Skocz do zawartości

Zakładanie owiewek bocznych


januszpien
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym założyć owiewki boczne na nogi do Bandita 1250SA z roku 2007.

Owiewki te występowały w wersji Ground Touring.

Owiewki mam zakupione tylko szukam zestawu montażowego aby można było je przykręcić.

Może ktoś ma na zbyciu taki zestaw montażowy lub schemat montażu tych owiewek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Owiewki z wersji GT założone gdyby ktoś prosił o pomoc w ich załażeniu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrob chlociaz zdjecia jak to wyglada i napisz pare slow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę wywalał ze swojego jak już do mnie dojedzie. To mogę zrobić procedurę odwrotną 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego będziesz ściągał owiewki - ja kupiłem bandziora z myślą ich założenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo podobno oryginalna wersja GT miała dwa wentylatory na chłodnicy, żeby nadrobić straty w chłodzeniu. Wersje bez owiewek mają jeden wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem, że odnośnie chłodzenia to nic się nie zmieniło. W Suzuki gość mi powiedział, że nie było fabrycznej wersji Ground Touring - z taśmy schodził zwykły 1250 SA w potem dokładali w serwisie do niego owiewki + turystyczną szybę i tak wyglądała wersja GT. Byłem też wcześniej oglądać wersję GT i właściciel miał tylko jedną chłodnicę.

A u Ciebie jaka wersja  - masz te dwie chłodnice ?

... dwa wentylatory 🙂

To muszę chyba pogadać z mechanikiem, żeby przymierzył się do założenia drugiego wentylatora ...

Swoją drogą to ciekawe czy GSX 1250 miał dwa wentylatory przy chłodnicy bo tam owiewki były fabryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję 650S i dołożyłem owiewki.

Od tego czasu wentylator bardzo często pracuje.

Przed założeniem pracował sporadycznie tylko w bardzo powolnym ruchu miejskim.

Jak widać owiewki mają spory wpływ na chłodzenie szczególnie latem, ale czy dokładanie drugiego wentylatora jest konieczne to ocenię latem bo ostatnie niestety mi uciekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i GSX 1250 ma większą niż bandit 1250 chłodnicę i dwa wentylatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica w moim jest na pewno mniejsza bo musiałem tulejki dystansowe zakładać.

Zobaczę co będzie wchodziło w grę i za jakie pieniądze, może sama wymiana chłodnicy na tę z 1250 wystarczy.

Januszpien mieszkamy blisko siebie , możemy w sezonie się trafić i porównać jak mamy założone te owiewki bo moje są akcesoryjne a nie stricte z wersji GT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te dwa wentylatory obracają się jednocześnie, czy może wpierw jeden się obraca, a gdy nie zbije odpowiednio temperatury to drugi się załączy? I ciekawi mnie, czy ta większa chłodnica podpasuje do mniejszego i czy chłodzenie wówczas będzie wydajniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje owiewki też są akcesoryjne z Motoplast. Mocowania dorobił mi mechanik. Porównanie to dobry pomysł!:-) Odnośnie chłodzenia to może ktoś zakładał drugi wentylator do chłodnicy i może coś napisać jak to technicznie i finansowo wygląda... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, seebst napisał:

A czy te dwa wentylatory obracają się jednocześnie, czy może wpierw jeden się obraca, a gdy nie zbije odpowiednio temperatury to drugi się załączy? I ciekawi mnie, czy ta większa chłodnica podpasuje do mniejszego i czy chłodzenie wówczas będzie wydajniejsze...

 

Znalazłem, że:

Główny wentylator uruchamiany jest przez czujnik temperatury w chłodnicy. Włączenie następuje przy temperaturze płynu 105 °C, a wyłączenie przy 100°C.
Wentylator drugi sterowany jest z ECM i startuje przy 110°C a wyłącza się przy 108°C.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden wentylator wystarza w zupełności, nie ma co bić piany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsultowałem sprawę z moim mechanikiem i mi przekazał, że przy normalnej eksploatacji ma szans przegrzać tego silnika w wersji z owiewkami bocznymi więc jeden wentylator w zupełności wystarczy.

P.S.

Hayabusa jest cała obudowana i też ma jeden wentylator  :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.