Skocz do zawartości

GSF1200N Problem z montażem zacisków hamulcowych po serwisie amortyzatora.


Gość BG9209
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam problem z montażem zacisków hamulcowych po serwisie amortyzatora oraz wymianie łożysk w przednim kole. 
W amortyzatorze zostały wymienione uszczelki olejowe, kurzowe i olej. Amortyzator był robiony "po jednej ladze naraz" więc nie ma mowy o przypadkowym zamienieniu części z jednej lagi do drugiej. 
Łożyska z koła przedniego zostały wymienione na ten sam model, sprawdzałem i ich wymiary były identyczne z tymi które zostały wyjęte z koła, pomiędzy łożyskamie jest fabryczna tuleja dystansowa. 
Po zamontowaniu lag w motocyklu, ułożeniu amortyzatora poprzez kilakrotne naciskanie na kierownicę, oraz dokręceniu wszystkich elementów zgodnie z wymaganym momentem przyszedł czas na montarz zacisków na lagi. Lewy zacisk (od strony dźwigni sprzęgła) pasuje bez problemu, klocki się układają i wszystko działa poprawnie. Natomiast prawy zacisk ( po stronie rolgazu) nie pasuje na swoje miejscie, tz. da się go założyć na tarczę, jednak gdy próbuje go przykręcić do końca to obudowa zacisku wygina tarczę hamulcową. Przesunięcie  między zaciskiem "poprawnie" ułożonynm na tarczy a dokręconym to ponad 8mm.
Czy ktoś ma pomysł jak się zabrać do tego problemu ? Co może być nie tak ? Dodam że motocykl przedtem jeździł, jednak lewy amortyzator się pocił więc postanowiłem wymienić uszczelniacze w obu.
A tutaj zdjęcia z moich " pomiarów" :
https://drive.google.com/file/d/1zKVIDNbw44oN0nZaJQAC8fci1FZRICpR/view?usp=sharing, https://drive.google.com/file/d/1zL--fV6YzhHCn60vBEx_e4jWKjfgj_8o/view?usp=sharing, https://drive.google.com/file/d/1zMXX4mJsuNE3fiWRnxX7jnEct7UpgqST/view?usp=sharing, https://drive.google.com/file/d/1zMr3CxWtETR8UkVV0mXYIDBBjty1wS9A/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1zMXX4mJsuNE3fiWRnxX7jnEct7UpgqST/view?usp=share_link

https://drive.google.com/file/d/1zL--fV6YzhHCn60vBEx_e4jWKjfgj_8o/view?usp=share_link

https://drive.google.com/file/d/1zKVIDNbw44oN0nZaJQAC8fci1FZRICpR/view?usp=share_link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlinkuj jakoś inaczej te zdjęcia bo odrzuca dostęp i nie możemy zobaczyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5e64813178e208b5

https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1e814c842f42f85

https://www.fotosik.pl/zdjecie/6c7bbb124e81e618

https://www.fotosik.pl/zdjecie/34e8cb449dc51782

https://www.fotosik.pl/zdjecie/442ca27c33ac984c

https://www.fotosik.pl/zdjecie/040d27d1f8f0f82e

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ca730168e1b4b2c9

Zdjęcia pokazują odległość tarcz od lag, odległość od płaszczyzn koła przy osi i ostatnie zdjęcie pokazuje ile brakuje do dokręcenia prawego zacisku (jak dokręce choćby odrobinę mocniej to korpus zacisku , nie klocek, zaczyna wyginać tarczę hamulcową).

Tomek - korzystałem dokładnie z tej grafiki przy montażu wszystkiego. Mam całą serwisówkę do mojego modelu.  Myślę że coś jest jednak nie tak, tylko nie wiem co i w jaki sposób sprawdzić .... 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, BG9209 napisał:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5e64813178e208b5

https://www.fotosik.pl/zdjecie/c1e814c842f42f85

https://www.fotosik.pl/zdjecie/6c7bbb124e81e618

https://www.fotosik.pl/zdjecie/34e8cb449dc51782

https://www.fotosik.pl/zdjecie/442ca27c33ac984c

https://www.fotosik.pl/zdjecie/040d27d1f8f0f82e

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ca730168e1b4b2c9

Zdjęcia pokazują odległość tarcz od lag, odległość od płaszczyzn koła przy osi i ostatnie zdjęcie pokazuje ile brakuje do dokręcenia prawego zacisku (jak dokręce choćby odrobinę mocniej to korpus zacisku , nie klocek, zaczyna wyginać tarczę hamulcową).

Tomek - korzystałem dokładnie z tej grafiki przy montażu wszystkiego. Mam całą serwisówkę do mojego modelu.  Myślę że coś jest jednak nie tak, tylko nie wiem co i w jaki sposób sprawdzić .... 
 

 

Tulejek dystansowych na pewno nie pozamieniałeś?

 

Tyle razy zawieszenie robiłem a jakiś czas temu z rutyny uszczelniacz olejowy odwrotnie wprasowałem.

 

Najlepiej rozkręć sobie i złóż jeszcze raz wszystko na spokojnie z instrukcją.

Musiałeś coś miejscami zamienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te fotki zrobione bez sensu. Suwmiarka wszystko zasłania. :(

Tak wygląda przekrój

 

Koło.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może łożyska źle nabite. Tomek wkleił rysunek - z jednej strony łożysko jest nabite do końca gniazda felgi a z drugiej nie dojdzie do końca -

koło.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No to tak dla wyjaśnienia:
Wygląda na to że to jednak były źle nabite łożyska.
Nowy komplet wstawiony za pomocą takiego narzędzia:

spacer.png
Bez problemu dokręcone za pomocą kluczy płaskich , nie trzeba było używać dużej siły, także dla mnie spoko jak na narzędzie za 30zl.
Po nabiciu łożysk wg instrukcji nadal wyadawało mi się że nic z tego nie będzie ale po ułożeniu się amortyzatora wszystko samo ustawiło się na swoim miejscu. Dopiero później dokręciłem śruby od dolnej półki amortyzatora. Dzięki za pomoc w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.