Skocz do zawartości

Kompleksowa regeneracja i modyfikowanie układu hamulcowego 1250ABS


Tomek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ponownie miłe zaskoczenie i podesłany filmik od @Duńczyk I @kwinto59

 

Dzięki chłopaki. Kawał dobrej roboty.

 

 

PS.Dla malkontentów.

Ilość dodatkowego czasu potrzebna na nagrywanie jest ogromna. Często czas naprawy czy modyfikacji wydłuża się kilkukrotnie. Trzeba jeszcze zwracać podwójną uwagę, czy przez przerywniki w postaci ustawienia kamery czy aparatu. O czymś nie zapomnieliśmy. Jeszcze raz Wielki Szacun i Podziękowania.

 

Ps2. Zobaczymy jak precyzyjnie pomiar poprawy siły hamowania wykonał...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tomek napisał:

Ilość dodatkowego czasu potrzebna na nagrywanie jest ogromna. Często czas naprawy czy modyfikacji wydłuża się kilkukrotnie. Trzeba jeszcze zwracać podwójną uwagę, czy przez przerywniki w postaci ustawienia kamery czy aparatu.

Potwierdzam.

 

Najlepiej mieć kogoś do pomocy, kto zajmie się na przykład dobrym ustawieniem kamery i wyostrzeniem obrazu, żeby się nie kończyło tak, jak zazwyczaj jest u mnie na filmach.

U mnie zazwyczaj robota, przyjmując że nie robię jakiś wielkich ustawień kamer i nie rozstawiam nie wiadomo jakiego sprzętu, przedłuża się o jakieś 50% w górę.

Parę razy zdarzyło się zrobić jakiś kosmiczny film (jak na moje możliwości) i czas potrzebny na nagrania, przekroczył czas właściwy filmu przynajmniej czternastokrotnie, bo pięciominutowy film nagrywałem ze znajomym ponad godzinę. Ale tutaj to już musieliśmy popracować nad scenariuszem.

Dlatego zazwyczaj nie robię filmów z robienia czegoś przy jednośladach, bo w ten sposób 6 godzin regulacji zaworów w Bandziorze, zajęłoby mi 9, a to już przesada.😁

A film super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    Od siebie dodam jeszcze tyle, że odpowietrzenie układu jest problematyczne ze względu na długość przewodów i ilość zbierającego się tam powietrza. Tył idzie szybko i bez problemów, bo przewody są krótkie. W odróżnieniu od wersji bez ABS mamy 2 długie przewody które są poprowadzone od trójnika do pompy ABS pod akumulatorem. Sprawy nie ułatwia to, że zamówione przewody od HELA-a ( właśnie tylko te 2 sztuki) były zrobione na zapas i jeden był prawie  20 cm za długi. Dało się je oczywiście upchnąć między rurkami ramy nad głowicą. 

    Bez wprowadzenia płynu w układ do momentu, aż nie zacznie się pojawiać w zbiorniczku można sobie klamką pompować i naiwnie czekać, że uda się napełnić układ. Można sobie też ułatwić pracę wykorzystując pompkę podciśnieniową która zassa płyn. Ja odpowietrzałem kilka razy przechodząc na zmianę miedzy wszystkimi odpowietrznikami powtarzając czynności kilka razy. Na dobę zacisnąłem trytkę na klamce i na następny dzień przejechałem się hamując tak aby ABS się załączał, pompa pracowała po czym wróciłem do garażu i ponownie rozpocząłem procedurę odpowietrzania, aż do skutku.

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi przewodami HELA-a to jest skucha. Moje były minimalnie krótsze niż oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.