Skocz do zawartości

Wyciek paliwa - mam mętlik w głowie.


ADrake
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Miałem nadzieję, że mój kolejny post na forum nie będzie dotyczył usterki, ale niestety muszę zaciągnąć się waszej rady.

 

Mam Bandita 600 s z 2002 roki i wczoraj zauważyłem wyciek płynu z tego wężyka (patryq pozwól że pożyczę sobie Twoje zdjęcie).

 

spacer.png

 

Pomyślałem że to nadmiar wody, że to jest ten wężyk od airboxa, ale miał silny zapach benzyny, po sprawdzeniu poziomu paliwa, zobaczyłem że przez noc uszła mi 1 kreska na wskaźniku.

Sprawdziłem więc kranik i po odłączeniu grubszego przewodu jaki idzie od kranika do filtra paliwa zobaczyłem że ciurkiem leci mi paliwo. 

 

Pomyślałem, membrana uszkodzona, kranik nie trzyma. Rozebrałem kranik ale wydaje mi się że membrana jest cała. Poczytałem trochę na forum, piszecie też że z tych wężyków od baku które idą w ziemie kapie paliwo z rurki przelewowej, ale ja nie miałem paliwa pod korek zalanego. I teraz proszę was o rozjaśnienie mi bo mam już mętlik w głowie.

 

1. Czy ten przewód jest od airboxa?

2. Czy to jest tak że jeżeli kranik nie trzyma to paliwo przelewa gaźnik + cofa się do airboxa i spływa tamtym wężykiem ?

3. Czy po odłączeniu przewodu paliwa z kranika nie ma prawa nic wyciekać?  

5. Czy ten grubszy przewód który zaznaczyłem kółkiem czerwonym nie ma nic wspólnego z airboxem i czeka mnie naprawa rurek przelewowych w baku ? (tylko dlaczego wtedy kranik by przepuszczał paliwo? Czy mam dwie usterki)

 

Jeżeli to wina kranika to powiedzcie mi czy kranik od b600 różni się znacząco od b1200 bo zestaw naprawczy z tourmaxa do b600 (FCK-21) jest niedostępny u dostawców i mogą mi go ściągnąć w kilka tygodni, a zestaw do b1200 (FCK-44) jest dostępny w Larssonie w Warszawie (skąd jestem)

 

Jeżeli naruszyłem zasady forum z tym tematem to przepraszam, mam nadzieję że pomożecie mi z tym problemem.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz uszkodoną membrane, po zdjeciu węzyka nie powinno nic kapać. Ten węzyk który zaznaczyłeś jest od airboxa, skoro przelewające paliwo dostaje się do silnika to do airboxa też. Wymień membrane i będzie dobrze ale czy pasuje od 1200 to nie wiem, wiem że zamienniki są chujowe, A pytałeś w ASO?

 

idac za ciosem sprawdź olej w silniku, czy nie masz za dużo oleju czyli paliwa,

a i takie pytanie błahe, czy nie masz przypadkiem kranika ustawionego na PRI?

Edytowane przez Franio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, nie miałem ustawionego kranika na PRI :) 

 

Rozumiem, że jak olej się dostał do silnika to powinienem zlać stary i wlać nowy olej? ASO się nie pytałem, dobra uwaga zobaczę czy oni mi jakoś pomogą. 

 

Co do zestawu FCK-44 zauważyłem że Larsson zaznaczył że ten zestaw jest przeznaczony dla B1200, ale z drugiej strony na forum qnerk opisując naprawę kranika użył właśnie zestawu fck-44 do b600 więc mam nadzieję że są zamienne.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym olejem to tylko w przypadku gdybys miał bardzo wysoki stan, jak stan okej to niema sensu wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mała uwaga. Tam są 3 węże gumowe :)

1 odpoeietrzenie baku, drugi na skropliny spod korka i trzeci zatksny na skropliny z airboxa. Pytanie którym leci paliwo :)

może masz przerdzewiałą rórkę odpiwietrzenua w zbiorniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi, Kupiłem zestaw fck-44 - niestety różni się wielkością uszczelek od fck-21, sprawdziłem w dobrym świetle membranę - wydaje się cała, ale za to było pełno nalotu i białego syfu wokół miejsca w które wchodzi ten tłoczek w kraniku, może tłoczek nie wchodził cały stąd ta nieszczelność? Wyczyściłem wszystko, złożyłem na starych częściach i zamontowałem spowrotem... przestało kapać z węża paliwowego. Ale mając na uwadze radę Tomka to zdecydowałem się odłączyć przewód paliwowy od filtra paliwa i podłożyć pod niego naczynie, z drugiej strony pod przewód odpowietrzenia baku, który chyba łączy się takim trójnikiem z przewodem z airboxa, pod niego też podłożyłem naczynie. Zobaczymy co się stanie przez noc, jeżeli pod przewodem paliwowym w naczyniu będzie paliwo to znaczy że membrana jest jednak uszkodzona, jeżeli będzie pod naczyniem pod airboxem to znaczy że mój bak potrzebuje bardziej fachowej pomocy.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za rady,

Andrzej

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nocy, w czwartek jak sprawdzałem to nic nie wykapało, myślałem że sprawa już załatwiona, ale w weekend motocykl postał z 48h i dzisiaj jak rano odpalałem motocykl to przy kręceniu rozrusznikiem strzelił z wydechu. Jak dobrze rozumiem to był zalany czyli gdzieś dostaje się nadal paliwo. Teraz zastanawiam się czy to nadal kranik jednak przepuszcza czy zawiesiły się pływaki w gaźniku albo zaworek iglicowy przepuszcza bo tak nie powinno być. W książce serwisowej mam wpis że w maju 2019 r był robiony cały serwis gaźników + zawory regulowane, więc czy to wina gaźnika może być ? Czy może w lecie nie odpalać na ssaniu (dotychczas zawsze odpalałem na ssaniu) bo go tym ssaniem zalałem ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Cześć Panowie,

Niestety mam podobny problem , jak finalnie skończyła się sprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, szymonen napisał:

Cześć Panowie,

Niestety mam podobny problem , jak finalnie skończyła się sprawa?

 

Autor tematu pewnie za szybko nie odpowie, bo ostatnio był na forum pół roku temu.

My też nie, zanim się najpierw porządnie nie przywitasz.

https://polishbanditcrew.pl/forum/9-przywitania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Szymonen, 

 

U mnie sprawę załatwiła wymiana "wsadu" kranika + regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

 

Sprawdź dokładnie z którego przewodu Ci kapie bo w tamtym miejscu wychodzą 3 przewody gumowe - 2 przewody z baku (odpowietrznik i przewód który zbiera skropliny paliwa gdy zatankujesz za dużo) oraz  jeden grubszy który idzie z airboxa. Jeżeli paliwo wycieka z airboxa to masz nieszczelność w kraniku (do b600 jest zestaw naprawczt FCK-21), jeżeli przewód z baku - to albo za dużo zatankowałeś, albo masz przerdzewiałą rurkę odpowietrzenia baku i ona  jest nieszczelna. Sprawdź też poziom oleju - bo jeżeli zaworki iglicowe masz nieszczelne i paliwo przedostaje się do komory silnika to czeka cię zabawa z gaźnikiem :) 

 

Nie jestem mechanikiem, więc warto żeby ktoś jeszcze bardziej doświadczony odpowiedział na Twoje pytanie :)

 

Pozdrawiam,

Andrzej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.