy zaworów. Regulacja nic nie zmieniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi przed regulacją i po regulacji tak cyka z pod pokrywy zaworów. Regulacja nic nie zmieniła.

 

To może nie zostały wyregulowane odpowiednio? :zeby2:

u mnie po regulacji cykanie jak ręką odjął...

Edytowane przez remki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory musza być słyszalne, musza miec swój luz, jak ich nie słychac to wtedy trzeba sie martwic i jak najszybciej wyregulowac

Edytowane przez Paweli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witojcie

 

Po kolei koledzy i kolezanki ( albo odwrotnie jak Panie czuja sie urazone :P ) Ostatnio (moze przeczulony jestem z powodu ogladania duzej ilosci filmikow o padnietych panewkach ) trapi mnie dziwny dzwiek z silnika dochodzacy jakby z prawej strony. Dzwiek hmmm przypomina troche dzwiek jakby ktos kawalek plastiku cienkiego wsadzil w kolo od roweru :P takie cykanie! Na wolnych wolniej na wyzszych szybciej. nie jest to metalowy dzwiek taki inny . I tutaj rodzi sie moje pytanie :D :

 

1.Jak sprawdzic ten napinacz tego lancuszka . Nie odsylajcie mnie do FAQ bo tam nasz guru Qnerkowy opisal to w 7 punktach i wydaje sie proste. W hayensie tez jest napisane tylko tam jest miliard obrazkow i cholernie wqrw*a mnie ten manual bo polapac sie tam nie moge. Jak to zrobic ! Moze ktos poradzi lub i ma jakies fotki albo to na tych hayensowych wytlumaczy po ludzku po kolei ? Nio i czy to moze byc to cholerstwo ?

 

2. Moze to byc magiczne cholerne panewkowe g**no ? Jak sie to objawia ? Jaki jest ten dzwiek ? Sa objawy w mocy ? W Spalaniu ? W kolorze spalin ? Pytam laicko bo chce wiedziec

3. Obadam zawory jeszcze chociaz na poczatku sezonu je robilem ale i tak tam zagladne i czy to moze jakis zawor tak klepac ?

 

4. Co to moze tam byc ? Jak cos to moge nagrac ten dzwiek jakby co :)

 

 

Dzieki i pozdro

 

BTW: Jak ktos zrobi porzadnie opis tego napinacza rozrzadu na bank sie to przyda dla mniej kumatych Bandytow

 

Pzdr

 

LwG

Edytowane przez cyb3rm4n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jeszcze co nie co http://polishbanditcrew.pl/topic/411-jak-sprawdzic-napinacz-lancucha-rozrzadu/page__p__4709__hl__napinacz+__fromsearch__1#entry4709

musisz się przyzwyczaić że w Dziorze ciągle są jakieś dziwne dźwięki jeżdżę już ponad 2 lata i wciąż odkrywam nowe zastanawiając się kiedy się w końcu rozpadnie a ten uparcie działa maszyny z duszą mają to do siebie że lubią zagadać do właściciela trzeba tylko dokładnie zrozumieć ich język, ja wciąż się uczę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem i z tym i tym, przeszło mi jak sprawdziłem napinacz i okazało się że nie jest tak tragicznie jak myślałem.

Olałem też ciągłe wsłuchiwanie się w głośną pracę silnika. Bandit chodzi jak sieczkarnia i tak mu jest dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za offtop ale nawiązując do dziwnych dźwięków - ja mam tak z łańcuchem. Wymieniony był na wiosnę. Kiedy jest świeżo po smarowaniu to jadąc słyszę jakby dźwięk turbiny z tyłu. Albo padającego / wyjącego łożyska :blink: . Kiedy łańcuch jest przybrudzony to dziwne dźwieki z tyłu cichną :blink: Ostatnio mój bandzior robił za łódź podwodną i po nasmarowaniu łańcucha znowu wyje jak potępieniec. Szkoda siły i czasu na "nasłuchy" - lać wachę do baku i dawać maszynie w p..ę - bo sezon już w połowie.

pozdro ... :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to w końcu jest z tym cykaniem? U mnie też występuje niezależnie od temperatury, ale nie przekłada się to na spalanie, moc, kolor spalin tudzież cokolwiek innego. Sprawdziłem już wiele rzeczy począwszy od dokręcenia kolektora wydechowego do gum przy gaźnikach ale bez skutku - dźwięk dalej występuje. Zauważyłem natomiast, że w odniesieniu do bandita praktycznie wszystkie dziwne dźwięki tłumaczone są działaniem jakiejś tam nieznanej siły :) ("ten typ tak ma" "jak bandit pracuje cicho to źle" itd.). Mam zatem nadzieję, że w temacie wypowie się więcej użytkowników (w szczególności naszych obeznanych w temacie mechaników) bo póki co powszechność tego zjawiska jest dyskusyjna, zaś przyczyny i ewentualne skutki takiego stanu rzeczy przynajmniej dla mnie pozostają tajemnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt się nie wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma i już :P

 

Nie hałasuje 1 element tylko cały silnik. Hałasuje wszystko, zawory, rozrząd, sprzęgło, skrzynia, wszystko co wykonuje ruch (obrotowy, posuwisty i jakie se wymyślicie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

klekocze ,cyka ,brzęczy tak ma i jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prawej może walić kosz sprzęgłowy lub cokolwiek w jego pobliżu. Równie dobrze może się tylko wydawać, że to jest z prawej strony. Zawory mają grać, bo jak podeprą się (i ucichną) to nie dobrze. Pilnować, żeby zawory były równo poustawiane, był zapas na napinaczu rozrządu i zmieniać olej. Olejaki nie są dobre dla ludzi, którzy przejmują się cykaniem w silniku.

Ps. Jak sieczkarnia to chodzą Ducati, to już nawet dla mnie jest masakra:-p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyb3rm4n nie przejmuj sie tylko jezdzij , ja tez kiedys tak sie przejmowałem tymi dziwnymi dzwiekami z silnika ale wkoncu to olałem i zrobiłem 8 tyś i bandzior działa jakby z salnou dopiero wyjechał :) zmieniaj olej z filtrami lej wache i do przodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Panowie a czy miedzy koszem sprzegla który moze walic a skrzynia jest mozliwosc ze coś tam lata luzno i o coś trzaska, albo ze dzwiek wychodzi ze skrzyni na wolnych , poza tym podczas jazdy jest Ok?

 

 

Podłączę się pod temat. Pytanie bardzo podobne jak napisał kolega Paweli. Ale od począku: Jakiś czas temu oglądałem moto i jedyną rzeczą do której się przyczepiłem był właśnie metaliczny, równy łomot, stuk, czy trzaski- tak jakby coś luźno latało i klepało metal o metal. Czuć to było nawet gdy rękę trzymałem na prawym podnóżku. Odgłos pochodził gdzieś spod alternatora (tak jakby ze środka skrzyni- między sprzęgłem a skrzynią) Sprzęgło to nie było (a może było?) Czy sprzęgło włączone czy wyłączone stuk był taki sam- a ledwie słyszalny był tylko szum kosza. Stuk ten był taki sam- niezależny od wciśnięcia sprzęgła, równomierny z obrotami, im wyższe tym szybszy stuk. Najbardziej słyszalny na wolnych. Po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu- ucichło, po ruszeniu też już nie było słychać- ucichło w momencie wrzucenia biegu. Czyli jak na moje ucho jest to napęd- skrzynia lub sprzęgło- Ale co dokłądnie- nie mam pojęcia i w tym jest problem... Zdaję sobie sprawę że na odległość za wiele nie można ocenić, nie słysząc tego klepania, ale chciałbym zadać pytanie czy jest tam jeszcze coś co może tak hałasować (pytam pod kątem wymiany tego elementu) (nie wiem, może napęd altka, jakieś łożysko, czy cuś...) Może jest tam coś co wystarczy wymienić i cieszyć się spoko sprzętem. Bo motocykl naprawdę był OK, poza tą jedną wadą. Tak mi przyszło jeszcze na myśl teraz- może to być np luźny łańcuch napędowy? (Napęd ogólnie był do wymiany) (który pod wpływem drgań nap*****ał o silnik, czy o ramę czy o cokolwiek metalowego? Tylko trochę za rytmiczne to było jak na łańcuch... nie wiem tak mi się wydaje że to nie łańcuch tylko coś w środku, ale nic sobie nie dam uciąć :) ) Ma ktoś jakieś pomysły co tam może tak grzechotać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę że stuka mu z lewej..sprzęgło jest z prawej

On napisał ze puka mu z prawej, patrz co czytasz! U mnie amor sprzegla wali na wolnych i czy z lewej czy z prawej slychac go tak samo, a moze nawet lepiej z lewej... bo w ta wlasnie strone sa obrucone sprezyny amora i jest on mniej wiecej po srodku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tybek - wrzuc filmik, ogladales ten moto czy to Twoj? Moim zdaniem to amor sporzegla, to samo co ja mam, posłuchaj tego i powiedz czy to taki dzwiek co w tym jajku na filmie, bo u mnie to wlasnie to. http://www.youtube.com/watch?v=ATRmdBwj0T4&feature=player_embedded

Edytowane przez Paweli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sęk w tym że to w motocyklu, który chciałem kupić. Oglądając go byłem w 100% przekonany że będzie mój, ale po odpaleniu się zawahałem i waham się do dziś (tym bardziej że był czerwony :D )- bo nie wiem co to jest i ile kosztuje wymiana tego czegoś. Ale powiem Ci że tak powiedzmy w 75-95% to jest ten sam dźwięk, który podesłałeś. Dałem ciała że nie nagrałem właśnie filma z pracy silnika.... Kosztowna jest wymiana tego amortyzatora (o ile to on) żeby wszystko było tip-top, nie orientujesz się? Aha i pytanie wynikające z tego stukania- czy powinien taki amortyzator tak trzaskać w motocyklu o przebiegu ~50tys km? Czy było kręcone? Czy nie ma reguły kiedy ten amortyzator zacznie trzaskać? Aha- ponoć właściciel wymieniał sprężyny od sprzęgła- mają one coś z tym wspólnego (np zły montaż, inne sprężyny itp)?

Edytowane przez Tybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybity amortyzator sprzęgła jest normalna sprawą :) - naprawa polega na wymianie całego kosza sprzęgłowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybity amortyzator sprzęgła jest normalna sprawą :) - naprawa polega na wymianie całego kosza sprzęgłowego

... a słyszałeś juz w innych motocyklach z tym silnikiem dzwiek wywalonego amora na zywo? Bo niby to normalne w suzuki a nie liczni tylko tak maja i wciaz mnie to dziwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ja mam ro samo. Regulowane były w salonie suzuki - zawory, nowy olej przyszedł, wymieniony napęd, alternator, synchronizowane gaźniki i stuka na wolnych przy alternatorze, czy li kosz sprzęgła najwyraźniej??? Można z tym jeździć, nic sie nie spaprze ??? Aha, na początku po odpaleniu tak jakby mi sie sprzęgło sklejało, wrzucam 1 trzymam sprzęgło i jak przygazowuje to ok 5tys obr lekko rusza, czy to normalne???? Po jakimś czasie sie "rozkleja"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.