Skocz do zawartości

Silnik - stuki, puki i inne dźwięki dochodzące z silnika


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

chwiliowo mam zbyt wolne łącze do YT, ale jeśli kicha w gaźnik nie regularnie to jeździj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    21

  • Cirus

    22

  • nieaktywny7

    33

może jakieś bardziej optymistyczne wersje ? Silnik ładnie w obroty wchodzi, a i ostatnio 220km/h przez kawałeczek do warszawy śmigłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winne są nadpalone gniazda/zawory - można remontować, można jeździć - ja bym jeździł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może normalnie wali w gaźnik. Jakaś regulacja zapłonu była robiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie robiłem z zapłonem.

A dodam jeszcze, że to stukanie słychać zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Spróbuje jeszcze kable zmienić ale wątpię żeby to coś pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz kable zmieniac skoro qunerk napisał co mu dolega.

(nadpalone gniazda/zawory)

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem gdyby to był łańcuszek stuki występowałyby na każdym cylindrze/gaźniku. W sumie dobre osiągi eliminują rozregulowany zapłon. Do tego można podpiąć jeszcze luz na sworzniu ale to bardzo mało prawdopodobne. Osobiście nie mam pomysłu więc jeździj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno nie łańcuszek,ja mam wyciągnięty jak cholera,(ori 80 kkm.) wałki się nie zgrywają,a silnik pracuje bez żadnych efektów specjalnych,nawet nie grzechota głośno tylko cyka cicho jak to bandziorr...

Edytowane przez kudłaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego czy te stuki słychać tylko na zimnym silniku czy zawsze?

Sprawdź czy gdzieś nie bierze "lewego" powietrza..

pozdrawiam

nezka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uboga mieszanka, lewe powietrze, ewentualnie zawory puszczaja..

Edytowane przez kijano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki ustają jak jest zdjęta fajka na drugim cylindrze, wiec lewe powietrze raczej nie ma z tym nic wspólnego. Pasowałoby coś z zapłonem, ale np spalanie stukowe objawiałoby się innym dźwiękiem. Początkowo podejrzewałem luz na osi przepustnicy, ale to też byłby dźwięk bardziej "cykający". Kolega wymienił świece, wiec następnym krokiem powinny być też nowe kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś z ciekawości zmieniłem obroty na 1000obr/min na biegu jałowym i przestawało stukać, jak podkręcałem na więcej tak 1300obr już zaczyna co jakiś czas stukać. Może faktycznie coś z tą mieszanką nie tak. Nie wie gdzie jest ta śrubka od mieszanki bo jakoś jej namierzyć nie umiem ( gdzie ona jest?)- jutro jeszcze raz to przetestuje z tymi obrotami na biegu jałowym i potwierdzę to.

Czy mieszankę ustawia się na każdy gaźnik osobno, czy na wszystkich naraz?

Edytowane przez Legalny1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź, czy zawory są ok. Bo albo zawór podparty, albo gniazdo wypalone.

Bo zakładam, że żadnej interwencji przy rozrządzie nie było. I żadne sportowe wałki i żaden przyspieszacz zapłonu nie jest założony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj odkręciłem śrubkę spustową z gaźników i wylałem trochę paliwa i jakby mu przeszło, :boje_sie: Dziwne rzeczy się dzieją :zeby: Na razie jest git, zobaczę jak trochę więcej pojeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwne tylko pewnie jakiś syfek wyleciał . Zobaczysz jak pojeździsz dłużej.

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Witam. Tak jak w tytule od pewnego czasu (kilku dni) niepokoją mnie pewne dźwięki wydobywające się z głowicy (chyba). Występują one zazwyczaj od 2,5tys obrotów do 3-3,5. Nigdy powyżej ale czasami poniżej. Czasami z lewej strony, czasami z prawej a czasami po obu stronach... A więc tak zawory regulowałem sam na początku sezonu były pozaciskane ustawiłem tak jak trzeba. W moto od początku było słychać napinacz rozrządu. Tak więc pojechałem do serwisu suzuki i zapytałem co tak stuka nie dając żadnych wskazówek. Kolo potwierdził moją wersję z napinaczem łańcuszka rozrządu. Zapytałem co z tym zrobić. Magik powiedział żebym odkręcił 1 z 2 śrubek napinacza (parę milimetrów) i powoli odkręcał drugą i wtedy będę słyszał jak napinacz się naciąga. Powiedział żebym naciągnął o 2 ząbki. Tak jak powiedział tak zrobiłem. Po tym zabiegu moto chodziło cichutko (jak nie bandit). Jednak następnego dnia moim uszom ukazały się te oto stuki o które mi chodzi.

Co zaobserwowałem / zrobiłem.
- kontrola luzów zaworowych (luzy jak trzeba)
- kontrola krzywek i dźwigienek (w idealnym stanie, nie wyczuwalny luz na wałkach rozrządu dźwigienki mają lekki luz na boki)
- stuki są zależne od obrotów (ze wzrostem obrotów częstotliwość rośnie)
- Kontrola panewek głównych czopów korbowych ( wrzucam jedynkę i powoli puszczam sprzęgło - nic nie puka nie stuka)
- stuki glosowo podobne do stukania długopisem lub czymś podobnym w pokrywę zaworową
- występują czasami na ciepłym czasami na zimnym silniku

Poradźcie proszę bo jak to Damiannos pedancik ze mnie straszny (pod względem moto) a wiadomo że z takim stukaniem taka osoba (ja) długo nie pociągnie a i moto szkoda :( Byłem z tym w serwisie 2x ale złośliwy bandit na miejscu boi się i nie zaklepie ani razu gdy mechanik go osłuchuje .... :mad::wpieniony:

Poniżej załączam film (telefon lepiej nagrał niż Hero :P ) Wrzuta bo niestety YT i vimeo coś mnie dzisiaj nie lubią i łapią zawiechę

http://w748.wrzuta.pl/film/a1LlPUfBesm/mov_0007

Stuki słyszalne najbardziej w: 10s, 14, 16,18, 20-22, 29, 34-36, 40-54, i od 60 do końca najwyraźniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik chyba jest niedostępny. A tak na marginesie czy sprawdziłęś dokręcenie kolektorów wydechowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik chyba jest niedostępny. A tak na marginesie czy sprawdziłęś dokręcenie kolektorów wydechowych ?

 

Hmm... Mi załącza się normalnie. Kolektorów nie sprawdzałem ale zaraz to zrobię

 

edit. To nie kolektory, przykręcone bardzo mocno.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykręcone mocno ale uszczelki mogą już być zużyte i jest możliwe że gdzieś puszcza. Samo dokręcanie nie ma sensu. Mój po wymianie znacznie się wyciszył. Koszt uszczelek nie wielki, najgorzej z odkręceniem kolektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.