Skocz do zawartości

Olej - Ubytek Oleju - Dolewka - Jaki Olej Na Dolewkę


Denzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

ciekawa sprawa, wczoraj wymieniałem olej w bandziorze i weszło 3.9 litra :blink: nie wiem jakim cudem ludzie pisali ze wchodzi z filtrem 3.5...

 

Ilość całego oleju w silniku wynosi 4,6 litr

Sugerowane ilości podczas zmiany

Bez filtra 3.3 litr

Z filtrem 3.5 lita

 

Zalanie suchego silnika po remoncie 4.6 litra

 

Czyli podczas zmiany może się zdarzyć że trzeba zalać nawet 4 litry oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jasna sprawa, w każdym bądz razie polecam spuszczanie oleju na noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocowanie przerwbiałeś czy pasuje?

 

trzeba było fabryczne uchwyty wychodzace z ramy przespawać kilka cm niżej, to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Podepne sie pod temat.

Mianowicie ile oleju wchodzi do B12 przy wymianie razem z filtrem i spuszczeniem oleju z chłodnicy? Nie moge nigdzie znaleźć wartości przy wymianie razem z olejem z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro zalewam oliwe. Swoją drogą jutro też postaram sie zrobić zawory...i może mnie upchniesz szanowny Qnerku w terminarzyk niedługo na synchro gaziorków...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

W miarę jak jeżdżę swym Bandziorem problem narasta z ubytkami oleju. Początkowo sądziłem, że to tylko problem uszczelek u mnie: pod pokrywą zaworów i wysprzęglika. Teraz przynajmniej nie kapie mi spod silnika gdy w zimę to zrobiłem smile.gif Zauważyłem jednak że wraz z nawijanymi kilometrami ubywa mi oleju i to w tempie coraz gorszym. Jako że z zewnątrz nic nie widać, wnioskuję że olej trafia do komory spalania inaczej byłoby widać ubytek 2 litrów oleju przez ostanie ok 3 miesiące. Tempo ubytku oleju identyczne jak w dwusuwie. Co dziwne nie widać jednak bym miał spaliny innego koloru niż być powinny. Raczej powiem - "dym" jest w 100% przezroczysty, żaden biały czy niebieski (pomijam pierwszą minutę/dwie na zimnym silniku)

 

Teraz proszę o sugestie wszystkich możliwych przyczyn smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile kilometrów nawinąłeś przez te 3 miesiące, ale mam paru znajomych co jeżdżą 1200cm3 i leją spokojnie połówkę litra na 1000km jak nie więcej. A jeśli by uszczelki tajały to ubytek oleju byłby o wiele mniejszy od spalania oleju, no chyba że z każdego cm uszczelki ładowałby olej:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywanie Oleju co robić by problem minął?

 

kupić wodniaka z salonu:)

Ten typ tak ma po prostu... kolega wlewa do TDMy litr na tysiąc- i to jest w granicach tzw normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile kilometrów nawinąłeś przez te 3 miesiące

Jak pisałem tempo dwusuwa - czyli 1 litr na 1tys km. Dokładnie nie wyliczałem, ale myślę że coś w granicach tego +/- 20%

 

Oleje jakie testowałem i było to samo: Motul 5100, Orlen Platinum moto, teraz znów Motul 5100

 

 

w takim razie nie wiem po co jest w serwisówce: wymiana oleju co 6tys, skoro można całe życie tylko dolewać i czasem filtr wymienić ;) W tym tygodniu już chyba muszę 3ci baniak w tym roku oleju kupić :/

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mocno sie nie znam

ale skoro pobiera AŻ tyle oleju to z silnika już tylko obudowa została.....

kolega w bandicie 1200 z 96 roku nic nie dolewa

u mnie też jak na razie nie ubywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mocno sie nie znam

+1

 

Lepiej nie będzie, ile masz nalatane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupić wodniaka z salonu:)

Ten typ tak ma po prostu... kolega wlewa do TDMy litr na tysiąc- i to jest w granicach tzw normy.

co ma B1200 ? Ubywanie oleju? Nie prawda .Przy sprawnej jednostce i nie katowaniu na zimno wytrzymuje bez dolewania od wymiany do wymiany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wskazaniach licznika: 43 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już będziesz spisywał piec na starty, to spróbuj pomierzyć kompresje w cylindrach i wlać jakieś cudowne środki aka ceramizer. Jestem ciekaw obiektywnego testu tych specyfików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie za bardzo nie znam, ale jakies mililitry moga ci schodzic przez zuzyte uszczelniacze. Moze ilosc jednostkowa jest nieznaczna i dlatego ci dym nie barwi sie jakos zauwazalnie. Sadze, ze przepalasz ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam B6,5 i jest to chyba pierwszy mój pojazd, który wogóle nie konsumuje oleju aktualny przebieg prawie 16 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prawie nie dolewam oleju. Od grudnia do teraz moze z 0,3 litra... Przy czym zrobilem juz z 10 tys... A i jak ustalilismy, mam za duzo oleju zalane ;)

Edytowane przez bandziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja przyblokowanych pierścieni na tłokach przez nagar, które nie są w stanie dobrze zgarniać oleju. Jest taki specyfik Liqui Moli do przepłukiwania silnika i czyszczenia właśnie z tego nagaru - może tego warto spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Igor napisał, zrób pomiar kompresji przed i po użyciu.

43tyś to niewiele jak na takie cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź na analizator spalin do stacji diagnostycznej jak dobrze zagadasz to za darmo sądę w d... włoży i będziesz wiedział czy ci pali olej i ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. 1l/1000km,przy dynamicznej jezdzie i około 400ml przy spokojnym odkręcaniu manetki.

Stan pieca BDB.tak stwierdził mechanik.Nie dymi, kompresja ok. Więc co jest grane ?

Poszperałem trochę po necie i o dziwo większość twierdzi że ten typ tak ma.

WIELE osób zaleca przejście na pełen syntetyk ;cytat;-''W przypadku olejaka Suzuki jest to pewne, zwłaszcza jeśli często odwiedzamy górne strefy obrotomierza. Przy takiej eksploatacji półsyntetyka 10W40 znikało mi nawet do 1 l /1000, po przejściu na syntetyk 10W50 spadło ponadtrzykrotnie do 250-300 ml/ 1000 km. Jednocześnie przy jeździe turystycznej zużycie praktycznie spadło do zera'' ,

a cały artykuł jest tu ''- http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,3542050.html?as=2&startsz=x

Ja osobiście zbyt bardzo się tym nie martwię, '' ubyło to dolewam '' i dalej jazda, a w przyszłym sezonie zaleję jakiś syntetyk i zobaczymy.

 

i jeszcze jedno , ciekawi mnie jak jest u innych z tym spalaniem oleju?????

Edytowane przez adi234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.