Skocz do zawartości

Silnik - stuki, puki i inne dźwięki dochodzące z silnika


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 652
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    21

  • Cirus

    22

  • nieaktywny7

    33

no stuka z okolic alternatora kosza sprzęgłowego, tak mi sie wydaje bynajmniej. Jak sie podoba w ogóle bandycik, na streetfightera go zrobiłem :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie chodzi normalnie, jak to bandzior. U mnie czasem cos stuknie jak obroty spadna ponizej 1k ale co sie przejmowac jak sie ma wystukac to bedziesz wiedzial.

Co do tegoo streetfajtera to nic nadzwyczajnego nie zrobiles, nie liczac tej brzydkiej lampy z przodu, ale wazne ze sie Tobie podoba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Cześć. Nie chcę śmiecić i również odświeżę temat. Szybko napisze o co mi chodzi.

Potrzebuję opinii ekspertów;)

W zimie robiłem regulację zaworów podczas jazdy jest słyszalny stukot/klekot. Nie mam pojęcia czy to "naturalny stukot" czy coś zrobiłem nie tak... . Nie zwróciłem uwagi na to przed regulacją. Możecie posłuchać?. Wrzucam filmik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie silnik jest zimny. Stuki wydają się naturalne jak na bandita który wali wszystkim co ma w silniku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to nie jest to dźwięk źle ustawionych zaworów.

Kiedyś coś podobnego ktoś wrzucał..teraz sobie nie przypomnę o co chodziło ale wiem że na pewno to już słyszałem i nie wiem czy nawet nie u siebie :D

Według mnie też nie powodów do paniki ni ma..tak ma być i już

Edytowane przez Wojtuniunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mnie za duże luzy na zaworach :P

 

edit: i na 100% tak nie powinno być :)

Edytowane przez Tybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik robilem na rozgrzanym silniku ale tak czy tak klekocze. :slash:

Jak ustawiałem luzy to zauważylem,że sporo było pozaciskanych i teraz wydaje mi się, że przedtem podczas jazdy nie wydawal takiego klekotu.

Trudno ustawię jeszcze raz:( w gruncie rzeczy to i tak mi własnie padl aku a wlaściwie to chyba umarł... -_- więc conajwyżej to moge pojechać rowerem po nowy...

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Nie chcę śmiecić i również odświeżę temat. Szybko napisze o co mi chodzi.

Potrzebuję opinii ekspertów;)

W zimie robiłem regulację zaworów podczas jazdy jest słyszalny stukot/klekot. Nie mam pojęcia czy to "naturalny stukot" czy coś zrobiłem nie tak... . Nie zwróciłem uwagi na to przed regulacją. Możecie posłuchać?. Wrzucam filmik.

 

 

Na moje ucho coś jest nie tak. To że klekoce to gra i jest ok, ale jeszcze oprócz tego słyszę taki brum, warczenie - nie to z wydechu. Ale może to tylko mikrofonik badziewny przekłamuje.

Silnik ciepły czy zimny? Bo na zimno zawsze bardziej klekocze.

 

O nie doczytałem ostatniego postu.

Po regulacji każdemu się wydaje, że mocniej klekocze. Spokojna głowa.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam chyba słyszę też jakby któryś z kabli podciśnienia nie był szczelny, coś za mocno syczy.

 

gdy zmieniłem na słuchawki zamiast głośnika to ten syk już nie jest wyraźny i jakby zanikł. Może przekłamywał. A całość brzmi brzmi faktycznie jakby któryś z zaworów był mocno za luźny.

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się czepiać to sie czepiać - no ten czerwony silikon też szału nie robi :slash: Trza uszczelke kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przerobiłem filmik na mp3, wrzuciłem w program specjalny i sprawdziłem, że dźwięk wydobywa się 7 razy z haczykiem na sekundę, co daje 428 uderzeń na minutę na tych jałowych biegach jakie masz teraz ustawione.

 

Zła nowina taka, że wynika z tego iż nie jest to zawór :) Zbyt luźny zawór cykałby na oko 3 razy częściej jeśli masz około 1300obrotów

 

edit. chociaż pomyśleć muszę, czy wałek przy zaworach nie kręci się 4 razy wolniej od wału silnika? Wtedy możnaby to podpiąc pod źle ustawiony zawór jeśli obroty jałowe są ok 1600-1700

 

edit. jeszcze mocniej go wydrążyłem. Są to 2 stuki jeden po drugim. Mp3 do pobrania:

https://rapidshare.c...1722498/mk1.mp3

Zwolnienie x8. Czyli 8s w mp3 to w realu 1s

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie martwią te odgłosy, podobne słyszałem jak korba tłukła w gsx 750. Nie dostał czadu na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek rozrządu kręci się 2x wolniej niż wał korbowy :) poza tym oprócz normalnych hałasów wydobywających się z silnika, słychać ewidentnie cykliczne "stukanie" wzrastające wraz z obrotami. Obiezyswiat- może być tak że nie klepie jeden zawór tylko, dwa lub więcej i wtedy obliczenia na nic się nie zdają :P Ja osobiście bym sprawdził po kolei luzy, pewnie się rozjechały.

 

p.s. to nie jest panewka- panewka klepie "głucho i tępo" ze środka, a tu mamy stukanko :trzepie::D

Edytowane przez Tybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To warczenie i brum to pochodzi z przepalonej rury, gdzieś jest dziura.

Tybek uspokoiłeś mnie też się bałem, że to panewka i moto na złom, ja raczej staram się z nim delikatnie obchodzić nawt rozgrzanego nie pałuję. Stukanie jest z obu stron silnika jak posłuchać... tak mi się wydaje. Bardzo możliwe, że wszystkie stukają ja ustawiałem wszystkie po kolei. Trochę mnie to dobija starałem się robić jak najdokładniej potrafię, po kilka razy wkładałem mierniki i jeszcze raz kontrolnie po ustawieniu wszystkich :(

 

Ok napiszę w razie czego może się komuś przyda. Przyczyną klekotana na filmiku była śruba do regulacji zaworów.. a raczej jej brak. Wcześniej ktoś rozwalił gwint a ja nie wymieniłem tylko zostawiłem tak jak było. Po wymianie nic nie klekocze.

Edytowane przez !Suzuki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

Mam od pewnego czasu problem z moim banditem.

Mianowicie dochodzą mnie nieregularne stukania co jakiś czas dochodzące z drugiego cylindra bądź z drugiego gaźnika na wolnych obrotach. .

Zrobiłem regulacje zaworów, synchro i wymieniłem świece ale nie poprawiło mu się. Podczas robienia synchro zauważyłem ze jak jest ten stuk to w przezroczystym przewodzie którym podłączam manometr do gaźnika na drugim gaźniku jakby paliwo na ułamek sekundy cofło. Te stuki u mnie powodują nierówną prace silnika i podczas tego stuku jakby silnik chciało przyblokować. Jak odłączę przewód idący do świcy z tego cylindra to przestaje stukać. Proszę o jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filmik

5-6sek i 8 sek

Dodam jeszcze ze podczas tego stuku czuć jak coś gaźnikami poruszy( takie odepchnięcie jakby z cylindra wypchało powietrze albo spaliny.

Edytowane przez Legalny1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te stuki są cały czas tak nierównomierne? Na początku słychać 4 razy później raz... Szkoda że nie nagrałeś dłużej.

Jak zdejmujesz fajkę z tej świecy, to na pewno ten stuk ustaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dłuższy filmik

Dodam jeszcze ze podczas tego stuku czuć jak coś gaźnikami poruszy( takie odepchnięcie jakby z cylindra wypchało powietrze albo spaliny. Czuć to też na tych gumowych łącznikach między gaźnikiem a silnikiem. Jak odepnę kabel to stuki ustają i silnik chodzi ładniej :oczy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność kapturków podciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kapturki to te co się króćce zaślepia? Jeśli tak to wczoraj jak synchro robiłem to były dobre. A działo mi się to już od dłuższego czasu.

A czy możliwe żeby jakimś cudem cofało mi spaliny z komory cylindra przez zawór wlotowy( jakaś nieszczelność zaworu) Czy po prostu bzdury jakieś spekuluje :oczy: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w Kawie "kichała" co jakiś czas w gaziory,pomógł remont głowicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.