Skocz do zawartości

Światła - Hid Xenon - Żarniki Ksenonowe - Jakie?


Gość Bucz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wsadzisz sobie xenon/bixenon do zwykłej lampy to podczas kontroli drogowej tracisz dowód. Na przeglądzie problem z podbiciem. W razie kolizji/wypadku (odpukać) automatycznie jest Twoja wina bo pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu przez nieprawidłowe oświetlenie. Zastanów się 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzisz sobie xenon/bixenon do zwykłej lampy to podczas kontroli drogowej tracisz dowód. Na przeglądzie problem z podbiciem. W razie kolizji/wypadku (odpukać) automatycznie jest Twoja wina bo pojazd nie powinien być dopuszczony do ruchu przez nieprawidłowe oświetlenie. Zastanów się 

Przestańcie powielać te głupoty na temat wypadków i winy kierowcy, który ma xenon! 

 

Co do włożenia HID kit do starej lampy to niewiele to da. Podczas jazdy masz "plamę" światła przed sobą. Po założeniu xenona będzie jaśniejsza ale nic więcej nie będziesz widział. Ojceic Abstynent miał chyba w którymś z motocykli założone i po niedługim czasie zdjął, bo się nie nadawało. 

 

Co innego bandity II gen w S gdzie są soczewki i świąteczna świeczka mocniej oświetla niż oem żarówka. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j/w wskazane w S II gen. Jest duża różnica na +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestańcie powielać te głupoty na temat wypadków i winy kierowcy, który ma xenon! 

Głupoty? To autentyczny fakt. Mam policyjną rodzinkę i nie raz o czymś takim słyszałem. Jeśli nie wierzysz to nie pisz, że to są głupoty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty? To autentyczny fakt. Mam policyjną rodzinkę i nie raz o czymś takim słyszałem. Jeśli nie wierzysz to nie pisz, że to są głupoty 

A ja mam świętego Mikołaja w rodzinie.... 

Jak mi pokażesz orzeczenie sądu, że kierowca, który miał xenon jest winny (tylko dlatego!) to możemy rozmawiać. Inaczej będą ustne przepychanki i nic z tego nie wyniknie. 

 

Dodam tylko, że utrata homologacji jest tylko na oświetlenie a nie cały pojazd. Idąc twoim tokiem rozumowania, jak masz przelot niespełniający warunków technicznych (dB) to od razu jesteś winien. Nawet jak ktoś ci wyjedzie z podporządkowanej i się na nim rozwalisz (oczywiście nikomu tego nie życzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tłumik nie wpływa tak na bezpieczeństwo (a może wpływa?) jak oświetlenie. Przy pomocy dobrego prawnika, który będzie dobrze argumentował wady oświetlenia i to że kierujący został oślepiony łatwo wygrać taką sprawę. Na kursach kwalifikacyjnych kierowców również mówią o tym i to często. Osobiście wierzę ludziom, którzy mieli z tym bezpośrednią styczność i nie uważam żeby było inaczej

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znasz kogoś osobiście lub kogoś kto zna kogoś :-P kogo uznali winnym wyrokiem sadu za xenony?

 

polska policja to gównozjady i podczas kolizji, wypadku zrobią wszystko by mieć winnego po jak najmniejszej linii oporu, bo im się nie chce, liczą się statystyki wykrywalnosci i Bóg wie co jeszcze, jak Ci ktoś wjedzie w tyl to tez wina przednich xenonow bedzie?

 

Tapatalk

 

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znasz kogoś osobiście lub kogoś kto zna kogoś :-P kogo uznali winnym wyrokiem sadu za xenony? polska policja to gównozjady i podczas kolizji, wypadku zrobią wszystko by mieć winnego po jak najmniejszej linii oporu, bo im się nie chce, liczą się statystyki wykrywalnosci i Bóg wie co jeszcze, jak Ci ktoś wjedzie w tyl to tez wina przednich xenonow bedzie? Tapatalk

przeczytaj cały temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tłumik nie wpływa tak na bezpieczeństwo (a może wpływa?) jak oświetlenie. Przy pomocy dobrego prawnika, który będzie dobrze argumentował wady oświetlenia i to że kierujący został oślepiony łatwo wygrać taką sprawę. Na kursach kwalifikacyjnych kierowców również mówią o tym i to często. Osobiście wierzę ludziom, którzy mieli z tym bezpośrednią styczność i nie uważam żeby było inaczej

Jakby tłumik nie wpływał na bezpieczeństwo to po co jest znormalizowany, po co ma homologację, po co w ogóle jest? Wyobraź sobie, że każdy z pojazdów emituje 140dB i do tego jak można się skoncentrować w takim hałasie.... 

 

Kto mówi na konkursach? Organizator? Kierowcy? Policjant z drogówki, który ledwo zdał maturę? Czy mówi to wykształcony specjalista z odpowiednim doświadczeniem? 

 

Wierzysz ludziom, którzy mieli styczność z  czym? Z wypadkiem? Z uznaniem go winnym? 

Zobacz jak często świadkowie relacjonują wypadek. leciał waryjat 100km/h ... a nie panie on 200 leciał, przecież widziałem! 

 

 

znasz kogoś osobiście lub kogoś kto zna kogoś :-P kogo uznali winnym wyrokiem sadu za xenony? polska policja to gównozjady i podczas kolizji, wypadku zrobią wszystko by mieć winnego po jak najmniejszej linii oporu, bo im się nie chce, liczą się statystyki wykrywalnosci i Bóg wie co jeszcze, jak Ci ktoś wjedzie w tyl to tez wina przednich xenonow bedzie? Tapatalk

Ooo to to. Właśnie tak się podchodzi do sprawy, bo premii nie będzie. A na wspomnienie do sądu się pójdzie to namawiają, że nie, że po co. Koszty dodatkowe itp. A prawda jest taka, że nie chce im się wypisywać papierów. Ale to w sumie nie temat o tym... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj cały temat

daj spokój, daj twarde dowody np. wyrok sądu, mogą być zamazane dane, a nie mówisz żebym czytał, utwierdzasz mnie tylko w przekonaniu ze policja to gownozjady ktorym sie nie chce.

 

Okolicznosci zdarzenia mogą być różne. Owszem może zostać oslepiony przez xsenony, ale równie dobrze może być oslepiony przez homologowane swiatla - zle ustawione. Jeszcze raz Ci napisze okoliczności zdarzenia moga byc rożne! Co nie oznacza ze ten z xsenonami jest winny.

 

dla twojej wiadomości sledze od powstania ten wątek i nie było tu wklejonego zadnego wyroku.

 

 

Tapatalk

 

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już idę do sądu prosić ludzi o pożyczenie aktu :D nie chcesz wierzyć to nie wierz. Życzę żeby nigdy taka sytuacja nie przydarzyła się Tobie czy komukolwiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Temat jeszcze do przemyślenia ale póki co zakupiłem taki o to zestaw      http://allegro.pl/night-racer-osram-do-motocykli-h4-nowosc-i3756776147.html    Mam nadzieje że póki co będzie i tak lepsze światło od tradycyjnej żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

pierwsze, nocne km nabite wraz z zenonami i mogę śmiało stwierdzić, że jest super. Jestem bardzo zadowolony z inwestycji bo nastąpiła mega poprawa widoczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

podpowiedzcie mi czy taki zestaw się nada:

http://allegro.pl/zestaw-hid-xenon-h1-h4-h7-h11-hb3-hb4-slim-fit-fv-i4582514358.html

 

na mijania HB4 chcę wziąć 4300k

 

ewentualnie taki zestaw motocyklowy (niby)

http://allegro.pl/komplet-xenon-h1-h3-h4-h7-h9-h11-hb4-ksenon-i4578395845.html

 

Ciężko coś wybrać. A i czy nie będzie problemu z palnikiem? Ktoś pisał, że żarówka była za długa i nie mieściła się przed soczewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zestaw z pierwszego linku przynajmniej jeśli chodzi przetwornicę w B12 a w B6 miałem przetwornicę bez tej kostki na zasilaniu żarnika. No i chyba ta kostka zabezpiecza żarnik przed skokiem albo niskim napięciem, bo jak moto np zgasnie przy ruszaniu i odpalenie powodje zgaśnięcie xenonu, trzeba wtedy wyłaczyć swiatła i ponownie włączyć, bo inaczej jedziemy na pozycji mimo ze mijana właczone :zdziwiony:, w przetwornicy bez tej kostki takich rzeczy nie było.

Jeśli chodzi o żarnik to polecam 5000K przy żarniku 4300K światło tak jak by ginęło na drodze i faktycznie jest prawie tak samo jak na seryjnej żarówce.

Jesli chodzi o barwę to tak wyglada

4300

1zvv1wg.jpg

 

a tak 5000

9zuij4.jpg

 

Jeśli chodzi o długość żarnika to nie spotkałem się żeby nie pasował bo za długi,  jedynie mocowanie w gnieździe może być luźne i w czasie jazdy się wykręcać i wysuwać z lampy ale ten problem rozwiązuje taśma izolacyjna podłożona pod zaczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

ten zestaw jest ok, nie bierz przetwornicy z filtrem na kablu, czy co to tam jest, (jakaś kostka)

bo jak pisał @dzvonec, żarnik gaśnie przy niej czasem i jeśli jest w moto włącznik świateł to ok, pstrykniemy i po problemie,

ale jak już mamy światła przy zapłonie to lipa bo trzeba gasić moto i tak czasem kilka razy (kumpel w sv tak miał) upierdliwe to było.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zestaw jest ok, nie bierz przetwornicy z filtrem na kablu, czy co to tam jest, (jakaś kostka)

bo jak pisał @dzvonec, żarnik gaśnie przy niej czasem i jeśli jest w moto włącznik świateł to ok, pstrykniemy i po problemie,

ale jak już mamy światła przy zapłonie to lipa bo trzeba gasić moto i tak czasem kilka razy (kumpel w sv tak miał) upierdliwe to było.

 

 

Ok, dzięki za info. Po nowym roku zamawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.