Skocz do zawartości

Silnik - stuki, puki i inne dźwięki dochodzące z silnika


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

To się zapytam czy zmieniałeś świece? Bandzior nie palący na jeden gar daje dzwięk b. podobny do panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    21

  • Cirus

    22

  • nieaktywny7

    33

Sam się o tym przekonałem, nie palił mi na jeden gar i od czasu do czasu dało się odczuć puknięcia i to bardzo mocno...w pierwszej chwili przyprawia to o stan przedzawałowy,dopiero macając kolektor jedna rura była zimna :D

Edytowane przez Rabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniane na NGK, jesienią, kolektory robią się ciepłe zaraz po odpaleniu.

 

Ma ktoś może tutorial o regulacji zaworów w PDFie? Link w Bazie Wiedzy wygasł :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy łańcuszek rozrządu nie wydaje podobnego dzwięku?

Nie dźwięk łańcuszka jest całkiem inny.No chyba że aż tak zniekształcone nagranie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to też fakt. Jak by to był łańcuszek to przy zwiększaniu obrotów chyba by tego nie było słychać (chyba że byłby naciągnięty jak gumka z majtek :)

 

Poprawcie jak się myle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuszek rozrządu nie stuka.

Tutaj ewidentnie coś klepie, a nie ociera się, czy grzechocze/dzwoni.

Poczekajmy... zrobi regulacje zaworów i prawdopodobnie będzie ok,

jeśli nie to wtedy będziemy kombinować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jak coś to mam wersję PDF tą od Anarcho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej to samo, ale po kolei:

Regulacja zaworów zrobiona pomyślnie. Nie wiedziałem, że to taka prosta sprawa, poprostu bajeczka (150zł zostało w kieszeni).

Silnik teraz pięknie grzechocze, aż się nie chce go gasić ;) Wymieniłem filtr powietrza na stary(dopóki nie zrobię synchro), po krótkiej przejażdżce stwierdzam, że przestało strzelać w tłumik po oduszczeniu gazu :)

 

Na krzywce 4 cylindra zawrów wydechowych jest taka ryska:

 

krzywka.jpg

 

Ale chyba to nie ma wpływku na dźwięki dochodzące z silnika?

 

Stukot na zimnym silniku jest dość słyszalny, choć wydaje mi się że telefon jakoś mocniej go wychwytuje niż ucho. Nie mam stetoskopu, więc przykładałem ucho do drewnianego kołka a kołek do silnika:

- z gaźników nic nie słychać

- z dekla gdzie jest oczko poziomu oleju również nic niepokojącego nie słychać

- dźwięk dochodzi gdzieś z cylindra, osłuchałem go w sposób opisany wyżej i nie mogę tego zlokalizować :angry: wydaje mi się że tylko "gołym" uchem słychać ten stukot.

 

Z kolektorów nic nie dmucha, przykładałem szmatę. Dźwięk pochodzi ze środka silnika.

W poniedziałek zadzwonię do mechanika, umówię się na synchro i przy okazji on oslucha silnik, bo może za bardzo sram żarem i mój Dziorek jeszcze nie umiera ;)

 

A mam jeszcze pytanko:

1. może ten stukot jest przez ruską wachę? zawsze lałem 95 (diewjanosta piać ;)), ale po zimie dolałem trochę 92

2. może olej stracił troche swoich właściwości po pracy w zbyt wysokiej temp(ostatnio mi się nieźle grzała maszyna - po wymianie filtra powietrza i nie zrobieniu synchro - nie bijcie) i nie ma dobrego smarowania?

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Te ryski na wałku nie wyglądają pięknie..... Ale sam szczyt krzywki wygląda dobrze.

 

Żeby ocenić czy się martwić czy nie powinieneś obejrzeć powierzchnię popychacza..... Ale jak na moje nie jest źle..... Wygląda to tak jakby kiedyś tam silnik miał przytarcie (brak oleju, jazda na kole) i na tej części która mniej pracuje pozostały ślady, szczyt krzywki się w czasie dalszej pracy wytarł i wygładził.

 

2. Stukot jest mechaniczny. Coś w środku wali i to nie przez ruską wachę....

 

 

3. Nie bardzo rozumiem co ma zmiana filtra powietrza a w szczególności synchronizacja gaźników do grzania się.

Ku pamięci: synchro gaźników=gładsza praca na wolnych obrotach i przy lekkim odkręceniu

Żeby olej zmienił swe właściwości to nie wiem co musiałbyś robić z bandziorem....

 

 

Do mechanika marsz.

Edytowane przez MOTOMYSZOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak jakby kiedyś tam silnik miał przytarcie (brak oleju, jazda na kole) i na tej części która mniej pracuje pozostały ślady, szczyt krzywki się w czasie dalszej pracy wytarł i wygładził.

Dokładnie. Ktoś kiedyś łapnął ładnego szlifa na lewą stronę. Dekielek nieźle przytarty.

 

A przy synchro nie ustawia się składu mieszanki? Chyba od tego może się nadmiernie grzać? Mogę się mylić, nie jestem mechanikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w środku wali i to nie przez ruską wachę....

 

A ja bym to sprawdził ,

spalanie stukowe przy niskiej liczbie oktanowej paliwa potrafi być naprawde głośne

 

PS

Ruska wacha do japończyka......... :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz widzę, jak białorusini leją do ścigaczy na cpnie 92 i jakoś latają, nikt nie narzeka. Ale dla świętego spokoju zaleję jutro na cpnie Polskiej 98, Sam byś lał gdybyś miał po 2,50 :P

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz widzę, jak białorusini leją do ścigaczy na cpnie 92 i jakoś latają, nikt nie narzeka. Ale dla świętego spokoju zaleję jutro na cpnie Polskiej 98, Sam byś lał gdybyś miał po 2,50 :P

ale oni pija 98% (bez zakąski) , i żyją ,a my po tym zdychamy

niby ten sam homo sapiens :P

 

sorry za offtopic

Edytowane przez Norbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A przy synchro nie ustawia się składu mieszanki? Chyba od tego może się nadmiernie grzać? Mogę się mylić, nie jestem mechanikiem :)

 

 

Synchronizacja- jak sama nazwa wskazuje wyrównuje podciśnienie panujące w gaźnikach. Dzięki temu wszystkie dają tą samą dawkę paliwa na biegu jałowym oraz przy niskich prędkościach obrotowych.

Synchronizacja jest tylko ostatnim ,,szlifem" wieńczącym regulacje gaźnika albo gdy coś zaczyna się dziać z wolnymi obrotami. (nie jestem zwolennikiem sezonowego wykonywania synchro ale jak kto woli. Może to dlatego żę mam własne wakuometry :lol: )

 

Ustawianie mieszanki następuje poprzez ,,kręcenie" śrubami w gaźnikach. Wymaga albo maszynerii (sonda O) albo sporo wiedzy i umiejętności.

 

 

Co do spalania stukowego to i owszem, jest głośne. Ale nie ma charakteru regularnego tłuczenia i napewno nie występuje na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do spalania stukowego to i owszem, jest głośne. Ale nie ma charakteru regularnego tłuczenia i napewno nie występuje na zimnym silniku.

Kurde miałem iść spać!

 

 

a jaki ma mieć charakter?

walca wiedeńskiego czy tanga?

raczej synchroniczny wraz ze wzostem obrotów

i jak na mój stan wiedzy to bardziej na zimnym niz na ciepłym silniku !

 

poprawcie mnie prosze jeśli się mylę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie stukowe ma bardziej "metaliczny" dźwięk, nie obstawiałbym tego.

Tym bardziej, że jak się nagrzeje silnik, to problem zanika (lub jest mniej słyszalny).

 

Jeśli regulowałeś zawory i jesteś pewien, że zrobiłeś to prawidłowo, wykluczamy klepanie zaworów, ok?

 

Sprawdzałeś luz na korbowodzie? (wg. opisu MOTOMYSZOR'a)

 

Piszesz, że z gaźników nic nie słychać. Jednak bardziej chodziło mi o sprawdzenie tego organoleptycznie :)

To jest bardzo mały luz na osi przepustnicy, ale za to bardzo fajnie słyszalny na zewnątrz. Identycznie, jakby klepał jakiś zawór.

Zanika wraz ze wzrostem temperatury silnika (kasuje się luz).

 

Ryska którą pokazujesz na zdjęciu, wg. mnie nie ma znaczenia i nie powinieneś się nią przejmować.

 

Przy okazji... kiedy wymieniałeś olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki ma mieć charakter?

walca wiedeńskiego czy tanga?

raczej synchroniczny wraz ze wzostem obrotów

i jak na mój stan wiedzy to bardziej na zimnym niz na ciepłym silniku !

 

poprawcie mnie prosze jeśli się mylę :P

 

 

Czy mógłbyś w takim razie mnie oświecić w jakich to warunkach i okolicznościach stukowe spalanie jest mocniejsze na zimnym a zmniejsza się na ciepłym?

Mógłbyś mi wyjaśnić ten fenomen. Bo być może naprostujesz mój stan wiedzy i okażę się że źle interpretuje podstawowe prawa fizyki.

Byłbym wdzięczny za wyjaśnienia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniany w październiku, zimę motocykl stał w ciepłej piwnicy. Dzisiaj jest ciepło, po obiedzie pójdę się przejechać, zobaczę co i jak..

 

Zawory ustawiłem tak: ssące 0.10-0.15 mm (celowałem w środek czyli 0.13 na szczelinomierzu), wydechowe- 0,18-0,23 (celowałem w środek czyli 0,20), wszystkie nakrętki dokręcone, żadna nie ma luzu.

 

Tak przez neta ciężko cokolwiek ocenić. Martwię się, że to panewka. Jutro zadzwonię do mechanika i się umówię na oględziny.

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby do mnie ktoś przyjechał z takim stukiem to oceniłbym to na panewke. Bo taki stuk wskazuje właśnie na panewe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit stoi u mechanika.

Gaźniki były zapier.... czerwonym syfem, wstawimy filterek paliwa na próbę, może nie będzie się dlawił. Na jutro wszystko będzie czyste i wyregulowane.

 

Z tego co usłyszałem, to hałasuje u mnie:

a ) kosz sprzęgłowy

b ) napęd alternatora

c ) podejżenie na łańcuszek, ale jak robiłem zawory to sprawdzałem i był napięty jak baranie jaja ;)

Panewkę wykluczył. Możliwe, że coś przy zaworach. Pierwszy raz to robiłem, no ale przecież to żadna filozofia. Pokrywy drugi raz nie ściągaliśmy ze względu na uszczelkę.. Podobno jestem przewrażliwiony ;)

 

Ewentualnie gdyby coś się złego działo to będę jeździł do zdechu i rozejżę się za nowym piecem, ale narazie jak to mówią - nie swędzi - nie drapać :)

 

PS. Dzisiaj jak odpaliłem to przystawiłem ucho do cylindra i czuję spaleniznę, patrzę a tu włochaty kaptur od kurtki się smaży na kolektorach :D he he dobrze, że codzienna była ;)

 

Czasami mam ochotę sprzedać bandziora w hu.jam ale jak tak postoję popatrzę to mnie kurna na sentymenty bierze.. Te motocykle mają duszę...

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim czerwonym syfem? silikon czy co?

 

Czyli mechanik nie doszedł dokładnie do tego co stuka?

Powiedział Ci na jakiej podstawie wykluczył panewki?

 

Daj może jeszcze raz nagranie audio, jak chodzi ten silnik po regulacji zaworów, jest jakaś zmiana? Czy klepie tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.