Skocz do zawartości

Drgania kierownicy


kombajn93
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem ze swoim banditem, mianowicie kierownica drga, motocykl jest nie stabilny w zakrętach przy predkości 100-70 kierownicą telepie dużo mocniej. Zauważyłem również, gdy jade ze stałą predkością nie ściskam mocno kierownicy, motocykl zaczyna jechać lewo prawo. Rzeczy które zmieniłem:

-łożyska kół przód tył

-łożysko głowki ramy po kilku  próbach regulacji zmienia się intensywność drgań, jak poluzowałem tak jak powinno być jest jeszcze gorzej- to był głowny podejrzany lecz niestety chyba to nie to 

-uszczelniacze +olej dałem do mechanika, z litrowej bańki oddał mi ją i coś tam jeszcze było a powinno być 507ml na lage, więc za mało, czy to może być przyczyną dla pewności wyjąć sprawdzić wysokość oleju ?

-wyważenie przedniego koła

dodatkowo zauważyłem, że po odkręceniu tylnego koła jest luz tak jak na filmiku.

Na  przedniej ośce jest z jednej strony wypolerowane, ale czy to ma wpływ to nie wiem, nie mam już pomysłu co to może być dlatego szukam wszędzie, bo po 70km mam takie mrówki w rękach że z 10 minut znikają :P Ciężarki kierownicy są oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie silnika?

Może jednak zbyt mocno ściskasz kueriwnice?

Opona śmietnik?

 

Ciężko coś lepszego wymyśleć beż odczucia tego na sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rafix napisał:

Mocowanie silnika?

Może jednak zbyt mocno ściskasz kueriwnice?

Opona śmietnik?

 

Ciężko coś lepszego wymyśleć beż odczucia tego na sobie

zapomniałem dodać że opony mają 3 tyś km angel st i z przodu są widoczne jeszcze aniołki więc zużycie zerowe praktycznie, co do ściskania kierownicy to własnie gdy ścisnę mocniej w tedy nie leci prawo lewo, tylko czuje w tedy, że przeszkadzam motocyklowi i staje się jeszcze bardziej nie stabilny, wiem że ciężko tak to opisać, sprawdzę mocowania silnika 4 tyś km temu montowałem gmole heeda może coś sie poluzowało, tylko dziwne by to było, że motocykl przez to przy stałej prędkości leciał lewo prawo. Czekam jeszcze na gumy od zabieraka ponieważ mam bicie na zębatce i zmienie napęd, ale to też raczej nie wpływałoby na to że kierownica wpada w takie wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży B ma cosik 471ml na lagę więc z bańki olej zostaje, obstawiam łożysko główki ramy , kolejna rzecz zanim zablokujesz lagi przy ośce pobujaj nim niech się ułożą , następnie czy koła masz w osi to odnośnie ściągania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kwinto59 napisał:

Duży B ma cosik 471ml na lagę więc z bańki olej zostaje, obstawiam łożysko główki ramy , kolejna rzecz zanim zablokujesz lagi przy ośce pobujaj nim niech się ułożą , następnie czy koła masz w osi to odnośnie ściągania. 

Dokładnie przed skręceniem pobujać , często się o tym zapomina 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, benywariat napisał:

Sam robiles łożysko główki ? Prosto je nabiless ? Nie uszkodziłes gniazda przy wybijaniu ?

tak sam robiłem, żadnych uszkodzeń mechanicznych nie zauwazyłem starałem sie jak najdelikatniej z tym obchodzić.

25 minut temu, kwinto59 napisał:

Duży B ma cosik 471ml na lagę więc z bańki olej zostaje, obstawiam łożysko główki ramy , kolejna rzecz zanim zablokujesz lagi przy ośce pobujaj nim niech się ułożą , następnie czy koła masz w osi to odnośnie ściągania. 

ja mam 650 olejaka, a co do bujania to wiem specjalnie wszystko dobrze wyczyściłem, aby dobrze sie ułożyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wybijaniu loyska czesto gesto mozna uszkodzic jego loze , wtedy juz go nie osadzisz jak trzeba bo bedzie przekoszone i objawy sa takie jak u ciebie . 

ty ale zaraz kolo z tylu lata jak kryka w kiblu i ty jestes zdziwiony ze moto myszkuje ? napraw wszystko a dopiero potem diagnozuj 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, benywariat napisał:

przy wybijaniu loyska czesto gesto mozna uszkodzic jego loze , wtedy juz go nie osadzisz jak trzeba bo bedzie przekoszone i objawy sa takie jak u ciebie . 

ty ale zaraz kolo z tylu lata jak kryka w kiblu i ty jestes zdziwiony ze moto myszkuje ? napraw wszystko a dopiero potem diagnozuj 

Dlatego napęd już leży w garażu czekam tylko na gumy, chodź wcześniej tego niebyło a 6 tys km zrobiłem. Teraz jeszcze znalazłem dziwna sprawę gumy silnika jest luźna tak jakby mocowanie się wygięło. Drugie ładnie dolega. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tomek napisał:

Ustaw lagi, tak jak koledzy wyżej piszą. Skręć wszystko i test.

 

Jak ustawic lagi zgodnie ze sztuka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzujesz dolną półkę.  Luzujesz zabezpieczenie przedniej ośki. Zdejmujesz zaciski lub rozchylasz maksymalnie klocki. Stawiasz moto na kołach i energicznie kilka razy naciskasz na srodek kierownicy, co by zawieszenie przednie popracowało. Stawiasz delikatnie na kosę i skręcasz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2021 o 19:51, Tomek napisał:

Luzujesz dolną półkę.  Luzujesz zabezpieczenie przedniej ośki. Zdejmujesz zaciski lub rozchylasz maksymalnie klocki. Stawiasz moto na kołach i energicznie kilka razy naciskasz na srodek kierownicy, co by zawieszenie przednie popracowało. Stawiasz delikatnie na kosę i skręcasz wszystko.

Zrobiłem tak jak napisałeś nie stety jest jeszcze gorzej, bo wibracje  odczuwalne są od predkośći około 70km/h do 160 przynajmniej tyle jechałem max, no i ściąga w prawo,  zauważyłem że kierownica  skręca mocniej w prawo  niż w lewo nawidoczniej jak leżał coś coś sie zgieło, zdejmę dzisiaj zawias zobacze poziom oleju, i go dla świętego spokoju wymienie mimo ze ma 3,5 tyś km.

Jeszcze zostaje kwestia wygiętego mocowania silnika, od czego się to mogło zrobić ? Jak będe miał więcej czasu zdejme kolektory i  tą część ramy, naprostuje mocowanie, dobrze że jest to ze strony demontowalnej, więc nie bedzie potrzeby wyjmowania motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Tomek napisał:

Sprawdzić czy proste lagi.

Sprawdzić półke czy prosta.

Lag nie bede rozbierał na części pierwsze dam rade tak określić czy są proste ? Co do pólki jak sprawdzić czy prosta bo lagi jak skłądałem wchodzą ładnie nie musze nic naciągać itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2021 o 12:18, Tomek napisał:

Tak wyjmij. Połóż obok siebie i kręć rura trzymajac za goleń.

Rozkręciłem jak narazie jedna lege jutro wezme sie za druga, lagi maja bicie na oko 2-3mm, ilosc oleju nie mam w co zlac ale wysokosc do oleju powinna byc 104 mm a jest 130 wiadomo na sprężynie cos tam zostalo, ale na pewno bylo za malo, sprezyna byla na odwrót wsadzona tzn gestymi zwojami do dolu i jak ruszam laga jest minimalny luz na panewkach to normalne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche inna sprawa wymieniłem napęd i są dwa pytania, tylna zębatka bije tak jak na filmie, dodam że kupiłem nowe gumy zabieraka, drugie pytanie  po zakuciu łąńcucha jedno ogniwo chodzi dużo ciężej, coś z tym robić czy to z czasem sie ułoży? 

 

Edytowane przez kombajn93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, kombajn93 napisał:

Troche inna sprawa wymieniłem napęd i są dwa pytania, tylna zębatka bije tak jak na filmie, dodam że kupiłem nowe gumy zabieraka, drugie pytanie  po zakuciu łąńcucha jedno ogniwo chodzi dużo ciężej, coś z tym robić czy to z czasem sie ułoży? 

 

U mnie też tak jest, jeżdżę z tym już ponad 60.000 km i nic się nie dzieje (tak, tyle kilometrów mam zrobione na łańcuchu i zębatce!). Również jedno ogniwo chodzi ciężej i także z tym tak jeżdżę. Smaruj, jeździj i smaruj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, seebst napisał:

U mnie też tak jest, jeżdżę z tym już ponad 60.000 km i nic się nie dzieje (tak, tyle kilometrów mam zrobione na łańcuchu i zębatce!). Również jedno ogniwo chodzi ciężej i także z tym tak jeżdżę. Smaruj, jeździj i smaruj ;)

Przednia zębatka wytrzymała taki przebieg ? u mnie to ona sie poddała, bo aż zęby wygieło. u Ciebie też tak zębatka pływa ?

Edytowane przez kombajn93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtym roku jakieś 10.000 km temu wymieniłem ją, bo zęby rekina się zrobiły. Tylna bez zastrzeżeń. I też tak pływa tylna zębatka.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, seebst napisał:

W tamtym roku jakieś 10.000 km temu wymieniłem ją, bo zęby rekina się zrobiły. Tylna bez zastrzeżeń. I też tak pływa tylna zębatka.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

No to przebieg zacny u mnie w sumie mógłby pojezdzić jeszcze z nową zębatką, ale już odstawał od tylnej zębatki i  wolałem zmienić na mocniejszy i mieć spokój bo teraz mam dużo grubsze  ogniwa :) no to nie potrzebnie wymieniałem gumy zabieraka, no nic to pozostało złożyć i jezdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
W dniu 7.07.2021 o 08:19, kombajn93 napisał:

No to przebieg zacny u mnie w sumie mógłby pojezdzić jeszcze z nową zębatką, ale już odstawał od tylnej zębatki i  wolałem zmienić na mocniejszy i mieć spokój bo teraz mam dużo grubsze  ogniwa :) no to nie potrzebnie wymieniałem gumy zabieraka, no nic to pozostało złożyć i jezdzić.

Zmierzyłem ośkę i jest krzywa bicie na tej grubszej części która jest w ladze i jest ściskana ma bicie troche ponad 0,4, gdzie limit serwisowy jest 0,25. Od razu delikatnie mi przetoczył ale i tak  trzeba będzie kupić drugą, brać od razu nową czy jest szansa kupić używaną w dobrym stanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

po wymianie ośki jest ok więc, jakby ktoś sie zastanawiał czy takie małe bicie ma wpłyt to tak ma :) Spotkał się ktoś, z czymś takim, że po jezdzie z predkoscią max koło 200 po chwili już nie może osiagnąć tej prędkości  i ogólnie jakby słabnie, czy jest możliwość, że przy czyszczeniu gaźników coś źle zrobiłem czy raczej kończy sie motor, albo coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.