Skocz do zawartości

GSF b12 k1 (Chmielu)


Gość WuuChaa
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Bandit... 

Zakupiony w maju 2021 roku. Z powodu, że b6 przejęła żona. Tzn. dałem jej a sobie kupiłem B12 , deal życia 😂

Kupiony w Koninie za 8.700 jak dobrze pamiętam. Stan bardzo dobry, widać,że poprzedni właściciel dbał i nie pałował, a jeździł w trasy. W sumie mogłem go takiego zostawić, nic nie robić... Ale nie był bym SOBĄ gdybym nie wykręcił chociażby jednej śrubki i jej nie wyczyścił po czym wkręcił z gracją gdzie wcześniej znalazłbym z jakaś siła dokręcić tą jedną śrubkę 😂... Tu wlatuje fota kilka minut po zakupie spacer.png

spacer.png

Zaraz jako pierwsze to wywaliłem te naklejki na felgach

Przywróciłem oryginalny czarny kolor tego trójkąta na przodzie co jest w oczoyebny kolor psiknięty;

Zdemontowany i schowany tylny stelaż, który zastąpiłem standardowym uchwytem;

Przerobiłem błotnik, żeby mocowanie tablicy było bardziej agresywne;

Włożyłem ledowe kierunkowskazy z homologacją i od razu przerywacz LED

https://allegro.pl/oferta/kierunkowskaz-metalowa-obudowa-led-biale-szklo-hit-9777989430

https://allegro.pl/oferta/przerywacz-led-suzuki-gsf-600-650-bandit-00-08-8617097660

spacer.png

Kolejnym etapem było oklejenie przedniej lampy na żółto. Bardzo widoczne z daleka świtało,które nie oślepia a w połączeniu z oldschoolowym wyglądem bandita wygląda jak oryginalna lampa. Nie miałem problemów na przeglądzie czy z policją podczas kontroli...

No i w końcu wpadł Dominator GP1. Kocham dźwięk ryczącego silnika motocykla. Może to innym przeszkadzać, ale jestem motocyklistą, który jak widzi,żeby nie hałasował to po prostu wciskam sprzęgło. Czy to dziecko malutkie, wczesny wieczór w spokojnej miejscowości. Wszystko z umiarem. 

O zdziwnie nie musiałem nic regulować w gaźnikach. Wszystko działało perfekcyjnie... Do czasu hahaha....

Kolejnym krokiem było polerowanie rantów. Do usunięcia starej farby użyłem tego specyfiku.https://allegro.pl/oferta/scalpex-nw-usuwanie-starej-farby-750-ml-11111926277

Działanie opiszę w kolejnym etapie opisu rzeczy które zrobiłem.

Wszystko na końcu wykończyłem pasta do aluminium Amglos. Petrada pasta! 

A więc zbliżał się powoli koniec sezonu 2021.

Postanowiłem zrobić pełen przegląd, którego nie zrobiłem po zakupie.

Czyli :

- regulacja zaworów

- wymienienie uszczelek pokrywy zaworów

- czyszczenie gaźników (Tu zaczęły się pierwsze problemy... Które trwają do dzisiaj)

- synchronizacja

- nowy napęd 

- i wiele, wiele innych mniej ważnych pierdół.

praktycznie od listopada borykam się z problemem gaźników. Pyrchnie , kichanie , falowanie obrotów, brak mocy w dolnym zakresie, szarpanie podczas jazdy że stałą prędkością.

Wtedy myślałem,że tak jak mówi serwisówka tak muszą być 3 obroty mieszanki, iglica standardowo 3 ząbek. 

Sprawdziłem wszystko, jeszcze raz zawory, przewody WN ( nawet odciąłem końcówki i na świeżym przewodzie wkręciłem w cewki, silikonem zabezpieczyłem ) poziom paliwa w gaźnikach... Tutaj były dwie szkoły. Albo na wężyk i do łączenia korpusu gaźnika albo na 13mm i choyy. Wszystko mierzone i ustawione gdy zaworek stykał się z blaszką,ale nie wciskało zaworka. Na 13mm poziom paliwa mam taki.spacer.png

Ale ja zrobię na 17mm to poziom paliwa mam idealnie na łączeniu. Nie wiem,która szkołę mam stosować. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże jak to powinno być ustawione (To pytanie NR-01).

Ustawiłem na 13mm , tak jak było w piśmie świętym Haynesa. 

W międzyczasie był u dwóch "mechaników",ale problem został ze mną a pieniądze zostały u "mechaników" proza życia 😂...

Powiedziałem sobie, tey kufra, lecimy z tematem sami i sam będę robić wszystko. Walić tych pseudo znawców. No i zacząłem czytać tony stron DIY , manuali, opisów , schematów na polskich, angielskich stronach... Trochę się dowiedziałem, trochę u innych z autopsji się dowiedziałem. Ale to później.

Następnie wymieniłem przewody hamulcowe w oplocie, w typie F oraz przewód sprzęgłowy. Zakupiłem tutaj, cenowo taniej niż u innych a te same przewody są pod brandem hel'a. 

Link tutaj:

https://www.facebook.com/przewodystalowe/

spacer.png

Z racji,że klocki tył były do wymiany, to też wleciały nowe z TRW.

Kolejnym etapem prac była wymiana uszczelniaczy i oleju (okazało się ,że olej. To świeży ale uszczelniacze stare...) No to cyk fuch i wymiana . Miałem lakierować lagi, ale odpuściłem, później był pomysł polerki... Ale też odpuściłem sobie. Może kiedyś...

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Oliwka 10W firmy belray.

Kolejnym etapem prac była wymiana uszczelek bocznych kap oraz ich polerowanie.

spacer.png

spacer.pngspacer.png

Z lewej strony też zrobione ,na końcu wykończyłem pasta Amglos, ale nie mam efektu po...

Lecima daliii, rozrząd miałem na ostatnich 5 zabkach. Kupiłem zakuwacz do łańcucha za 250zl firmy Jonessway. 

https://allegro.pl/oferta/zakuwarka-i-rozkuwarka-do-lancuchow-prof-jonnesway-9130311349

spacer.pngspacer.png

spacer.png

Powyżej widzicie patencik jak wyciągnąć samemu stary łańcuszek. Bierzemy linkę,którą się rozciąga. Mocujemy łańcuch do tej linki, napinamy dosyć mocno i drugi koniec zawiązujemy. W taki sposób kręcimy wałem jedną ręką, drugą trzymamy i napinamy nowy łańcuszek a lineczka robi za trzecią rękę. 

Później założenie wałków. Co najważniejsze, ustawienie znaków w komorze zapłonu powinno być tak jak na zdjęciu NR1 czyli ponad czujnikiem a nie równo z nim. Znak "T" ma patrzeć idealnie w linii prostej na czujnik . Zdjęcie NR2 przedstawia jak nie ustawiać wału do założenia wałków i ustawienia ich na znaki. Przy zdjęciu NR1 walki będą przestawione o jeden ząbek i piny nie będą się zgadzać.spacer.png

spacer.png

Kolejna rzecz to przestawienie zapłonu o 5st

Odsyłam do tutorialu tutaj:

http://www.gstwin.com/diy_timing_advance.htm

spacer.png

Długaaaaaa linia to seryjny zapłon (była ona równo na laczeniu połówek silnika) mała kreska aktualny kąt (5st). A tak wyszła fasolka z tym,że jedna fasolka jest zrobiona bardziej dokładniej tzn,że chcąc obkrecic bardziej w lewo się nie da a bo z tego powodu,że nie wyszlifowalem z nadmiarem, tylko idealnie tak,żeby więcej nie dało się przesunąćspacer.png

spacer.png

Kąt zmierzony jest profesjonalnym narzędziem jaki jest protraktor. 1mm to 1st. 5mm 5st, a jak daleko trzeba było wyrzeźbić fasolki? Około 3mm.

Rura! Lecimy dalej ale z gaźnikami...

Podsyłam fajnie przetłumaczoną instrukcje dotycząca modyfikacji...

https://drive.google.com/file/d/1VSiwnrhE_d1hiBxDQ6FLATU2S-8J-faf/view

Z racji problemów z gaźnikami i konsultacji z innymi użytkownikami z FB, którzy robili modyfikację postanowiłem zrobić to samo.

Mam wkładkę KN w filtr powietrza. Zobaczę jak będzie chodzić z świnskim ryjkiem i bez.

Iglica 1 ząbek w dół od pozycji wyjściowej (może dam podkładkę 020)

MainJet 110 oferta : https://allegro.pl/oferta/dysza-glowna-m5-110-0-1-10mm-solex-mikuni-sj-11361643229

Pilot jet 17.5 oferta:

https://allegro.pl/oferta/dysza-wolnych-obrotow-typ-mikuni-n224-103-17-5-11106518696

WAŻNE!

PAMIĘTAJCIE ABY NIE KUPIĆ PILOT JETOW vm28/486 bo mają rurkę emulsyjną 2mm!

Pilot jety muszą być N224.103 (rurka emuslyjna 2.5mm) 

Mowa tutaj o bandicie 2001r 1200 z gaźnikami Mikuni BSR36. 

spacer.png

spacer.png

Następnie dysze wolnych obrotów na 2.5/3 obroty wstępnie i od tego można już co kolwiek ustawiać i bawić się w dyno testy. W środę zdam relacje jak to wszystko będzie chulać. Aż jestem ciekawy, czy będzie ok...

Przed tą modyfikacją, na seryjnych dyszach, ustawiłem iglicę o ząbek w dół od seryjnego wysjcia, świecą colortune ustawiłem dawki na 4.5 obrotów i nic już mi nie szarpało, ale strzelało w wydech i ciut się szybciej nagrzewał co by świadczyło o ubogiej dawce... (Filtr KN założony)

A świeca po 20km wyglądała tak:

spacer.png

Ubogo trochę co nie ? (Pytanie NR-02)

Efekt końcowy opiszę jak już wszystko złoże,bo czekam na piloty ;)...

A między czasie tzn dzisiaj (06.02) zamówiłem linkę rolgazu bo moja wyglądała tak... spacer.png

Z offtopu, jak by ktoś szukał kapeluszków pod króćce gaźnika to polecam tę:

https://allegro.pl/oferta/zatyczka-krociec-kapturek-silikonowy-4mm-niebieski-9425755691

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

Kiedyś ojciec kupił adapter kątowy w bieronce... spacer.pngnie sądziłem,że może być tak przydatny do regulacji składu mieszanki!!

spacer.png

spacer.png

Trochę się rozpisałem,ale chyba o to chodzi co nie 🤣 od dzisiaj każde prace przy bandziorach będę opisywać tutaj,żeby nie potrzebnie nie zakładać postów... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło ja cię pierdziu... Żeś się rozpisał, że @maniomenmógłby brać z Ciebie przykład, haha 🤣

Ile masz wzrostu? Bo wyglądasz tak, jakby Bandit był dla Ciebie za mały.

Robisz konkurencję z wypolerowanymi kolektorami 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, seebst napisał:

Ło ja cię pierdziu... Żeś się rozpisał, że @maniomenmógłby brać z Ciebie przykład, haha 🤣

Ile masz wzrostu? Bo wyglądasz tak, jakby Bandit był dla Ciebie za mały.

Robisz konkurencję z wypolerowanymi kolektorami 🙃

Wzrostu 180cm no patrząc na to zdjęcie też mam takie wrażenie, ale to głównie chyba wina nisko osadzonej kierownicy a ja staram się być wyporsotwany hahaha 

Ps. Kolektorki muszo lśnic jak ... Jak naczynia po umyciu w fairy haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innym razem przeczytam.

Ale widzę że mamy ba  forum drugiego Mickiewicza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, seebst napisał:

Ło ja cię pierdziu... Żeś się rozpisał, że @maniomenmógłby brać z Ciebie przykład, haha 🤣

No on jest bardziej techniczny, ja jednak więcej piszę o ciuchach i innych bzdurach.🙃

WuuChaa wychodzi na to, że będzie bardziej przydatny, niż ja, he he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maniomen napisał:

WuuChaa wychodzi na to, że będzie bardziej przydatny, niż ja, he he.


@maniomen Skąd ta pewność :D Możesz opylić mu jakąś swoją broń na pole walki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AleksWWa napisał:


@maniomen Skąd ta pewność :D Możesz opylić mu jakąś swoją broń na pole walki :D

Jak dam cenę zaporową, to na pole walki pójdzie z kijem z kupą.🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi. Na równo z łączeniem.

Ad2. Bardzo ubogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek napisał:

Adi. Na równo z łączeniem.

Ad2. Bardzo ubogo

Czyli nie patrzeć na to ,że musi być 13mm.

Ma być na łączeniu i choy,tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ponieważ może być różna masa zaworka i wtedy w gwizdek pomiary.

Tak z obserwacji. Ostatnio wymieniałem i zamiennik zaworka ma większą masę niż oryginał.Musiałem skorygować poziomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przydatna informacja. No to będę musiał poziom ustawić na 17mm, bo wtedy idealnie mam na łączeniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo lubimy tu tuningowane B12, nawet te nowsze od MK1. jak już będziesz miał kreski, dodaj proszę wpis tutaj z dokładnym opisem, co było robione:

 

edit.
nie przejmuj się, że ktoś porównuje Cię z Mickiewiczem. ten nasz forumowy Mickiewicz zawsze napierdala esej o wszystkim o niczym. Ty chociaż piszesz o B12, wiec luz. zdrówko :)

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, krynio napisał:

Ty chociaż piszesz o B12, wiec luz. zdrówko :)

Akurat taka forma mickiewiczowania również mi się podoba. W sensie takim, że jest tego dużo, ale za to konkretnie i na temat 😊

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównania mi nie przeszkadzają, mam dystans do swojej osoby 😎, a co do opisu to zdecydowanie też preferuję, krótko, zwięźle i na temat. Bo niekiedy sam szukam po forum jakiegoś rozwiązania a znajduje poematy na 5 tomów, gdzie na końcu nie ma rezultatów bądź wyjaśnienia... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz i w chuju miej. Twój temat, w którym piszesz, co chcesz, postaramy się przenieść w odpowiednie miejsce.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratzy

myśle ze trafiłeś w dobre miejsce 😉

ja się nie znam wiec tylko czytam 🤭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pavlacos napisał:

ja się nie znam wiec tylko czytam

Wszystko czytasz, tak dokładnie, przez każdą osobę? 🤣 hihi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem do właściwego działu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, Tato :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie doszły dysze N224.103 (17.5)

Seria (15)

No i znowu schody. Te które zamówiłem (17.5) okazują się,że boczne otworki są mniejsze niż w (15) natomiast otworek w środku jest takiej samej średnicy... I o co tu chodzi... Chyba większe powinno być większe a nie mniejsze...

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj złożyłem wszystko.

- Dysza główna (main jet) 110

- Dysza paliwowa (pilot jet) 17.5

- Dysza ssania seryjna (bez zmian)

- Założyłem oryginalny filtr oraz wyjąłem świński ryjek (odpuściłem KN...) 

- Zapłon cofnięty 5st

Poziom paliwa (pływaki) ustawiony na wężyk, czyli na równi łączeniu korpusu gaźnika z misją pływakową (wychodzi 17mm zamiast 13mm(( na 13mm było grubo ponad łączenie)) )

- Dysze wolnych obrotów wykręcone na 3 obroty (ewentualne poprawki jak zrobi się ciepło +/- 0.5/0.25 obrotu) 

- Iglica na 4 ząbku (licząc od góry)

- Synchronizacja zrobiona

 

 Efekt?

Nie strzela w wydech

Pięknie pracuje silnik

Czuć moment od najniższych obrotów

Ładnie wkręca się na obroty

Nie pyrcha w gaźniki

Świece? Sprawdzę ich kolor po przejechaniu 50km

 

 

A wszystko przez co ?

Przez przelotowy wydech dominatora GP1...

Dla potomnych... Mi to zajęło 3 miesiące. Wam po przeczytaniu zajmie tydzień z zamówieniem części i montażem.

 

Jedno wiem na pewno, jest to ostatni motocykl z gaźnikiem. Never again ! 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, WuuChaa napisał:

Jedno wiem na pewno, jest to ostatni motocykl z gaźnikiem. Never again ! 

image.png.70fcdd342244380be416e5893f1907a8.png

 

 

2.thumb.jpg.6264cd5d508aded02fb9f92763f57048.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak by doszły ostrzejsze wałeczki rozrządu - i wtedy miód malina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Z ustawieniami pływaków w moim mam ten sam problem przy 13-14mm jak w manuału pisze jest dramat i 15mm to jest minimum w moim przypadku żeby nie zalewało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.