Skocz do zawartości

Olej - Ubytek Oleju - Dolewka - Jaki Olej Na Dolewkę


Denzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jedź na analizator spalin do stacji diagnostycznej jak dobrze zagadasz to za darmo sądę w d... włoży i będziesz wiedział czy ci pali olej i ile.

 

Jak nie za darmo to taki pomiar kosztuję około 20zł, na każdej stacji jest cennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno , ciekawi mnie jak jest u innych z tym spalaniem oleju?????

 

U mnie nie więcej niż 200ml na 2 tys. km. Obroty tak do 6 tys., nigdy nie sięgałem czerwonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ma ktoś jakieś opinnie na temat pełnego syntetyku?

 

a co do stylu jazdy to nigdy zimnego nie pałuję,

natomiast lubię mocniej odkręcic, po wyżej 6tys dopiero zaczyna sie frajda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Bandziora zalanego 10w 40 Ful Synthetic - Advance Ultra , decyzję taką podjął Fiński mechanik do którego podjechałem z podejrzanie mocnym kopceniem z rana ,sprawdzili ,zrobili diagnostykę wszystko było ok,nie potrzebnie panikowałem :) zalecili wymianę oleju z motula na shella twierdząc że ten jest lepszy dla tego typu silnika , na razie zrobiłem ok 2000 tys km i nie dolewałem nic ,jazda typowo turystyczna aaaaaaaa i skasowali 56 eu za ojla i 46 eu za robociznę masakra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jedno

na pewno nie można zmieniać oleju w silniku na lepszy czyli z np. półsyntetyk na syntetyk z minerala na półsyntetyk

odwrotnie to ok bez problemu

i co do oleju jeśli już mamy zalanego castrola to żadna inna firma nie wchodzi w grę castrol ma to do siebie że nie lubi zmian

i znowu odwrotnie nie ma problemu czyli np z motula na castrol

znam to z doświadczenia

 

powtórzę jeszcze raz jeśli tej klasy silnik bierze tyle oleju to raczej złom no chyba że w jakiś sposób stanęły pierścienie co jest do odratowania

bez generalnego remontu silnika nikt tu nic mądrego nie poradzi na pobieranie oliwy

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ciśnienie, to najtańsze i najszybsze co może teraz wyjaśnic.

Edytowane przez Matis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat za kilka dni mam obowiązkowy przegląd techniczny, więc sprawdzę to przy okazji.

Rok temu kompresja była jak pamiętam coś między 10 a 11. Do dolnej granicy wg serwisówki w każdym bądź razie daleko było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje Castrola i tez znika, ogolnie z tego co dowiadywalem sie u innych uzytkownikow oraz wiedzy zasiegnietej z neta to b12 lubia lyknac oleju, moj pije 500 ml/ 1000 km i ponoc miesci sie w normie, taki urok olejaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja B6 na 3 tysie wciągnęła około 500ml oleju, leje Castola

Czyli widzę że ja na pewno nie muszę się martwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega w bandicie 1200 z 96 roku nic nie dolewa

 

Taaa w cuda nie wierze, olejak to olejak i cos lyknac musi :)

Zapytaj sie kolegi ile km robi na swoim B12, wtedy dowiemy sie dlaczego nic nie dolewa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jedno

na pewno nie można zmieniać oleju w silniku na lepszy czyli z np. półsyntetyk na syntetyk z minerala na półsyntetyk - bujdy z PRLU' date=' albo i wcześniej, spróbuj to umotywować co napisałeś[/color']

odwrotnie to ok bez problemu

i co do oleju jeśli już mamy zalanego castrola to żadna inna firma nie wchodzi w grę castrol ma to do siebie że nie lubi zmian - i jak wyżej, umotywuj

 

powtórzę jeszcze raz jeśli tej klasy silnik bierze tyle oleju to raczej złom (również umotywuj) no chyba że w jakiś sposób stanęły pierścienie co jest do odratowania

bez generalnego remontu silnika nikt tu nic mądrego nie poradzi na pobieranie oliwy - sama oliwa w sobie również ma b. duży wpływ

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój B1200S k4 tez brał olej przy 38k km podobnie jak Twój a lałem ciągle Motul 5100 10W40

Zużycie oleju spadło mi o polowe gdy zmieniłem olej na Bardahl XTC60 o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem jedno, mój piec to nie żaden złom!!!!!!

jak już pisałem wcześniej w serwisie nie stwierdzono żadnego problemu.

mocy mu nie brak, ciśnienie oleju OK. sprzęgło super ,skrzynia też(lekko wyje 3, ale ponoć ten typ tak ma)

kompresja OK.,WIĘC TO NIE ZŁOM!!

a że łyknie 0,4l oleju to mu wybaczę (Motul5100)

w przyszłym sezonie zaleję syntetyk i zobaczymy.,lepszy czy gorszy...

 

chciałbym poznać opinnie tych co sami dokonali takiej wymiany - (półsyntetyk na pełen syntetyk)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym słowem - przepłucz silnik płukanką Liqui Moli (może to oczyści pierścienie) i przejdź na syntetyk - zobaczymy jak to wpłynie na spalanie oliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja B6 na 3 tysie wciągnęła około 500ml oleju, leje Castola

Czyli widzę że ja na pewno nie muszę się martwić :)

ja po 15 tys dolalem 300ml

 

b6 '2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bój b6 po 1000km wypił 250 ml ( 90% autostrada ) a silnik ma juz troche nalatane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj przed trasą w moim 1200 z 96r licznikowe 64 tys miałem poziom oliwy pośrodku po trasie 500km połowa trasy spokojna, połowa pałowanie, poziom spad prawie do mini. jeszcze nie dolewałem to niewiem ile spalił ale jezdze na castrolu 10/40 przed wymianom na castrola konsumpcja nie była aż tak znaczna. Dlatego smiem twierdzić ze byc moze dużo zalezy od oliwy np. czy to castrol czy motul czy jeszcze inne cudo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys mi mechanior mówił że właśnie mootula moto lubi łykać więcej, a nie castrola. <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kumpla na warsztacie była SV-ka650. Przy odpalaniu, a potem przy mocnym rozgrzaniu i przegazowaniu puszczała obłoki spalonego oleju z rury. Motocykl zalany Castrolem 10W40. Kumpel zmienił olej na Silkolene 10W40 synthetic - problem kopcenia się skończył. Olej ma rzeczywiście znaczenie.

 

Ja do mojego Bandziora stosowałem Silkolene Pro 4T - Race - 10W50 - ten olej się sprawdził w każdych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ilości bandzior zżera jak ma zużyte uszczelniacze zaworowe. Przy najbliższej regulacji zaworów bym je wymienił (koszt koło 150zł).

 

Środek Krzysztofa jest dobry jak się chce sprzedać moto, bo prawdopodobnie jest to środek tymczasowy. Zawory gdy były zimne nie były dostatecznie dobrze uszczelnione a po rozgrzaniu zawory się rozszerzały i uszczelniacze trzymały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jab2 - uszczelniacze zaworowe faktycznie często są przyczyną ubytku oleju ale wtedy zdecydowanie widać chmurkę niebieskawego dymku podczas odpuszczania gazu a u Obieżyświata podobno brak. Tak czy inaczej - powtórzę się: przepłucz silnik z nagaru, wymień olej i zmierz komprechę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obierzyświat -witaj w klubie

Mam dokładnie to samo

Mój B12' potrafi spalić do 1l na 1000 km

Z początku jak zaobserwoawałem to zjawisko które pojawiło się zaraz po mojej pierwszej zmianie oleju (z castrola ma motula 10w40), byłem na tyle przerażony że mi sie silnik sypie, że już szukałem mechanika ,nie mówiąc już że było to zaraz przed moim majowym wypadem do Chorwacji który stanął pod wielkim znakiem zapytania.

Do Chorwacji jednak pojechałem....... dojechałem i wróciłem, a co ciekawsze po jeżdzie autostradami tak 160 -180 i czasami więcej :) okazało się że nie wziął oleju prawie wcale!

Zaczał brać dopiero znowu w Polsce i spalenie wróciło do normy czyli od 0,5 do 1l.

Silnik nie traci mocy, ciagnie jak lokomotywa, pali na zimno, na ciepło bez najmniejszych problemów.

Doszedlem do wniosku że ten typ tak ma i "kochaj albo rzuć"

Przestałem sie przejmować ...- 'kocham"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jednym prawie wcale nie chla, a innym tak jak mi to wg mnie jest coś nie tak. Można się z tym pogodzić, ale ja wolę to zrobić. 4tys km robi się szybko, więc wymiana uszczelek może się szybko zwrócić nawet jak mi spadnie z 1l/1000 do 0,5 - tym bardziej że sam to wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moj trup z 96 roku nie bierze ani grama oleju.

 

od ostatniej wymiany juz pyknelo prawie 6tys. km a poziom taki sam - qnerek swiadkiem xD

 

a co do techniki jazdy, zdarza mi sie czerwone pole, i baaardzo rzadko jezdze ponizej 6tys obrotow :P

 

a olej shell'a

Edytowane przez uncel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.