Skocz do zawartości

Silnik - stuki, puki i inne dźwięki dochodzące z silnika


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Też mam te "cykanie " na zimnym silniku najbardziej , po regulacji zaworów nic się nie zmieniło także myślę że ten typ tak ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 652
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    21

  • Cirus

    22

  • nieaktywny7

    33

Bańdziorek trawił wczoraj do "doktora " i tak to bywa że przed panem doktorem cudownie ozdrowiał wydając z siebie tylko porządane dźwięki .

 A tak na serio mechanik osłuchał i faktycznie wszystko było w porządku . Po krótkiej wymianie informacji stwierdził że na 90 % to zawory do regulacji , lecz jeszcze nie wymagają regulacji mam jeździć i nasłuchiwać . 

 A i jeszcze powiedział że ten typ może wydawać z siebie różne dźwięki .

Edytowane przez Ikar65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz sprzęgłowy przenosi przez alternator dźwięki i wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny znawca co na słuch ocenia zawory , w bandziorze jest właśnie tak że jak nie słychać charakterystycznego cykania to jest źle , a nie że rozregulowane zawory będą wydawać dźwięki , nie będą bo w większości luz się kasuje a nie powiększa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi stwierdzenie"na 90 % zawory do regulacji, lecz jeszcze nie wymagają regulacji " ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w olejaku 650 jak sie zagrzeje to podobnie dzwoni jak na filmiku który dodał keygen84

W zimie były sprawdzane zawory(2 wydechowe były chyba delikatnie za ciasne a reszta w porządku) i był sprawdzany napinacz - wszystko niby ok.

Olej zmieniłem z motula 5100 na 7100 i jak dzwonił tak dalej dzwoni, przyspiesza normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w olejaku 650 jak sie zagrzeje to podobnie dzwoni jak na filmiku który dodał keygen84

W zimie były sprawdzane zawory(2 wydechowe były chyba delikatnie za ciasne a reszta w porządku) i był sprawdzany napinacz - wszystko niby ok.

Olej zmieniłem z motula 5100 na 7100 i jak dzwonił tak dalej dzwoni, przyspiesza normalnie

DO Przywitalni potem pytania prośby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO Przywitalni potem pytania prośby

Naprawiłem swój błąd i przywitałem się a przy okazji zapoznałem z regulaminem.

Poprzedni post napisałem po to żeby uspokoić keygen84 bo mam tak samo i inni też a bandit dalej jeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem swój błąd i przywitałem się a przy okazji zapoznałem z regulaminem.

Poprzedni post napisałem po to żeby uspokoić keygen84 bo mam tak samo i inni też a bandit dalej jeździ

No dobra, w nastepny weekend prawdopodobnie bede sprawdzał zawory to sie zobaczy czy to bylo to. Napinacz ani pasek to raczej nie jest bo tykanie jest ewidentnie po lewej stronie pokrywy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki pasek?

No, taki podobny do lancuszka rozrzadu i do tego caly z metalu. :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pisz pasek metalowy bo nie wiem o co chodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pisz pasek metalowy bo nie wiem o co chodzi :D

No łańcuch nie pasek haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówicie że to "cykanie" to normalne? (przy większej prędkości obrotowej przechodzi w świst) i faktycznie "na ucho" to po prawej cyka, jakby z trzeciego gara. Zawory mam na bank zrobione dobrze, sprawdzone 2x. Nie to żeby mnie to jakoś specjalnie martwiło (nawet ma swój urok, jak stare "miśki" ;) ) bo Bandzior zbiera się jak poje#&@%$, leci do odcinki a i Vmax też koło 200 nawet z takim klocem jak ja.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olejaki lubią stukać cykać...to ich urok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem te same odczucia. Teraz już w drugim sezonie stwierdzam, że jak przestanie cykać i wibrować, to zacznę się martwić. Albo sprawdzę czy mi ktoś moto na Hondę nie podmienił :D

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ciąg dalszy mojego filmiku ze strony wcześniejszej. Dalsza walka z ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze zrobie maly update odnosnie mojego filmiku z 26 strony ze stukaniem po lewej stronie silnika. Wczoraj regulowalem zawory i okazalo sie ze wszystkie 4 ssace po lewej stronie silnika mialy luzy na maxa. Platek 0.15 wlazil luzniutko i prawie 0.2 wlazilo. Poprawne wartosci to od 0.1 do 0.15. Reszta zaworow tez poluzowana ale mniej niz te 4. Po wyregulowaniu silnik pracuje jak bajka. Zawory dalej jest slychac bardziej na cieplym ale to normalny dzwiek zaworow za to tego stukania czy cykania juz nie ma. Teraz tylko musze gazniki wyregulowac i bedzie wszystko jak trzeba.

Edytowane przez keygen84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, luzy na koszu nie powinny występować w taki sposób, jak pokazałeś na filmiku. Jeśli masz luz obrotowy, to znaczy, że rozbiły Ci się już sprężyny tłumika drgań na koszu. Docisk, jeśli rusza Ci się aż tak mocno, to znak, że wypadało by wymienić sprężyny. Ogólnie, kosz masz do wymiany, albo regeneracji. Moim zdaniem, to powód hałasowania. Ktoś musiał wstawiać mocno na koło strzelając sprzęgłem, zamiast pozwolić mu na lekki uślizg.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem, jutro potwierdzę

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tamburyn, karierę w jakiejś orkiestrze zrobisz... :lol-1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najs na złom z nim jak bys chcial sprawny kosz to pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem, jutro potwierdzę

 

Nie lubię, ale... "A NIE MÓWIŁEM?!" :P

 

Witam koledzy. Może czyjeś sprawne ucho wyczuje co to za tykanie po lewej stronie silnika jakby pod pokrywa zaworów. Mam nadzieję, że to tylko powiekszony luz zaworowy na którymś. Przebieg silnika niewiadomy, gość od którego kupiłem mowił, wsadził tam inny silnik bo kupił z uszkodzonym. Z góry dzięki!

 

EDIT: Dodam że tak słychać na dobrze rozgrzanym silniku. Za to na zimnym prawie nic nie słychać.

 

 

 

 

Keygen, mi to brzmi jak zatarte wałki rozrządu.

W

itam koledzy. Może czyjeś sprawne ucho wyczuje co to za tykanie po lewej stronie silnika jakby pod pokrywa zaworów. Mam nadzieję, że to tylko powiekszony luz zaworowy na którymś. Przebieg silnika niewiadomy, gość od którego kupiłem mowił, wsadził tam inny silnik bo kupił z uszkodzonym. Z góry dzięki!

 

EDIT: Dodam że tak słychać na dobrze rozgrzanym silniku. Za to na zimnym prawie nic nie słychać.

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Keygen, mi to brzmi jak zatarte wałki rozrządu.

 

Hehe..już odpisywałem ale napiszę jeszcze raz. Problem znikł po regulacji zaworów. 4 ssące po lewej stronie miały totalny luz. Płatek 0.15 wchodził luźniutko, a i 0.2 prawie właził tam. Reszta zaworów też poluzowana ale nie do tego stopnia. Wałki rozrzadu w dobrym stanie, łańcuch tez luźny nie był. Napinacza w sumie nie sprawdzałem ale jak zrobiłem te zawory to juz nie stuka. Zawory dalej słychac bardziej jak sie rozgrzeje ale to normalna praca zaworków juz jest. Na gorącym olej rzadszy to lepiej przenosi dźwięk olejaka. Teraz tylko muszę synchro gaźników sobie zrobić i bedzie gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.