Skocz do zawartości

Bandit 600 Czy czyścić/ruszać gaźniki po 12 latach ?


Rafał S.
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Swojego bandita 600 mam ponad 12 lat i nigdy nie robiłem nic z gaźnikami. I tak się zastanawiam czy na siłę je rozbierać i czyścić, ponieważ nie czuje takiej potrzeby. Motocykl równo oddaje moc na 6 biegu w całym zakresie nic się nie zastanawia I nie przerywa , pali bez problemu nawet po zimie (z 6 sekund kręcenia zawsze) . Vmax licznikowy ok 220Spalanie też na zadawalajacym poziomie (5,5 - 6,5). Kolor swiec jasny szary. Jeżdżę na dodatkach do paliwa zawsze (liqui moly) i mam założony filtr paliwa. Czasem na zimę stabilizator do paliwa dodam. I tak kurcze mam duże wątpliwości czy jest sens się męczyć zwłaszcza że ostatnio czas też już nie pozwala wogóle jeździć, tylko wokół komina. Nie mam prawa narzekać na motocykl.

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zapomnialem dwa razy synchro robiłem.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę paliwo z gaźników nie spuszczane? Te dodatki do paliwa to jakieś cudo jak tam nie ma jeszcze galarety😄

 

Chyba, że regularnie przepalasz?

Edytowane przez Perceptron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś spuszczałem ale dużo zabawy, potem odpinałem podciśnienie od kranika i wypalałem bene w gaźnikach. Teraz stoi cały czas w ciepłym w zimie to już przestałem bawić się w ogóle. O dziwo śmiga bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawe jak to tam w komorach pływakowych wygląda. Ale tylko dla ciekawskich...

Jak napisano, jak działa wszystko git to lepiej nie ruszaj 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masakra ale, że leży nisko to jeszcze śmiga.  Cieszę się poprostu bez awaryjną jazdą już tyle czasu, że nie będę zły na niego jak coś zassie z komory

 

Dla ciekawskich stosowałem raz to https://liquimoly.sklep.pl/421-motorbike-stabilizator-benzyny-025l.html

 

A potem LIQUI MOLY w Niemczech mi to odradził i do Bandziorka kazali to lać na zimę https://liquimoly.sklep.pl/541-dodatek-do-samochodow-hybrydowych-025l.html 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komory skrajne można dość łatwo odkręcić o ile śruby są ok, można sprawdzić kontrolnie jedną/dwie komory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bald napisał:

komory skrajne można dość łatwo odkręcić o ile śruby są ok, można sprawdzić kontrolnie jedną/dwie komory

 

Jak gaźniki 12 lat nie wyciągane to zaraz będą i krócce do wymiany, bo zesztywniałe.

Chyba, ze da radę to zrobić bez wyciągania gaźniorów ?🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no komory odkrecic bez wyciagania  gaźników, wszystko na moto, ja mam śruby imbusowe w komorach i łatwo idzie, oryginalne na krzyżaka może być ciężko jak poobrabiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne wszystko, więc bez wyjmowania nie ma szans pewnie. Nie zamierzam ruszać do puki nie zacznie się coś dziać. Druga sprawa wątpię żeby dodatki pozwalały aż tak się utleniać i tworzyć takie osady benzynie.

 

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Rafał S. napisał:

Oryginalne wszystko, więc bez wyjmowania nie ma szans pewnie. Nie zamierzam ruszać do puki nie zacznie się coś dziać. Druga sprawa wątpię żeby dodatki pozwalały aż tak się utleniać i tworzyć takie osady benzynie.

 

Zdziwił byś się :)

Zostaje taki ciemny osad.

Ja profilaktycznie co 2 lata wyciągam i czyszcze komory pływakowe.

Ale jak 12 lat nie ruszałeś, to może być potem kłopot. Króćce, uszczelki. O odkręceniu śrub nawet nie wspominam :)

20220527_191148.jpg20220527_190403.jpg20220527_190356.jpg20220527_193435.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz w zupełności rację. Ale wiem że u mnie skończy się to całkowitym remontem i ustawianiem gaźników bo nie. Lubię robić połebkach . A nie chce ich ruszać bo teraz jest idealnie i jeździ się super. Boję się że potem już do tego nie wrócę. Po drugie jak napisałem mam głupia nadzieję że dodatki do paliwa oraz filtr nie pozwalają na tworzenie się aż takich osadów albo chociaż ogranicza ich powstawanie. 

 

 

A jak sądzicie wypalać paliwo z gaźników na zimę czy lepiej nie jak tam zarypane całe takim osadem jest.

Edytowane przez Rafał S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.