Skocz do zawartości

Zawieszenie - Lagi - Wymiana Oleju W Lagach


dyras
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra już nie będę taki i się nie będę nabijał.

 

Zajrzyj tu: http://polishbanditc...sie-przywitasz/ i zastosuj się do wskazówek, bo jak reszta wytrzeźwieje po meczu to się zrobi niemiło.

 

A o lagach jest cały temat, z resztą nie jedyny:

http://polishbanditc...wymiana%20oleju

wielkie dzieki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takiego to jest wersja limitowana na jakąś rocznicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takiego to jest wersja limitowana na jakąś rocznicę

Rocznica 9 lat produkcji moze,ale chyba wszystko to samo tylko inne malowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepkością oleju nie regulujesz twardości zawieszenia, a charakterystykę tłumienia. To dwie różne rzeczy, bardzo często mylone wśród motocyklistów. Twardość w dziorze możesz w zasadzie regulować tylko zmianą sprężyn, ew. dać podkładki pod sprężyny. Wlanie bardziej lepkiego oleju spowoduje zwiększenie wartości tłumienia odbicia i kompresji (dobicia).

U mnie olej 15 w się nie sprawdził - amor nie nadążał z pracą na naszych cudownych drogach, ale może u Ciebie się spisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepkością oleju nie regulujesz twardości zawieszenia, a charakterystykę tłumienia. To dwie różne rzeczy, bardzo często mylone wśród motocyklistów. Twardość w dziorze możesz w zasadzie regulować tylko zmianą sprężyn, ew. dać podkładki pod sprężyny. Wlanie bardziej lepkiego oleju spowoduje zwiększenie wartości tłumienia odbicia i kompresji (dobicia).

U mnie olej 15 w się nie sprawdził - amor nie nadążał z pracą na naszych cudownych drogach, ale może u Ciebie się spisze.

dzieki za rade,moze dam sobie na luz z tym i w zime powalcze.Poprostu przy hamowaniu we dwie osoby dobija mi zawiecha.I to mi bardzo przeszkadza..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nawet lag nie trzeba wyjmować, 10 minut roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie za podkladki zaplacisz 10zl ;)

ekstra, te podkladki to pod te sruby sie wklada, od gory? w castoramie je dostane czy jak :usmiech:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to pisałem parę razy - świetnie pasują podkładki rowerowe pod mostek (na 1 i1/8 cala - czyli standard)- sa różne wysokości 5-10-20mm kosztują grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to pisałem parę razy - świetnie pasują podkładki rowerowe pod mostek (na 1 i1/8 cala - czyli standard)- sa różne wysokości 5-10-20mm kosztują grosze.

super teraz juz sobie poradze. Dziekuje za rade.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepkością oleju nie regulujesz twardości zawieszenia, a charakterystykę tłumienia. To dwie różne rzeczy, bardzo często mylone wśród motocyklistów. Twardość w dziorze możesz w zasadzie regulować tylko zmianą sprężyn, ew. dać podkładki pod sprężyny. Wlanie bardziej lepkiego oleju spowoduje zwiększenie wartości tłumienia odbicia i kompresji (dobicia).

U mnie olej 15 w się nie sprawdził - amor nie nadążał z pracą na naszych cudownych drogach, ale może u Ciebie się spisze.

A jakie miałeś objawy po wlaniu 15 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mniej nurkowanie przy hamowaniu, ale bardzo duża nerwowość na dziurach, szczególnie w winklach. O ile zwiększenie tłumienia kompresji mi pasowało to odbicie było wg mnie przetłumione na nasze drogi i amor nie nadążał z wybieraniem nierówności. Czasem miałem wrażenie jakby przód "podskakiwał" na dziurach w zakręcie. Jakby w okolicy były tylko dobre drogi to lałbym 15w, ale że tak nie ma - wróciłem do 10w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda jest troszke nerwowy,a na dziurach trzeba mocno trzymać kiere zeby utrzymac tor jazdy. potrafi byc to upierdliwe ale mnie osobiscie taka 'twardosc' odpowiada.

Pytam bo u mnie po zmianie oleju starsznie zaczelo cos walic(po najechaniu na dziure) w okolicy glowki! dokrecilem wszystko co moglo sie ruszac,dokrecilem glowke i ni ch*** zadnej poprawy. czekam na lozyska glowki i jak wyminie to zobacze moze sie poprawi. ale moze ktos ma pomysl co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuleje slizgowe lag lub lozysko kola

To chyba u mnie tez jest jakis luz,przy hamowaniu hamulcem jest takie delikatne pukniecie dochodzace z tarczy lub gornej czesci kierownicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuleje slizgowe lag lub lozysko kola

Ale to jest taki dzwiek jakbys walił młotkiem w górną/dolna półkę !

Ale zobaczymy jak bedzie po wymianie łożysk koło+głowka. z a czym to sie je te tuleje ślizgowe lag ? moze to głupie ale caly czas sie ucze (czyt. pierwsze moto )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejżyj fiszki i będziesz wiedział o co chodzi - warto to zrobić przed każdą robotą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialismy w moim sztruclu olej w lagach na 10w. I tak podczas wymiany w jednej bylo jakies biale oleiste cus, strasznie rzadkie, w drugim czarny przerobiony olej. Po zalaniu nowego i suchym tescie na podlodze okazalo sie ze jeden amor jest sztywniejszy od drugiego mimo zalania takiej samej ilosci oleju (ok 520 ml) Po zlozeniu wszystkiego i tescie drogowym jest- mega twardo w porownaniu do tego co bylo, przy hamowaniu prawie wogole nie ma nurkowania przodu. Tak ma byc czy cos jest nie tak? Jakies sugestie?

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sztywność ma wpływ także zużycie poszczególnych elementów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tugewer do kupy razem po zlozeniu jest mega twardo w stsunku do tego co bylo, mimo wykreconych na maxa korkow od napiecia wstepnego. Nie wiem czy tak ma byc, czy szukac przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

panowie nawiazując do tematu: http://polishbanditc...h__1#entry10063 który jest już zamknięty. Jest tam napisane:

 

"Jak masz lage zakleszczoną w goleni to zdecydowanym ruchem musisz ją wyciągnąć do góry"

 

Jakiś inny patent na zakleszczoną lagę? Wymieniam olej i laga mi się zakleszczyła w pozycji ściśniętej i ni knedla nie pójdzie do góry - ojciec ciągnie z jednej strony ja z drugiej i możemy tak ciągnąć do nowego roku... Laga rusza się może 2-3mm góra dół ale więcej nie pójdzie. Wlałem nawet już z 300ml oleju, że może coś pomoże ale też nic. No i jeszcze pytanko, jak uniknąć tego typu atrakcji przy drugiej ladze która nie jest jeszcze rozebrana?

 

z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez kefirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odkreciles od spodu srube za pomoca specjalnego klucza, to musisz po prostu wyciagnac ta lage. Tez mialem z tym problem - udalo sie w ten sposob ze ja mocno trzymalem ta dolna czesc, a kumpel ciagnal lage tak jakby wybijajac ten stary uszczelniacz. Nie bylo latwo ale musi wyjsc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym że u mnie jest trochę odmienna sytuacja. Ja nie rozbieram całej lagi tak jak do wymiany uszczelniaczy, bo te są w porządku tylko sam olej. I ściskając lagę (praktycznie bez użycia jakiejś większej siły) laga się zakleszczyła/zablokowała w pozycji ściśniętej i za knedla nie chce puścić. 3 godzinne szarpanie w prawo i lewo i ani drgnie, jak była na początku tak jest cały czas. Czyli skok 2-3mm. Pukanie młotkiem w okół goleni, szarpanie z olejem, bez, ze ściśnięta sprężyną, bez i efektów brak. Ręce mnie tylko bolą a to hujostwo nie ruszy.

 

Druga laga poszła gładko, praktycznie bez problemów. Ale tu tragedia, pojecie nie mam co dalej zrobić.

Edytowane przez kefirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymasz lagę, a ktoś gumowym młotkiem puknie od góry i pójdzie, nie raz, nie dwa tak miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.