Skocz do zawartości

Wyświetlacz Biegów Do Bandita - Jaki?


Wojt
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Mam jeszcze taki pomysł żeby zamiast tego całego spagetti z diodami itd zastosować scalak Atmel AT90S1200

Tak daleko nie będę sięgał. Już mam dolutowane przewody do GPS i "idę" w driver'a, który wysteruje wyświetlacz stanami zapodawanymi z GPS. jak to nie wypali to pozostaje zawsze zakup banalnie prostego wyświetlacza, który czerpie wiedzę o aktualnym biegu ze złącza diagnostycznego. Tylko cena prawie pół tysiaka😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem sobie dziś wyświetlacz biegów.

https://www.bikestar.pl/wyswietlacz-biegow-gipro-atre-g2.html

 

Jest tam takie coś:

WBUDOWANY SYSTEM TRE

Przy aktywnej funkcji TRE (Timing Retard Eliminator) zarówno reakcja przepustnicy i przyspieszenie są lepsze dla niskich biegów. Również seryjne ograniczenie prędkości zostanie wyłączone dla motocykli o pojemności od 1000ccm. TRE wyłącza się automatycznie w pozycji skrzyni biegów neutralnej, co eliminuje efekt przegrzewania silnika. Do jego sprawnego funkcjonowania z trybu bezczynności i przełączania się z powrotem do wybranego trybu, gdy przekładnia jest na biegu służy zainstalowany mikroprocesor. Jeśli wyświetlacz biegów z funkcją TRE jest zainstalowany w motocyklu wyposażonym w seryjny wskaźnik zmiany biegów w desce rozdzielczej wskaźnik motocykla pokaże aktualnie zapięty bieg. Urządzenie posiada aż 7 wgranych map TRE. Funkcja TRE jest domyślnie wyłączona.

 

Czy ktoś może mi to przetłumaczyć z polskiego na moje?

Edytowane przez Neonkin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ile masz wyprowadzonych przewodów z czujnika? 

7 przewodów.

Cytat

Czy ktoś może mi to przetłumaczyć z polskiego na moje?

GPS do ECM wysyła info o aktualnym biegu. Pewnie z dzielnika napięcia ECM wie jaką mapę dobrać do biegu. To urządzenie widocznie wysyła swoje ustawienia do ECM w nosie mając analizę spalin/ zużycie paliwa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś dał od każdego styku jeden przewód i odseparował to na każdym przewodzie diodą kierunkową to byś mógł użyć wyświetlacz który zbudowałeś. Ja użyłem skrętki linki.  Działa to wtedy jak w olejaku  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

pracuję właśnie nad przerobieniem zegarów w B6 2000r. i będę chciał dołożyć w nich wskaźnik biegów. Chodzi mi o podświetlanie kolejnych pól diodami led.

Stąd pytanie czy wystarczy oryginalny czujnik luzu przerobić (dodać mu dodatkowe pady w miejscach gdzie są takie plastikowe wypustki po obwodzie)?

Skąd najprościej będzie wziąć zasilanie?

Czy dobrze rozumiem że, zmiana biegów będzie powodowała zwierania padów na czujniku do masy?

Czy do zwykłych ledów wystarczy rezystor 1 Ohm?

Dodatkowo chciałem zmienić podświetlenie zegarów,oryginalnie mam po 3 ledy smd, a mam wrażenie że jest możliwość założenia po 5 na zegar - dodatkowe pady na płytce, dobrze myślę?

Proszę o podpowiedzi, jeżeli ktoś już to przerabiał :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tylik15 napisał:

Cześć,

pracuję właśnie nad przerobieniem zegarów w B6 2000r. i będę chciał dołożyć w nich wskaźnik biegów. Chodzi mi o podświetlanie kolejnych pól diodami led.

Stąd pytanie czy wystarczy oryginalny czujnik luzu przerobić (dodać mu dodatkowe pady w miejscach gdzie są takie plastikowe wypustki po obwodzie)?

Skąd najprościej będzie wziąć zasilanie?

Czy dobrze rozumiem że, zmiana biegów będzie powodowała zwierania padów na czujniku do masy?

Czy do zwykłych ledów wystarczy rezystor 1 Ohm?

Dodatkowo chciałem zmienić podświetlenie zegarów,oryginalnie mam po 3 ledy smd, a mam wrażenie że jest możliwość założenia po 5 na zegar - dodatkowe pady na płytce, dobrze myślę?

Proszę o podpowiedzi, jeżeli ktoś już to przerabiał :)

 

 

Na wszystkie twoje pytania są odpowiedzi w tym temacie - trzeba tylko przeczytać. Pierwszy krok masz już za sobą - znalazłeś odpowiedni temat.

Są tutaj także odpowiedzi, na pytania które w czasie montażu się pojawią a o których jeszcze nie wiesz :P .

Znajdziesz także  informacje jak przerobić czujnik luzu, jakich użyć materiałów, jakie diody i rezystory zastosować o wyświetlaczach graficznych czy OLED nie wspomnę.

 

Tak dla zaczęty masz to wideo

 

Powiem Ci tylko tyle, że taki projekt i to dość fajnie opisany też tu jest.

 

powodzenia i wstaw parę fotek z opisem jak skończysz. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie zaprojektowałem nowe tarcze. Muszę puścić na cięcie i nadruk. Czujnik już zamówimy wiec na dniach będę go przerabiał , ledy też już idą. Zobaczym jak to zagra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie znalazłem odpowiedzi czy można kwitować dodatkowe ledy na te pady co są na płytce wolne. 

Pomoze ktoś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy dobrze rozumiem że, zmiana biegów będzie powodowała zwierania padów na czujniku do masy?

Tak. Jeśli zastosujesz wyświetlacz segmentowy ze wspólną anodą. Dobór rezystora zależy od karty technologicznej wyświetlacza (datasheet) Jeśli max. prąd jednego segmentu wynosi 20mA to trzeba dobrać taki rezystor, żeby taki prąd uzyskać. Na pewno nie będzie to 1 om, a raczej 1kom. Pamiętaj, żeby wartość rezystora dobierać nie do 12V aku tylko 15V! Takie napięcie może wystąpić podczas normalnej jazdy motocyklem.

Jeśli zamiast wyświetlacza segmentowego chcesz zapalające ledy to dobór rezystorów do ledów - podobna zasada. Przeróbkę GPS do olejaka masz opisaną w wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Kazmir said:

Tak. Jeśli zastosujesz wyświetlacz segmentowy ze wspólną anodą. Dobór rezystora zależy od karty technologicznej wyświetlacza (datasheet) Jeśli max. prąd jednego segmentu wynosi 20mA to trzeba dobrać taki rezystor, żeby taki prąd uzyskać. Na pewno nie będzie to 1 om, a raczej 1kom. Pamiętaj, żeby wartość rezystora dobierać nie do 12V aku tylko 15V! Takie napięcie może wystąpić podczas normalnej jazdy motocyklem.

Jeśli zamiast wyświetlacza segmentowego chcesz zapalające ledy to dobór rezystorów do ledów - podobna zasada. Przeróbkę GPS do olejaka masz opisaną w wątku.

Dzięki za pomoc. To już mam zrobione - 1kOhm na każdą diodę (20mA) jest ok. Bardziej zastanawiałem się jak podłączyć diody kierunkowe, ale już sobie doczytałem wszystko.

Czekam na pleksi i nadruki i będę niedługo to sklejał.

Póki co wymieniłem diody smd od podświetlenia i te dodatkowe pady miały wspólną ścieżkę więc jak najbardziej można dołożyć po dodatkowe dwa ledy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 4.03.2019 o 11:58, Neonkin napisał:

kupiłem sobie dziś wyświetlacz biegów.

https://www.bikestar.pl/wyswietlacz-biegow-gipro-atre-g2.html

 

Jest tam takie coś:

WBUDOWANY SYSTEM TRE

Przy aktywnej funkcji TRE (Timing Retard Eliminator) zarówno reakcja przepustnicy i przyspieszenie są lepsze dla niskich biegów. Również seryjne ograniczenie prędkości zostanie wyłączone dla motocykli o pojemności od 1000ccm. TRE wyłącza się automatycznie w pozycji skrzyni biegów neutralnej, co eliminuje efekt przegrzewania silnika. Do jego sprawnego funkcjonowania z trybu bezczynności i przełączania się z powrotem do wybranego trybu, gdy przekładnia jest na biegu służy zainstalowany mikroprocesor. Jeśli wyświetlacz biegów z funkcją TRE jest zainstalowany w motocyklu wyposażonym w seryjny wskaźnik zmiany biegów w desce rozdzielczej wskaźnik motocykla pokaże aktualnie zapięty bieg. Urządzenie posiada aż 7 wgranych map TRE. Funkcja TRE jest domyślnie wyłączona.

 

Czy ktoś może mi to przetłumaczyć z polskiego na moje?

Cześć, zapłaciłeś 500,00 zł za ten wyświetlacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2019 o 11:03, popjus napisał:

Cześć, zapłaciłeś 500,00 zł za ten wyświetlacz?

tak, tyle mniej więcej kosztował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Neonkin napisał:

tak, tyle mniej więcej kosztował.

Ten wyświetlacz to taki plug and play pod gniazdo diagnostyczne? Czy trzeba lutowac z czujnikiem biegów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to jest zabawka pod złącze diagnostyczne. Nic nie lutujemy!

Neonkin pewnie będzie korzystał z tego z rozwagą, bo to wg. mnie groźna zabawka. Zniesienie ograniczenia prędkości powoduje przesunięcie lub zniesienie odcinki. Bo większa prędkość z powietrza się nie bierze tylko z wyższych obrotów silnika, a to już może się rożnie skończyć dla silnika.

Np. zawory powylatują przez tłumik;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to jest zabawka pod złącze diagnostyczne. Nic nie lutujemy!
Neonkin pewnie będzie korzystał z tego z rozwagą, bo to wg. mnie groźna zabawka. Zniesienie ograniczenia prędkości powoduje przesunięcie lub zniesienie odcinki. Bo większa prędkość z powietrza się nie bierze tylko z wyższych obrotów silnika, a to już może się rożnie skończyć dla silnika.
Np. zawory powylatują przez tłumik

Brednie opowiadasz.

Nie zlacze diagnostyczne tylko pomiedzy czujnik luzu a ECU.
Dl650 nie ma ograniczenia predkosci. Odcinka pozostaje bez zmian.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
13 minut temu, ptaszek92 napisał:


Brednie opowiadasz.

Nie zlacze diagnostyczne tylko pomiedzy czujnik luzu a ECU.
Dl650 nie ma ograniczenia predkosci. Odcinka pozostaje bez zmian.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bandit 650 / 1250 nie ma ograniczenia predkosci. Odcinka pozostaje bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz racje!  Myślałem o podłączanym pod diagnostyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, luk137 napisał:

Ten wyświetlacz to taki plug and play pod gniazdo diagnostyczne? Czy trzeba lutowac z czujnikiem biegów ?

Tam są już końcówki które wpinasz o tu: z lewej strony motocykla. Masz jeszcze jeden przewód który musisz wlutować gdzieś po zapłonie i wsio.

20190320_084301.thumb.jpg.93ab83ea4c2c5f32c46bceecc10d5b5c.jpg

a ja tam z czegoś tam nie bardzo chyba będę korzystał bo tak na prawdę mnie to tak do końca mnie to nie interesuje.

Ale spróbować spróbuję. Może będę królem prostej i będę Haje objeżdżał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kazmir napisał:

Nie to jest zabawka pod złącze diagnostyczne. Nic nie lutujemy!

Neonkin pewnie będzie korzystał z tego z rozwagą, bo to wg. mnie groźna zabawka. Zniesienie ograniczenia prędkości powoduje przesunięcie lub zniesienie odcinki. Bo większa prędkość z powietrza się nie bierze tylko z wyższych obrotów silnika, a to już może się rożnie skończyć dla silnika.

Np. zawory powylatują przez tłumik;)

Podłączenie wyświetlacza biegów pod wtykę diagnostyczną może mieć jakieś konsekwencje dla moto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO podłączenie pod diagnostyczne jest bezpieczne bo czyta info o zapiętym biegu nie zmieniając parametrów sterowania silnikiem. Wiadomo , że GPS steruje mapami dla poszczególnych biegów.

Problem w tym, że nie ma info co zmieniają takie wyświetlacze podpinane w złącze GPS? Z widomych przyczyn nie znajdziesz opisu budowy i zasady działania :( Sam coś zmajstrowałem i zanim podłączę to spróbuje zmierzyć napięcia na GPS na czysto i po podłączeniu ustrojstwa.

Cytat

Ale spróbować spróbuję. Może będę królem prostej i będę Haje objeżdżał

Prośba do ciebie. Możesz mi podesłać instrukcję / schemat podłączania. Interesuje mnie do jakiego obwodu wchodzącego/ wychodzącego z ECM trzeba podpiąć ten jeden przewód?  (+/- wiadomo).

Edytowane przez Kazmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
On 2/26/2011 at 5:02 PM, Guest sawik-marek said:

jako że użyłem opcji "szukaj" i nic ciekawego nie znalazłem co by się można było podpiąć

piszę nowego posta

jako że mam zimę i nic lepszego do zrobienia nie było

postanowiłem rozwiązać raz na zawsze problem wbijania 6 i zrzucania po 2 biegi na raz

w poprzednim gs500 miałem wyświetlacz 7 polowy zamontowany na stałe w środku tarczy obrotomierza

plan dla bandita tez był taki ale po otwarciu zegarów pojawił się problem sad.gif

zbyt mało miejsca !!!!!

pomyślałem -- i wykombinowałem

jako że moto było z anglii i miało tarczkę w milach -- zafundłem sobie białe bajerki

no i 5 diodek niebieskich jako wskazniki biegu w tarczy obrotomierza

układ jest prosty jak szcz.... -- przerobienie czujnika-- kabel -- dioda --- potęcjometr --- zasilanie z postoju

potęcjometr 2,2k jako ściemniacz -- jako że to co dobre w dzień -- w nocy wypala oczy !!!!

i taraz pojawił się jeden problem !!!

w czujniku są 2 piny do biegu 2i 3

niech mi ktoś podpowie po co kompowi dane o zapiętym biegu ????

że niby zmienia coś w mocy ?? jakieś tłumienie czy co ??

musiałem dodać 2 diody bo cofał się sygnał 2i 3 biegu przez kompa

nie wiem jak się układ sprawdzi w exploatacji ??

https://picasaweb.go...feat=directlink

ale jak przyjdzie wiosna to się dowiem smile.gif

na razie wygląda to nieżle smile.gif

Mam pytanie natury technicznej.

W którą stronę diody mają przepuszczać?

Z tego co rozumiem to sterujemy tu masą więc zwrot przepływu prądu powinien iść do wyświetlacza czy od niego??

Poprawcie mnie jeżeli się mylę 😕 z plusa na wyświetlacz potem minusem wraca, jeżeli przewody od biegów 2 i 3 są rozszyte na wyświetlacz to może powinienem wstawić diody od ecu w stronę wyświetlacza/czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

Wiem ze temat walkowany i opanowany od dawna ale co tam, tez sie pochwale swoim majsterkowaniem, moze ktos bedzie zainteresowany.

Pacjent to Suzuki Bandit S 600 z 1999 roku.

 

 

 

 

Teraz, cibuk napisał:

 

 

 

 

1 minutę temu, cibuk napisał:

Witam

Wiem ze temat walkowany i opanowany od dawna ale co tam, tez sie pochwale swoim majsterkowaniem, moze ktos bedzie zainteresowany.

Pacjent to Suzuki Bandit S 600 z 1999 roku.

 

 

 

 

 

Niestety nie moge wstawic zdjec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, cibuk napisał:

Witam

Wiem ze temat walkowany i opanowany od dawna ale co tam, tez sie pochwale swoim majsterkowaniem, moze ktos bedzie zainteresowany.

Pacjent to Suzuki Bandit S 600 z 1999 roku.

 

 

 

 

 

Niestety nie moge wstawic zdjec.

Może musi być mniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.