Skocz do zawartości

1250 problem z pracą silnika


pawelkielce
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Coś ktoś z Szanownych Użytkowników wodniaka miał podobny problem.

Pacjent: 1250, 2008 rok

Objawy: Motocykl pali idealnie, obroty właściwe, żadnego "wypadania" zapłonów, nierównej pracy. Przyspiesza do czerwonego pola, wszystko ok ...poza.

1. Przy zamkniętej manetce poniżej 3,5 tyś obrotów nasila się "poszarpywanie" napędem - do dość uciążliwego.

2. Po dynamicznej jeździe, następnie  kilkusekudowej, wolnej  na niskich obrotach ...potrafi sporadycznie zgasnąć. Zapala się oczywiście kontrolka F1. Po kilku sekundach, restarcie zapłonu, wszystko jest ok, można kontynuować jazdę. Gaśnięcia są sporadyczne - raz na kilkaset km.

Sprawdzone (wykluczone): układ napędowy (nowy), tłumik drgań w tylnym kole, świece/przewody - ok, Wcześniej serwis zimowy, wymienione filierki paliwa, sprawdzona pompa w zbiorniku. Wtryski nie leją - sprawdzone. kostki, połączenia el. sprawdzone. Ustawienia TPS - a w trybie serwisowym sprawdzone - ok, czujnik biegu jałowego - ok.

 

CZy ktoś ma pomysł, podpowiedź ? CZy TPS może (pomimo prawidłowych wskazań) fiksować i stąd zła mieszanka powodująca szarpanie na wolnych (kiedy TPS działa) i okazjonalne gaśnięcie przy jeździe na wolnych ?

Czy sprawdzać moduł ? Nigdy o tym nie myślałem, ale czy jest możliwość że poprzedni właściciel wgrał np. inna mapę ?

 

Byłbym wdzięczny za sugestie.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, pawelkielce napisał:

Ustawienia TPS - a w trybie serwisowym sprawdzone - ok

To za mało. Jeśli faktycznie tyle rzeczy sprawdziłeś pozostaje już raczej "zaawansowana" kontrola wszystkich czujników odpowiedzialnych za prace silnika z uwzględnieniem tego zakresu obrotów o którym wspominasz.

W miarę możliwości sprawdziłbym miernikiem (omy) sposób działania TPS i innych. Może być wytarta ścieżka w tym zakresie? Szukałbym raczej przyczyn na dolocie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazmir, Tomek ...dzięki za reakcję.

Na komputer podjechałem i ...nie ma błędów! Chłop (mechanik) doradził, by jak mi zgaśnie, wszedł w tryb serwisowy (kostka) i wtedy zaczytał ew. błąd. Tylko ...jak zgaśnie np . w mieście przy wolnej jeździe między autami  - trochę średnio - boczek, kostka i patrzymy. Ale spróbuję.

Kazmir, TPS mogę sprawdzić miernikiem ? w wolnej chwili napisał byś coś więcej ?

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W baku czysto, nie ma rdzy czy innych osadów?

 

Czy drugi filtr paliwa - ten przy obudowie pompy paliwa był czyszczony?

img_2159-jpg.143232 

 

I spróbuj ten zwykły, wymienialny, torebkowy filtr paliwa wymienić na inny.

No i nie wiem, wyczyścić regulator ciśnienia paliwa, tak na wszelki wypadek?

 

Na czym polegał serwis zimowy?

Filtr powietrza wymieniony/wyczyszczony?

Czy były synchronizowane przepustnice?

Luzy zaworowe skontrolowane i uregulowane?

Wąż odpowietrzenia czysty i niepozaginany?

 

Przepraszam za durne pytania, ale lepiej dopytać niż później się łapać za głowę :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2022 o 10:07, pawelkielce napisał:

wymienione filierki paliwa

Chyba nie masz dodatkowego filtra założonego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kukuryku napisał:

W baku czysto, nie ma rdzy czy innych osadów?

 

Czy drugi filtr paliwa - ten przy obudowie pompy paliwa był czyszczony?

img_2159-jpg.143232 

 

I spróbuj ten zwykły, wymienialny, torebkowy filtr paliwa wymienić na inny.

No i nie wiem, wyczyścić regulator ciśnienia paliwa, tak na wszelki wypadek?

 

Na czym polegał serwis zimowy?

Filtr powietrza wymieniony/wyczyszczony?

Czy były synchronizowane przepustnice?

Luzy zaworowe skontrolowane i uregulowane?

Wąż odpowietrzenia czysty i niepozaginany?

 

Przepraszam za durne pytania, ale lepiej dopytać niż później się łapać za głowę :lol: 

 

Duży przegląd zimowy:

Filtr torebkowy wymieniony na nowy, drugi, w obudowie porządnie wyczyszczony.

Filtr powietrza wymieniony, luzy sprawdzone - dwa skorygowane (wydechowe), synchro przepustnic zrobione - równiutko.

Dodatkowych filtrów paliwa oczywiście nie ma.

 

Nie ma durnych pytań !!! Dzięki za podpowiedzi, jak bym znał rozwiązanie nie prosił bym WAS o pomoc.

 

W sobotę podjedzie kolega z 1250. Umówiliśmy się że wrzucimy jego TPS i ustawimy wg. instrukcji z Forum.

Mam jeszcze pytanie o: STPS - Secondary Throttle Position Sensor  -  "ten na jedną śrubkę " obok TPS ?

Przyznam, nie sprawdzałem, nie ruszałem.

Podpowiedzcie proszę - czy ruszać, ustawiać ? Jak ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że jeśli coś by było nie tak z STPSem, to miałbyś kod błędu w komputerze (bodajże C29), więc ja bym dalej szukał problemu bardziej w filtrach, pompie, powietrzu niż w elektronice, skoro komputer błędów nie pokazuje.

Ale jakbyś bardzo chciał, to trzeba tam jak z TPSem - poluzować śrubkę, poruszać na boki, aż będzie dobrze i dokręcić śrubkę.

Kiedy jest dobrze?

Jak przy zamkniętych zaworach wtórnych (trzeba to zrobić ręką) napięcie na czujniku (+ to będzie kabel żółto-biały, - to niebiesko-brązowy [chyba, trzeba zweryfikować]) wynosi ok. 0,6V.

Ale ja bym zaczął od wymiany filtra torebkowego na jakiś zupełnie inny torebkowy (bo może ciut trefny).

Potem sprawdzić zachowanie jak bak będzie otwarty (to wyeliminuje ewentualne problemy z dopływem powietrza do baku).

I dopiero potem bym się babrał z elektroniką...

A jeśli się nie boisz, to możesz sprawdzić czy bez filtra paliwa działa dobrze :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy walniętym TPS miałem 4 błędy w kompie i ani jeden jak dobrze pamiętam nie wskazywał ewidentnie TPS (uszkodzenie - brak możliwości ustawienia TPS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pawelkielce napisał:

Mam jeszcze pytanie o: STPS - Secondary Throttle Position Sensor  -  "ten na jedną śrubkę " obok TPS ?

Przyznam, nie sprawdzałem, nie ruszałem.

Podpowiedzcie proszę - czy ruszać, ustawiać ? Jak ?

Jak na załączonej grafice wpinasz się multimetrem w zaznaczone przewody. Tam są 3 w sumie Ty wpinasz się w 2 odpowiednio "+" i "-" i mierzysz. Na zamkniętych przepustnicach powinna być wartość 0,6V, a na otwartych 4,6V. Źeby przepustnice były otwarte musisz je otworzyć ręcznie włożyć palce przez airbox i je popchnąć.

Borykałem się tez z problemem delikatnego szarpania jadąc na 1 lub 2 biegu na zakmiętym gazie i co pewien czas moto szarpało jakby łańcuchem tak jak Ty to dokładnie opisałeś. Ciekawi mnie jakie masz obroty na biegu jałowym, bo ja miałem za niskie lekko ponad 1000. Po dobrym synchro obroty mam ok 1200 po przygazowaniu silnik szybko schodzi z obrotów do tej wartości 1150 i szarpanie ustało mogę na 1 czy 2 na zamkniętym gazie lekko przyhamować i absolutnie moto nie szarpie.

 

 

Drugie przepustnice..png

wolne obroty 1200.jpg

Edytowane przez Duńczyk
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Duńczyk napisał:

Jak na załączonej grafice wpinasz się multimetrem w zaznaczone przewody. Tam są 3 w sumie Ty wpinasz się w 2 odpowiednio "+" i "-" i mierzysz. Na zamkniętych przepustnicach powinna być wartość 0,6V, a na otwartych 4,6V. Źeby przepustnice były otwarte musisz je otworzyć ręcznie włożyć palce przez airbox i je popchnąć.

Borykałem się tez z problemem delikatnego szarpania jadąc na 1 lub 2 biegu na zakmiętym gazie i co pewien czas moto szarpało jakby łańcuchem tak jak Ty to dokładnie opisałeś. Ciekawi mnie jakie masz obroty na biegu jałowym, bo ja miałem za niskie lekko ponad 1000. Po dobrym synchro obroty mam ok 1200 po przygazowaniu silnik szybko schodzi z obrotów do tej wartości 1150 i szarpanie ustało mogę na 1 czy 2 na zamkniętym gazie lekko przyhamować i absolutnie moto nie szarpie.

 

 

Drugie przepustnice..png

 

wolne obroty 1200.jpg

 

Wieeelkie dzięki.

I to jest siła tego forum !!!

 

Jeszcze raz dzięki za porady i sugestie. W sobotę podstawiam innego TPS - a. Sprawdzę/ustawię  STPS wg instrukcji.

Oczywiście, dam znać o efektach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany !!!

 

WINNYM okazał się TPS !

Po zmianie, ustawieniu, problem szarpania na niskich obrotach/zamknięciu przepustnicy znikł.

Testowany także na bardzo wolnych obrotach po szybkiej jeździe motocykl pracuje prawidłowo - nie zdarzyło się by zgasł (blisko 200 km jazda) - choć to akurat było baaaardzo sporadyczne. 

W celu ponownej weryfikacji - po powrocie do "mojego" TPS - szarpanie powróciło. Pomimo właściwego ustawienia, oraz braku jakichkolwiek wyświetlanych błędów.

 

Pora rozejrzeć się za TPS - em.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za sugestie, podpowiedzi i czas.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem całe używane przepustnice, samego tps nigdzie nie udało mi się znaleźć (w ASO tylko całe przepustnice, bo service manual mówi, że nie można go wymieniać...)

Wysłane z mojego RMX3311 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to chyba u mnie tez powoli bedzie trzeba zrobic wymiane , bo lekkie szarpanie jest ponizej 2500 obr. 

 

ktos zapoda link do tematu jak ustawic wlasciwie ten czujnik...

 

Kiedys Kukuryku to opisywal chyba ,ale zniknelo mi gdzies w czelusciach forum

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2022 o 11:50, pawelkielce napisał:

Problem rozwiązany !!!

 

WINNYM okazał się TPS !

Po zmianie, ustawieniu, problem szarpania na niskich obrotach/zamknięciu przepustnicy znikł.

Testowany także na bardzo wolnych obrotach po szybkiej jeździe motocykl pracuje prawidłowo - nie zdarzyło się by zgasł (blisko 200 km jazda) - choć to akurat było baaaardzo sporadyczne. 

W celu ponownej weryfikacji - po powrocie do "mojego" TPS - szarpanie powróciło. Pomimo właściwego ustawienia, oraz braku jakichkolwiek wyświetlanych błędów.

 

Pora rozejrzeć się za TPS - em.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za sugestie, podpowiedzi i czas.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 pawelkielce  Czy twój "uskodzony czujnik  TPS" prawidłowo wskazuje na zegarach pozycję "C-" w trybie serwisowym na wolnych obrotach? 

W dniu 13.07.2022 o 18:18, Duńczyk napisał:

Jak na załączonej grafice wpinasz się multimetrem w zaznaczone przewody. Tam są 3 w sumie Ty wpinasz się w 2 odpowiednio "+" i "-" i mierzysz. Na zamkniętych przepustnicach powinna być wartość 0,6V, a na otwartych 4,6V. Źeby przepustnice były otwarte musisz je otworzyć ręcznie włożyć palce przez airbox i je popchnąć.

Borykałem się tez z problemem delikatnego szarpania jadąc na 1 lub 2 biegu na zakmiętym gazie i co pewien czas moto szarpało jakby łańcuchem tak jak Ty to dokładnie opisałeś. Ciekawi mnie jakie masz obroty na biegu jałowym, bo ja miałem za niskie lekko ponad 1000. Po dobrym synchro obroty mam ok 1200 po przygazowaniu silnik szybko schodzi z obrotów do tej wartości 1150 i szarpanie ustało mogę na 1 czy 2 na zamkniętym gazie lekko przyhamować i absolutnie moto nie szarpie.

 

 

Drugie przepustnice..png

 

wolne obroty 1200.jpg

Duńczyk czy u Ciebie po regulacji STPS -u szarpanie ustało? Czy to było  u Ciebie przyczyną szarpania?

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, gozdzik77 napisał:

 pawelkielce  Czy twój "uskodzony czujnik  TPS" prawidłowo wskazuje na zegarach pozycję "C-" w trybie serwisowym na wolnych obrotach? 

Duńczyk czy u Ciebie po regulacji STPS -u szarpanie ustało? Czy to było  u Ciebie przyczyną szarpania?

Ustawiałem TPS, drugie przepustnice i jeszcze robiłem synchro. Teraz ciężko stwierdzić co było przyczyną. Na pewno trzeba sprawdzić te rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duńczyk jak wpiołeś się miernikiem żeby ustawić drugie przepustnice STPS? Używałeś jakiś  igieł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, gozdzik77 napisał:

Duńczyk jak wpiołeś się miernikiem żeby ustawić drugie przepustnice STPS? Używałeś jakiś  igieł?

Zdjąłem sobie trochę izolacji 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2022 o 10:20, pawelkielce napisał:

Kazmir, Tomek ...dzięki za reakcję.

Na komputer podjechałem i ...nie ma błędów! Chłop (mechanik) doradził, by jak mi zgaśnie, wszedł w tryb serwisowy (kostka) i wtedy zaczytał ew. błąd. Tylko ...jak zgaśnie np . w mieście przy wolnej jeździe między autami  - trochę średnio - boczek, kostka i patrzymy. Ale spróbuję.

Kazmir, TPS mogę sprawdzić miernikiem ? w wolnej chwili napisał byś coś więcej ?

 

Pozdrawiam serdecznie

tps steruje zaplonem nie mieszanka , raczej niemozliwe zeby nie bylo bledow , jakim urzdzeniem odczytane bo jak zwyklym skanerem to moze tak pokazywosc jedz do kogos kto ma sds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, benywariat napisał:

tps steruje zaplonem nie mieszanka

Beny mam wątpliwości? O ile TPS zamontowany na ośce gaźnika to tak jak napisałeś - prawda, ale tu (1250) mamy do czynienia z wtryskiem paliwa sterowanego ECU, a to pudełko steruje porcją paliwa ze wszystkiego co do niego podpięte😉

Za netem np:

"Czujnik TPS rejestruje każde wychylenie tarczy przepustnicy i przesyła informację o tym wychyleniu do komputera sterującego pracą silnika. Dzięki temu komputer może odpowiednio dobrać dawkę paliwa do ilości powietrza, analizując dodatkowo dane z szeregu innych czujników"

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Kazmir napisał:

Beny mam wątpliwości? O ile TPS zamontowany na ośce gaźnika to tak jak napisałeś - prawda, ale tu (1250) mamy do czynienia z wtryskiem paliwa sterowanego ECU, a to pudełko steruje porcją paliwa ze wszystkiego co do niego podpięte😉

Za netem np:

"Czujnik TPS rejestruje każde wychylenie tarczy przepustnicy i przesyła informację o tym wychyleniu do komputera sterującego pracą silnika. Dzięki temu komputer może odpowiednio dobrać dawkę paliwa do ilości powietrza, analizując dodatkowo dane z szeregu innych czujników"

dobrze pomylilem z 1200 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to zabawne, że przeglądam sobie forum raz na czas i odkrywam rozwiązanie problemu, zanim zacząłem tego szukać :D 

Właśnie ostatnimi czasy zaczął mi tak poszarpywać i też będę musiał zajrzeć w TPS.

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

 Po wypieciu wtyczki od tps lub stps-a, i włączeniu zapłonu zapewne pojawi się błąd i kontrolka FI będdzie się paliła cały czas. Moje pytanie jest takie czy po ponownym wpięciu tych kostek na swoje miejsce kontrolka FI zgaśnie i czy nie będzie się wyświetlał na zegarach żaden błąd "C"?

Ktoś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.