Skocz do zawartości

Światła - Hid Xenon - Żarniki Ksenonowe - Jakie?


Gość Bucz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, uważam że temat potrzebny dla użytkowników pojazdów na soczewce, jestem na etapie przekonania się do takiej zmiany.
Wstępnie myślałem o jakiś mocniejszych żarówkach, ale poczytałem i stwierdzam że ksenony mogą okazać się lepszym rozwiązaniem.

Czy ktoś takie cudo montował do S'ki z soczewką? Czy montaż żarnika jest "plung and play"? Gdzie zostawiliście przetwornice?
Jaką wybrać temperaturę świetlną? Oraz czy jest jakiś system uniemożliwiający włączenie świateł przed rozruchem silnika?

Bardzo interesuje mnie temat, może ktoś posiada jakieś zdjęcia z montażu etc etc.

JOŁ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, ja mam u siebie zestaw jakis tam z allegro za 250 zl... sprawdza sie dobrze, juz sezon przelatałem ! Co do montazu jest moim zdaniem bezproblemowy ! Przetwornice zamontowałem w miejscu, gdzie rama schodzi sie z glowka ramy ( tworza taki trojkacik, gdzie w wersji N jest taki plastik montowany ) tam sa dwie idealne dziruki zeby przykrecic przetwornice ;) Zarnik montujesz na zasadzie montazu zwyklej zarowki ;p Ja wybralem temperature 8000 Kelwinow... Nie ma zadnego systemu uniemozliwiajacego wlaczenie swiatel przed rozruchem ;)

 

P.S.

 

ja u siebie mam tylko na swiatlach mijania ! Drogowe uzywasz czasem do mrugania a zarnik musi sie rozgrzac chwileczke, wiec to lipne rozwiazanie montowac w drogowe ksenon ( chyba ze bi-xenon ze zmienna ogniskowa moj szwagier ma w VTX-ie u siebie i chwali ) pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, uważam że temat potrzebny dla użytkowników pojazdów na soczewce, jestem na etapie przekonania się do takiej zmiany.

Wstępnie myślałem o jakiś mocniejszych żarówkach, ale poczytałem i stwierdzam że ksenony mogą okazać się lepszym rozwiązaniem.

 

Czy ktoś takie cudo montował do S'ki z soczewką? Czy montaż żarnika jest "plung and play"? Gdzie zostawiliście przetwornice?

Jaką wybrać temperaturę świetlną? Oraz czy jest jakiś system uniemożliwiający włączenie świateł przed rozruchem silnika?

 

Bardzo interesuje mnie temat, może ktoś posiada jakieś zdjęcia z montażu etc etc.

 

JOŁ

Temat wałkowany już setki razy.

Wchodzisz na stare forum, klikasz w "Szukaj" wpisujesz słowo "Xenon".

Jako wynik wyskoczy między wielu innymi taki oto wątek: http://polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=3270

Przeczytaj go oraz pozostałe wyniki. Jest tam wszystko czego szukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w N-ce bi-xenon 8000K(widać a avatarku). Świeci o wiele wiele lepiej niż zwykła żarówka.

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w N-ce bi-xenon 8000K(widać a avatarku). Świeci o wiele wiele lepiej niż zwykła żarówka.

 

gdzie w N-ce zamontowałeś przetwornicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8000K to nie za wiele ? :blink:

 

 

Najprzyjemniejsze światło mają 4300K, zresztą takie są fabrycznie montowane w samochodach. Wynalazki o temperaturze 6000K lub więcej fajnie wyglądają z daleka natomiast gorzej oświetlają drogę. Miałem kiedyś zamontowane o temperaturze 6000K i światło było za niebieskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szcz taki zestaw masz czy ewentualnie coś podobnego?

 

http://www.allegro.pl/item826837160_japonski_xenon_kit_h1_h4_h7_xenony_motor_poznan.html

 

chodzi mi przede wszystkim o prostotę montażu: zakładam, podpinam i jadę bez dodatkowej rzeźby przy reflektorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Temat wałkowany" - owszem ale "butelką". Chcę zamontować HB4 tyko na światła mijania, temperatura 4300. Jak kwestia odporności na wodę? Jazda moja = każde warunki, z wykluczeniem śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Temat wałkowany" - owszem ale "butelką". Chcę zamontować HB4 tyko na światła mijania, temperatura 4300. Jak kwestia odporności na wodę? Jazda moja = każde warunki, z wykluczeniem śniegu.

 

Zestawy HID są wodoodporne więc nie powinno być żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Temat wałkowany" - owszem ale "butelką". Chcę zamontować HB4 tyko na światła mijania, temperatura 4300. Jak kwestia odporności na wodę? Jazda moja = każde warunki, z wykluczeniem śniegu.

odporność na wodę zależy w dużym stopniu od tego jak Ty sam podłączysz sobie i zaizolujesz ten zestaw.

Teoretycznie sama przetwornica powinna być wodoodporna ale sporo zależy od podłączenia jej zasilania oraz uszczelnienia gumowego przy żarniku itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, ostatnie pytanie w tej godzinie. Typ żarnika HB4? czy H4 - w instrukcji nie mam nic napisane.

 

HB4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Heja ; )

 

odłożyłem sobie trochę kasy i będę kupował do siebie Ksenon (B600s K2) zastanawiałem się nad takim zestawem samochodowym 2 żarniki 2 przetwornice rzecz jasna potrzebuje tylko jedna parę więc pytanie do Was czy jest ktoś kto chciałby zainwestować w światełko? Kupujemy 1 zestaw i dzielimy się kompletem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile taki komplet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item883814708_zestaw_hid_xenon_xenony_h4_slim_gwarancja.html

 

Myślałem o czymś takim jakbyś był zainteresowany to moglibyśmy razem poszukać czegoś rozsądnego co by pasowało i się dogadać. Osobiście wolałbym odebrać taki zakup osobiście żeby nie ryzykować paczek i w razie czego łatwiej z gwarancją czy jaką kolwiek pomocą.

 

Myślałem o temp 8k

Edytowane przez Tribord
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz 8000K, bo to naprawde slabo swieci, fakt ladny niebieski ale slaba widocznosc. najleiej 4300 albo 6000 ale nie wiecej.

 

Sa tez zestawy do motocykli:

http://moto.allegro.pl/item924438729_zesta_xenon_ksenon_hid_h1_h7_do_motocykli_okazja.html

http://moto.allegro.pl/item921071765_bi_xenon_h4_xenony_do_motocykla_quad_skuter.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 4300 bo daje najlepsze światło. 6000K miałem i wymieniłem na 4300K. Nie kupuj zestawów samochodowych tylko takie które są dedykowane do moto. Samochodowe przetwornice są sporo większe i będziesz miał problem z jej zamontowaniem

Edytowane przez Blink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodowe przetwornice są sporo większe i będziesz miał problem z jej zamontowaniem

 

Są większe, ale ja problemu nie miałem.

 

Mam niestety 8000k, bo z akurat taki żarnik zapasowy mi został z samochodu. Spali się to założę 6000k. Jest zdeczka niebieski, ale i tak poprawia widoczność konkretnie w porównaniu z seryjną h7. :)

Edytowane przez Kaban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi : )

 

Szukałem jakiegoś fajnego zestawu nie chce kupować byle czego... oferta xenonowe.pl wydaję się być ok z gwarancją mają dobry kontakt i nie wygląda to jak z bazaru.

 

Skoro mówicie że 8k to za dużo przystaję przy 6k i takie z tego co wyczytałem są montowane w samochodach obecnie. 6k wygląda fajnie mam nadzieję że i z dobrym efektem oprócz tego.

 

OPCJA 1 Do motocykla LINK jeden żarnik jedna przetwornica 230zł ( +koszt wysyłki)

OPCJA 2 Zestaw do puszki LINK identyczny jak do moto z tym że koszt 360zł (+koszt wysyłki) jakby ktoś był zdecydowany na taki zestaw w przyszłym tygodniu dokonam zakupu przy opcji drugiej oszczędzimy 50zł ( dobra flaszka ).

 

Teraz jeszcze tylko zestaw ma być H4 czy H7 nie miałem nigdy potrzeby zaglądać co tam mam 600s 2002... H4 czy H7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden producent samochodów nie montuje fabrycznie xenonów o barwie 6000K. Fabrycznie są montowane tylko 4300K ponieważ dają światło o białej barwie. Jeżeli zależy Ci na tym żeby mieć jak najlepsze oświetlenie drogi to kup 4300K i nie kombinuj z żadnymi wynalazkami. Ksenony o barwie 6000K i większej to chińskie wynalazki do wiejskiego tuningu . Jak nie wierzysz to spróbuj kupić w jakimkolwiek autoryzowanym serwisie samochodowym palnik D2S lub D2R o innej barwie niż 4300K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podparłem się informacją ze strony xenonowe.pl "Producenci samochodów do 2000 roku wyposażali auta w barwę 4300K, natomiast od roku 2000 reflektory wyposażają w palniki 6000K. " Mój wybór opiera się na oglądaniu obrazków widziałem w moto światło 6k i podobało mi się jakbym miał możliwość porównania 4,8k i 6k na żywo może moja decyzja byłaby inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden producent samochodów nie montuje fabrycznie xenonów o barwie 6000K. Fabrycznie są montowane tylko 4300K ponieważ dają światło o białej barwie. Jeżeli zależy Ci na tym żeby mieć jak najlepsze oświetlenie drogi to kup 4300K i nie kombinuj z żadnymi wynalazkami. Ksenony o barwie 6000K i większej to chińskie wynalazki do wiejskiego tuningu . Jak nie wierzysz to spróbuj kupić w jakimkolwiek autoryzowanym serwisie samochodowym palnik D2S lub D2R o innej barwie niż 4300K.

Zgodzę się że 4300K to światło najbardziej zbliżone do białego.

Ale nie zgodzę się, że wszystko powyżej 4300K to wiejski tuning.

Jeden chce koloru a drugi max wydajności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.