Skocz do zawartości

Olej - Ubytek Oleju - Dolewka - Jaki Olej Na Dolewkę


Denzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie to samo co uncela, bandziora lekko nie ma, ale oleju nie bierze

 

inna sprawa, że nawet dawać w palnik trzeba z głową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jednym prawie wcale nie chla, a innym tak jak mi to wg mnie jest coś nie tak. Można się z tym pogodzić, ale ja wolę to zrobić. 4tys km robi się szybko, więc wymiana uszczelek może się szybko zwrócić nawet jak mi spadnie z 1l/1000 do 0,5 - tym bardziej że sam to wymienię.

 

 

Sam będziesz głowice zwalał i uszczelniacze wymieniał?

Słyszałem że do tego trza silnik wyjmowac bo głowica nie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego Bandziora stosowałem Silkolene Pro 4T - Race - 10W50 - ten olej się sprawdził w każdych warunkach.

 

A gdzie to kupić? Ja w bandziorze wymieniłem zaraz po zakupie na motula 5100 10W40 i bierze ~200ml na 1000km. Dodam że w większości po mieście, albo krótkie szybkie trasy. Im więcej czytam o olejach tym bardziej dochodzę do wniosku że motul jest przereklamowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój staruszek zaraz po kupnie, spalił tak z pół litra przez 3 tys km. potem w kolejne dwa spalił kolejne pół litra. wczoraj zalazłem mu litr, po 1 tysiaku. czyli coś nie halo. ten bandzior to pierwsze moto, i widzę że coraz agresywniej jeżdżę, więc to może to? tylko że nie wlatuję na czerwone, a wciąż się trzymam tych 6-7tys km. na zimno nie kopci, na ciepło też, przygladałem się z mechanikiem temu wczoraj po wymianie klocków. jeśłi chodzi o olej to leję półsyntetyk motula

 

kochaj albo rzuć... no nie rzucę, więc decyzja jedna. ale przepłukałbym go tym środkiem o którym piszecie... tylko jak to się robi? za 2-3 tygodnie i tak daję bandziora mechaniorowi, niech przyjrzy się rozrządowi, gaźnikom i innym takim czy wszystko spoko, to pewnie też pomyśli na ten temat.

Edytowane przez misiakw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewasz do oleju odpowiednia dawke (wszystko jest opisane na opakowaniu), uruchamiasz silnik, ktory pracuje sobie 10 min i zlewasz stary olej i wlewasz nowy - koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tych plukanek to jest duuzo. Masz motula engine cleaer, liqui moly, ja stosowalem (tyle ze w aucie) AMSoil engine flush czy jakos tak. Srodek do zastosowania w sliniku i skrzyniach biegow, wiec do moto bylby akurat. Wlewasz cala butelke tak zeby razem z olejem nie przekroczylo stanu (jakby co spuszczasz troche starego oleju) uruchamiasz silnik na 10-15 minut i spuszczasz wszystko. Z tego co tu gdzies ktos pisal w chlodnicy sie zbiera stary olej i nie ma mozliwosci zebyprzy wymianie zlecial wiec i chlodnice moznaby zdjac i wyczyscic. Ogolnie w tych plukankach masz te same srodki myjace co w olejach tylko ze x razy wiecej ich jest i lepiej czyszcza.

 

Powiem ze po plukance w samochodzie zdziwilem sie jaki syf byl w silniku z oleju jakby szlam sie zrobil. a roznice bylo widac nawet pod korkiem wlewu oleju.

 

Co do oleju. Zrobilem wymiane u siebie nie wiem co bylo wczesniej ale po 3 tys km nie ubylo nic. Zalalem syntetyka AMSoil 10w40 i zaraz bedzie pierwszy tysiac i nie widze zeby cos ubylo. Dobry olej to podstawa. Wszyscy tylko MOTUL MOTUL a obecnie tyle tego podrobek wychodzi ze nawet nie wiesz czy lejesz ori motul czy jakies siki.

 

Kupilem ten olej http://allegro.pl/amsoil-10w-40-motocykl-najlepszy-na-swiecie-i1686575705.html

 

nie wiem czy wierzyc testom czy nie ale cos musza znaczyc te slupki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Logicsys, a ja Ci chodza biegi na tej oliwie, to syntetyk pełny? mi moja 600 bierze z 200ml na 1000km. mam Motula10w40 a chce zmienic na castrola tym razem, moze dwujka nie bedzie tak napie... przy wrzucaniu;) Ja wogole sprawdzacie olej? Ja ostanio sie zdiwilem bo na zimnym zawsze w okienku full, a jak zrobilem tak jak w serwisowce czyli odpalilem zimny na 3 min. potem wylaczylem na min ute to w okienku polowa, wiec chyba wydaje mi sie ze powinno sie na goracym sprawdzac, ale to tylko moja sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie, a mianowicie jak już wcześniej pisałem zamierzałem przejść na pełny syntetyk w przyszłym sezonie.

Ostatnio sprawdziłem kiedy wymiana oliwy i okazało się że już 5000km wykręcone a kolejna dolewka się szykuje,(zakup kolejnego 1l).

No więc zakupiłem CASTROL 10W50 FUL SYNTETYK.

Jak na razie to 500km przejechałem więc za wiele do powiedzenia nie mam.

Ale parę spostrzeżeń mogę już podrzucić.

1. zużycie oleju spadło (jeszcze nie dolewałem a na MOTULU 10W40 pół syntetyk trzeba było dolać około 250ml)

2.silnik nie rozszczelnił się ( nic nie cieknie) a takie opinnie słyszałem

3.praca sprzęgła bez zmian

4.praca silnika również (choć może niewielka różnica jest )wydaje się że trochę bardziej< klekocze> ,szczególnie zimny

5.skrzynia biegów bez zmian przy prawidłowej technice zmiany biegów,

WIĘCEJ refleksji po większym przebiegu .

 

 

<a co do twojego problemu "Paweli "z tą 2 to może problem tkwi w technice zmiany biegów ,a nie oleju,

nie obrażaj się ,ale przy złej technice słychać każdą zmianę ,nawet w nowym sprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do odczuc po zmianie oleju.

Silnik lepiej i szybciej odpala. Od wymiany juz 2 tys zrobilem i dalej odpala tak jak swierzo po wymianie.

 

Nic nie dolewalem od wymiany, ale na poprzednim tez nie

 

Silnik ciszej chodzi jakby go wytlumil ten olej, ale to tylko odczucie moze byc.

 

Spalanie wydaje sie mniejsze ale to jakies pol litra max

 

 

Skrzynia pracuje tak samo, z 1 na 2 jak dobrze sie uda jest cicho, ale zazwyczaj slysze zmiane. Technika sie klania i.... Wyjechane sprzeglo pewnie swoje robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi234 po 14 latach jezdzenia watpie abym nagle zaczal zle i tylko 2 wrzucac, ale dzieki za rade. Co do oleju to mysle ze sprawdze jak bedzie chodził na castrolu polstyntetyku, moze amor sprzegla przestanie mi pukac:) Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jedno

na pewno nie można zmieniać oleju w silniku na lepszy czyli z np. półsyntetyk na syntetyk z minerala na półsyntetyk

odwrotnie to ok bez problemu

i co do oleju jeśli już mamy zalanego castrola to żadna inna firma nie wchodzi w grę castrol ma to do siebie że nie lubi zmian

i znowu odwrotnie nie ma problemu czyli np z motula na castrol

znam to z doświadczenia

 

powtórzę jeszcze raz jeśli tej klasy silnik bierze tyle oleju to raczej złom no chyba że w jakiś sposób stanęły pierścienie co jest do odratowania

bez generalnego remontu silnika nikt tu nic mądrego nie poradzi na pobieranie oliwy

pzdr

 

Ale bzduryyy.

 

Zmien na full syntetic B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie te bzdury z XIX wieku powtarzaja ludzie bo gdzies tam slyszeli z dziada pradziada i tak musi byc... Szkoda ze przez ten czas oleje zdazyly ewoluowac....

 

A tak swoja droga jak juz o oleju gadamy. Serwisowka mowi o wymianie co 6 tys km. Dlaczego? Bo olej jaki zaleca producent juz straci swoje wlasciwosci tak? Nie wiem w sumie jakie normy do Bandziora wtedy obowiazywaly, ale obecne oleje z pewnoscia sa lepsze.

Wiem ze lepiej nie kombinowac zmieniac jak kazali itd itp. ALe chyba jakosc ma znaczenie co sie wlewa.

 

Np kupilem do samochodu olej i producent daje gwarancje na 24 tys km ze nie straci on swoich wlasciwosci, gdzie serwis przewiduje wymiane co 15 tys km.

 

Ktos cos wie wiecej na ten temat? Moze warto by nowy temat zalozyc. W sumie od tego wszystko sie zaczyna chyba jesli chodzi o zuzycie silnika i pozniejsze wciaganie oleju.

Edytowane przez logicsys
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130 czy 200zł rocznie to nie jest koszt a przynajmniej wiemy na czym jezdzimy i mozemy spac spokojnie. samochodowe silniki kreca sie na polowie tego albo i mniej co motocyklowe, dlatego olej sie tez pewnie inaczej z używa, poza tym drazni mnie fakt ze kazda najgorsza nawet puszka typu polonez zrobi wiecej km niz nie jeden pozadny motocykl - takie 100k to czesto dopiero silnik dobrze dotarty, silnik zwykle ostatni siada a w moto odwrotnie.

Edytowane przez Paweli
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130 czy 200zł rocznie to nie jest koszt a przynajmniej wiemy na czym jezdzimy i mozemy spac spokojnie. samochodowe silniki kreca sie na polowie tego albo i mniej co motocyklowe, dlatego olej sie tez pewnie inaczej z używa, poza tym drazni mnie fakt ze kazda najgorsza nawet puszka typu polonez zrobi wiecej km niz nie jeden pozadny motocykl - takie 100k to czesto dopiero silnik dobrze dotarty, silnik zwykle ostatni siada a w moto odwrotnie.

 

Jest juz gdzies taki temat na forum ;)

 

To miala byc odp. na posta Logicsys.

Edytowane przez TomekGSF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie rozpisalem;) Mysle ze disiejsze oleje sa znacznie odporniejsze na przebieg zalecany z dawnych lat, ale swieży olej zawsze bedzie lepszy wiec raz na te 6tys km to zaden wydatek a na dluzsza mete silnik na pewno to odczuje na korzysc.

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie chęć pogadać o olejach to zapraszam do innego tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Kolego, mialem identyczny problem, w identycznym motocyklu,ktory tez byl zalany motulem 5100.Wystarczylo tylko zmienic olej.Ja zalalem go gulfem semi.Moto przestalo lykac oliwe,az sie czasem smutno robi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Po zimowym przyszykowaniu moto do sezonu i przejechaniu 350km olej z około 3700ml wyparował mi poniżej dopuszczalnego poziomu. Gdzie się podział ? Na pewno nie cieknie. Macie jakiś pomysł? a może tak musi być, że go tak często trzeba uzupełniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie był jakoś mocno pałowany to piec się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyganie podp*****lili ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakladam, ze 3,7l to ilosc wlasciwa do Twojego modelu z/lub bez wymiany filtra. W jaki sposob zmierzyles poziom oleju? moze po prostu zgasiles po jezdzie, postawiles na bocznej i sprawdziles? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.