Skocz do zawartości

Nagłe odcięcie zapłonu.


ADrake
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Mam problem z moją B6 K2. Problem zaczął pojawiać się około miesiąca temu. Czasami przy dojeżdżaniu do świateł motocykl gasł jakbym odciął mu zapłon (obroty nie zmniejszały się, po prostu gasł), następnie bardzo ciężko odpalał, lub odpalał na 2 cylindry, lub o dziwo odpalał bez problemu. Ale nie ruszałem bo jeździł, a to zdarzało się sporadycznie. Aż do czasu kiedy wracając z roboty na odcinku 20 km zgasł mi 5 raz, 5 razy ciężko było go odpalać, jak odpalał to na część cylindrów, jak chwile pracował na 2 cylindrach to załączały mu się kolejne dwa.


Pierwsze co pomyślałem, może ma za bogatą mieszankę i zalewa go, może zaworek iglicowy jest podparty, ale kurczę bardzo duży serwis (gaźniki, zawory, hamulce, lagi, sprawdzona elektryka- bo to anglik i bałem się że może mieć przegniłe  przewody, wszystko co było do zrobienia) był robiony u mechanika w 22 roku, rok temu pojeździłem nim z 2000 tyś km, już by gaźnik miał jakieś problemy?

 

Stwierdziłem dobra mam wolny weekend rozbiorę gaźnik, przeczyszczę go, sprawdzę membranki itp., zrobiłem, mieszankę paliwowo-powietrzną ustawiłem taką jak po serwisie (zapisałem sobie ile trzeba wykręcić). Przy inspekcji zaworków zobaczyłem że przy jednym ten amortyzatorek, co języczek na pływaku wypycha, przy dolnej granicy się zacina i nie wychodzi z niego z powrotem. Pomyślałem bingo, pewnie zacina się i przelewa jeden cylinder, wymieniłem go bo miałem zestaw naprawczy gaźnika. Sprawdziłem jeszcze poziom paliwa w komorach pływakowych zgodnie z serwisówką i wszędzie było to 17mm, więc tego nie ruszałem. Skręciłem wszystko i dawaj na jazdę próbną - i co ? i nic, znowu przy dojechaniu do świateł zgasł, ciężko było odpalić. Wróciłem jakoś do domu, to stwierdziłem sprawdzę układ powietrzny, sprawdziłem filtr i go przedmuchałem, popsikałem przy króćcach starterem czy nie ma gdzieś nieszczelności, ale nic z tego. Skoro lewe powietrze nie dochodzi, ani nie jest przydławione, to wywaliłem filtr paliwa (kupiłem w 22 roku oryginalny ten z metalową siateczką w środku - nie papierowy) i sprawdziłem kranik, na pozycji pri płynie paliwo poprawnie nic nie przytyka, z resztą na PRI też testowałem moto i też gasł. sprawdziłem przewody podciśnieniowe i wszystko było ok, nic nie popękane. Skoro paliwo dociera i powietrze też, to pomyślałem iskra.

 

Wykręciłem świece, ale kolor miały odpowiedni, nie były też mokre od benzyny. Zrobiłem test świecy i iskra idzie porządna, ale pomyślałem że może pod obciążeniem się coś pierdzieli, a chciałem wymienić na irydy to dałem nowe świece. Niestety nie przyniosło to żadnego rezultatu, nadal problem ten sam. Odkręciłem fajki i sprawdziłem sam przewód biegnący od cewki, jest cały i daje ładną iskrę. Będę jeszcze robił test tych cewek multimetrem bo może to w nich pies jest pogrzebany? Odłączyłem też wszystkie dodatkowe akcesoria od akumulatora i sprawdziłem wizualnie przewody, ale nic niepokojącego nie spotkałem.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem, co mogę jeszcze sprawdzić, macie jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A luzy zaworowe sprawdziłeś może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Znany problem i opisywany tutaj forum.

Najczęściej przyczyną jest zasilanie cewek zapłonowych. Po prostu zaśniedziałe wsuwki.

Drugą przyczyną. Uszkodzona cewka. Każda zasila 2 cylindry.

 

Zacznij od oczyszczenia styku zasilania cewek i dalej pomyślimy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kukuryku- nie sprawdzałem, przyjąłem że skoro luzy były robione 2 lata temu a w tym czasie przejechałem może z 4 tyś kilometrów, to chyba coś byłoby bardzo nie w porządku.
 

@Tomek- dzięki, wszystkie pomysły z diagnozowaniem moto wziąłem od Was, o cewkach też, więc dzisiaj zabiorę się za przetarcie styków. Czy zamienić je miejscami mogę, czy skoro są kable WN oznaczone jaki kabel do jakiego cylindra idzie to raczej tego nie robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przeczytałem temat pomyślałem o jakimś wspomnieniu ze zlotu :D

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, ADrake napisał:

że skoro luzy były robione 2 lata temu a w tym czasie przejechałem może z 4 tyś kilometrów, to chyba coś byłoby bardzo nie w porządku

 

Zależy, jak były zrobione ;) 

Jak ktoś ustawił szczeliny na dolną granicę z serwisówki zamiast górnej, to mogło starczyć ledwie na 4 tysie :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kukurykudzięki za radę, sprawdzę cewki i następnie luzy zaworowe. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem okazał się przewód masowy do jednej z cewek (tej bezpośrednio nad cylindrami) , gdzieś musiał się naderwać, bo raz pojawia się napięcie na cewce a raz go brak, przy uziemieniu bezpośrednio do silnika napięcie trzyma równo. 

 

Teraz mam pytanie, jako że motocykl jest mi potrzebny do dojazdów do pracy zastanawiam się czy pociągnąć świeży kabel masowy do cewki (jeśli tak to gdzie najlepiej się wpiąć do masy, bo do akumulatora czy uziemienia trochę daleko, może jest gdzieś punkt masowy bliżej? W serwisówce nie znalazłem takiej informacji) i przegląd instalacji zostawić na zimę, czy nie ryzykować dalszych problemów z elektryka i znaleźć miejsce gdzie kabel masowy od cewki się naderwał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała rama to masa 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a nie jest czasem takimże właśnie masa są sterowane  a plus jest stały bo z tego co kojarzę właśnie tak jest ale to trzeba sprawdzić serwisowej 

A sama masa stała jest poprzez śrubę która się przykręca cewkę , dawno już tego nie robiłem ale takie mam skojarzenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w moim przypadku obie cewki inaczej się zachowują i to w momencie kiedy silnik jest wyłączony. Poza tym to nie impulsatorem z modułu określa się właśnie czestotliwosc jaka cewka podaje iskrę? I chyba przerywa raczej obwód pierwotny, a nie masa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ADrake napisał:

Tylko że w moim przypadku obie cewki inaczej się zachowują i to w momencie kiedy silnik jest wyłączony. Poza tym to nie impulsatorem z modułu określa się właśnie czestotliwosc jaka cewka podaje iskrę? I chyba przerywa raczej obwód pierwotny, a nie masa?

Moduł steruje 

 

9 minut temu, ADrake napisał:

Tylko że w moim przypadku obie cewki inaczej się zachowują i to w momencie kiedy silnik jest wyłączony. Poza tym to nie impulsatorem z modułu określa się właśnie czestotliwosc jaka cewka podaje iskrę? I chyba przerywa raczej obwód pierwotny, a nie masa?

Ale ktory przewód masowy jak cewka jest połączona z masa poprzez obudowę i śrubę . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwaj się mylicie :) i macie rację :p:

W części pierwotnej plus jest stały. Kabelek biało pomarańczowy. Część pierwotna cewki sterowana jest masą z modułu.

Biały, jedna cewka, a czarno żółty druga. Dodatkowo czarno żółty podaje impuls do zegarów do obrotomierza.

 

Część wtórna natomiast, to obudowa cewki ,a dokładnie śruba mocująca to masa, a plus to przewód wysokiego napięcia.

 

I o ile problem by występował na jednym cylindrze, to szukać by można problemu w świecy czy przewodzie WN z fajką włącznie. Tu jednak zanikają dwa cylindry. I albo brak zasilania na pierwotnym, albo po nagrzaniu cewka dostaje przerwę i nie działa.

 

Z pomiarem zasilaniem na pierwotnym jest ten problem, że masa jest podawana zależnie od zapotrzebowania. Można sprawdzić tylko czy dochodzi stały plus. Ale podpinając zwykłą żarówkę możemy sprawdzi, czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest zasilanie konkretnej cewki. 

Tanim miernikiem tego nie sprawdzimy ;)

 

 

Mam nadzieję, że prosto to wytłumaczyłem :)

Bo prościej chyba się nie da 😇

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to mi chodziło ale że wczoraj były urodziny no to mógł uciec wątek 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomekdzięki wielkie za wytłumaczenie,  brakowało mi właśnie tego by zrozumieć jak działają cewki. @benywariatdzięki za Twoje naprowadzanie :)  Wczoraj trochę przy cewkach dłubałem i zauważyłem że jak pokręciłem rozrusznikiem to jedna z cewek (ta która wydawało mi się że gubi masę) rozgrzała się do takiej temperatury że aż parzyła w ręce, druga natomiast była lekko ciepła. Nadmienię tylko że podpiąłem wtedy nowy przewód masowy z części pierwotnej do ramy, więc zastanawiam się czy tym "zabiegiem" nie rozgrzałem jej za bardzo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinać na stałe na zasilaniu masy do cewek ! Wtedy cewka zachowuje się jak żarówka

Napisałem jak sprawdzić zasilania cewek.

Cewki można sprawdzić omomierzem. Rezystancja wewnętrzna uzwojenia. Ale to mało dokładne. Można sprawdzić oscyloskopem. Dokładniejsza metoda, ale też można się pomylić w diagnozie.

Od podstaw zaczynamy. Sprawdzenie na zimnym zasilania cewek , rezystancji.

Sprawdzenie na ciepłym zasilania cewek i rezystancji.

I jeżeli przy którym powyżej wyjdzie błąd szukać przyczyny.

Dlatego najpierw podstawy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TomekDzięki nie będę wykraczał poza to co doradzaliście. A czy objawy jakie występują w moim przypadku mogą też wskazywać na uszkodzenie modułu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest serwisowka nawet tu na forum sprawdzasz według algorytmu czemu na siłę chcesz odkryć Amerykę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ADrake napisał:

@TomekDzięki nie będę wykraczał poza to co doradzaliście. A czy objawy jakie występują w moim przypadku mogą też wskazywać na uszkodzenie modułu ?

Moim zdaniem na 90 % nie jest to moduł.

 

6 godzin temu, benywariat napisał:

Jest serwisowka nawet tu na forum sprawdzasz według algorytmu czemu na siłę chcesz odkryć Amerykę ? 

Bębny dobrze prawi. Posłuchaj fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.