Skocz do zawartości

Wyświetlacz Biegów Do Bandita - Jaki?


Wojt
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak diody prostownicze na kabelki wepniesz, to powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiają mnie własnie te 4 kabelki bo mam czujnik na podmiankę ale on ma 1 kabelek. Chyba zrobię tak ze odkręcę czujnik - wkręcę ten z jednym kabelkiem a przerobie ten co ma 4 bo nie wiem jak to wygląda w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiają mnie własnie te 4 kabelki bo mam czujnik na podmiankę ale on ma 1 kabelek. Chyba zrobię tak ze odkręcę czujnik - wkręcę ten z jednym kabelkiem a przerobie ten co ma 4 bo nie wiem jak to wygląda w środku.

 

Ja kilka dni temu przerabiałem to samo - dolutowałem po prostu diody prostownicze (po 20gr/szt.) na każdy z kabli i nabiłem nowe piny na sam czujnik (aby w miarę symetrycznie).

Następnie sprawdziłem czy zamontowany na moto dobrze wyświetla poszczególne biegi i jak się okazało, ze jest OK zalałem wszystko silikonem odpornym na wysokie temperatury.

Wyszło przyzwoicie :) - pozostało mi tylko znaleźć chwilę na poskładanie wszystkiego w całość i sezon można otwierać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prawdzie nie jestem jeszcze gotowy bo i czasu malo no i podswietlanych wskazowek sie zachciewa ale

 

tak wyglada moja obudowa

 

thumb_ihost_1424860112__wyswietlacz_pop.

 

a tak bedzie na zegarach

 

thumb_ihost_1424860088__tacho_pop.jpg

 

Bylo troche upirdalania z forma ale mi sie to widzi.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super, wygląda jak oryginalnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już wiem jak woltomierz zamontować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie chcialem zrobic obudowe o wiekszym luku, nie znalazlem ale niczego, czego moglem uzyc do budowy formy.

Bede gotowy to napisze co i jak robilem no i naturalnie fotki takze beda. Kto bedzie mial ochote, bedzie mogl robic wedlug swego gustu.

:D

 

Edit

 

 

Woltomierz? Masz taki malutki?

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

Woltomierz? Masz taki malutki?

Mam taki:

http://www.jsel.pl/PL,10,74,vm3_woltomierz_motocyklowy_alarm_+_temperatura_+_regulator_pwm.html

Wielkość pudełka zapałek.

 

Mnie ciekawi jak uzyskałeś taką fakturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woltomierz do zrobienia na mikrokontrolerze (na wejściu dzielnik napięcia) zasada ta sama co do czujnika biegu określonego napięciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi jak uzyskałeś taką fakturę.

To bardzo proste i wszystko opisze pytanie tylko, czy dokladnie mam opisac czy bardzo dokladnie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za starych czasów mówiło się tak: "przygotuj instrukcję milicyjną"

 

 

oznaczało to że przeciętnej inteligencji (w ramach swojej grupy zawodowej) milicjant miał ją zrozumieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi czy chemicznie, czy mechanicznie? No ale mogę poczekać na instrukcję milicyjną i więcej fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz wyjscia, jestem w pracy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi jak uzyskałeś taką fakturę.

 

Faktura wygląda jak odcisk obcasa w żywicy:

DJB_sand-3.jpg

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tos bliski prawdy. Fotki do iHosta przygotowane, jutro pisze.

 

 

EDIT

 

Za szybko się cieszyliście. Bardzo dokładnego, "milicyjnego" opisu nie będzie. :D

 

Jest to raczej krótki opis, jak można zrobić obudowę raczej metoda "chałupniczą".

 

Co jest nam potrzebne?

 

Do budowy modelu ( bo musimy go zrobić ) można użyć wszystkiego co nam w łapy wpadnie.

 

Może być plastelina, styropian, drewno i co tylko oraz silikon budowlany  do robienia formy.

 

Najlepiej nadaje się do tego bezbarwny, jest bez dodatków.

 

Ja nie miałem pod ręką nic oprócz kawałka tworzywa sztucznego o średnicy około 80 mm, a że przed paroma dniami

 

naprawiłem swoją mała tokarkę stołową, to była i okazja aby zrobić próbna obróbkę.

 

Obudowa wyszła trochę za mała, może gdybym robił z kawałka plastikowej rury kanalizacyjnej o średnicy 100 mm

 

byłoby lepiej. Kto wie?

 

 

Ja także nie robiłem zdjęć od samego początku, nie było planowane pokazywanie tego "krok po kroku" na forum.

 

Teraz ale już wystarczy, przechodzimy do rzeczy.

 

Na zdjęciu widzimy wytoczona zewnętrzną cześć obudowy, przyciętą z małym nadmiarem ze względu na

 

konieczność dopasowania do obudowy zegarów oraz krążek plastikowy, wycięty ze starego pudła po szlifierce.

 

thumb_ihost_1424898176__01_obudowa_wyswi

 

i przekrój. Na krążku widzimy fakture, która jest na pokazanej wcześniej obudowie. Oto i cała tajemnica. :D

 

thumb_ihost_1424898202__02_obudowa_wyswi

 

Aby móc dokładnie wyciąć profil blatu,  zrobiłem sobie rysunek pomocniczy za pomocą którego przeniosłem wzór.

 

thumb_ihost_1424898244__03_obudowa_wyswi

 

thumb_ihost_1424898277__04_obudowa_wyswi

 

Teraz można było obie części skleić i zrobić próbną przymiarkę na zegarach wraz z dopasowaniem całości do profilu

 

zegarów.

 

thumb_ihost_1424898299__05_obudowa_wyswi

 

Między obudową a zegarami wkleiłem klejem do drewna, należy jednak czymś przesmarować aby się nie skleiło na

 

dobre, jedna warstwę papieru kuchennego na który nałożyłem jakieś dwa do trzech mm kleju Patex Stabilit,

 

coś jak epidian. Klej ten twardnieje już po 20 minutach tak, że po godzinie nakładając klej w trzech etapach

 

(trzy powierzchnie) uzyskałem kompletna obudowę bez ścianki tylnej.

 

Stan "surowy"

 

thumb_ihost_1424898331__06_obudowa_wyswi

 

thumb_ihost_1424898352__07_obudowa_wyswi

 

thumb_ihost_1424898390__08_obudowa_wyswi

 

Teraz to już tylko papier ścierny, szlifowanie mini szlifierką itd.

 

Tutaj nie jest koniecznością dopracowanie wszystkich płaszczyzn tylko tych widocznych. 

 

Ścianki wewnętrzne dla uzyskania gładkiej powierzchni wylałem rozpuszczoną świeczką z parafiny.

 

Topnieje już przy stosunkowo niskiej temperaturze.

 

thumb_ihost_1424898413__09_obudowa_wyswi

 

thumb_ihost_1424898473__10_obudowa_wyswi

 

thumb_ihost_1424898503__11_obudowa_wyswi

 

To wklęsłe miejsce zrobiłem aby lepiej wiedzieć gdzie zrobić otwór, przez który można wkleić wyświetlacz.

 

teraz kolej na formę silikonową. Na YouTube jest dużo filmików jak to zrobić na przykład ten

 

 

Myślę jednak, że nałożenie silikonu na zamoczone w takim roztworze dłonie da lepsze efekty.

 

Może to zapobiec "zamknięcie" kropelek wody w silikonie co może negatywnie wpłynąć na  stan końcowy formy.

 

Ja włożyłem model obudowy z jeden milimetr powyżej krawędzi pojemnika i docisnąłem kawałkiem szyby no i

 

w środkową część jeszcze  śruba, przyda się.

 

thumb_ihost_1424898539__12_obudowa_wyswi

 

Po stwardnieniu silikonu można model bez problemu wyciągnąć z formy,

 

chyba że zapomniało się przesmarować olejem, woskiem czy powiedzmy zamoczyć w tym roztworze mydlanym. :D

 

Teraz pozostaje ustawić odpowiednio formę i zalać żywicą poliestrową.

 

thumb_ihost_1424898611__13_obudowa_wyswi

 

 

Ciąg dalszy dzisiaj wieczorem.

 

EDIT 2

 

Po stwardnieniu można już prawie gotową obudowę wyjąć. Powierzchnia  była nieco klejąca ale bez problemu

 

zmyłem to rozpuszczalnikiem nitro. Aby zakończyć należy jeszcze dorobić ściankę tylną.

 

Na kawałku szyby, papierze woskowym należny zrobić mala ramkę i zalać na wysokość około 2 mm poliestrem

 

po czym zanurzyć tył obudowy i odczekać parę minut aż poliester osiągnie konsystencje galaretki.

 

Była obudowa od zewnątrz i tylko od zewnątrz nasmarowana  na krawędzi olejem to bez problemu można nadmiar

 

poliestru małą szpachelką obciągnąć i pozostanie czyste, zamknięte pudełeczko.

 

thumb_ihost_1424898641__14_obudowa_wyswi

 

O lakierowaniu nie będę pisał bo wiadomo jak. Każdy zrobi jak uważa.

 

To byłoby wszystko. Są pytania? Nie?

 

Wiec tu "THE END".

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez pioter
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmontowałem układ, wrzuciłem na moto odpaliłem i ... po kilku sekundach ze stabilizatora zaczęło się kopcić i się popsuło. W wolnej chwili biorę się za zamontowanie 7805 i tu pytanie, znalazłem że ludzie wrzucają do niego 470uF na wejście i 100uF na wyjście w karcie katalogowej podają 0,33uF oraz 0,1uF - jakie kondensatory wrzucić żeby było dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne

wywal 7805 daj 12v na wyświetlacz tylko zwieksz rezystory

 

rezystor wylicz ze wzoru

R=U/I

U daję 15v

I z noty katalogowej wyświetlacza zakładam 10mA

wynik to 1.5kiloOhma

dałbym 2.2kiloOhma lub nawet 3.3kiloOhma byle zbytnio nie walilo po oczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare pudło po szlifierce? Dobre :D masz ode mnie plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne

wywal 7805 daj 12v na wyświetlacz tylko zwieksz rezystory

 

rezystor wylicz ze wzoru

R=U/I

U daję 15v

I z noty katalogowej wyświetlacza zakładam 10mA

wynik to 1.5kiloOhma

dałbym 2.2kiloOhma lub nawet 3.3kiloOhma byle zbytnio nie walilo po oczach

Ok, tak zrobię :) wrzucę co będę miał pod ręką bo wiem że jakieś oporniczki się walają po szafie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj 1,5 kilo a na walenie po oczach rozejrzal bym sie za jakims fotorezystorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mój gust z fotorezystorem skomplikuje układ.

powód: może go dać w szereg z zasilania 12v

ale wtedy spadek napięcia na nim uzalazniony jest od poboru prądu czyli ilości świecących segnentow

obawiam się też czy wytrzyma 6 świecących segmentów

 

można wstawić 7 fotorezystorow w szereg z rezystorami 1.5kO

ale to bez sensu. trzeba by więc zrobić układ sciemniacza bardziej rozbudowany

 

 

nie pamiętam też teraz charakterystyki fotorezystora (na komórce nie sprawdze) ale coś mi swita że była ona dodatnia. czyli wzrost światła to wzrost opornosci a nam potrzeba czegoś odwrotnego.

 

jak skończę olejare (teraz czas na testy. dokumentację i wykonanie dla chętnych) mogę coś pokombinowac na szybko z czujnikiem światła ale to trochę potrwa.

 

edit. pioter może mieć rację. doczytalem że przy zaciemnieniu fotorezystora wzrasta jego opór

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucilem to na stol aby trzymac temat w ruchu.

:D

Cos podobnego robilem juz dla kolegi, ktory chcial miec wskaznik (tylko) piatego biegu czyli z jedna dioda.

Dolozylem mu fotorezystor z zepsutego czujnika ruchu (taki z oswietlenia na zewnatrz) i byl bardzo zadowolony

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zapomnialem o wyniku koncowym, tak to wyglada.

 

thumb_ihost_1426953995__14269527047110.j

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę niezła robota, wygląda jak z salonu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.