Skocz do zawartości

Olej - Ubytek Oleju - Dolewka - Jaki Olej Na Dolewkę


Denzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Co sie stanie w silniku, jak sie zaleje syntetyk ?

 

Będzie lepiej smarowany.

Edytowane przez Kukuryku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nie wiedziałem tamuj w swoim jaki był lany wymieniałem tydzien temu wlałem pół syntetyk moto z Włoch to pewnie taki tamuj był lany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez troche nie czaje pytania. Skoro zlejesz stary olej, wymienisz filtr to bez różnicy co wlejesz (poza mineralnym). Przecież mieszanki zadnej nie robisz.

Nie do końca - nigdy cały przecież nie spłynie.

 

A pytanie zadane zgodnie z zasadą "Kto pyta, nie błądzi", więc się Pan nie czepiaj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne niewiele. A z drugiej strony po zalaniu Bandziora nowym olejem po pierwszym przepaleniu robił się od razu praktycznie czarny, więc zostawało na tyle dużo, że się mieszało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne niewiele. A z drugiej strony po zalaniu Bandziora nowym olejem po pierwszym przepaleniu robił się od razu praktycznie czarny, więc zostawało na tyle dużo, że się mieszało ;)

\

No jak ktoś ma zwalone pierścienie i wszystko inne to na pewno! Jakoś zrobiłem już 4000 od wymiany i dalej jest miodowy - owszem zrobił się ciemny bardziej, ale na pewno nie czarny.

Czarny to się faktycznie mi robił w GS500. Po 100km nie było widać, że to nowy olej, ale tam jest silnik chłodzony wiatrem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś stare silniki marki Romet - Dezamet przepłukiwało się silnik olejem wrzecionowym pomiędzy wymianami oleju.. ale który z młodych gniewnych to pamięta :niepewny:

Niemniej jednak w obecnej japonii jak to już wspomniał sopotnian

 

Nie do końca - nigdy cały przecież nie spłynie.
:szczy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie, czy mozna uzyc na dolewke oleju o tych samych wlasciwosciach, tylko innego producenta?

 

a co to przeszkadza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszać można wszystko systemem do woli w obrębie danej klasy lepkości. Syntetyk, półsyntetyk, czy mineralny - wsio ryba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,rozbraja mnie nieco nie wiedza na temat naszych sprzętów .nie będę przypominał bo stary jestem godziń grzebania w ruskaj junclach itp wtedy był czas na improwizacje.na pewno nie jeden z nas to robił .ale ponieważ sam pracuje w małym sklepie i serwisie to temat ojeju jest mi znany więć podpowiadam.i tu Uwaga każdy producent motocykli przewidział do danego silnika parametry jakościowe oleju(nie mylić z marką bo ta to już umowa pomiędzy producentem silnika a producentem oleju),więc po prostu sprawdz jaki powinien byc i taki lej. prawdopodobnie poprzednik tak to robił,po drugie bardzo częsty błąd na forum to obiegowe opinie o jakiejś wybranej marce ,po 3 i tu znów uwaga ,bardzo często sami użytkowicy wlewają oleje zbyt wysokiej klasy.np:nasze dziorki maja zalecaną klasę SG a to zwykły mineralny olej owszem ta klasa jest zawarta w olejach wyższej klasy czyli teoretycznie można lać np full syntetyk bo on min,spełania właściwości klasy SG ale znów po co jeśli silniki z bandita to rodowód z wczesnych lat 80:) .sprawdz w instrukcji ,albo np jeśli masz oryginalne dane serwisowe np w motodacie. na koniec link do niezłego opracowania na temat oleju (ktoś się napracował) pozdro na trasie i lewa w górę.http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=5750&start=0

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejemy najlepszy na jaki nas stać, w jak najwyższej klasie jakościowej.

Jak nam ukochany olej już wyszejdł to dolewamy czegoś co ma tę samą

klasę lepkości (choć nie koniecznie jeżeli będzie trzeba dolać akurat to

co jest pod ręką).

 

 

P.S. Mokry, daj no jakiegoś linka do dobrego oleju mineralnego w klasie SG :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejemy najlepszy na jaki nas stać, w jak najwyższej klasie jakościowej.

Jak nam ukochany olej już wyszejdł to dolewamy czegoś co ma tę samą

klasę lepkości (choć nie koniecznie jeżeli będzie trzeba dolać akurat to

co jest pod ręką).

 

 

P.S. Mokry, daj no jakiegoś linka do dobrego oleju mineralnego w klasie SG :P:D

 

 

 

 

Odpowiadam;czytaj uważnie nie napisałem,że olej SG to dobry olej tylko jaki podają w danych tech do bandita. Pamiętaj że serwis w motocyklach jest co 6 tyś dotyczy nowych silników a nie naprzykład co 2o tyś,więc zmiany mamy naprawdę często .Podam ci kilka przykładów:

najczęściej na tym forum polecany Motul 10w40 ma api sg/sh/sj/sl ,tak samo motul 15w50 a np motul 7100MA2 10w40 ma identyczne api jak wcześniejsze półsyntetyki (pamiętaj że w półsyntetykach jest tylko do 30 % oleju syntetycznego więć i tak bliżej im do syntetyków niz półsyntetyków.tak samo jest z castrolem czy każdą inną marką.osobiście używam elfa ale nie namawiam nikogo do zmian przyzwyczajeń :) z tym że elf 10w40 półsyntetyk ma jaso MA2 a motul MA . Co do pytania o mineralny klasy SG np Elf 4dx ratio 20W-50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałeś powiedzieć, że jeździsz na tym mineralnym elfie mając wyboru lepsze jakościowo i

parametrycznie oleje za te same pieniądze? Gdzie popełniam błąd lejąc olej lepszy niż wskazano

w serwisówce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dopisać sam leję półsyntetyk:) elfa ,bo po prostu mam go w dobrej cenie.Bandzior stary 1997 ale idealnie trzyma obroty po regulacjach wszelkich idealnie trzyma obroty,ciśneinie rozgrzany prawie nie faluje na wolnych świece nowe żadnych problemów z odpalaniem nawet w chłodniejsze dni czy po dłuższym postoju pzdrawiam do zobaczyska w trasie.

 

Chciałeś powiedzieć, że jeździsz na tym mineralnym elfie mając wyboru lepsze jakościowo i

parametrycznie oleje za te same pieniądze? Gdzie popełniam błąd lejąc olej lepszy niż wskazano

w serwisówce?

 

 

:) nie leje mineralnego nie ppełniasz błędu z tym że nie lej pełnego syntetyka ma za dużo dodatków uszlechetniających

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) nie leje mineralnego nie ppełniasz błędu z tym że nie lej pełnego syntetyka ma za dużo dodatków uszlechetniających

 

To źle? W jaki sposób wpływają one negatywnie na pracę silnika?

 

Patrz jake mendy w tym motulu, mówią że 300V to najlepszy z ich produktów, który można używać GSF 1200.

http://ew5.earlweb.c...age=13&brand=45

 

A on ma dodatki ulepszające które tak szkodzą! ;)

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mokry, niewiem czy czytałeś wiele serwisówek ale pisze w nich o minimalnej klasie API - tj np.minimum SG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość:

- punkt numer 5 z faq valvoline: http://www.valvoline...etic-motor-oil/

- pierwszy lepszy olej motula znaleziony w przez google: http://www.hmsmotors...s/300v_5w40.pdf

 

Ja bym tylko jeszcze chciał wiedzieć w jaki sposób szkodzę sercu mojego motocykla przez zalewanie go pełnym syntetykiem?

Czy ktoś dysponuje jakimiś FAKTAMI na ten temat? Czekam :)

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac. NIkt tego nie sprawdzi i nie powie na 100 %. Musial bys miec dwa nowe sprzety, do jednego zalac taki do drugiego taki i wtedy po XXX km stwerdzic. W starych sprzetach skad bedziesz wiedzial czy przyczyna lezy w oleju, czy poprostu material sie zmeczyl bo ex wlasciciel robil grila strzelajac z wydechu. Nie ma co powielac mitow.

 

Podejrzewam ze i tak zmieniajac odczujesz efekt placebo jak ze zmiana paliwa z 95 na 98. Sumienie spokojniejsze, portfel lzejszy, a i tak ktorys z kolei wlasciciel bedzie sie martwil czemu mu cos w silniku stuka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, co się stało Obierzyświatowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linku który podałeś ze strony motula na samym dole masz olej alternatywny min jest tam 20w-50 klasy SG ,czyli własnie minimale włascowości dla danego silnika.Kazdy z nas ma nieco racji.I tak jak wcześniej napisałem nie preferuję ani nie namawiam do konkretnej marki.Ale wiecie jaki jest marketing każda firma będzie wmawiała że ich produkt jest najlepszy i tyle.Co do tzw dodatków uszlachetniających w motulu nazywaja sie Estry.A dlaczego nie syntetyk pytałeś np Twój bandzior jest dużo młodszy prawdopodobnie ma też mniejszy przebieg,więć zurzycie poszczególnych części silnika jest mniejsze ,mniej w nim luzu mniej nagarów które zawsze osadzaja się w komorze spalania. W starszych silnikach (a nasze sprzsęty nie maja niksilowych tłoków czy ceramiocznych gładzi cylindra i takie tam..)Olej super naj naj nie istnieje zawsze bedzie występowało tarcie i temperatura gażnika ani nawet wtrysku nie ustawisz idealnie.Jest wzór który mówi ile powietrza ile paliwa potrzebne jest do spalania ale są to usrednione wartości.Z praktyki wiem,że w silnikach mechanicznych zalanie super hiper olejem ,może spowodować wypłukanie wszystkich wcześniej osadzonych nagarów i może pogorszyć pracę silnika np spadek ciśnienia a nawet pogorszenie pracy sprzęgła i tyle nie napisałem nic nowego temat wałkowany nie raz .Po za tym temat trochę nam uciekł postujący w sumie pytał co zrobić jak nie wie jaki wcześniej był olej?Ja takie pytanie często słyszę od klientów więć staram im się wytłumaczyć tak by pomóc a nie zaszkodzić.Raasumując :castrol,mobil ,motul,elf,bel ray,agip i wiele innych wybór i tak należy do kożdego z nas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Prezesie, widzę, że nie zrozumiał Pan nic a nic...

 

Gdzie są FAKTY odnośnie szkodliwości dodatków w olejach syntetycznych?

 

W linku który podałeś ze strony motula na samym dole masz olej alternatywny min jest tam 20w-50 klasy SG,

czyli własnie minimale włascowości dla danego silnika.Kazdy z nas ma nieco racji.

Po co po raz 2-gi piszesz o oleju w słabej na dzień dzisiejszy klasie którego nigdy nikt nie użyje bez względu na markę??

 

 

Co do tzw dodatków uszlachetniających w motulu nazywaja sie Estry.

Nie. Nie nazywają się tak. W tym przypadku, Estry to bazowe oleje syntetyczne z których komponuje się właściwy produkt końcowy.

 

 

A dlaczego nie syntetyk pytałeś np Twój bandzior jest dużo młodszy prawdopodobnie ma też mniejszy przebieg,więć zurzycie poszczególnych części silnika jest mniejsze ,mniej w nim luzu mniej nagarów które zawsze osadzaja się w komorze spalania. W starszych silnikach (a nasze sprzsęty nie maja niksilowych tłoków czy ceramiocznych gładzi cylindra i takie tam..)Olej super naj naj nie istnieje zawsze bedzie występowało tarcie i temperatura gażnika ani nawet wtrysku nie ustawisz idealnie.Jest wzór który mówi ile powietrza ile paliwa potrzebne jest do spalania ale są to usrednione wartości.

Nie mam pojęcia jak to wszystko ma się do rzeczy? Co ma AFR(?) to tematu?

 

Z praktyki wiem,że w silnikach mechanicznych zalanie super hiper olejem ,może spowodować wypłukanie wszystkich wcześniej osadzonych nagarów i może pogorszyć pracę silnika np spadek ciśnienia a nawet

pogorszenie pracy sprzęgła i tyle nie napisałem nic nowego temat wałkowany nie raz.

 

Taaaaaaaa.... Ale my nie mówimy o golfie 2 który jeździł na oleju od frytek nie zmienianym przez 4 lata.

Mówimy o motocyklach w których jest zmieniany co 6 kKm i zalany olej praktycznie nigdy nie jest badziewiem.

Pragnę zaryzykować stwierdzenie, że z samochodami jest podobnie. Świadomość społeczeństwa jest co raz

większa i ludzie przywiązują już do tego wagę. Jeżeli wlewasz syntetyk do fury i leje się każdą dziurą, traci kompresję

tp. to znaczy, że silnik nadaje się do remontu. Oczywiście można też lać olej gęstszy (nie mylić z lepkością) i udawać,

że wszystko jest w porządku ale jest do druciarstwo, które można uprawiać we furze na doj***niu wartej 2 tysiące złotych

bo poprostu nie warto lać tam niczego innego. Ale nie jest to najlepsze co można zrobić dla silnika, prawda?

 

Po za tym temat trochę nam uciekł postujący w sumie pytał co zrobić jak nie wie jaki wcześniej był olej?Ja takie pytanie

często słyszę od klientów więć staram im się wytłumaczyć tak by pomóc a nie zaszkodzić.Raasumując :castrol,mobil ,motul,

elf,bel ray,agip i wiele innych wybór i tak należy do kożdego z nas :)

 

Kto tu kogo nawawia do używania konkretnej marki? Zacytuj proszę gdzie jest tu napisane lej elfa,motula

czy catrola bo najlepszy. GDZIE? Powtarzasz to jak mantrę po raz 3-ci a nikt tu niczego takiego nie napisał.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) dobra poddaje się widzę ,że po prostu chyba chcesz mieć kolekcje postów VIP to jednak VIP.ja głupi jestem mam tylko 25 lat prawko,motocyklami jeżdżę 20 ,plus wcześniej motorowery nie zamierzam więcej na ten temat dyskutować (na inny chętnie) wolę pojeżdzić:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.