Skocz do zawartości

Bandit 650 K5 - stelaż kufrów bocznych - adaptacja z braku laku Givi PL539


Krzych
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siemacie,

 

Zachciało mi się kufrów bocznych jako, że centralny mimo, że spory (Maxxia V56) to jednak na dalsze wycieczki jednak nie jest wystarczający. Niestety sprawa w moim przypadku nie była taka prosta, bo do 650 K5 kupno dedykowanego stelaża aktualnie nie wchodzi w grę, bo ich zwyczajnie nie ma. Może kiedyś były, ale nawet nie znalazłem dokładnego modelu jaki by miał pasować. Jedyne co jeszcze da się dostać to Givi PL539 które dedykowane jest do wodniaków od K7 wzwyż. Zastanawiałem się nad sakwami, ale jednak wolałbym mieć coś zamykane na klucz, żeby można było zostawić moto bez zastanawiania się czy jakiś chujek mi nie obrobił tych sakw skoro zamykane są na zamki błyskawiczne.. Więc wziąłem te PL539 z nadzieją, że da się je dopasować.

 

Okazało się, że tak, da się, ale nie jest to proces szybki i bezbolesny. Problemy są dwa - K5 różni się od K7 setami pasażera do których m.in. mocowane są stelaże (w K5 są stalowe, spawane z rurek i blach, w K7 są odlewane) oraz tylnym błotnikiem gdzie wisi rejestracja, a gdzie przechodzi wspornik między jedną a drugą stroną stelaży.

 

Pierwszy problem można obejść w miarę bezproblemowo stosując z lewej strony długą śrubę M6 (użyłem tej z kompletu - została, bo miałem już je ze stelaża do centralki) trzeba tylko użyć tulejki dystansowej ok. 20mm. Szczegóły na zdjęciach poniżej. Z prawej strony też można użyć takiej samej śruby i dystansów z kompletu przykręcając mocowanie do oczka w secie (zamiast do śruby na której wisi wydech). Tego na zdjęciu nie mam, dorzucę później.

 

Większa rzeźba jest z błotnikiem, rejestracją i kierunkami. W K5 oświetlenie tablicy jest w głównej lampie tylnej (to chyba ta sama żarówka do pozycja) a rejestracja wisi zaraz pod nią. Pod nią z kolei jest mały odblask.

W K7 lampka oświetlająca tablicę jest osobnym tworem wystającym z błotnika (odblask jest na jej "czole"), rejestracja naturalnie poniżej. No i tu się zaczynają schody, bo w komplecie ze stelażem jest specjalnie wycięta i wyprofilowana blacha (do kierunkowskazów które trzeba przenieść z ich oryginalnych miejsc, które zasłaniają kufry) która powinna być zamontowana pod tym światłem, na tych samych śrubach. Pewnie można by to obejść dorabiając inne mocowanie kierunków, ale na domiar złego wspornik który należy zamontować między stelażami w K5 przechodzi akurat przed rejestracją częściowo ją zasłaniając.

Zdecydowałem się na użycie oryginalnej blachy do kierunków i obniżenie rejestracji na tyle, żeby nie była zasłaniana przez wspornik. W tym celu wyciąłem z blachy nierdzewki prostokąt 11x10cm i nawierciłem 4 otwory. Dwa u góry pod śruby łączące błotnik, mocowanie kierunków i w.w. blachę, natomiast dolne dwa do przykręcenia uchwytu na ramkę rejestracji (patrz zdj.).

Tym sposobem udało się wszystko zmieścić i wygląda to jako tako znośnie.

Jeszcze jedno okazało się przy demontażu setów pasażera:

87633302_malowanie1.thumb.jpg.19a40b2db5d17c20b49826e20a775cc4.jpg

A kto to taki? Nie, nie kasztaniaki. To ruda szmata. Aż głupio było montować na taki syf nowy sprzęt więc na szybko z tego co znalazłem w garażu zrobiłem doraźną poprawkę:

821007546_malowanie3.thumb.jpg.2d0c7af3c4875035f17153798df9b415.jpg

1969688537_malowanie5.thumb.jpg.a89390839a017a32372ed7bca4c0893d.jpg

Wyszło znośnie, chociaż i tak to kiedyś jeszcze będę musiał poprawić, bo nie miałem wiele czasu (następnego dnia miałem w planach zrobić trasę nad morze) więc farba nie do końca miała czas przeschnąć i wylazła spod mocowań setów przy dokręcaniu.

 

854787100_warsztat1.thumb.jpg.71f08c16db9fbaa2e8ce84cbdffee591.jpg

Ogólny obraz pola bitwy. Po powiększeniu powinno być widać mocowanie do seta z tej strony. W K7 rura od stelaża powinna być od jego dołu.

 

1479397385_warsztat2.thumb.jpg.377ffe4df639e2ba4ab0594bf79b4c5a.jpg

Widoczna docięta blacha na której obniżyłem rejestrację.

 

1074693955_warsztat4.thumb.jpg.35f989b7fdac7c76bb3dae01934633b1.jpg

Widok od boku

 

1349627798_warsztat3.thumb.jpg.bb9af83efc71a14564256e3d6d2a98bc.jpg

Po złożeniu w całość (jeszcze bez samych kierunków i trochę przekoszone, potem poprawiłem).

 

747121118_warsztat.thumb.jpg.27060b10315c5e89f24ec0a309580f98.jpg

Kufry E22N siedzą,

 

611999240_warsztat5.thumb.jpg.6289cfa48299e9cf19f9255003b84cf7.jpg

W przeciągu kolejnych 3 dni zrobiłem z nimi trochę ponad 1000km i ani drgnęły.

PS: givi kłamie pisząc, że max z nimi to 120km/h. Przy 210 nie spadły 😜

Później jak nie zapomnę porobię jakieś lepsze zdjęcia.

Może komuś się to przyda, ja nie znalazłem nic na ten temat. @Tomek z tego co pamiętam masz boczne przy swoim K6 - masz jakieś fabryczne stelaże czy też coś kombinowałeś?

 

Pozdr.

K

Edytowane przez Krzych
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Krzych napisał:

Niestety sprawa w moim przypadku nie była taka prosta, bo do 650 K5 kupno dedykowanego stelaża aktualnie nie wchodzi w grę, bo ich zwyczajnie nie ma. Może kiedyś były, ale nawet nie znalazłem dokładnego modelu jaki by miał pasować.

 

https://www.hepco-becker.de/en/sidecarrier-permanent-mounted-black-for-suzuki-gsf-650-s-bandit-without-abs-until-2006.html

 

Takich można poszukać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300eur czyli aktualnie 1330zł. za stelaż do kufrów za 600zł do motocykla wartego.. bo ja wiem. z 8-10k może przy dobrych wiatrach? za pl539 dałem 380zł.. (trafiłem taniej ostatnią sztukę gdzieś, bo normalnie i tak chodzi po 550-600). trochę kiepsko się kalkuluje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały stelaż zrobiłem sam. Wygląda jak wygląda, ale jeździ ze mną już ponad 16 lat, a Dziorek z nim wygląda dość specyficznie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2023 o 09:16, Tomek napisał:

Ja cały stelaż zrobiłem sam. Wygląda jak wygląda, ale jeździ ze mną już ponad 16 lat, a Dziorek z nim wygląda dość specyficznie ;)

 

Ważne, że można się zapakować ;) Po ostatniej wycieczce też mogę powiedzieć, że warto było.

 

Przy okazji demontażu świateł przeciwmgłowych (5 lat wytrzymały, ale po ostatniej wycieczce lewy się wziął i wyłamał. I tak praktycznie ich nie używałem więc póki co zdjąłem całkiem) zrobiłem kilka bardziej szczegółowych zdjęć mocowania w.w. stelaża:

 

20230819_115230.thumb.jpg.618d096d4f284ced9e8344ff8b218692.jpg20230819_115224.thumb.jpg.8f52498484bce4bd26938f1fe0852d00.jpg20230819_115211.thumb.jpg.23339f5f89f82af9d8b8dca7085af969.jpg20230819_115155.thumb.jpg.e5b160c101dd48b04c2ddc07454f9932.jpg20230819_115139.thumb.jpg.54a9250dd80b0fcf62c23655b6261eb0.jpg20230819_115121.thumb.jpg.6829e27478b8a963b574847dd3b91b11.jpg20230819_115051.thumb.jpg.04528ee18fbaff14634559c3fa148e1b.jpg20230819_115017.thumb.jpg.69be1bc27aeb99f90b9fe44fb96a241f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.