Skocz do zawartości

Silnik - stuki, puki i inne dźwięki dochodzące z silnika


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Ostatnio zauwazyłem że po odpaleniu dziorka coś mi stuka w silniku dry.gif Po nagrzaniu się silnika wszystko jest ok.
Stuki dochodzą z prawej strony silnika, z jego wnętrza.
Czy to kolejna przypadłość naszych lubiących chrobotać, grzechotać, wpadać w rezonans Banditów? Raczej wątpię i zaczynam się martwić....

http://www.youtube.com/watch?v=JLAICOIHuF4

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    21

  • Cirus

    22

  • nieaktywny7

    33

ja sie nie znam ale jak bym usłyszał cos takiego u siebie to bym powiedział ze to...korba bo np na poluzowany kosz sprzegłowy mi to kompletnie nie wyglada..ale wali Ci to zacnie ze tak powiem

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, coś klepie...

Klepie szybciej jak zwiększasz prędkość obrotową silnika.

Można strzelać, że zawór... kiedy ustawiałeś klawiaturę?

Najlepiej jakbyś był w stanie osłuchać trochę bardziej ten silnik.

Jak masz dostęp, to pożycz stetoskop i zlokalizuj lepiej to miejsce,

jeśli nie to na ucho przynajmniej :) wiemy że z prawej strony silnika,

jeszcze tylko: bardziej góra czy dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to zawór taki dzwiek moze wydawać ? zastanawiam sie tylko czemu niby ten klekot znika wraz ze wzrostem temperatury..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA dzień dobry sprawdź świece - później reszte elementów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm u mnie jest coś podobnego, jednak zdecydowanie ciszej niż u Ciebie... jednak nie zauważyłem prawidłowości w tym, kiedy to przestaje "klepać", czasami stuka nawet jak jest ciepły, porobiło mi się to pod koniec ubiegłego sezonu, jak byłem u mechanika żeby wszystko osłuchał, jak na złość tymczasowo się naprawiło:P, spróbuje podskoczyć jak tylko zrobi się trochę cieplej, może tym razem się uda:) ale jak namierzysz wcześniej co to może być, będę dźwięczny za jakiekolwiek informację:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byłem u mechanika żeby wszystko osłuchał, jak na złość tymczasowo się naprawiło:P

dokładnie tak samo miałem ;)

Bandziora kupiłem pod koniec września, synchro i zawory dopiero bedą robione za jakiś tydzień albo dwa(zawory sam spróbuje ustawić - 150zł drogą nie chodzi, synchro to już dam zarobić mechanikowi - również 150zł krzyknął...)

od momentu kupienia wymieniłem:

- olej

- filtr powietrza

- świece

- napęd

 

Stuki dochodzą z prawej strony silnika, tak jakby z cylindra. Dodam że bandzior ostatnio zaczął mi się ostro grzać(do lewego dekla silnika nie przyłożę ręki dłużej jak na 1 sekunde). Prawdopodobnie przez wymianę filtra powietrza(był biały, teraz wrzuciłem czerwony), ale jak pisałem synchro już wkrótce, do tej pory raczej moto będzie stało.

 

Przez to grzanie bandzior wpier*ił mi troszkę oleju ... a może to od "wyganiania pająków z tłumika" po zimie, musiałem się wyhasać ;)

 

Nie znam się, ale czy to przypadkiem nie napinacz może wydawać taki dźwięk?

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie tylko czemu niby ten klekot znika wraz ze wzrostem temperatury..

Wraz ze wzrostem temperatury metal rozszerza się co powoduje kasowanie się luzu.

 

 

 

kornikbp - jeśli po regulacji zaworów problem pozostanie, to sprawdź ośkę przepustnicy w gaźniku nr 1 (pierwszy z prawej jak siedzisz na motocyklu),

spotkałem się z tym że luz na tej ośce dawał takie stuki jak u ciebie, po nagrzaniu się silnika, rzeczywiście stuk prawie znikał.

Jak mechanik będzie synchronizował to powinien je wcześniej wyczyścić i sprawdzić więc się dowiesz, czy z ośką jest coś nie tak.

Edytowane przez And'GP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odczułeś, że bandzior gorzej idzie kiedy to stuka w silniku. Ja bym obstawiał zawór bo mogła się popuścić kontra na śrubie regulacyjnej i w związku z tym śruba się wykręciła i zwiększył się luz między zaworem a dźwigienką ale z drugiej strony to jak sie nagrzeje to przestaje, albo kiedy nie jest rozgrzany to nie dostaje oleju na wałki rozrządu bo może być zatkany kanał olejowy i jakiś zawór chodzi na sucho a ze wzrostem temperatury olej robi się rzadszy i jakoś tam się przedostaje, w najgorszym przypadku obrócona panewka na wale ale ona też by stukała stale nie zależnie od temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to bandzior idzie jak trzeba, stuki są raczej zaraz po odpaleniu, silnik zimy czy letni, podczas jazdy ich nie słychać(wiem bo jeździłem bez kasku - nie bijcie :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pewne przypuszczenie ale nie jestem pewien.

 

Prawdopodobnie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą i ten „stukot” to przepychane powietrze z cylindra do cylindra.

 

Ale najlepiej jak byś podleciał do mechanika i sprawdził na 100%

 

bo na słuch to nieba rdzo.

 

pozdr

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory lub świece.To tak na dzień dobry.

Obstawiam raczej zawory.

PS.Wbrew obiegowym opiniom u mnie zawsze luz się zwiększał nie malał.Efekt słychać na w/z filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby była to uszczelka pod głowicą możliwe, że z tego powodu mogły by się pojawić wycieki, "pocenie się" z pod śrub na górnej pokrywie silnika?, nie wiem jak to konkretnie się nazywa:P bo teraz po zimie zaobserwowałem u siebie taki mankament..;/ więc może dało by się to połączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby była to uszczelka pod głowicą możliwe, że z tego powodu mogły by się pojawić wycieki, "pocenie się" z pod śrub na górnej pokrywie silnika?, nie wiem jak to konkretnie się nazywa:P bo teraz po zimie zaobserwowałem u siebie taki mankament..;/ więc może dało by się to połączyć.

 

Głowica jest to cały blok nad cylindrami w którym znajduja się zawory oraz od góry na nim przykręcone są wałki zaworów.Uszczelka pod głowicą jest to uszczelka między głowica a blokiem cylindrów.To co Ty piszesz jest to pocenie się pod deklem zaworowym.W dziorku wygląda to tak.Jest jedna duża uszczelka dookoła całego dekla zaworowego na styku z głowicą oraz 4 uszczelki na gniazdach świec TZW misie.( z uwagi na wygląd).Mamy dwa misie z dwoma uszkami i dwa z jednym uszkiem.Jeżeli pokrywa jest niedokręcona lub któraś z w/w uszczelek stwardniała/pękła lub jest "wygnieciona" następuje pocenie sie pod deklem zaworowym lub przy jednej lub kilku (4) śrubach na górze pośrodku dekla tzw. śruby kanałów olejowych.Jeżeli natomiast poci sie przy którejś z ośmiu śrub na pokrywie (te z dużym łbem) to wygniecione/pęknięte/stwardniałe sa podkładki uszczelniające znajdujące się bezpośrednio pod śrubami na deklu zaworowym.

 

Mam nadzieje że jasno to opisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku ja pomogę opisać problem devq jego dzwięk jest bardzo podobny do jakiegoś przekaźnika lub Zwary na kablach jak by masa na chwilkę dotykała gdzieś ramy coś w tym deseniu ale nie wiem jak to się ma do tego bo to jest zbyt regularne.

A co do jego pocenia jest spocony zaraz przy śrubach od głowicy od zewnętrznej strony.

Ale to dziwne bo z tego co pamiętam w zeszłym sezonie kiedy go zamykał nic podobnego się nie działo...chyba że mnie pamięć nie myli ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje Tomku ogólnie mam już pojęcie co i jak, z tego co zdołałem wywnioskować z opisu to będzie nieszczelność na pokrywie zaworów a nie na głowicy:)chodzi o te 4 śruby u góry z płaskimi łbami, no i na pewno nie widziałem tych śladów pod koniec zeszłego sezonu, porobiło się to zimą, MaQ musisz zacząć grzać ten garaż:P ale chyba dość tych spekulacji odnośnie przyczyn tych tajemniczych stuków, z tego co widzę zostało nam jedynie skontaktować się z mechanikiem:) mój niestety najbliższe wolne terminy będzie miał może pod koniec kwietnia;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwardniały uszczelki pod tymi śrubami.Ot cała filozofia.

 

I nadal upieram się nad zaworami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pozytywnej opcji stawiałbym na zawory w pesymistycznej na korbowod. Sprawdzanie zacznik oszywiscie od tej tanszej, pierwszej opcji.

 

Jeśli sam nie potrafisz sprawdzić zaworów to przynajmniej wyklucz korbowód:

-wykręcasz świece

-odkręcasz dekiel na wale pod którym jest zapłon

- długi śrubokręt wkładasz do cylindra i za pomocą klucza kręcisz wałem tak by tłok szedł do góry

-wyjmij śrubokręt i obróć wałem do przodu tak żeby tłok szedł już w dół. zostawiasz w różnych pozycjach, 20 stopni, 90 170.....

-wkładasz śrubokręt i próbujesz pchnąć tłok. Jeśli przy którymś ustawieniu zauważysz że wyraźnie ustąpił pod naciskiem znaczy że panewki padły

 

Sposób ten jest mocno doraźny i nie wyłapiesz małych luzów.

 

Niemniej przy stukach podobnych do twoich jak rozebraliśmy silnik w moto klienta to korba miała dobre 0,5 cm luzu i gościu chciał to sprawdzić tak dla pewności bo moto dobrze jeździło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sposób ten jest mocno doraźny i nie wyłapiesz małych luzów.

 

 

...ale patent dobry ;)

 

tylko skąd mamy mieć pewność, że padły panewki a nie sworzeń tłok-korba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyszło mi do głowy co byś sprawdził wydech - owiń kolektory przy głowicy szmatą i zobacz czy będzie ciszej - spróbuj też dokręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za rady! :)

W sobotę się za to zabieram. pytałem kilku znajomych to obstawiają zawory. Wyreguluję i zobaczymy czy problem ustąpi(tak czy siak muszę przed sezonem zrobić te zawory + synchro)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaworów nie obstawiam. Strzelam że to jednak korba bo odgłos klepania zanika na chwilę przy spadku obrotów z wyższych kiedy to układ korbowy ma minimalne opory.

 

Oby moje słowa w g.... się obróciły :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amen :D

A jeśli jednak masz rację to orientacyjny koszt? "panie idz pan w h..???" :D

 

 

EDIT:

 

 

wygląda na takie same objawy, na tym filmiku są to zawory. Jutro mam wolne to pobawię się w doktora ;) Kurna na 18 kwietnia Bandzior musi być TIP TOP, bo Jasna Góra wzywa !

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wygląda na takie same objawy, na tym filmiku są to zawory. Jutro mam wolne to pobawię się w doktora ;) Kurna na 18 kwietnia Bandzior musi być TIP TOP, bo Jasna Góra wzywa !

Na Twoim filmie łupie jakby panewka na wale lub poluzowana kontra na dźwigni zaworu.

Natomiast to co jest na wideo z Dragstarem nijak się ma do Twojego - tam po prostu nic złego nie słychać.

Zrzucać pokrywę zaworów i sprawdzać co to.

Aha, kijem drewnianym (przykładasz do ucha koniec) lub stetoskopem możesz sprawdzić, z którego miejsca dobiega hałas.

 

W każdym razie dźwięk jaki wydaje Twój motocykl to nie kwestia luzu zaworowego. Za bardzo nadupca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.