Skocz do zawartości

Wyświetlacz Biegów Do Bandita - Jaki?


Wojt
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Super, dzięki Wam bardzo, bo mimo wszystko człowiek przyzwyczajony do zielonego wskaźnika neutralnego biegu :) Niestety u mnie w zestawie nie było niczego takie - a zestaw już z któryś które się tu przewijały. Zostanę przy opcji przecięcia przewodów - zawsze potem można zalutować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem takowy...zobaczymy co przyjdzie w przesyłce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamietam, Suzuki Bandit aby dostac (nie wiem jak to po polsku sie nazywa, homologacja?), powiecmy aby mozna bylo go porusza w EU musialo

 

spelnic pewne warunki co do zawartisci CO w spalinach i z tego powodu 2 i 3 bieg zostal "zdlawiony". Naturalnie, mozna te kabelki przeciac ale

 

jednoczesnie traci sie przez to, te dopuszczenie do poruszania sie po drogach publicznych. Z tego wzgledu konieczne jest przy zakladaniu

 

Np. takiego wyswietlacza biegow, aby CDI nie zostalo uszkodzone, wbudowanie w uklad dwoch diod (np.1N4007) pomiedzy czujnikiem a CDI i to tak aby pasek oznaczajacy

 

katode wskazywal w kierunku czujnika. Wydaje mi sie, ze to na czerwonym i zielonym kabelku, moze byc ale tez inaczej. Nie mam takie moto jak wy.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm pioter, skoro w zasadzie przedstawiłeś konkretne rozwiązanie to może i warto w ten sposób to rozwiązać i mieć wszelakie problemy z głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma obaw żadnej różnicy między odciętymi a całymi nie ma sprawdziłem to :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie. Najlepszym rozwiazaniem, o ile to mozliwe, to przylutowanie tych diod bezposrednio do kontaktow czujnika a potem tych kabelkow z drugiej strony (do anody).

 

Edyt:

 

@ szoter

 

zgadzam sie ale slyszalem o wypadkach gdzie na przegladzie inzynier w niemieckim TÜV to zauwazyl i odmowil "pieczatki".

 

Jak tam w Polsce to wygloda trudno mi powiedzic. Wiem tylko, ze wy co roku a my co dwa tam musimy.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przytnie się kabelki od strony czujnika i zasunie tą czarną rurką, nawet nic widać nie będzie ;) A jak będzie dym to się wlutuje diody i hulaj duszo piekła nie ma! :D Dzięki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u was w przeglądy są zupełnie inne niż u nas

a u nas nikt nie będzie tego sprawdzał i pewnie nawet nie wiedzą że takie coś istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak pierwszy raz byłem na przeglądzie to pod samą stacją diagnostyczną przypomniałem sobie że nie wymieniłem żaróweczki z przodu w postojówce. wjechałem tak na przegląd, koleś ogląda moto prosi o zapalenie takich a takich świateł no i dochodzi do tych postojówek. Ja na to do niego że ten model nie ma postojówek a nawet jak ma to ja nie umiem ich włączyć :jezyk3: Koleś 5 minut oglądał lampę potem kolejne 10 szukał w katalogach i na koniec pokazuje mi w katalogu że ten model musi mieć postojówkę i że nawet jest fota.... Problem był w tym że pokazał mi fotę B6,5 III gen :takaemotka: Gościa lekko wyśmiałem ze to nie ten model i przegląd przeszedł. Tak że skoro nie mogą się doszukać jak włączyć postojówki w Polsce to nie spodziewał bym się że znajdą 2 przecięte kabelki. Zwłaszcza że ja mam przecięte przy czujniku luzu pod zębadką zdawczą :ph34r:

 

Przy 2 przeglądzie jak już miałem wyświetlacz biegów to nawet diagnosta mnie pochwalił że zamontowałem takie urządzenie i że to bardzo pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy :aniolek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to za kombinerki!

 

 

Ps.

 

Zaraz jade ogladac tego:

 

post-5565-0-83210300-1354878695_thumb.jpg

 

 

Jak dojdzie do kupna, to bede robil taki wyswietlacz sam od podstaw. Zobaczymy, moze dam rade to jakos udokumentowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem, ale w domu bede go mial dopiero gdzies w srode. :D

 

Jutro jade do kolegi to zrobie fotki.

 

Moto bylo obnizone i musimy mu zmienic kosci a on ma podnosnik i nie trzeba sie schylac. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja spytam czy pasuje z innego moto jakiś czujnik luzu do GSF 600 z 7 pinami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Lutownica nie jest konieczna, ale faktycznie dużo łatwiej i lepiej to będzie zrobione. JA to robiłem tak że np gwoździki miedziane lub miedziowane, nawiercałem otworki w czujniku o rozmiarze takim jak średnica gwoździka, następnie wsuwam i już sam łepek przygrzewałem lutownicą tak aby się nieco wtopiło przez co robiło się płasko. Później trochę wyrównanie papierem ściernym i mamy styk gotowy. Naprawdę wiele osób się tego obawia ale później są zadowoleni z efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak robgie mowi tyle ze ja wpierw wiercilem na gwozdziki a potem tylko wiekszym wiertlem taki frez zeby lepek sie schowal i koniecznie gwozdziki na klej ze olej przez nie nie przeciekal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, panowie mam ten wyświetlacz od jakiegoś czasu na półce w garażu. jak się nieco ociepli będę go montował to zrobię mini tutoriala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem wskaźnik biegów wg materiałów które były na forum i wszystko poszło szybko i bezproblemowo. Nie wiem radzior czy jest sens żebyś czas marnował na kolejnego tutka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zabieram się za montarz wyświetlacza, na początek przerobienie czujnika i tak sie zastanawiam ze to chyba nie do końca tak jest ze 2 i 3 bieg który fabrycznie jest zamontowany w czujniku służy do jakiejś tam homologacji. Moim zdaniem służy to do zmiany parametrów w cdi na 2 i 3 biegu celem zwiekszenia mocy. Tak se to wydumałem , co koledzy o ty sądzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to jest odwrotnie zmniejszenie mocy, co może być wynikiem właśnie przestrzegania norm emisji spalin czy cos w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj naprawde rozchodzi sie o utrzymanie normy emisji spalin i wyciszenie pracy silnika. W zasadzie mozna rozlaczyc wtyczke pomiedzy czujnikiem biegow a CDI

 

(w B12, 1 gen. W 2 gen. czerwono-czarny i zielono-niebieski kabelek).

 

W Niemczech resultuje to ale utrata dopuszczenia do ruchu po drogach publicznych. W PL ? :(

 

Dlawienie mocy jest tu bardzo male wiec i po "operacji" przyrost jest takze minimalny. Praktycznie brak efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.