Skocz do zawartości

Olej - Ubytek Oleju - Dolewka - Jaki Olej Na Dolewkę


Denzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem jak już chcesz przejść na syntetyk to lepiej lać Castrola Power Racing (10w40 lub 10w50 bo występuje w obu specyfikacjach choć częściej w tej drugiej - z resztą na olejniaka będzie lepsza). Jest dużo tańszy niż Motul 300V a specyfikacyjnie wydaje się nie być gorszy (porównywałem różne parametry od producenta takie jak temp. zapłonu, temp. płynięcia, wskaźnik lepkości, gęstość w różnych temperaturach i TBN). Ja leje go do obu motocykli i jestem zadowolony. Są ludzie co sciągają go z niemiec np. po dobrych cenach (ok. 110-120zł za 4l w oryginalnych opakowaniach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś do olejaka lał Motula 300V lub 7100? Bo się zastanawiam nad przejściem na pełny syntetyk.

 

Ja leję 300V Factory Line 10W40. Ale chyba tylko dlatego jest to Motul bo poprzedni właściciele Mojego

B12 też jeździli na 300V. Wydaje mi się, że każdy inny syntetyk w klasie API SL będzie równie dobry... tyle

że nie znam innego. Castrol o którym pisze Maszeros jest w klasie SJ czyli w tej samej co np. syntetyk z

Orlenu do motocykli.

 

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9016971&contentId=7030592

http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33,309.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam ten marketingowy belkot to mi kompoty w piwnicy gnic zaczynaja :)

Co znaczy zdanie:

- " Doskonala kontrola zuzycia i odparowania oleju" ???????????????

 

W mojej opinii ( z ktora mozesz sie nie zgodzic ) klasa oleju nie ma takiego znaczenia, olejak jest b.stara konstrukcja i spokojnie na oleju

w klasie SJ da rade, a mysle ze o stopien nizej tez.

Wieksze znaczenie ma dla mnie gorna granica lepkosci w temp 100C, specjalnie w gorace dni w miejskich korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam a powiedz co myslisz o polskich olejach ORLEN? Na każdym praktycznie forum jest temat dotyczący tego oleju i większość forumowiczy podchodzi do tego jak do ognia. ZŁE bo POLSKIE z założenia :) Patrząc na karty charakterystyki olej parametrami konkuruje z olejami innych "renomowanych" producentów a i trzeba przyznać że "renomowani producenci" nie chętnie dzielą się szczegółowymi informacjami na temat swoich produktow.

 

http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33,309.html

 

http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33,167.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam ten marketingowy belkot to mi kompoty w piwnicy gnic zaczynaja :)

Co znaczy zdanie:

- " Doskonala kontrola zuzycia i odparowania oleju" ???????????????

 

Wiadomo! Żadko kto przeczyta i zastanowi się, że na dzień dzisiejszy każdy olej tak ma.

Wogóle marketing wypisuje takie herezje jak by konkurencja robiła oleje w klasie tego

do smażenia frytek :) "Od tego są oni, od tego oni są" - cytując białostockiego klasyka.

 

Z tego co widzę to olej klasy SJ jest akurat. Ale nie zmienia to faktu, że im wyższa

klasa oleju tym restrkcyjniejsze wymogi spełnia więc jest lepszy - nie wiele ale jest.

Decydujące w tym momencie jest to czy chcę dopłacić drugie tyle za tak znikomą różnicę.

 

Co więcej, każdy syntetyk jest o dużo stabilniejszy w funkcji temperatury od Semisyntetyka,

więc jakiego producenta bym nie wziął, to i tak będze dobry (i o niebo lepszy od półsyntetyka).

Wiedząc to dobierałem olej pod kątem wynoików w testach w kategorii zużycia elementów ciernych.

Zesztą, znów decyduje to czy chcę zabulić za motula czy orlena.

 

BTW. Ten koleżka z Ameryki od którego kupiłem dysze leje do tych swoich motocykli do sigania się na

ćwiartkę Shell Rotella do wysilonych maszyn bez dodatków obniżających tarcie. Twierdzi, że sprawdzają

się wyśmienicie.

 

Każdy ma swoje krytrerium.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy normami ale zwróćcie uwagę że mało który producent, a szczególnie ci czołowi udostępniają kartę charakterystyki produktu z dokładnymi parametrami fizyczno-chemicznymi :)

 

Nie zapominajcie też, że i instrukcja obsługi jak i service manuale podają zgodnie że olej nie może byc niższej klasy niż SF lub SG. Jak łatwo zauważyć olej o takiej specyfikacji ciężko w dzisiejszych czasach zdobyć więc tak naprawdę każdy olej motocyklowy (tutaj też można dyskutować co znaczy dokładnie "motocyklowy" porównując karty charakterystyki z olejami "samochodowymi", gdzie instruckja i service manual pisze ewidentnie o poprostu oleju silnikowym) o odpowiednich parametrach lepkościowych dla danego silnika będzie więcej niż dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ty, ale jaja:

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9016971&contentId=7030592

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9024393&contentId=7043583

 

 

Te same oleje na stronie producenta a na jednej stronie jest API SJ a na drugiej API SL :) Co jest napisane na butelce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką butelkę jak w tym moim linku - tylko 4 l (bardziej morska, nie zielona), i to jest SL, MA2 - widać te co Ty pokazałeś to jakieś archiwalny model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie tak się tylko wtrące, na wiosne będe wymianiał olej, zeszłej wiosny wlałem motula 5100 półsyntetyka, jak tak tu piszecie o tych syntetykach to zastanawiam się nad wlaniem Motula 300V. Przebieg coś ponad 30k niby, taka zmiana nie wpłynie negatywnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bardziej polecacie 300V czy 7100 motula do starego 600 olejaka?

 

ten 7100 widzę 10w40

a 300V 15W50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat przycichł :D Ja dzisiaj kupiłem olej Fuchs Silkolene Super 4 10W40. U nas marka może mało znana, ale reszta świata wypowiada sie o oleju pozytywnie :)

 

http://www.silkolene.com/index.php?calling=product&sub=ride#ride_p4

 

Poprosiłem także o przesłanie karty charakterystyki - zobaczymy co się tam kryje :)

 

Ja chętnie przetestuje - bardzo nie lubie ulegac modom i trendom na niektóre produkty "bo większość ich używa" :)

Edytowane przez Kornelio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyczny Silikolene Fuchsa to drugi obok Castrola olej który zalał bym chętnie do B12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolinek - zalewaj :)

 

Oleje są dostępne w ofercie Larssona. Ja swój upolowałem na allegro niedaleko mojego miasta (znajomy ma mi przywiezc) troche taniej niż w larssonie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym tuż po zakupie B12 szukając tańszego ekwiwalentu

dla Motula 300V ale wtedy nie dało się Silikolene kupić w Polsce. Kiedyś

spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że jak to u nas w polandii mało jest opinii o produktach mniej popularnych. U nas króluje marketingowy shit i łykanie jak młode pelikany tego co szpece od reklamy wciskają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś do poczytania:

 

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

 

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produkty.htm

 

http://www.technilube.com/brochures/Motorcycle_White_Papers.pdf

 

Zwróćcie uwagę, że tak wielbiony MOTUL niekoniecznie wypada najlepiej w testach :)

Edytowane przez Kornelio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.