Skocz do zawartości

Olej - Ubytek Oleju - Dolewka - Jaki Olej Na Dolewkę


Denzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mam trochę załamkę po ostatniej trasie na Rajd Kocich Gór. Przed wyjazdem sprawdziłem olej i było dokładnie pośrodku. Droga na miejsce była spokojna bo jechałem w większości z kumplami na armaturach. Na miejscu spotkałem znajomego który przesiadł się na VFRkę i droga powrotna (jakieś 150km) była już hardcorowa bo przelotówka wyszła koło 180km/h w porywach do 240km/h. Dzisiaj wbijam do garażu a tutaj okienko od oleju puste, przechyliłem go troszkę na bok i dalej pusto !!! Czy to normalne że przy pałowaniu B12 bierze tyle oleju?

Acha, nakręcone mam 53tyś, olej Agip, pół syntetyk 15W50 - może przejść na minerał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ze sie podlacze ale mam pytanie. Poziom oleju sprawdza sie przy motorze opartym na bocznej stopce czy stojacym pionowo? Wydaje mi sie, ze pionowo ale wole zapytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na centralnej i na równej powierzchni. Wystarczy przechylić 3cm i okienko robi się prawie puste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę załamkę po ostatniej trasie na Rajd Kocich Gór. Przed wyjazdem sprawdziłem olej i było dokładnie pośrodku. Droga na miejsce była spokojna bo jechałem w większości z kumplami na armaturach. Na miejscu spotkałem znajomego który przesiadł się na VFRkę i droga powrotna (jakieś 150km) była już hardcorowa bo przelotówka wyszła koło 180km/h w porywach do 240km/h. Dzisiaj wbijam do garażu a tutaj okienko od oleju puste, przechyliłem go troszkę na bok i dalej pusto !!! Czy to normalne że przy pałowaniu B12 bierze tyle oleju?

Acha, nakręcone mam 53tyś, olej Agip, pół syntetyk 15W50 - może przejść na minerał ?

A jaki masz wydech? Bo to może byc winowajca braku oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

VIPER przelotowy. Motocykl miesiąc temu był na czyszczeniu gaźników, regulacji zaworów (po regulacji dalej je słychać ale ponoć te typy tak mają), nowy rozrząd. Nowe świece. Umyty filtr K&Na. Przed tą trasa zrobiłem jakiś 1000km głównie rundki do 100km i miasto. Pałowanie momentami. Ubytku oleju wtedy nie zauważyłem. Ostatnia trasa miała coś ponad 400km z czego ostatnie 150km było na pełnym gwizdku.

Edytowane przez Denzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ze sie podlacze ale mam pytanie. Poziom oleju sprawdza sie przy motorze opartym na bocznej stopce czy stojacym pionowo? Wydaje mi sie, ze pionowo ale wole zapytac.

 

teoretycznie i ksiazkowo to powinno sie sprawdzac na kolach wiadomo rowna powierzchnia i pion,ale od bidy ta centralka tez da rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlewanie oleju na centralce skutkuje przelaniem o jakąś szklaneczke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIPER przelotowy. Motocykl miesiąc temu był na czyszczeniu gaźników, regulacji zaworów (po regulacji dalej je słychać ale ponoć te typy tak mają), nowy rozrząd. Nowe świece. Umyty filtr K&Na. Przed tą trasa zrobiłem jakiś 1000km głównie rundki do 100km i miasto. Pałowanie momentami. Ubytku oleju wtedy nie zauważyłem. Ostatnia trasa miała coś ponad 400km z czego ostatnie 150km było na pełnym gwizdku.

 

Z tego co wiem wydech przelotowy powoduje większe zużycie oleju a szczególnie jak się trochę sprzęt pomęczy (jeśli się mylę nich mnie ktoś poprawi) lub pierścienie się kończą. Dolej oleju i śmigaj kontrolując stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denzel sprawdź z ciekawości poziom trzymając go w pionie a później na centralce. Sam niedawno przyłapałem się na tym, że to jednak dwa różne punkty odniesienia. Postawiłem dziora na centralke, patrze i... jasna cholera, okienko puste! Nie zastanawiając się wiele - dolałem. Po czym zdejmuje z centralki i stawiam w pionie... jednak przelałem :blink: teren na którym to robie zawsze wydawał mi się idealnie płaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralki nie mam to nawet tak nie sprawdzalem. Sprawdzilem na bocznej stopce, patrze - pusto. Chwilowa panika. Stawiam go do pionu i oleju bylo pod sam max. To chyba dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej sprawdza się na 2 kołach, moto oczywiście postawione do pionu i na równej nawierzchni,

 

na centralce łatwo jest przelać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde panowie a czy na fizyke ktos z was chodzil?jak wy chcecie sprawdzac olej na bocznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlewanie oleju na centralce skutkuje przelaniem o jakąś szklaneczke

czyli o niecale 10 procent , wiec zalewajac do polowy okienka a nawet 3/4 , bedzie w sam raz ;)

nie mowie ze tak robie ,ale mowie ze tragednia sie nie stanie jak ktos tak zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem dolewkę. Weszło 300ml. Mechanik mówi że tragedii nie ma bo Dziorki biorą olej jak je się męczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300ml to nie ma tragedii, niektórzy piszą że nawet litra na 1000km potrafi zjeść jak dobrze dostanie po zaworach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem dolewkę. Weszło 300ml. Mechanik mówi że tragedii nie ma bo Dziorki biorą olej jak je się męczy.

 

hahahah to prawie tak jak mi do czestochowy:D:D:D:D tylko mi 500 i nie poszło a wychlapało:D:D:D sprawdz moze porzadnie czy ci gdzies oby na pewno nie cieknie-zebys nie skaczyl jak nasz kolega co mu stanol silnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta. 300 ml to nie ma tragedii. Wszystko w normie. A jak olej chcesz zmieniac to tylko nie na mineralny! Raczej na pelny syntetyk ponoc wtedy b12 mniej oleju biora albo dodaj do oleju ceramizer. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

TEN TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA PODOBNYCH WĄTKÓW.

 

Wszystkie posty ułożone są chronologicznie.

 

Moderator

Krzysztof.

----------

 

witam znów mam problem z olejem powoli denerwuje mnie dolewanie 0,5l na 1000km oleju zalany mam agip 10w40

 

nie wiem czy to wina uszczelniaczy zaworowych czy nie. pierścienie na bank dobre.

 

jeżeli mam zalany 10w40 ( motor z dużym przebiegiem na liczniku ma 60 tys km choć w to nie wierze) jaki polecacie olej zalać gęstszy czy spróbować zalać olej innej marki???

koszt uszczelniaczy nie będzie mały (16x 10 zł + wymiana nie wiem ile ) więc najpierw wole po cudować z olejem bo i tak czeka mnie wymiana

 

a może już czas zalać minerał ??

 

nie znam się na tym więc czekam na opinie doświadczonych

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie tematów, wstawienie tagów i zmiana tytułu tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej klasy jest ten AGIP ?

Czy jak odpalasz rano motonga to najpierw siwo a potem luz czy nie ma tego efektu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu rano kopci ale raczej to jest para wodna

używam tego oleju http://www.sklepzolejami.pl/Tec_4T_10W40_1L-21.html

 

 

na tej stronie gdy wprowadze dane swojego motocykla wyskakuje polecany 15w50

Edytowane przez szoter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o manetkę to chyba w instrukcji jest napisane, że trzeba 1/8 podciągnąć przy odpalaniu, choć w moim przypadku nie zawsze trzeba. Mój na ssaniu zawsze dymi ale nie nazwałbym tego kopceniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To albo przegrzewasz go albo nie dogrzewasz.Olej ma bardzo dobre parametry.Wiesz jak się kręci wysoko to i oleju musi łyknąć.Jak odpalasz rano i nie puszczasz chmury białego dymu to uszczelniacze zaworowe na 90% sprawne.Jak nie dymi jak dajesz mu w palnik to pierścienie też raczej ok.1/2litra na 1000km to na granicy dopuszczalnej jak ostro dajesz po garach.

Ale może niech inni się wypowiedzą.Ciężko tak nie widząc motocykla cokolwiek napisać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj zmienić olej na inny na początek, podobno 600-tka też bierze olej a mój nic czy to upał czy chłód czy spokojna jazda czy pałowanie nic nie ubywa od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli.

Jeżdżę na motulu 5100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie chce na początek zmienić tylko olej tylko nie wiem czy :

zostać przy 10w40 a zmienić tylko markę

czy zmienić parametry oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.