Skocz do zawartości

opony do Tigera czyli co jest do wszystkiego, to jest do niczego??


radzior
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

A więc..

Zmieniam te gówniane opony co to mi we fabryce dali na coś bardziej w teren...kompromis to opona 50/50 i po zasięgnięciu wiedzy internetowej wstępny wybór padł na Dunlopy

https://www.dunlop.eu/pl_pl/motorcycle/tires/trailmax-mission--trxmission.html

 

Mial ktoś może z tym do czynienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają zajebiście i mam nadzieje że tak będą jeździć 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz pojeździć trochę po wertepach to niewiele sobie poprawisz. Na normalnych, płaskich i suchych szutrach będzie trochę lepiej. Wszystko zależy od tego gdzie docelowo chcesz wjechać. Jak docelowo chcesz wjechać w piach no to te Dunlopy sobie nie poradzą i będziesz odkopywał motocykl. Oponę dobierz sobie tak, żeby była w stanie wyciągnąć Cię z tej najgorszej sytuacji, w której planujesz się znaleźć.

 

Na tył proponuję od najdelikatniejszej:

TKC 70 ROCKS,

Michelin Anakee Wild

Motoz Tractionator GPS (można montować dwukierunkowo w zależności od przeznaczenia, miałem w 990 i spoko),

Motoz Tractionator Adventure,

Motoz Tractionator Rallz (myślę, że do nich to już za ciężkie moto i asfalt szybko je zniszczy).

 

Na przód nie bierz nic gładkiego bo zwykła trawa Cię wyłoży lub miedza jak na boku opony nie będziesz miał żadnej trakcji. Przód zawsze wolniej zniknie niż tył więc można dać trochę agresywniejszą. W 990 po praktycznie zjechaniu całego tyłu (Motoz Rallz) przód był prawie jak nowy.

 

W związku z powyższym przód:

Michelin Anakee Wild,

TKC80

Motoz Tractionator Adventure

Motoz Tractionator Rallz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzior posłuchałbym Conoriana tym bardziej że jest dodatkowy aspekt 🤭 on bierze tylko pod uwagę tylko wagę motocykla bo sam nic nie waży a natomiast w twoim przypadku robi się już problem :takaemotka: ps, czy Tiger jest jeszcze cięższy od ciebie :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kwinto59 napisał:

Radzior posłuchałbym Conoriana tym bardziej że jest dodatkowy aspekt 🤭 on bierze tylko pod uwagę tylko wagę motocykla bo sam nic nie waży

70 kg żywej masy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kwinto59 napisał:

Radzior posłuchałbym Conoriana tym bardziej że jest dodatkowy aspekt 🤭 on bierze tylko pod uwagę tylko wagę motocykla bo sam nic nie waży a natomiast w twoim przypadku robi się już problem :takaemotka: ps, czy Tiger jest jeszcze cięższy od ciebie :jump:

wyjdź jak dorośli rozmawiają!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 23:52, Conorian napisał:

Jeśli chcesz pojeździć trochę po wertepach to niewiele sobie poprawisz. Na normalnych, płaskich i suchych szutrach będzie trochę lepiej. Wszystko zależy od tego gdzie docelowo chcesz wjechać. Jak docelowo chcesz wjechać w piach no to te Dunlopy sobie nie poradzą i będziesz odkopywał motocykl. Oponę dobierz sobie tak, żeby była w stanie wyciągnąć Cię z tej najgorszej sytuacji, w której planujesz się znaleźć.

 

Na tył proponuję od najdelikatniejszej:

TKC 70 ROCKS,

Michelin Anakee Wild

Motoz Tractionator GPS (można montować dwukierunkowo w zależności od przeznaczenia, miałem w 990 i spoko),

Motoz Tractionator Adventure,

Motoz Tractionator Rallz (myślę, że do nich to już za ciężkie moto i asfalt szybko je zniszczy).

 

Na przód nie bierz nic gładkiego bo zwykła trawa Cię wyłoży lub miedza jak na boku opony nie będziesz miał żadnej trakcji. Przód zawsze wolniej zniknie niż tył więc można dać trochę agresywniejszą. W 990 po praktycznie zjechaniu całego tyłu (Motoz Rallz) przód był prawie jak nowy.

 

W związku z powyższym przód:

Michelin Anakee Wild,

TKC80

Motoz Tractionator Adventure

Motoz Tractionator Rallz

 

Paczam se te Twoje opony no i ok, są zajebiste..ale nie wpisują się w moje plany podróżne, gdzie jednak z 70-80% jazdy to asfalt żeby dotrzeć tam gdzie mam plan.. nie chce agresywnej kostki bo jednak głównie asfalt z epizodami zjazdu do lasu mam w planach.

Wiesz, mam JEDEN motur (wiem, że nie rozumiesz jak tak można) i musi być w miare uniwersalny 😁🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, radzior napisał:

Paczam se te Twoje opony no i ok, są zajebiste..ale nie wpisują się w moje plany podróżne, gdzie jednak z 70-80% jazdy to asfalt żeby dotrzeć tam gdzie mam plan.. nie chce agresywnej kostki bo jednak głównie asfalt z epizodami zjazdu do lasu mam w planach.

Wiesz, mam JEDEN motur (wiem, że nie rozumiesz jak tak można) i musi być w miare uniwersalny 😁🤣

Poniał. Ja bym poszedł w sprawdzone TKC70 Rocka lub TKC70 Twinduro. Miałem je w trampku i jeździłem po takich suchych miejscach a głównie asfalt. Czasami dojazd do samej plaży nad morzem. Nigdy mnie nie zawiodły. Ludzie też sobie chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu trzeba wziąć pod uwagę, że pewnie wszystkie bardziej agresywne opony kompletnie nie będą trzymać na mokrym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zakrześ napisał:

tu trzeba wziąć pod uwagę, że pewnie wszystkie bardziej agresywne opony kompletnie nie będą trzymać na mokrym

Oczywiście. Motozy nawet te teoretycznie 50/50:

opona-motoz-tractionator-gps-15070b17-69t-tl_1.webp

 

W ogóle nie trzymają na mokrym. 

Za to na suchym trzymają jak sportowe, można śmiało zamykać :)

 

Z kolei te TKC dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum tenere 1200 ludzie bardzo chwalą Michelin anakee adventure do takich uniwersalnych zastosowań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 23:52, Conorian napisał:

 Oponę dobierz sobie tak, żeby była w stanie wyciągnąć Cię z tej najgorszej sytuacji, w której planujesz się znaleźć.

 

 

 

Jak można leczyć alkoholizm doborem opon ? :P świat zwariował :P

Co do opon to niestety bardziej doradzą właściciele tego modelu :P co do alkoholu wal jak w dym pomożecie pomożemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, JastrząbTS napisał:

Co do opon to niestety bardziej doradzą właściciele tego modelu :P

- kupiłem Yamahę r6. Jakie opony polecacie?

- generalnie to jakąś kostkę

Crotch Rocket Off Roading!

 

Opony dobierasz do warunków, w których jeździsz a nie wg. modelu motocykla.

 

Top 10. The most interesting 2019 motorcycles and their recommended tires -  ContiMoto USA BlogBMW R1200GS   R1250GS Tyre Guide - The tyres to avoid and the ones we rate

 

Btw. Im więcej wydajesz na opony (motocykl) tym mniej masz na wódkę :)

 

You Are Healed GIF - Healed You Are Healed Youre Healed - Discover & Share  GIFs

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.