Skocz do zawartości

Nico851
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Czy mógł by ktoś podpowiedzieć gdzie dosłownie gdzie mógł bym wpiąc ładowarkę tak aby był prąd po zapłonie. Kabel mam już podciągnięty pod kanapę, ale tak szukam i nic za bardzo znaleźć nie mogę... A zależy mi aby było to po zapłonie. Bandzior gsf 650 rok 2008. Dzięki z góry😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tylnej lampy lub oświetlenia tablicy rejestracyjnej.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj w okolicy aku nic nie będzie? Musiał bym kabel wydłużyć a to już jest druciarstwo😉 a tego nie lubię😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinno pomóc 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam, ale ja bym nie podłączał tak jak na filmie. Spore obciążenie jest podpięte pod kostkę - zespół przekaźnika rozrusznika. Tam jest bezpiecznik 30A. My mu jeszcze dokładamy, a co będzie jak się przepali? Blackout motocykla (przy wyprzedaniu)

W sporej większości motocykli są tam złącza konektorki, które nie konserwowane potrafią sfajczyć całą kostkę.

 

Moja propozycja to tzw. rozdzielacz napięcia, lub pociągniecie odpowiednio grubych przewodów bezpośrednio z aku do odbiornika, a sterownie tym zasilaniem przez przekaźnik załączany po stacyjce, lub dodatkowym wyłącznikiem. Ta druga opcja nie powoduje  np.resetu całej nawigacji po chwilowym wyłączeniu silnika. Oczywiście zabezpieczenie tego obwodu bezpiecznikiem!

P1010793.thumb.JPG.6db9502e25402bc536838cc3fe02eb6a.JPGNie podoba mi się ten film nie dotrwałem do końca☹️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KazmirWszystko się zgadza, tylko pytanie czy to ma być ładowarka czy chce lodówkę zasilać 😏. O jakim resecie nawigacji mówisz po chwilowym wyłączeniu silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosować zwykły przekaźnik i po problemie.

Główne zasilanie z aku, a załączanie przekaźnika z bezpiecznika. Układ zabezpieczyć dodatkowo bezpiecznikiem. Prosto, komfortowo i bezstresowo.

Podpinałem tak w kilku motocyklach, ro iąz z układu szynę na dodatkowe akcesoria.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? Jak znał bym się na elektryce to nie zadawał bym takich pytań jak podłączyć. Myślałem że będzie krótko i na temat ale widzę że jak już przekażniki wchodzą. To ja za to się nie biorę bo się nie znam. Pomyślałem że gdzieś o okolicy aku jest jakiś kabel z napięciem po zapłonie... I prosta robota. A tu już jest gramatyka😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to po to wlasnei sa chlopaki zeby po kolei wytlumaczyc gdzie co zrobic. Mnie kilka razy wytlumaczyli i porobilem roznych rzeczy w motongu ,a nic nie potrafie - ani mechaniki ani elektryki. dasz rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyć na stałe ładowarkę to nie problem. A skoro chcesz po zapłonie, to tylko przekaźnik, który będzie pełnił funkcję jako sterowanie. U mnie w oryginale za licznikiem jest przewód plusowy, który idzie do zapalniczki, przez bezpiecznik. Więc albo szukasz przewodu, na którym pojawia się napięcie po zapłonie znajdującego się albo za licznikiem, albo pod zbiornikiem, jak na filmie, albo po prostu z przewodu od żarówki z tyłu i ten przewód będzie służył do sterowania przekaźnikiem. Po włączeniu zapłonu zaświeci się żarówka. Sygnał ten dotrze do przekaźnika, ten załączy napięcie do ładowarki. To na prawdę nie jest skomplikowane jakby Ci się mogło wydawać. To jest proste, tym bardziej, że na przekaźniku jest schemat, wszystko jest fajnie opisane, w sieci też bardzo dużo jest porad. 

U mnie w schowku jest oryginalna zapalniczka po zapłonie, natomiast ja pod kanapą założyłem drugą, tym razem na stałe podłączoną, żeby w każdym momencie móc coś podłączyć, lub w okresie zimowym ładuję akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kazek napisał:

@KazmirWszystko się zgadza, tylko pytanie czy to ma być ładowarka czy chce lodówkę zasilać 😏. O jakim resecie nawigacji mówisz po chwilowym wyłączeniu silnika? 

Ładowarka, czy grzane manetki (zamiast lodówki😀) to nie ma znaczenia. Chodzi o zasadę. Będzie podłączony tylko jeden Led, który pobiera 10mA tyle co nic, ale jak z jakiś powodów mechanicznych (niedbały montaż) przewód zrobi zwarcie to co?

Wiedza z elektryki na jachtach i nie tylko podpowiada! Bezpieczniki jak najbliżej źródła zasilania, czyli przy aku.😉

 

Mam z kiepską baterią LARK FREEBIRD   - wszystko jasne?😉

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.