Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w wyborze motocykla do turystyki


kemez
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Od jakiegoś czasu bawie się w wyjazdy po kraju i okolicy. Miałem jajko, dl1200(moj ulubiony jak do tej pory), bandita 1200.

 

Aktualnie szukam czegoś "uniwersalnego".

Mam 190 cm i ponad 100kg wagi, także chciałbym żeby motocykl był dopasowany do wzrostu - żebym nie wyglądał jak miś jeżdżący na psie.

 

Czymś czym w wakacje mógłbym śmigać na tor, na weekendowe wypady i pare razy w roku za granicę. Coś co udźwignie moje 4 litery z mocno zapakowanymi kuframi i nie będzie to dla motocykla jakiś wysiłek.

 

Czy istnieje taki motocykl?

Chętnie Zagłębie sie w dyskusję.

 

 

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem styczności z nowszymi Banditami, stary piecyk dawał radę. Jak to wygląda w tych nowszych rocznikach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1250 to jak auto elektryczne😉 Ciągnie od samego dołu, jak lokomotywa. Nie spotkałem jeszcze tak elastycznego silnika. Na 6-biegu jedzie (ok 36km/godz) na obrotach biegu jałowego i nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycje.

Jak sobie dobrze wszystko przemyśle, to wydaje mi się, że najlepiej byłoby mieć co najmniej 3 motocykle: na tor, advenczera i jakiegoś golasa na miasto. Chyba nie ma uniwersalnego motocykla. 

 

Długo i namiętnie rozważałem FJR1300 po 2008 roku. Byłem oglądać kilka sztuk, ale to jest typowa szosówka, która na szutrach wypada dla mnie 2/10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jakiś czas temu biłem się z myślami jaki sprzęt byłby dla mnie odpowiedni. I to tej pory sam nie wiem. Najbardziej FJR by mi przypasowała, ale trochę za ciężka lokomotywa jest. Rozważam też V-Strom 1000 po 2014 roku... ale obawiam się, że znów kolejny sezon przetłukę na swoim małym B :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tak uniwersalnego motocykla, musisz wybrać ten rodzaj z którego najczęściej będziesz korzystał

Ja mam Dual Sporta i 3 komplety kół SM/Enduro/Cross, niby da się na tym wszystko, ale czy będzie to przyjemne ? No nie do końca, wybrałem taki pół środek

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, seebst napisał:

Ja też jakiś czas temu biłem się z myślami jaki sprzęt byłby dla mnie odpowiedni. I to tej pory sam nie wiem. Najbardziej FJR by mi przypasowała, ale trochę za ciężka lokomotywa jest. Rozważam też V-Strom 1000 po 2014 roku... ale obawiam się, że znów kolejny sezon przetłukę na swoim małym B :D

Z racji tego, że bardzo przyjemnie wspominam swojego DLa, też rozważałem zakup "nowszego" dużego DLa. Nagadałem się z kumplami, każdy mówi, że lepiej starszego GSa, niż pakować się w Suzuki.

Jestem świadomy, że każdy swoje chwali, nawet jeśli byłoby do dupy to i tak bedzie przekonywać wszystkich, że jego jest najlepsze itd.

 

Nie mam kompletnie doświadczenia z BMW. MIałem kiedyś starą piątkę(w sensie samochód) - E34, super sprzęt, który mimo lat nigdy mnie nie zawiódł. 

Przysiadałem w salonie GSa 1200, idalnie pasowała mi pozycja itd. 

Gdzieś naczytałem się, że boxery mają wibrację, że to nie naturalne ułożenie tłoków, że przez to szybciej się zawory wypalają i masę innych rzeczy, które mogą się zjebać. 

Co myślicie o GS 1200 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że bardzo przyjemnie wspominam swojego DLa, też rozważałem zakup "nowszego" dużego DLa. Nagadałem się z kumplami, każdy mówi, że lepiej starszego GSa, niż pakować się w Suzuki.

Jestem świadomy, że każdy swoje chwali, nawet jeśli byłoby do dupy to i tak bedzie przekonywać wszystkich, że jego jest najlepsze itd.
 
Nie mam kompletnie doświadczenia z BMW. MIałem kiedyś starą piątkę(w sensie samochód) - E34, super sprzęt, który mimo lat nigdy mnie nie zawiódł. 

Przysiadałem w salonie GSa 1200, idalnie pasowała mi pozycja itd. 

Gdzieś naczytałem się, że boxery mają wibrację, że to nie naturalne ułożenie tłoków, że przez to szybciej się zawory wypalają i masę innych rzeczy, które mogą się zjebać. 

Co myślicie o GS 1200 ?
I tym da się na Tor ? Na codzien to też kloc, nie chciało by mi się tego wyciągać żeby jechać 5 kilometrów po bułki

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma GS 1200. I fakt, wibruje trochę, buja lekko na boki przy dodawaniu gazu na postoju. Ma już ponad 130 tysięcy km i nie narzeka na silnik, jednak serwis trochę wali po kieszeni w środku do "normalnych" konstrukcji. Mi się jakoś on nie widzi, ale jakby nie było w czym wybierać to wcale nie mówię nie. Wydaje się być dużym klocem, ale masa wcale się nie różni od Bandita, ani na papierze, ani w rzeczywistości, pomimo że jest wyższy.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Vidon napisał:

I tym da się na Tor ? Na codzien to też kloc, nie chciało by mi się tego wyciągać żeby jechać 5 kilometrów po bułki

Wszystkim się da. 
Takie sprzęty, które widuje podczas trackday'ów na modlinie widywałe, że nic mnie już nei zaskoczy.

Moim celem przy torowaniu nie jest sportowa jazda, a poznanie ograniczeń swojego motocykla, itd. 

Mam w zamiarze zakupić sprzęt stricte dedykowany na tor, ale to z pewnością nie będzie w tym sezonie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS jest fajny. Kusi wjechać w teren, ale tam już nie wybacza błędów :( 

Serwis. Drogi ale w ASO. Jeżeli ogarniasz mechanikę to jest bardzo przyjemny, jednak pracochłonny. Ceny materiałów eksploatacyjnych na podobnym poziomie co Japonia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troche poczytałem odpowiedzi w temacie.hm

I.. toru z turystyką nie pogodzisz.nie ma szans. Bo turystyka to wygoda. Kufry, owiewki, szyba, czy wysoka kierownica,o kanapie nie wspominając ,czy miękki zawias 

A tor to inna bajka, kompletna odwrotność turystyki

 

Może kup "coś" typowo na tor za nie wielkie pieniąszki 😁 i zobacz czy Ci to wogóle podejdzie. Bo jak wyglebisz ba torze turystykiem to wtedy kieszeń zaboli na owiewki i inne pierdóły

 

Jestem strasznym sceptykiem i pomysł na zakup czegokolwiek zaczynam od czarnego scenariusza. A co jeśli... a po co mi to...? Taki kubeł zimnej wody na łep

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak rafix mowi - na tor jakas leciwa cebre i mozesz z nia robic co chcesz a do turystyki duzego DL-a. cenowo zmiescisz sie jak w jednym GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze turystyke z lekkim terenem idzie super pogodzić.

Bo wtedy jakiś GS czy inny Vstrom byłby idealny 

Ale nie tor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawasaki Versys 1000 od 2015r ? Te wcześniejsze są w mojej opinii brzydkie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz hajke, nie ma nic bardziej uniwersalnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Franio napisał:

bierz hajke, nie ma nic bardziej uniwersalnego

Też poszedłbym tą drogą 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XX na wtrysku.
Równie pancerny jak hayka, a duuuużo tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, krynio napisał:

XX na wtrysku.
Równie pancerny jak hayka, a duuuużo tańszy.

I tu też bym się zastanowił, kilku znajomych XX i bardzo sobie chwali. Sam nawet jeździłem i nie ukrywam że bardzo przyjemny motocykl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No to ja zaproponuje BMW S1000XR. Do turystyki się nadaje bo i pozycja wygodna. Zestaw kufrów, tempomaty, grzane manetki, itp. Na tor też się nadaje .... silnik wyrwany prosto z S1000RR ... tylko mapy lekko złagodzone :)

 

Jeżdzę takim i jestem zadowolony. ...

 

Ps. tak, serwis BMW w ASO jest drogi ... (chyba że ma się kogoś w ASO co wrzuci jakieś rabaty - choć to wciąż będzie drożej niż u Mietka w garażu). Ale jak już moto nie jest na gwarancji i masz serwis motocykli, który się nie boi BMW to będzie nie wiele więcej niż serwis Bandziora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje Suzuki GSXS 1000F

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.