Skocz do zawartości

Gaźniki GSX750 Inazuma


Cysior
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Wiem, że to nie Bandzior ale starsza siostra wiec może ktoś będzie wiedział i umiał pomóc. 

- Inazuma boryka się z upierdliwym problemem.

 

maszyna w moich rękach od 2013r

Wszystko było super i w 2014/2015 (już nie pamietam) poszła na serwis.

m.in. czyszczenie i regulacja gaźników, No i się zaczęło…

Brak mocy w środkowym zakresie obrotów, nierówna praca, vw pasata nie mogłem wyprzedzić bo mi odjeżdżał…

brak mocy, „turbo dziura”, z wolnych obrotów przy dodaniu gazu potrafiła zgadnąć, 

po roku jazdy jakoś się samo poprawiło, ale bez szału…

co 2 lata serwis i za każdym razem ten sam problem.

za każdym razem inny mechanik i zawsze d_pa

od 3 lat zmiana mechanika - jeden i ten sam

maszyna więcej stoi u niego niż jeździ… (bez żalu do niego - nikt nie umiał sobie poradzić, a on sie przynajmniej stara)

 

Z faktow:

gazniki już były 3 raz czyszczone (ostatnie 14miesiecy: zaworki wymienione, dysze wymieniane lub czyszczone - nie pamietam, pełen serwis gaźników - co do wymiany - poszło do wymiany, reszta czyszczona), wymieniony filtr na k&n, teraz wydech dominatora, airbox wymieniony, gumy łączące przed i za gaznikami wymienione, świece nowe, przewody nowe, cewki nowe, aku nowe.

mechanik jak mnie widzi to już mu sie płakać chce jak mowie gaźniki

(Moto Garaż Wrocław - podobno jeden z najlepszych w rejonie)

 

1. wydaje mi sie ze czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony - ale czy to ma jakiś wpływ?

2. próbować dalej reanimować te gaźniki?

3. Mechanik zaproponował by poszukać i wymienić gazniki od gsx600f - nie wiem czy pasują?

 

mi już siły brakuje, serce boli a miłość do niej wygasa - brakuje siły.

Wpakowane miliony monet w nowe części - a maszyna dalej nie chodzi jak powinna.

Za wszelkie porady i pomysły z góry dziękuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być wszystko.

Jaki kolor świec ?

Czy po wyjęciu filtra powietrza jest lepiej, czy gorzej.

Czy wyciągał ktoś kranik i oglądał filtr siateczkowy.

Czy ma filtr paliwa na przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg motocykla?

Czy moto było na hamowni z pomiarem AFR  - bo zmiana na wkładkę K@N-a i przelot Dominatora z pewnością trzeba dobrze ustawić.

Olej mechaników koło Ciebie i zawieź moto do Warszawy do Speedbike

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze jesli masz kn i przelot to ustawienie gaznikow bo w innym wyapdu bedzie tak jak mowisz , za ten zakres obrotow odpowiadaja iglice , tak tps ma wplyw , zmien mechanika jesli ustawia je normalnie , do takich przobek to albo kumaty gosc ktory wie co robi albo afr i probowac . jak warszawa to tylko przemek z speedbike jak powwyzej zreeszta nie tylko wawaale cala polska , mniej wydasz na dojazd i powrot jak bujanie sie z tym po randomowych mechanikach 

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziomy paliwa też były ustawione na każdym gaźniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom był ustawiany na każdym gaźniku,

filtru paliwa na przewodzie brak, filtr siateczkowa nie był oglądany,

jak przysłonie częściowo filtr ograniczając dopływ powietrza wchodzi z wolnych obrotów w wysokie obroty - powyżej 6000 puszczam wiec nie wiem czy wyżej sie wkręci,

wszelkie opisane objawy były na ori filtrze i ori wydech

po zmianie na k&n i zmianie wydechu był na regulacji,

Nastawy gaźników były robione od bazowej serwisowej i doregulowywane na urządzeniach + na słuch (jakich nie wiem - nie patrzę na ręce - wiele urządzeń ma)

 

na co ma wpływ tps - jakie objawy jego uszkodzenia są?

 

czy zmiana całej baterii gaźników ma sens?

 

dzięki za odpowiedzi

Niestety ale zwgl na górniczym brak czasu do Warszawy się nie wybiorę. 
Obecny mechanik uchodzi za gościa jednego z najlepszych i znających się na motocyklach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Cysior napisał:

Cześć,


Wiem, że to nie Bandzior ale starsza siostra wiec może ktoś będzie wiedział i umiał pomóc. 

- Inazuma boryka się z upierdliwym problemem.

 

maszyna w moich rękach od 2013r

Wszystko było super i w 2014/2015 (już nie pamietam) poszła na serwis.

m.in. czyszczenie i regulacja gaźników, No i się zaczęło…

Brak mocy w środkowym zakresie obrotów, nierówna praca, vw pasata nie mogłem wyprzedzić bo mi odjeżdżał…

brak mocy, „turbo dziura”, z wolnych obrotów przy dodaniu gazu potrafiła zgadnąć, 

po roku jazdy jakoś się samo poprawiło, ale bez szału…

co 2 lata serwis i za każdym razem ten sam problem.

za każdym razem inny mechanik i zawsze d_pa

od 3 lat zmiana mechanika - jeden i ten sam

maszyna więcej stoi u niego niż jeździ… (bez żalu do niego - nikt nie umiał sobie poradzić, a on sie przynajmniej stara)

 

Z faktow:

gazniki już były 3 raz czyszczone (ostatnie 14miesiecy: zaworki wymienione, dysze wymieniane lub czyszczone - nie pamietam, pełen serwis gaźników - co do wymiany - poszło do wymiany, reszta czyszczona), wymieniony filtr na k&n, teraz wydech dominatora, airbox wymieniony, gumy łączące przed i za gaznikami wymienione, świece nowe, przewody nowe, cewki nowe, aku nowe.

mechanik jak mnie widzi to już mu sie płakać chce jak mowie gaźniki

(Moto Garaż Wrocław - podobno jeden z najlepszych w rejonie)

 

1. wydaje mi sie ze czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony - ale czy to ma jakiś wpływ?

2. próbować dalej reanimować te gaźniki?

3. Mechanik zaproponował by poszukać i wymienić gazniki od gsx600f - nie wiem czy pasują?

 

mi już siły brakuje, serce boli a miłość do niej wygasa - brakuje siły.

Wpakowane miliony monet w nowe części - a maszyna dalej nie chodzi jak powinna.

Za wszelkie porady i pomysły z góry dziękuje. 

Jak mechanik nie umie sprawdzić poprawności działania tps to uciekaj chłopie od niego. 

Te nowe części z allegro czy innego Larssona wcale nie muszą być dobre. Zazwyczaj są to zamienniki kiepskiej jakości lub nawet nie trzymające parametrów.  Ja bym wsadził wszystkie części stare oryginalne jeśli jej jeszcze posiadasz i ustawił składy mieszanki tak jak serwisówka każe. A nie na jakieś lampy, siwece słuchy czy inne wynalazki. Generalnie kiedy cena nie zabija to zaopatruje się tylko w aso.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Umie ale tego nie robił - nie wiem dlaczego.

Mechanik twierdzi ze części które ściąga to z zaufanych marek, nawet reklamuje je po kilka razy jeżeli mu coś nie pasuje.

Na przykład zawory iglicowe przed założeniem ważył każdy stary (ori) na wadze i później dobierał nowe z kilku firm tak aby waga pasowała do oryginału a rozrzutny różnych producentów były spore (nawet dwukrotność wagi zamiennika względem oryginału) to wiem bo mi pokazywał jakie szroty oferują różni producenci.

 

jak skład mieszanki ustawił wg serwisowki to Moto nawet zagadać nie chciało, po nastawieniu na poprzednie nastawy kulało strasznie (jak przed), jak ustawił po swojemu zaczęło jeździć. Ale dalej to nie jest to co powinno być…

Edytowane przez Cysior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podmiana całej baterii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, Franio napisał:

A podmiana całej baterii?

Nad tym się zastanawiam

tylko na testy brak dawcy

Stad się zastanawiam czy ori czy od imbryka/czajnika(zakupić)

Edytowane przez Cysior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Cysior napisał:

Poziom był ustawiany na każdym gaźniku,

filtru paliwa na przewodzie brak, filtr siateczkowa nie był oglądany,

jak przysłonie częściowo filtr ograniczając dopływ powietrza wchodzi z wolnych obrotów w wysokie obroty - powyżej 6000 puszczam wiec nie wiem czy wyżej sie wkręci,

wszelkie opisane objawy były na ori filtrze i ori wydech

po zmianie na k&n i zmianie wydechu był na regulacji,

Nastawy gaźników były robione od bazowej serwisowej i doregulowywane na urządzeniach + na słuch (jakich nie wiem - nie patrzę na ręce - wiele urządzeń ma)

 

na co ma wpływ tps - jakie objawy jego uszkodzenia są?

 

czy zmiana całej baterii gaźników ma sens?

 

dzięki za odpowiedzi

Niestety ale zwgl na górniczym brak czasu do Warszawy się nie wybiorę. 
Obecny mechanik uchodzi za gościa jednego z najlepszych i znających się na motocyklach. 

no to widze ze jestes madrzejszy i trudno bedzie ci pomoc skoro zatykasz gardziele i jest lepie bo wbogacasz mieszanke to zobacz do mojej pierwszej odpowiedzi co odpowiada za ten zakres obrotow i zastanow sie czy twoj mechanik ogarnia temat to ze nie ma mozliwosci egulacji iglicy nie znaczy ze nie da sie tego zrobic 

dalej mowie ze jest zle  wyregulowany bo masz i kn i przelot wiec na bazowych nie bedzie dzilac a sama regulacja na srubie daje tylko efekt na wolnych za srednie odpowoada co innego i za wysokie tez 

15 godzin temu, Cysior napisał:

Umie ale tego nie robił - nie wiem dlaczego.

Mechanik twierdzi ze części które ściąga to z zaufanych marek, nawet reklamuje je po kilka razy jeżeli mu coś nie pasuje.

Na przykład zawory iglicowe przed założeniem ważył każdy stary (ori) na wadze i później dobierał nowe z kilku firm tak aby waga pasowała do oryginału a rozrzutny różnych producentów były spore (nawet dwukrotność wagi zamiennika względem oryginału) to wiem bo mi pokazywał jakie szroty oferują różni producenci.

 

jak skład mieszanki ustawił wg serwisowki to Moto nawet zagadać nie chciało, po nastawieniu na poprzednie nastawy kulało strasznie (jak przed), jak ustawił po swojemu zaczęło jeździć. Ale dalej to nie jest to co powinno być…

wazyl zawory a po co? reguluje sie poziom a nie wazy zaworki :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Może źle się wypowiedziałem 

przysłaniam dopływ powietrza i obroty wskakują na wysoki zakres samoczynnie - bez dotykania manetki. 
ważył zawory gdyż różnica w wadze była dwukrotna

ja nie wiem czy to ma wpływ na coś czy nie. Tak robił by wybrać takie które będą odpowiednikiem oryginału.

a pływaki ustawiał - nie wiem czy na „U-rurkę” czy w pozycji pionowej - wiem ze poprawiał to po moich regulacjach.

 

nie jestem mądrzejszy - gdybym był, nie pytał bym się. Jeżeli takie wrażenie odniosłeś - nie było to moim zamiarem. 
Staram się rozwiać moją niewiedzę pytaniami.

 

A objawy są takie same przed i po zmianie filtra i tłumika. 
 

a czujnik tps w przy tak niby prostym układzie jakie ma konkretnie zadanie? Co powoduje?

Edytowane przez Cysior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę za wyprzedzenie zapłonu.

 

Ja nie wiem czemu się upieracie ze na przelocie trzeba cokolwiek regulować.  W b12 miałem nastawy fabryczne na przelocie i wszystko hulało. Co prawda bez kn. Ale to chyba nie problem na testy kupić papierowy filtr.

Edytowane przez Franio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zmierzyć aby zweryfikować czy gaźniki od innego modelu pasują?

średnica dolotu i wylotu oraz rozstaw między? Czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co napisałeś wystarczy, obyś tylko kupił nie zarżnięte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ostatnie pytanie

czy ma sens zmiana gaźników od innego modelu czy lepiej pozostać przy oryginale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, żebyś nie kupił np. od 600 bo będziesz się bawił z dyszami. Najlepiej z Iny, albo jajo 750.

W dniu 14.05.2023 o 06:13, Cysior napisał:

Nad tym się zastanawiam

tylko na testy brak dawcy

Stad się zastanawiam czy ori czy od imbryka/czajnika(zakupić)

Imbryk nie ma czujnika położenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2023 o 23:21, Franio napisał:

Z tego co kojarzę za wyprzedzenie zapłonu.

 

Ja nie wiem czemu się upieracie ze na przelocie trzeba cokolwiek regulować.  W b12 miałem nastawy fabryczne na przelocie i wszystko hulało. Co prawda bez kn. Ale to chyba nie problem na testy kupić papierowy filtr.

upieram sie bo robilem to  ie raz i u wielu uzytkownikow forum poprostu kazdy mysli ze tak ma byc ten  typ tak ma itd  , mozna zapytac @Hugo czy regulacja daje efekty bo mial wyegulowany podobno najlepiej jak sie da ;)

https://polishbanditcrew.pl/profile/8070-hugo/

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.