Skocz do zawartości

Pierwsze Próby Na Kole...


Gość wicu1988
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna zacząłem ćwiczyć podrywanie mojego bandyty 400 na kolo.

Prosiłbym o jakieś podpowiedzi co do technik poderwania go i pozycji na nim.

Cały czas próbuje podrywać go stojąc z gazu obr około 5-6 tyś.

i jak już go wyciągnę na koło to mam problem z wyczuciem go żeby nie polecieć na plecki :)

Może jakieś propozycje co do techniki ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JackRM

    9

  • Daniel

    6

  • chriss

    6

Potrzebne Ci są:

 

-power tape

-poduszka typu ,,jasiek" z IKEI- taka mięciuchna

 

Przymocowujesz poduszkę do pleców powertapem i napierdalasz gumy bez obawy, że polecisz na plecy i coś sobie zrobisz. Możesz też podczas gumowania trzymać awaryjnie nogę na tylnym heblu ale to dla amatorów :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400 idzie ci z gazu na koło??? ja jakoś nie mogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wiesz co 400setą nie jeździłem i nie wiem jak to wygląda, ale w 600 podrywałem koło siedząc na nim przy 7tys obr z pomocą sprzegła, stojąc na nim tak samo z pomoca sprzegła musiałem go prosic, ale jak stanąłem na setach pasażera to szedł juz ładnie od 4.5-5.5 na koło przy uzyciu mięsni( szarpniecia za kiere) i prawej dłoni bez sprzegła :) Ale nie polecam tej techniki stania na steach pasażera dla początkujacych bo bez HB(hand brake tylniego koła) nie możesz przychamować motocykla jak idziesz zabardzo na pion i lutniesz na plecy :) Pozdrawaim

 

 

P.S Co do jazdy dłuzszej na jednym kole, to zostaje Ci juz tylko dozowanie gazem i to juz musisz sam wyczuwać(jak motor Cie zaczyna nakrywac to odpuszczasz gaz, a jak spadasz to dodajesz tylko z tym dodawaniem gazu nie przesadz bo motor jest narowisty i jak dodasz za duzo to Cie nakryje motor. Chyba że chcesz przkozaczyć i przepinać biegi na gumie ale (z jednej storny jest to łatwe z drugiej bardziej trudne:) Mianowicie Jadąc na jednym kole na jedynce jedziesz motocyklem zblizonym do pionu i możesz jechać tak 30 km/h na 1 cały czas, a przepinając biegi motor musi być nie w kącie 90stopin tylko 45stopni i przy takmi kacie żeby utrzymac motor na gumie musisz przyspieszać a z przyspieszaniem idzie zamiana biegów tylko tu z gazem jak zmieniasz bieg też nie mozna przesadzić. Ta techniką jeżdza napewno Ci co juz swoje moto maja w jednym palcu :) takie jest moje zdanie jazdy na kole a troche juz smigam :) Mam nadzieje ze troche Ci przyblizyłem co jest co :) Pamietaj tylko żeby nie szaleć na dzień dobry :P Pozdrawiam :D

Edytowane przez Evo_Damian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mi teraz idzie ładnie z gazu przy 5rpm z lekkim szarpnięciem, ale to 650... Latałem też sprzelając ze sprzęgła już przy 2-5,3rpm. i wtedy najdalej zajeżdżałem bez przepinki na 2kę. Tobie polecam właśnie tą technikę. I normalnie na siedząco, najłatwiej wyczuć moment balansu. Próbuj dochodzić do momentu, gdy lampę będziesz widział równo z końcem drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak od siebie moge dodać z ciekawostek że moja cebra przerobiona do stuntu(zębatka tył 66zębów) wstaje na 5 biegu bez użycia sprzęgła. Mój spec rogal i bartek wyliczyli że jest to około 250-260niutonometrów :) i spalanie 20litrów na setke :) Pozdrawiam wszystkich uskuteczniających wheelie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, wiem że jeszcze można bawić się stojąc w miejscu z nogami na ziemi i strzelając ze sprzęgła bo wtedy moto wyjeżdża z pod ciebie i można go kontrolować bo jak wyjedzie to trzymasz go w pionie, ale nie wiem czy to dobry fundament to jazdy.

Co do wątpliwości Szotera to nawet jak siedzę i mocno szarpnę, z gazem odrazu wychodzi na koło ale to naprawdę mocno szarpnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stojąc w miejscu z nogami na ziemi i strzelając ze sprzęgła bo wtedy moto wyjeżdża z pod ciebie i można go kontrolować bo jak wyjedzie to trzymasz go w pionie

 

 

 

 

Hmm ciekawe rzeczy z tym wyjeżdżanie moto z pod Ciebie :P Nie wiem czy tak robisz czy umiesz, ael wydaje mi sie to mało fajne, chyba że moto wyjeżdża z pod Ciebie i jak satje na gumie to wskakujesz na niego i Wheelie :P Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio uskuteczniałem wheelie na swoim dziorku ale bezskutecznie, jakos za specjalnie się nie starałem. Jak to dokładnie jest, rozpędzam moto na 1 biegu tak 5-6 tys obr daje sprzęgło i od razu daje mu 8-9 tys obr z wciśniętym sprzęgłem i wtedy je odpuszczam ??? chodzi mi o poderwanie moto do góry bo jeszcze mi się to nie udało a jedynymi efektami moich prób były mocne szarpnięcia moto i współczucie napędowi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

współczucie napędowi...

 

 

 

Hej to nie jest strzał ze sprzegła taki jak pstryknięcie światła w pokoju "że jeb i hej" to robisz z wyczuciem nie strzelasz tylko pomagasz sprzegłem. Słuchaj jak staniesz w miejscu wkrecisz dziora do 8 tys i strzelisz to albo puścisz kierownice i zostaniesz albo Cię dzior nakryje. Jak nie możesz wyczuć to zacznij gumować ze startu :P Mianowicie: Stoisz na światłach na serwisówce na boisku szkolnym nie wiem gdzie tam próbujesz gumować, Stoisz wkrecasz dziora trzymając sprzegło do 8 tys i popuszczasz sprzegło szybciej z wyczuciem (nie strzelasz) i dzior wchodzi na koło. Popróbuj tego pare razy a zobaczysz że bez szarpania za kiere pujdzie w górę :) Druga metoda to jedziesz 1 do około 7-8tys odpuszczasz na chwilke gaz i odkreczasz manete mocno z tych 7tys z jednoczesnym mocnym szarpnieciem za kiere :P Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, przy następnym napływie chęci do jazdy na kole skorzystam z Twoich wskazówek i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego :P Też mam 400 i codziennie jak pozwoli pogoda ćwiczę wheelie :) Ja ważę troszkę :P 92 kg i 191 cm wzrostu wiec mi jest trudniej to maleństwo poderwać :P ale ja to robię tak :D jadąc na poziomie 3 tys obrotów daje gazu tak aby moto szybko dojechał tak do 7 tys i jak słyszę ze zaczyna wchodzić pod 8 tyś (charakterystyczne dźwięk przybywania mocy :D) strzelam wtedy sprzęgłem bez ujmowania gazu i moto od razu staje do pionu lecz na początku poćwicz to z wolniejszym przyśpieszeniem bo możesz się zdziwić :P mi powoli ta sztuka zaczyna się udawać :P A co do pozycji to siedzę normalnie jak podczas jazdy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja doslownie kilka razy tylko probowalem stawiac moto na kolo i odpuscilem sobie bo szkoda mi sprzetu. Ale zabawa ta strasznie wciaga. Wrocilem do domu i mialem ochote wyjsc i znowu na kole polatac:) Moj sposob byl prosty bo strzelalem ze sprzegla i zabawa przednia. Ale potwierdzam tez fakt ze na pierwszym biegu przy naprawde mocnym odkreceniu manetki przod idzie w gore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze widze że chłopaki na 400setach dają sobie rade :) Pochwalić was tylko bo nie jest sztuka jeździc mocnym motorem na kole ale właśnie dawać rade na 4 secie chociać mam kumpla co na simsonie robi to samo co ja na cebrze :P Tak jak kolega Aeternus powiedział że wciąga jazda na kole, ja na dzień dzisiejszy zrezygnowałbym z jazdy na codzień po to żebym mógł poszalec cebra we freestyle :) Coś pięknego... Pozdrawiam chłopaki i wszytsko z rozwagą czyńcie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uślizg to pewnie wtedy jak opona nie rozgrzana jest, albo kiepski asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doklanie tak jak napisał pk38a. Albo zimna opona, troszke piasku, mokra opona bądź nawierzchnia albo jakieś błotko i dlatego tak sie dzieje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko czekam na wasze filmiki mam nadzieję, że coś w końcu skręcicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego znienwidzonego battlaxa bt020 coś ciężko dobrze nagrzać.

to go spal i wymien na cos lepszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej powtarzam że to nie powinien być strzał tylko pomoc sprzęgłem, guma czy rozgrzana czy nie moto musi wstać no chyba że w piaskownicy gumujecie :P Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio zaczynam z lewą nogą u pasażera na stojąco i odrazu idzie do góry bez szarpania, wystarczy przyspieszyć do 6 tyś obr i nagle strzał manteki do oporu i idzie na kółeczko .

400ccm daje radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.