Skocz do zawartości

Modyfikacja Układu Hamulcowego


chriss
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Idąc śladem Chrissa zainwestowałem w pompę radialną i muszę przyznać że stawiam ją na równi z przyzwoitymi klockami
a może nawet wyżej. Dozowalność oraz dwupalcowość wzrosła bardzo odczuwalnie. Pompa od B-kinga (tłok 19mm) wygląda
schludnie i działa zajebiście. Naprawdę polecam najpierw zainwestować w pompę a dopiero potem w oplot (gdzie zmiana w

stosunku do oryginału jest niewielka). Dopiero teraz jestem zadowolony z hebli B12. Dokładnie takie powinny być od początku.


2012%5C04%5C29%5Cbikepics-2391677-full.j

2012%5C04%5C29%5Cbikepics-2391680-full.j

2012%5C04%5C29%5Cbikepics-2391675-full.j

2012%5C04%5C29%5Cbikepics-2391681-full.j

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Pacze na obrazek i wygląda jak by to była normalna pompka.

Dozowalność i jednopalcowość pewno się zmieniła przez to że

średnica tłoczka tej pompki jest inna (pewnie mniejsza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Zoozka, troche temat klamek tu nie pasuje. Zaraz sie zacznie dyskusja postow przybedzie, a jak ktos bedzie chcial poprawci skutecznosc hebli bedzie sie przekopywac przez to wszystko. Moze zaloz nowy temat, jesli nie ma innego w ktory by sie dalo wkleic Twoj post. No chyba ze sie czepiam i dla innych jest ok to spoko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizualnie mnie sie podobuja, tylko wydasz  sporo kasy  i  poza wygladem i ergonomia  samej dzwigni niewiele  sie zmieni w samym hamowaniu:)

ale jak Ci nie zależy na poprawie  osiągów hamowania to bierz  bo ładne sa :)

mnie sie kiedyś rzyciły w oko takie kańciaste   ale  też  ładne  tylko nie do bandita :)http://www.bikehps.com/acatalog/ISR_Front_Brake_&_Clutch_Master_Cylinders.html

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz Zoozka prawdziwego apgrejda:

http://allegro.pl/suzuki-b-king-zbiorniczek-pompa-hamulca-sprzegla-i4010743804.html

 

Zadowolenie albo zwrot pieniędzy ;) a żeby nie było że offtopic to w linku jest pompa hamulca od bkinga :P

 

Albo o taką o jak chciał byś oszpecić kierownicę nakeda tym okropieństwem które montują w sportach:

http://allegro.pl/suzuki-gsxr-1000-k7-k8-pompa-hamulcowa-przednia-i4003883714.html

Edytowane przez Tolinek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z kolegą wyżej, mam taką samą ;) tylko cena troche duża, ja za 150 wyrwałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, pogadam z Włodasem o pompie od B-Kinga. Rozumiem, że czujnik stopu będzie trzeba dorobić?

 

zgadzam sie z kolegą wyżej, mam taką samą ;) tylko cena troche duża, ja za 150 wyrwałem

 

Bald, jak rozwiązałeś sprawę klamek, bo jak się domyślam B-king sprzęgło ma hydrauliczne, a chciałbym jednakowe klamki mieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taką pompę od b-kinga to można do każdego moto założyć?

 

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoozka czujnik stopu zostaje od b-kinga wtyczka pasuje, a klamki? no cóż  niestety  u mnie hamulcowa została jak w b-kingu, ale jak  byś zmienił na jakieś chińskie  sprzegło do b 6 a hebel do b king to myśle że  było by  akceptowalne.

 

ester jak by nie patrzeć  to każdą pompę  można założyć do każdego moto jedynym ograniczeniem jest średnica kiery i trzeba uważać  żeby zamiast upgrade'u nie zrobić  downgrade'u :D  czyli nie założyc gorszej/mniejszej pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoozka czujnik stopu zostaje od b-kinga wtyczka pasuje, a klamki? no cóż  niestety  u mnie hamulcowa została jak w b-kingu, ale jak  byś zmienił na jakieś chińskie  sprzegło do b 6 a hebel do b king to myśle że  było by  akceptowalne.

 

 

dzięki za info. Czyli trzeba kupić 2 komplety w miarę podobnych chińczyków do B6 i B-kinga i złożyć sobie komplet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że wtedy byś osiągnał efekt wizualny taki jak chcesz i do tego poprawił skutecznośc hamowania.

tylkko od razu dodam że  u mnie oryginalne zaciski od B6 wyleciały  więc  nie wiem jaki efekt dadzą oryginalne zaciski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że wtedy byś osiągnał efekt wizualny taki jak chcesz i do tego poprawił skutecznośc hamowania.

tylkko od razu dodam że  u mnie oryginalne zaciski od B6 wyleciały  więc  nie wiem jaki efekt dadzą oryginalne zaciski

jak rozumiem pompa od b-kinga jest radialna, więc układ teoretycznie powinien działać lepiej?

 

a jakieś zaciski wchodzą p&p, bez większych kombinacji? Myślałem też o całym froncie od Srada, ale to najszybciej po tym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doborem pompy to jest tak, że zależy z czego na co zmieniasz. Jak byś tak zmieniał z powiedzmy 16 mm na 19 mm to

hebel robi się twardszy (dla jednych jest definicja dozowalności choć nie jest). A jak byś zmieniał z 16  na 13 to hebel

robi się miękki, dwupalcowość (ale także Skok dźwigni) wzrasta  i łatwiej zablokować koło (to jest definicja dozowalności).

 

Granicą górną jest za twardy na ludzkie hamowanie hebel.

Granicą dolną jest skok dźwigni bo może się okazać, że zaprze się klamka o kierę a hamowanie nie bardzo idzie....

 

W skrócie liczy się stosunek powierzchni tłoka pompy do sumy powierzchni tłoczków w zaciskach. Jak byś tak sobie

to wszystko policzył to byś wiedział czego Ci przybędzie i ile. http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna

 

Z ciekawych rzeczy to Ci powiem, że zmieniłem bandycką pompę z 16 na bkingowe 19 a skok klamki i dwupalcowość

(niby paradoksalnie) wzrosła. A to dlatego że pompa radialna działa prostopadle do twej rency dzięki czemu nie

marnujesz siły na inne kierunki (stockowa pompa).

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolinek, te wartości 16 (stock) i 19 (b-king) to powierzchnia tłoka pompy czy jego średnica?

 

Jak rozumiem, w Twoim przypadku obsługa klamki jest teraz "lżejsza"?

 

Tak w ogóle to zapomniałem zapytać czy przewody od stockowej pompy będą pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 i 16 to srednica tłoka, nie ma zacisków plug and ride :/ trzeba kombinowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoozka, masz gumowe czy oplot?

oplot, wymieniać mi się nie widzi

 

19 i 16 to srednica tłoka, nie ma zacisków plug and ride :/ trzeba kombinowac

no to na razie zostanę przy zmianie pompy. Zobaczymy jakie będą efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies kiedyś  czytałem że średnica tłoczka pompy 19 proponowana jest do zacisków 4 tłoczkowych, nie wiem jak to sie ma  do 2 zacisków pływających z dwoma tłoczkami.

jak ci sie nie spodoba to bez problemu znajdzie sie chetny zeby odkupić

 

 

ze strony brembo:

 

Promieniowa pompa hamulcowa RCS jest dostępna w dwóch różnych wersjach: 19 i 15. Te liczby określają średnicę tłoczka i definiują poszczególne zastosowania dla każdej wersji. Pompa 19 RCS musi być używana z systemem podwójnej tarczy z 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami, natomiast pompa 15 RCS może być instalowana w systemie pojedynczej lub podwójnej tarczy z 4-tłoczkowymi pływającymi zaciskami.

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies kiedyś  czytałem że średnica tłoczka pompy 19 proponowana jest do zacisków 4 tłoczkowych, nie wiem jak to sie ma  do 2 zacisków pływających z dwoma tłoczkami.

jak ci sie nie spodoba to bez problemu znajdzie sie chetny zeby odkupić

Jak mi się uda wyrwać w dobrej cenie tą pompę to zaryzykuję i zobaczymy jaki będzie efekt.

 

Rozumiem, że przewody to jest standard i nie ma potrzeby ich wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu może być kolejny problem :D hehe

ja mam jakieś  takie zajebiste przewody w oplocie  z wymiennymi  końcówkami i   na szczęście  musiałem  kupć tylko  końcówke z innym kątem a nie zmieniać przewód, mam dwa przewody od pompy i był problem, w tj radialce przewody są od spodu przykrecane a nie jak w b6 z boku, musiałem je trochę inaczej poprowadzić żeby długościowo  wystarczyły, nie chce mówić że  Twoje nie spasuja  ale  wolę poinformować  niż narażać Cię na koszty i wkurwienie :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Si, zrobiła się dwupalcowsza ;) I były problemy z montażem ale ja mam oplot 3 kablowy hel-a. Zabrakło centymetra przewodu od pompy do trójnika więc

trójnik dynda w powietrzu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolin a powiedz mi jakie  średnice tłoczków masz w zaciskach,  bo nie chce mi sie szukać  a  potrzebuje cos sprawdzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie pamiętam skąd ja wziąłem dane bkinga bo bandyty to zmierzyłem ale ta kartka już dawno poleciała w śmieci Baldziu.

Jak bardzo,bardzo chcesz to Ci je zmierzę.

 

EDIT zmierzyłem kółka osciśnięte na smarze miedziowym na starym klocku hamulcowym:

26 mm

26 mm

23 mm

Edytowane przez Tolinek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.