Skocz do zawartości

Problem silnik olejak B6


Rabek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Bez powodu nie zamieszczał bym tutaj postu, a mianowicie B6 mam już z 10 lat,  i wszystko było ok do czasu.  Nie ma mocy. Nie zawsze odpala na 2 cylinder. Nawet jak odpali i się zagrzeje jest lipa, cały czas uczucie jakbym na zimnym jechał, przy dodawaniu gazu z opóźnieniem łapie i nie ma mocy jak powinien. Co robię

 

-wyregulowane i wyczyszczone gaźniki zostały u tego samego mechanika i zawsze było cacy

-luzy zaworowe ok ( łańcuszek nowy może ma 15 tys )

-nie mam filtra paliwa

-filtr powietrza nowy

-kranik ok

-miałem przebicie na jednej fajce zmieniłem ją  ( ale to nie ten cylinder nie palił)

-iskra na świecach ok

 

 

i po 50 kilometrach zalało go dosłownie i świece i paliwo w olej poszło

 

-zmieniam olej i filtr

-nowe świece - iskra mocna

znowu regulacja + czyszczenie + mała zestawy naprawcze - chwilowo lepiej i dalej to samo

 

jakiś czas przed tymi  miałem pewien dziwny objaw, przy kręceniu rozrusznikiem nagle przerywał jakby ktoś wpierd...śrubokręt w rozrusznik , z czasem nie byłem pewny czy to  z rozrusznika, rozrusznik rozebrany złożony dalej to samo  i  czasami było uderzenie , chwilę nie kręcił jakby coś blokowało podczas kręcenia i cisza, ale po kilku chwilach zakręcał normalnie.

 

Jak mi ktoś pomoże będę w ch.... wdzięczny

Edytowane przez Rabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może gaźniki są już na wykończeniu. Czy gaźniki były myte ultradźwiękowo po tym jak poszło paliwo do oleju?

Znajomy tak miał w swojej 600tce, Nie pomagało czyszczenie  gaźników, chodził jakby na 2-3 garach za chwilę praca prawidłowa. Zamienił gaźniki od takiego samego moto i problem znikł. Znowu przeczyścili i umyli gaźniki ale dalej było to samo. Kupił używki, zrobił im serwis i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie, trzeba porządnie wyczyścić  gaźniki, z drugiej strony mechanik wyczyścił gaźniki i oddał motocykl z problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu pracują normalnie, jak wróciłem do domu 10 km już były pierwsze złe objawy przy przyspieszaniu. od 10 lat robił mi te gaźniki zawsze było w porządku. Nic szukam całych gaźników. Od lewej 1234   nie pali często 2, ale jak odpalam bez 1 i 4 , to 2 zawsze odpala....

Edytowane przez Rabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, rolo napisał:

A kranik Ci nie przelewa czasem za dużo paliwa?

Mógłbyś wyjaśnić na czym maiłoby polegać przelewanie kranika? Czy w tym kraniku jest dysza, która się rozkalibrowała?

 

Rabek Może zwyczajne pora na wymianę zaworków w komorach pływakowych, bo nigdzie nie doczytałem o ich wymianie?

Edytowane przez Kazmir
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kazmir napisał:

Mógłbyś wyjaśnić na czym maiłoby polegać przelewanie kranika? Czy w tym kraniku jest dysza, która się rozkalibrowała?

 

 

Nie rozbierałem tego,ale miałem swego czasu taki problem ,że dostawal za dużo paliwa które prócz tego ,że zalewalo świece to dostawało się do oleju. Przyczyną okazal się kranik ,który mimo ,że był ustawiony na pozycje do jazdy to i tak przepuszczał za dużo paliwa. Mechanik wymienił kranik i problem znikł. 

Edytowane przez rolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może jest pełno syfu w baku i idzie to na zaworki iglicowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworki wymienione były w zestawie naprawczym, wymienię kranik, jak nie pomoże całe gaźniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pływaki prawidłowo ustawione ? Od tego bym zaczynał.

Kawałek przezroczystego wężyka 5-10 minut i sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerując sie wypowiedzią kolegi chyba tak Tomku. Mechanik powinien to zweryfikować przy rewizji gaźników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Przyczyną były takie tulejki na dole w gaźnikach były na nich malutkie zadziory.... I teraz pytanie, w zeszłym sezonie mechanik mój te zadziorki poobcinał ale te tulejki są do wymiany, wie ktoś jak ich szukać aby kupić nowe? Jak to się nazywa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odkop. 🙂. Od tamtej pory moto stoi u mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, jeździłem ale muszę je wymienić, ścięte zadziorki zostały ale to doraźna naprawa  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra już wiem że to o przepustnice chodzi. Macie dobry sklep gdzie można kupić  ??

Cytat

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podasz nr czesci to cos sie pomysli bo nawet nie wiem o czym mowisz sklepmoto46.pl tam masz fiszki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • Problemem były przepustnice, we wersji z 98 r, są z czegoś alupodobnego, natomiast ich środek jest z jakiegoś materiału jak teflon, miałem na nich zadziorki i to byla przyczyna moich problemów, czy jak usunę te warstwę z tworzywa nic się specjalnego nie stanie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@benywariat chodzi o przepustnice co z membraną chodza razem i iglica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci benzyna poszła do oleju to masz i problem z kranikiem dalej.

Przerabiałem podobny temat i jak chociaż w jednym miejscu trzyma ( kranik albo zaworki/gaźnik) to się benzyna nie dostanie do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest ok,zawiesza się na tych zadziorach bo środek wyłożony jest tworzywem, i porobiły się zadziorki, co je usunę pojawiają się nowe. Czy jak je usunę ta warstwę całkowicie do samego metalu ( w moim są metalowe) to nie będzie miało jakiegoś specjalnego wpływu na pracę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki są ok, też je wymieniałem. Chodzi mi o tą cześć która jest wyłożona jakimś tworzywem, od środka.... Po ścięciu zadziorów z tego tworzywa gaźniki pracują normalnie, teraz po zimie znowu jest kłopot bo znowu gdzieś się rozwarstwia. Starsze generacje mają je z duropodobnego tworzywa ( w moim wyłożone dodatkowo jakimś teflonem ), nowsze już plastik.

1_max.jpg

Edytowane przez Rabek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.