Skocz do zawartości

Bandit - wymiana pompy hamulcowej na inną.


pawllaq
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam społeczność PBC

 

Otóż od roku jestem szczęśliwym posiadaczem Bandita 650 z 2009(z ABS) i wszystko jest pięknie... no prawie.

Nie jestem zadowolony z tego jak motocykl hamuje i szukam rozwiązania. Generalnie jakiejś wielkiej tragedii nie ma. To nie jest tak, że nie wiem czy się na światłach zatrzymam ale mam wrażenie, że w sytuacji awaryjnej mogłoby zabraknąć trochę.

 

Przede wszystkim klamka jest dosyć miękka i jestem w stanie dociągnąć ją do manetki niezależnie od ustawienia. Słyszałem opinie, że Bandity już tak mają, co nie do końca mnie satysfakcjonuje.

 

Ktoś powiedział mi, że powinienem wymienić pompę hamulcową na taką z innego motocykla, np. z MT07. Czy ktoś próbował takiego przeszczepu? Czy to coś da i jak bardzo skomplikowane jest?

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem przewody na oplot i zwiększyła się skuteczność hamowania na +/- 20%. 

Do reszty trzeba się przyzwyczaić i nauczyć hamować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze świeży płyn i odpowietrzenie układu. Po drugie wymiana na oplot. Dopiero w następnej kolejności pompa. Nie wiem jak wygląda sprawa w przypadku ABS. Ja nie mam. Wstawiłem pompę radialną od gixa i rzeczywiście jest lepiej ale klamka chodzi inaczej (krótszy zakres pracy) że względu na inną liczbę tłoczków. Jeżeli chcesz zachować oryginalny zakres pracy klamki musisz dopasować się do ilości tłoków w zaciskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Krzych said:

Po pierwsze świeży płyn i odpowietrzenie układu. Po drugie wymiana na oplot. Dopiero w następnej kolejności pompa. Nie wiem jak wygląda sprawa w przypadku ABS. Ja nie mam. Wstawiłem pompę radialną od gixa i rzeczywiście jest lepiej ale klamka chodzi inaczej (krótszy zakres pracy) że względu na inną liczbę tłoczków. Jeżeli chcesz zachować oryginalny zakres pracy klamki musisz dopasować się do ilości tłoków w zaciskach.

 

Wymiana wszystkich płynów to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem (znaczy zleciłem).

Oplot podobno ma znaczenie dopiero przy jeździe torowej, gdzie gorący płyn rozmiękcza przewody. Może ze starości już są miękkie, tylko jak to sprawdzić? Jeśli miałbym je wymieniać to i tak na oplot w sumie.

 

Zakres pracy jest chyba drugorzędnym problemem - po prostu trzeba będzie się przyzwyczaić, czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oplot mniej się poddaje przy wciskaniu klamki więc więcej siły idzie w ściskanie tarczy (bo mniej tracone jest na rozprężanie przewodu). Co do starości to serwisówka mówi zmieniać gumowe przewody co 4 lata. Datę produkcji masz wydrukowaną na przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Krzych napisał:

Datę produkcji masz wydrukowaną na przewodzie.

Idę o zakład, że są oryginalne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, kazek said:

Idę o zakład, że są oryginalne. 

 

Dam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podstaw czyli wymiany przewodów na oplot, sprawdź stan zacisków, dobrze jest sprawdzić pompę hamulcową (regeneracja), sprawdź jakie masz klocki, bo organiczne ujowo hamują
Myślę, że jak to zrobisz to nie będziesz czuł potrzeby wymiany pompy hamulcowej na inną

PS. Cierpliwości przy odpowietrzaniu układu po wymianie przewodów

Wysłane z mojego RMX3311 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, pawllaq said:

Dam znać :)

Jedyne cyfry, które mogą być datą na przewodach mówią 2/08. Kolega wygrał piwo.

 

1 hour ago, Ragor said:

Zacznij od podstaw czyli wymiany przewodów na oplot, sprawdź stan zacisków, dobrze jest sprawdzić pompę hamulcową (regeneracja), sprawdź jakie masz klocki, bo organiczne ujowo hamują emoji6.png
Myślę, że jak to zrobisz to nie będziesz czuł potrzeby wymiany pompy hamulcowej na inną emoji6.png

PS. Cierpliwości przy odpowietrzaniu układu po wymianie przewodów emoji16.png

Wysłane z mojego RMX3311 przy użyciu Tapatalka
 

 

A to nie jest tak przylądkiem, że jeśli tarcze są przystosowane do organichnych klocków to twardsze zjedzą je w mgnieniu oka?

 

Muszę poszukać tutoriali jak te przewody wymienić i zastanowić się czy mam do tego warunki, narzędzia i czas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, pawllaq napisał:

na przewodach mówią 2/08.

czyli już 10 lat temu kwalifikowały się do wymiany 🤣 ale nie przejmuj się, ziomek jeździ intruderem z '86 na oryginalnych przewodach bo mu jakiś "mechanik" nawciskał kitu, że oryginalne to dobre 😒

 

28 minut temu, pawllaq napisał:

jeśli tarcze są przystosowane do organichnych klocków to twardsze zjedzą je w mgnieniu oka?

zużycie będzie proporcjonalnie większe do większej siły hamowania, coś za coś. tarcza to też część eksploatacyjna - ją też można wymienić 👍

28 minut temu, pawllaq napisał:

czy mam do tego warunki

wymiana przewodów nie jest specjalnie wymagająca. trzeba tylko uważać na płyn hamulcowy żeby nie poleciał na lakierowane powierzchnie bo zejdzie farba. jedynie same odpowietrzanie najlepiej robić w dwie osoby (no i nie wiem czy nie ma jakiś dodatkowych komplikacji ze względu na ABS) no i warto mieć klucz dynamometryczny, żeby z właściwą siłą dokręcić przewody. (od razu mówię, że nie ma co podchodzić z tymi lagami z zakresem górnym po 120 czy 200Nm. śruby przewodów hamulcowych mają o ile pamiętam 24Nm i te duże klucze będą w tym zakresie nieprecyzyjne. ja np. używam klucza 5-30Nm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Krzych napisał:

wymiana przewodów nie jest specjalnie wymagająca. trzeba tylko uważać na płyn hamulcowy żeby nie poleciał na lakierowane powierzchnie bo zejdzie farba. jedynie same odpowietrzanie najlepiej robić w dwie osoby (no i nie wiem czy nie ma jakiś dodatkowych komplikacji ze względu na ABS)

Nie pomyl tylko przewodów przy wymianie tak jak to zrobił mój mechanik... Odwrotnie podpiął ABS, pierwsze uruchomienie ABS na drodze i gleba bo trzymało koło, aż motocykl się nie zatrzymał :D

Komplikacja jest jedynie taka,  że Bandzior ma mniej odpowietrzników niż GSXFA przez co jest trudniej. Ja przy okazji wymiany szukałbym rozdzielacza z GSXF z dodatkowymi odpowietrznikami na tym właśnie rozdzielaczu. No i szykuj dużo cierpliwości i płynu hamulcowego, bo odpowietrzyć układ z ABSem w tych motocyklach to dobra zabawa (wiem co mówię, robi mi się niedobrze jak tylko pomyślę o wymianie płynu) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rodzaju płynu hamulcowego i przewodów w oplocie, to robiłem test. Gdzieś jest na forum.

O TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem dziś ofertę Hel i znalazłem coś takiego https://pl.helperformance.com/przewody-hamulcowe-w-oplocie-w-ukladzie-fabrycznym-do-suzuki-gsf1250-sa-bandit-abs-k7-l1-2007-2011-flexible
Problem w tym, że ja mam N-kę. I tu moje pytanie, czy w S i N są takie same układy hamulcowe (długość przewodów)? Po coś Hel zaznacza to S ale N nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody z przodu są mocowane na stałe do tzw. widelca, jedyny ruch jest na lagach więc raczej nie powinno być żadnej różnicy między S a N. Zresztą łatwo to określić oglądając moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak zdecydujesz się na wymianę pompy to polecam firmę Magura. Mam to w KTM'ach i jest kozak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 8/25/2022 at 2:11 PM, Conorian said:

Jeśli jednak zdecydujesz się na wymianę pompy to polecam firmę Magura. Mam to w KTM'ach i jest kozak. 

 

Mam słabe doświadczenia z Magurą w rowerach więc raczej dużą ostrożnością podejdę do ich produktów w motocyklu.

 

Na tę chwilę kupiłem zestaw naprawczy do pompy, którą mam - niewielki koszt, warto sprawdzić czy przyniesie poprawę.

Wysłałem też zapytanie do HELa czy na pewno te przewody od S-ki będą pasowały też do mojego motocykla.

 

Muszę też dokupić trochę narzędzi - głównie do odpowietrzania układu.

 

Jeśli nadal nie będzie zadowalająco to dopiero wtedy wymienię pompę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawllaq napisał:

 

Mam słabe doświadczenia z Magurą w rowerach więc raczej dużą ostrożnością podejdę do ich produktów w motocyklu.

 

Na tę chwilę kupiłem zestaw naprawczy do pompy, którą mam - niewielki koszt, warto sprawdzić czy przyniesie poprawę.

Wysłałem też zapytanie do HELa czy na pewno te przewody od S-ki będą pasowały też do mojego motocykla.

 

Muszę też dokupić trochę narzędzi - głównie do odpowietrzania układu.

 

Jeśli nadal nie będzie zadowalająco to dopiero wtedy wymienię pompę.

 

Można wiedzieć co nie pasuje Ci w Magurze? Z czystej ciekawości.

Jakie narzędzia do odpowietrzania? Jeśli masz wszystko sprawne (głównie pompa) to wystarczy kluczyk płasko-oczkowy 8mm.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, Conorian said:

Można wiedzieć co nie pasuje Ci w Magurze? Z czystej ciekawości.

Jakie narzędzia do odpowietrzania? Jeśli masz wszystko sprawne (głównie pompa) to wystarczy kluczyk płasko-oczkowy 8mm.

 

Pewnie, że można.

Jedyny przypadek kiedy w rowerze zawiodły mnie hamulce zawdzięczam megurze. Zadrapania i siniaki dawno się zagoiły ale niesmak pozostał.

Była jeszcze na gwaranci, kasę oddali bez problemu ale co się stało nie pitrafili powiedzieć. Klamka po prostu wpadła i zero oporu, zero hamowania.

 

 

Co do narzędzi to zamówiłem taki zestaw od yato do odpowietrzania, może się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem mnóstwo wątków na tym forum i na różnych zagranicznych i wniosek nasuwa mi się jeden - jak już powietrze dostanie się do ABSu to pozbycie się go bez podpinania do komputera graniczy z cudem.

I tu moje pytanie... Czy ktoś w warunkach domowych uruchamiał procedurę odpowietrzania pompy ABS? Czy tylko do serwisu? Jeśli w domu to czego potrzebuję? Taki HealTech za ~400zł wystarczy, czy to tylko do diagnostyki się nadaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby powietrze dostało się do ABS to musisz uruchomić ABS na nieodpowietrzonym układzie, a wydaje mi się, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie naginał na moto z zapowietrzonym układem i uruchamiał ABS

U mnie przy wymianie przewodów odpowietrzanie było BEZ KOMPUTERA! Wszystko działa jak należy.

Wysłane z mojego RMX3311 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Ragor said:

Żeby powietrze dostało się do ABS to musisz uruchomić ABS na nieodpowietrzonym układzie, a wydaje mi się, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie naginał na moto z zapowietrzonym układem i uruchamiał ABS emoji12.png

 

Problem w tym, że powietrze najprawdopodobniej już jest w pompie. Po zakupie oddałem motocykl do mechanika na wymianę wszystkich płynów i tak już wrócił z miękką klamką - jestem pewien, że wcześniej tak nie było ale co zrobić.

 

Czy ecueditior potrafi wymusić pracę pompy ABS? Czy tylko SDS (czyli wizyta w serwisie w moim przypadku)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten filmik pokazuje że nic nie potrzeba aby odpowietrzyć układ z ABS-em, nic znaczy się poza płynem 😆 . Owca miał problem i oddał do warsztatu i jedyną rzeczą którą mechanik zrobił to była wymiana klamki hamulca na ori i wtedy odpowietrzył bez komputera tak jak wszystkie motocykle. W tym filmie cała akcja od 60 min. tak więc polecam i zachęcam do obejrzenia 😉

 

Edytowane przez kwinto59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, kwinto59 said:

Ten filmik pokazuje że nic nie potrzeba aby odpowietrzyć układ z ABS-em, nic znaczy się poza płynem 😆 . Owca miał problem i oddał do warsztatu i jedyną rzeczą którą mechanik zrobił to była wymiana klamki hamulca na ori i wtedy odpowietrzył bez komputera tak jak wszystkie motocykle. W tym filmie cała akcja od 60 min. tak więc polecam i zachęcam do obejrzenia 😉

 

 

Mam nadzieję, że masz rację. Postanowiłem, że jak będę już rozbierał pół motocykla to wymienię i przewody od sprzęgła.

 

 

Co do płynu - nastawiam się na DOT 5.1 - czy to dobry wybór? Ile będę go potrzebował? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy DOT 5.1

To obecnie najnowocześniejszy rodzaj płynu hamulcowego, przynajmniej spośród tych, które są szeroko dostępne na rynku motoryzacyjnym. Posiada wysoką temperaturę wrzenia i niską lepkość, przez co idealnie nadaje się do stosowania w nowoczesnych samochodach. Co różni go od DOT 4 LV? Płyn hamulcowy DOT 5.1 jest, a przynajmniej ma być, odpowiednikiem olejów silnikowych long life – posiada wydłużoną trwałość i należy go wymieniać np. nie co 2, a co 3 lata. To tyle teorii. W praktyce może to oznaczać dokładnie to samo, z czym stykamy się w przypadku olejów silnikowych, czyli zalecenia zaleceniami, a praktyka praktyką. Na wszelki wypadek radzimy zachować interwał wymiany typowy dla płynów DOT 4. Tak będzie po prostu bezpieczniej.

 

Butelka styknie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.