Skocz do zawartości

Hydrauliczne sprzęgło w małym dziorku


Tomek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu chodziło za mną zlikwidowanie linki sprzęgła.  Dwa razy mi strzeliła w korku. Obecnie jestem już po rozeznaniu tematu i wstępnych zakupach. O modyfikacji będę informował na bieżąco.

Co już mam.

1.Dekiel zębatki zdawczej Bandit 1200 MK2

2. Przewód sprzęgłowy Bandit 1200 MK2

3. Wysprzęglik Bandit1200 MK2

 

Poszukuję pompę sprzęgła Bandit 1200, 1250 lub 650 wodniak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy ten pręt, który jest popychany przez tłoczek tez nie jest innej długości. Jak mi łańcuch ściął ten pręcik w 1200 to pamiętam, że od 600 nie pasował właśnie.

10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mi to chodzilo po glowie ale zmienilem linki, klamki itp i w sumie potem juz nie mialem czasu nawet o tym myslec ale trzymam kciuki :) teoretycznie nie powinno byc wiekszych problemow z modyfikacja chyba… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Duńczyk napisał:

Nie jestem pewien czy ten pręt, który jest popychany przez tłoczek tez nie jest innej długości. Jak mi łańcuch ściął ten pręcik w 1200 to pamiętam, że od 600 nie pasował właśnie.

10.jpg

Jsk nie spróbuję to nie będę wiedział :)

Ale wydaje mi się, że Twój problem mógł wynikać z różnicy kosza sprzęgłowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lata temu kupiłem zapasową linkę sprzęgła i w dalsze trasy regularnie wożę ją jak sierota...ale dzięki temu obecna linka boi się strzelić, mimo że uszczerbiona 😅

 

Jak to jest z serwisowaniem hydraulicznego sprzęgła? Nie jest upierdliwe? Jakieś wady ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Perceptron napisał:

Jak to jest z serwisowaniem hydraulicznego sprzęgła? Nie jest upierdliwe? Jakieś wady ma?

Ja tam żadnych wad nie dostrzegam, no może poza sporadyczną wymianą płynu hydraulicznego, który to sprowadza się tylko do sytuacji serwisowania takiego układu. Żadnych regulacji nie przeprowadzałem przez te ponad 100k km. Wszystko chodzi jak złoto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seebst napisał:

Ja tam żadnych wad nie dostrzegam, no może poza sporadyczną wymianą płynu hydraulicznego, który to sprowadza się tylko do sytuacji serwisowania takiego układu. Żadnych regulacji nie przeprowadzałem przez te ponad 100k km. Wszystko chodzi jak złoto. 

Dokładnie, to jak się rozpisywać czy hamulce na linkę czy hydrauliczne, a w tym wszystkim jeszcze szukać wad rozwiązania hydraulicznego. Hydraulika to wyższa liga w każdym rozwiązaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waluś chyba miał kiedyś hydrosprzęgło w szejsecie. Podpytaj go o szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Przebrnąłem przez temat.

W 650K6 ( olejek) Trzeba zmienić jedną śrubę z 65 na 70. Na sucho sprzęgło działa dobrze. Jak skończę pozostałe pierdoły, będzie test drogowy.

 Na tą chwilę pracuje mega leciutko w porównaniu z linką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Perceptron ma wady bo  jak ci strzeli wąż :D to nie naprawisz tak łatwo jak przy  lince, wyciągasz  zapasową co wozisz i wymieniasz i jedziesz dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bez sprzęgła też da się jechać w ostateczności, więc w razie W myślę, że to nie jest aż taki wielki problem w trasie 😉

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, seebst napisał:

Ale bez sprzęgła też da się jechać w ostateczności, więc w razie W myślę, że to nie jest aż taki wielki problem w trasie 😉

Gorzej z ruszaniem i zatrzymywaniem się, ale teoretycznie da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie teoretycznie, ale i praktycznie...  Da się jechać bez linki sprzęgła.  Testowane przeze mnie. Nie jest lekko, ale da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maniomen napisał:

Gorzej z ruszaniem i zatrzymywaniem się, ale teoretycznie da się.

 

 

 

Wszystko się da. Kiedyś ciężarówką tzw.solówka bez ładunku . Bez sprzęgła przejechałem 430km. Ze Śląska do domu.  Start- po drodze tylko 2 razy się zatrzymałem - stop w domu

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2023 o 12:20, bald napisał:

@Perceptron ma wady bo  jak ci strzeli wąż :D to nie naprawisz tak łatwo jak przy  lince, wyciągasz  zapasową co wozisz i wymieniasz i jedziesz dalej

Dwa razy linką mi strzeliła i nigdy nie miałem zapasowej :(

Spokojnie da się wrócić bez sprzęgła.

Testowałem i z moto i z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
W dniu 21.01.2023 o 12:59, Duńczyk napisał:

Nie jestem pewien czy ten pręt, który jest popychany przez tłoczek tez nie jest innej długości. Jak mi łańcuch ściął ten pręcik w 1200 to pamiętam, że od 600 nie pasował właśnie.

10.jpg

aż sprawdziłem. W 1200 długość 80mm w 600 i 650 97mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Testy drogowe przebiegły pomyślnie. Pierwsze 300 km po mieście bez żądnych ekscesów.

Sprzęgiełko pracuje mega mięciutko. Trzeba się przyzwyczaić tak leciutko. 

Na tą chwile testuje na oryginalnej klamce. Musiałem ustawić na max wysokość. Jeszcze potestuje na innych ustawieniach wysokości i napiszę czy daje radę .

W GSF 650 K5 i K6 tak jak pisałem wcześniej tylko jedna śruba do zmiany, A tak mamy Plug and Play.

W GSF 600 K1-K4 powinno być tak sama.

W Garbusku czyli GSF 600 do 2000 roku pokrywa sprzęgła od GSF1200 do 2000 roku.( Nie ma otworu na czujnik prędkości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i elegancko. Gdybym miał trochę czasu na 100% pobawiłbym się w to samo. Tylko w tym roku wygląda, że czasu będzie niewiele żeby rozgrzebać dziora, więc zostawię na następny sezon (o ile nie sprzedam..).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty około 350zl za graty. Czyli zero nic, jak za taką poprawę.

Warto posiedzieć i poszukać. Jak widać, troszkę czasu zajęło, żeby kupić w rozsądnej cenie i dobrej jakości.

Sporo śmietnika na necie.

PS. Na zlocie sobie pomacacie :okularnik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Pytanie o podłączenie czujnika sprzęgła. W pompie z 1200s K6 jest inne gniazdo do czujnika niż w 650s K6. W czujniku B12 są dwa gołe wystające wąsy, a w B650 te wąsy są obudowane. Wtyczka bez problemu wejdzie? 

 

Ps. Graty już zamówione do konwersji i w oczekiwaniu na dostawę taka rozkmina :)

 

 

 

Edytowane przez wisnia742
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga.kompletnie zapomniałem o tym napisać. Trzeba przerobić na wsuwki

IMG_20240528_143056315_HDR.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.