Skocz do zawartości

Bandit 1250 silnik gaśnie na niskich biegach, na wolnych obrotach ma tylko 1000 obrt/min


cebermen
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich 

proszę o pomoc z Banditem mojej żony, szukałem  sam  w przeglądarce ale nie znalazłem takiego tematu. Wszystko zaczęło się od   wspólnego wyjazdu , jej motocykl nie zapalił, tu szybko sobie poradziłem bo  padł czujnik sprzęgła przy klamce, zmostkowałem  działa jedziemy w trasę.  W drodze powrotnej podczas dojeżdżania np. do krzyżówki i redukcji na niższe biegi np z 2 na 1  silnik zgasł kilkunastokrotnie. Po  ponownym uruchomieniu silnika można  było normalnie dalej  jechać, silnik  miał moc nic się nie działo aż do ponownej redukcji. Jakoś udało nam się doczołgać do domu . Silnik uruchamia się bezproblemowo, pracuje na wszystkie cylindry ale po dodaniu gazu na neutralu do ok  3000obr/min i puszczeniu gazu  obroty spadaja poniżej 1000  silnikiem rzuca tak przez ok 2 -3 sek. i następnie obroty wzrastaja do ok 1000 i tak się trzymają co jest wartością za niską. Nie wiem czy w tym modelu istnieje jakaś możliwość regulacji obrotów? Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem jeżeli tak to bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to obstawiam pompę paliwa czyli filterek kopertowy i ten stały wewnątrz pompy. Jako drugie paliwo czyli coś z nim , miałem tak w trasie wolne obroty były naprawdę wolnymi ale po za tym jechał normalnie. Jeżeli do filtrów paliwa nie zaglądałeś to od tego zacznij szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj rozłączyć wtyczkę czujnika biegów, czy dalej dzieje się tak samo.  Filtr oczywiście swoją drogą sprawdź. Ale zacznij od wtyczki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zworkę na złączu diagnostycznym i zobacz czy generuje się jakiś błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem od wyczyszczenia filtra powietrza ( K&N ) był brudny ale nie  był jakoś strasznie zasyfiony, następnie wymieniłem świece zapłonowe, zdemontowałem zbiornik i wymontowałem  pompę paliwową,  ten filterek herbaciany był brudny więc go wyczyściłem, wyczyściłem też ten drugi  ale ogólnie nie było tragedii zbiornik wewnątrz czysty bez rdzy. Po tym jazda próbna silnik chodzi równo ma moc dobrze przyspiesza  nie gaśnie ale te  obroty przy redukcji z 2 na 1 spadają poniżej 1000 może tak ma być już sam nie wiem bo nie jeżdżę nim na co dzień . Jutro żona jedzie nim do pracy to zobaczymy co powie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu jak jest zimny ma przez chwilę wyższe obroty? Z wtyczki nie rozłączyles jak Ci pisałem?   Najprawdopodobniej po zrobieniu zworki podaje inną mapę zapłonu.  To nie gaznikowiec. Poczytaj o mapach zapłonu, jest temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

😮 filterek herbaciany był brudny więc go wyczyściłem  , jego się nie czyści tylko wymienia . Zamiennik dobrej jakości ok. 50 zł , ten drugi stały filtr to się czyści.😉

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej macie dobrą cene na oryginalny filtr paliwa do Suzuki

odnośnie drugiego zatopionego w plastiku filtra, najlepiej go wyczyścić w myjce ultradźwiękowej

 

https://sklep.mieloch.pl/produkt/filtr-pompy-paliwa-suzuki-400-1500-07-18.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki które użytkuję kosztują ok.50 zł cena ori powala i nigdy nie miałem problemu z nimi . Nie mając myjki odrobina cierpliwości i chemii a efekt pozytywny czyli wszystko działa . 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam za wszystkie podpowiedzi. Kontrolka luzu działa prawidłowo.  Filtra paliwa nie wymieniałem bo robiłem to o 12 w nocy i go nie miałem ale zgadzam się łatwiej wymienić niż bawić się w czyszczenie.. Po powrocie z pracy żona mówi, że przestał gasnąć i jest ok. Na weekend jedzie w trasę jakieś 600km to się dobrze go przetestuje. A po powrocie sprawdzę jeszcze  czy są jakieś błędy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Niestety problem nie usunięty dalej gaśnie   przy redukcji na niższych biegach. Silnik ma moc, przyspiesza, odpala na dotyk.  Sprawdziłem kody błędów - brak sprawdziłem ustawienia TPS kreska jest na środku. Ale po uruchomieniu ciepłego silnika obroty spadają poniżej 1000 tak na oko gdzieś na 900  zaczyna szarpać silnikiem to trwa przez   około 3-4 sekundy po czym obroty wzrastają do równego 1000 może max 1100. Wystarczy manetką dodać trochę gazu i wszystko jest ok ale po jej puszczeniu znowu obroty spadaja i tak w kółko.   NIe mam pojęcia co mogę jeszcze sprawdzić , czy można w jakiś sposób podnieść obroty na biegu jałowym?  Może ktoś z was miał coś podobnego  .

Dodałbym filmik ale nie wiem jak go wkleić bo wyskakuje że za duży format. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna sprawdzic iernikiem poszcegolne elementy wtrysku albo podpiac kompa , to ze nie ma bledow na zworce nie znaczy ze nie ma ich wogole nie raz nie dwa to przerabialem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - nadal to samo paliwo , nie było tankowania ? Zakładam że filtr wymienisz i ten drugi doczyścisz , takie falowanie miałem parę razy i zawsze było to w trasie po tankowaniu tak więc obstawiam również że winę ponosi paliwo. Po kolejnym tankowaniu problem znikał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiem Twój pierwszy wpis?  Po zrobieniu zworki moto zaczeły  się kłopoty?  Czy już przedtem były jakieś kłopoty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się  to od około 2 tygodni .Po czyszczeniu filterków paliwa, wymianie świec , czyszczeniu filtra powietrza dałem żonie do testowania i  na ten weekend zrobiła ponad 700 km więc paliwo było zmieniane. Dziś jak wróciła wkur.....a  że  maszyna gaśnie to zrobiłem zworkę żeby sprawdzić błędy - jest czysto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2021 o 18:19, cebermen napisał:

motocykl nie zapalił, tu szybko sobie poradziłem bo  padł czujnik sprzęgła przy klamce, zmostkowałem 

Moim zdaniem tu jest przyczyna. Błędu Ci oczywiście nie pokaże.  Kontrolka będzie działać.  Eku czyta inną mapę.  Dlatego pytam czy te kłopoty już zaczynały się przed zmostkowaniem czujnika, czy bezpośrednio po. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy zaczęły  sie po padnientym czujniku. Nie sądziłem ze to moze byc przez niego. Zamówiłem jiz nowy sprawdzę  jak przyjdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kazek napisał:

Eku czyta inną mapę.  Dlatego pytam czy te kłopoty już zaczynały się przed zmostkowaniem czujnika, czy bezpośrednio po. 

Jesteś pewny Kazek? Przeglądałem schemat i "zestaw" czujnik klamki sprzęgła i kosy to tylko elementy zabezpieczenia rozrusznika kręci nie kręci. Wyborem map jeśli już to steruje nasz cudowny czujnik połączony z wybierakiem S.B🙂

Może tu warto poszukać? Trudno bez moto diagnozować.

 

 

b1250.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien oczywiście nie jestem🙂  ale słabo wierzę w przypadki.  Gdybym miał dostęp do moto to bym sprawdził, a z daleka to tak jak napisałeś 🙂.   Te krańcówki to nie tylko wyłączniki rozrusznika.  O dziwo jak masz padnięty "czujnik luzu" czyli nie świeci kontrolka, wystarczy lekko ruszyć kosą i się zaświeci. Dlaczego tak jest nie pytaj ale wielu to zmyliło.  Po wduszeniu klamki załącza się mapa luzu, zamontowałem sobie TRE . Pierwsze sam rezystor 5 biegu i obroty spadły do 1000, po wduszeniu klamki wskakiwaly na normalne 1200.  (teraz mam jak należy zrobione) Więc napewno nie jest to tylko wyłącznik rozrusznika 🙂  .  Jak wyeleminuje ten element to można szukać dalej. Gdybym miał moto i miernik to bym to sprawdził i wiedział na pewno. Jestem stolarzem z zawodu więc pewnie piszę mało fachowym językiem 😁   

 

Edytowane przez kazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy zaczęły  sie po padnientym czujniku. Nie sądziłem ze to moze byc przez niego. Zamówiłem jiz nowy sprawdzę  jak przyjdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cebermen napisał:

Problemy zaczęły  sie po padnientym czujniku. Nie sądziłem ze to moze byc przez niego. Zamówiłem jiz nowy sprawdzę  jak przyjdzie. 

Daj znać, czy to to, bo sam jestem ciekaw 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też miałem zaraz po zakupie padnięty czujnik sprzęgła i był zmostkowany, aby było można odpalać bez problemu. I jeździłem z tym dobrych kilka tysięcy kilometrów i żadnych dziwnych objawów z tego tytułu nie miałem, absolutnie żadnej różnicy pomiędzy zmostkowanymi przewodami, a już z nowym, sprawnym czujnikiem. Więc czytając ten wątek coś nie chce mi się do końca wierzyć aby tu tkwił problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie musi generować" dziwnych problemów"  ja też nie jestem pewien, dlatego trzeba wyeliminować ten punkt i wtedy ewentualnie szukać dalej. Wpis @Carry87w@Carry87w temacie który wkleiłem odpowiada dlaczego tak może ale nie musi być.  Pożyjom uwidim 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazek ma racje w kwesti mapy przy z ostkowanym jest mapa wolnych , druga sprawa ze czujnik wywali blad na KOMPIE nie na zworce , drugi raz juz pisze ze albo komp albo albo  mernik i przeleciec wtrysk czujniki itd . Przyklad Kwinta niby wszystko o ale tylni abs slab sie uruchomil mimo nie generowania bledu na liczniku , dopiero za drugim poszlo jak tzreba , to samo u ragora na zegarach zero bledow i na zworce tez a na kompie przepustnica i zawor , blad powtarzalny mimo braku jego wyswitlenia na zworce , i takich przykladow moglbym podac dziesiatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.