Skocz do zawartości

Zawieszenie - Lagi - Wymiana Oleju W Lagach


dyras
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem ostatnio olej w lagach.

Zlałem olej z lag dokładnie. Serwisówka mówi aby zalać 506-510 ml, poziom powinien być 112-126 od górnej krawędzi.
Zalałem nowym olejem po 500 ml na stronę, a poziom jest około 7cm od górnej krawędzi?

Dolewać te dyche ml i żeby byla odpowienia ilość, czy znowu trzymać odpowiedni poziom ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij tu --->

 

http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewprintable.php?id=1455

 

 

A moja serwisówka mówi że ::

 

85018835.jpg

 

 

Czyli lejesz 521 - 522ml a poziom mierzysz bez sprężyny na sciśniętej ladze i ma być :96 - 97 mm do lustra oleju

 

Zresztą THOMAS napisał na starym forum : "Ilość oleju 522ml jest ilością orientacyjną a ju Ci mówię dla czego.. Jeśli wymieniasz olej i czyścisz wszystko dokładnie wejdzie Ci więcej a jak zlejesz tylko oliwę i dolejesz świeżej to wejdzie mniej.""

Edytowane przez baldhead
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak kupujecie olej? po 1l czy jakoś lany z beczki? bo nie widzi mi się kupować 2l żeby z drugiej butelki tylko dwa kieliszki zlać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt że litr oleju kosztuje 10-15 zl to ja zawsze kupowałem 1 i a te 21ml dolewałem ze starego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak wymieniałem olej w lagach to pół litra w jedna lagę i pół w drugą i gitara, nie zauważyłem jakichś niepokojących objawów. Dodam tylko, że miałem jakąś "partyzantkę" w przedniej zawiesze, mianowicie była różna ilość oleju w jednej i drugiej ladze (około 50 ml) i do tego kolor oleju był inny w jednej ladze i w drugiej. Po zmianie tłumienie na + prowadzenie na +. olej jaki zalałem to 15W Castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jak wymieniałem olej w lagach to pół litra w jedna lagę i pół w drugą i gitara, nie zauważyłem jakichś niepokojących objawów. Dodam tylko, że miałem jakąś "partyzantkę" w przedniej zawiesze, mianowicie była różna ilość oleju w jednej i drugiej ladze (około 50 ml) i do tego kolor oleju był inny w jednej ladze i w drugiej. Po zmianie tłumienie na + prowadzenie na +. olej jaki zalałem to 15W Castrol.

bo do naszych rocznikow to chyba pol litra wchodzi , tez tyle zalalem :) i jest mandolina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też planuję zlać olej i o ile w wersji N jest łatwo, to w S trzeba trochę czachę zdemontować, co zajmie parę minut więcej...

Czy po rozebraniu ustrojstwa, możemy napotkać na coś nieoczekiwanego? Wiem, że w amorku wiele nie ma, tym bardziej, że nie planuję wymiany uszczelniaczy bo nie wykazują potrzeby, ale zawsze coś może się zaplątać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10-15 zl? ja myslalem ze z 40 ;]

 

mój błąd..sory

 

motul 10W - koszt ok.40zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MetalBeast do wymiany samego oleju czachy nie trzeba demontować, jedynie odkręć kierownicę, żeby mieć łatwy dostęp do korków.

Po odkręceniu korków wyjmij tuleję reszta zostaje w środku. Ja cały olej wyciągnąłem strzykawką 100 ml i kawałkiem wężyka, poszło jak ta lala. Do tego strzykawka ma tą zaletę, że dokładnie będziesz wiedział ile oleju już odciągnąłeś, jak zacznie "siorbać" to już wszystko.

Przód moto ma być podniesiony, żeby cały olej był na "górze tłoka" a do tego przy odkręcaniu korka nie wystrzeli on jak zawieszenie będzie odprężone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w N i S robi się tak samo - nie demontuje się żadnych owiewek - fakt faktem że gorzej się odkręca śrubę ale daje rade to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co z moim pytaniem? poziom czy ilość?

 

Ja u siebie wlalem castrol 10W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom dokładniejszy - mierzymy na wciśniętej na maxa ladze, bez spręzyny itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzvonec, toż to jakaś herezja... lepiej rozbebeszyc zawieszenie i zrobic to porządnie... ile tego oleju odessiesz? Wiesz, że olej siedzi w tłumikach?

 

qnerk, spróbuję bo nawet o tym nie pomyślalem. Ja bym zaczął od zdjęcia czachy :)

 

fucus, ja zawsze używałem motul'a. I do crossa i do GSa. Do bandita też użyję. Jest dobry.

 

ps.

zimno teraz w garażu żeby robic, co panowie ? :| lipa....

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku sezonu sam odkręcałem lagi u siebie, nie było źle trochę rękę powyginasz i dasz radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odkręcamy lagi i spuszczamy olej (zawsze dołem) to warto potem przepłukać je naftą.

A do samego spuszczenia oleju (i wymiana uszczelniaczy na upartego też) nie trzeba ściągać lag (chociaż jest o niebo wygodniej)

Edytowane przez qnerk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MetalBeast, fakt jak chcesz zawieszenie doszczętnie rozebrać to moja metoda jest do d***y. ;)

Ale jak u mnie nic się nie działo- nie ciekło, nie stukało, prowadził się dobrze, jedyny problem to była twardość przodu o dobijanie przy hamowaniu na nierównościach, dlatego czepiłem się tylko oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Bandyci mam takie pytanko do do przedniego zawieszenia. na temat oleju się już dowiedziałem ze najlepiej lać MOTUL.

A teraz pytanie z innej beczki, a mianowicie co do wymiany uszczelniaczy do przy wymianie wymienić tylko same uszczelki?? czy też tzw. kapturki przeciwpyłowe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wymieniasz to komplet.A jak nic się nie poci to nie wymieniaj no chyba że sparciałe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO zaczyna się właśnie po woli pocić:) tak ze do wiosny muszę zrobić dzięki za rade.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Koledzy a jaki olej?? syntetyk czy półsyntetyk ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Trochę podbije temat, potrzebuje pomocy, bo jestem w kropce a średnio umiem angielski.

Bandit 1200S rocznik 2005, wersja europejska (znaczy liczniki normalne). 516 ml i 99 mm i ma zostać 362 mm luzu? Czy źle to czytam?

Edytowane przez Macieksoko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to będzie 516 ml lub 99 mm od górnej krawędzi do lustra oleju, bez sprężyny i całkowicie opuszczona. 362 mm to będzie długość sprężyny, tylko nie wiem czy dolny limit, czy długość nominalna. Wklej print-screen'a to się przetłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85018835.jpg Edytowane przez Macieksoko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.