Skocz do zawartości

Bandit 600N 96r. Zmiana opony z 110 na 120


Rafał S.
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam dość spory problem muszę wymienić opony i okazuje się że jest problem z rozmiarem 110/70/17 (Michelin pilot road 5). Niedostępny. Jezdze dużo i agresywnie na torze i mniej po za nim, zależy mi na prowadzeniu które teraz jest super jestem bardzo zadowolony . Boję się że po zmianie opony na120/60/17 lub 120/70/17 będzie gorzej. Zdania są różne w internecie na temat zmiany rozmiarów. Jak to wygląda w Bandycie? Macie doświadczenie w takich zmianach? Dziękuję za wszelkie informacje.

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dlaczego jeździsz po torze bardziej turystycznymi gumami niż bardziej sportowymi? Skoro moto jeździ więcej po torze.

Rozmiar 120 powoduje że na szerości masz więcej gumy więc powinieneś osiągać więcej.

Dlaczego profil 70?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na torze bo dają radę I jazda sprawia mi przyjemność. Po drodze z plecaczkiem i jeśli chodzi deszcze i piach to jestem zadowolony z bezpieczeństwa tej opony . Dla mnie taki kompromis. 70 bo chyba w drugiej generacji taki był chyba że się mylę. 

 

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zmieniasz to dobrze by było aby obwód koła się nie zmienił, naturalnym zamiennikiem dla 110/70 a 120/60. 120/70 zwiększy obwód przedniego koła podniesiesz motocykl z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, przy 60 mam niższa o 5 a przy 70 większą o 7. Nie wiem co zrobić. Masakra

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie bo mogę nie wiedzieć.

Profil to odsadzenie od felgi. Inaczej wysokość opony.

70 to 70 a 60 to 60

Bez względu na szerokość opony.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz Zbyniu, musisz się jeszcze trochę podszkolić.

Profil opony, to jej wysokość wyrażona w procentach jej szerokości.

W tym przypadku wysokość opony to 70 % jej szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Neonkin napisał:

wysokość opony

ale w procentach szerokości :)
czyli 110/60 ma profil wysokości 66 mm
a 120/60 ma profil wysokości 72 mm 

120/70 to już 84mm czyli średnica koła większa o prawie 4 cm w stosunku do 110/60

W drugiej generacji są 120/60. Dużo ludzi montuje 120/70, bo są po prostu łatwiej dostępne. Swojego kupiłem 120/70, niedawno zmieniałem opony i dałem na przód 120/60. Mam wrażenie, że lepiej skręca, ale też bardziej nerwowy przy hamowaniu jest. Możliwe, że to kwestia po prostu nowszych opon ;)

Edytowane przez szymv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pacz faktycznie. :)

Ale ja chyba o tym wiedziałem ale nie pamiętałem myślę. Właściwie to ja nigdy nie zwracałem na to uwagi bo zawsze oponeo wiedziało jaki profil. A teraz serwis wie jaki ;) 

Zastanawia mnie teraz jedna rzecz.

Kiedy w R1 założyłem dunlopa 212 GP Racer, to za chiny nie dało rady przodu zamknąć. Kompletnie bez szans.

Miała taki owal opony że trzeba by było motocyklem bokiem jechać żeby macała asfalt. Ciekawe jaki ona miała profil.

No kurde. Jestem ciekaw jaki?

Musze zobaczyć jaki diabeł ma profil bo wydaje mi się że też podobny kształt opony.

 

 

 

 

Edytowane przez Neonkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

212GP Racer wersji torowej ma trochę inny profil niz wersje z homologacja na droge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic nie wiadomo jak to wygląda że zmiana rozmiaru?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo użytkowników I generacji zmieniało na 120/60. Chwalili sobie zmianę ze 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafał S. napisał:

Czyli nic nie wiadomo jak to wygląda że zmiana rozmiaru?

 

120/60 jest sensowniejsza przynajmniej dla mnie. Moto przez obniżenie przodu o 5mm będzie chętniej skręcać. Powierzchnia boczna mniejsza odrobinę będzie ale zamykanie przodu na drodze to i tak kiepski pomysł. Dla mnie 120/60, zaznaczam to moja opinia.                                                                                                                            

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do fabryki Michelin i w ciągu 3-4 tygodni powinna się rozpocząć produkcja tego rozmiaru więc prawdopodobnie poczekam.jesli coś się zmieni nie mam wyjścia biorę 120/60.dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.