Skocz do zawartości

Modyfikacja Układu Hamulcowego


chriss
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, chciałem policzyć ratio pompy do powierzchni tłoczków w  zaciskach, u Ciebie wychodzi edit 22.51 a u mnie  22,7 i w b-kingu tak samo 22.7

Tylko jakie ratio jak jest odczuwalne hmmm??

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo Ty prosiaku, masz jeszcze fajniejsze hamulce od moich :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolin to wyższe ratio czym sie objawia ? bo z poniższych wyników  to już nic nie wiem :D

 

złe średnice mi podałeś w b12  tłoczki są :

8x 27mm
4x 24mm

i wychodzi ratio 22.51 ;) więc nie narzekaj bo sam sobie zaniżyłeś :P

 

w b6 wszystko oryginał wychodzi -14,28

w b6 oryginalne zaciski z pompą 19 mm - 9,97

 

w b12 wszystko oryginał - 32,25

w b12 oryginalne zaciski z pompą 19mm  - 22,5

 

Tolin rozjaśnij coś madry człowieku :D

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu może być kolejny problem :D hehe

ja mam jakieś  takie zajebiste przewody w oplocie  z wymiennymi  końcówkami i   na szczęście  musiałem  kupć tylko  końcówke z innym kątem a nie zmieniać przewód, mam dwa przewody od pompy i był problem, w tj radialce przewody są od spodu przykrecane a nie jak w b6 z boku, musiałem je trochę inaczej poprowadzić żeby długościowo  wystarczyły, nie chce mówić że  Twoje nie spasuja  ale  wolę poinformować  niż narażać Cię na koszty i wkurwienie :)

Bald, dałbyś radę w wolnej chwili zmierzyć długość Twoich przewodów?

 

Od jakiego moto masz w tej chwili zaciski?

 

P.S. z tego ratio to też nic nie rozumiem  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sama se zaniżyłam. Bo chciałem mieć nieco twardszą  klamkę. Ratio poszło

w dół bo zaciski zostały te co były a tłok w pompie zmieniłem z 16mm (chyba?) 

na 19mm. No i myślałem że będzie twardziej no bo kurra, policzyła se sama itp.

No i wszyscy piszą że ta twardość to dozowalność i wogóle.

 

No to ja za klamę a ona miękka bardziej niż była :S Fizyka nie kłamie, przełożenie

spadło bo tłoczek większy (powinienem używać więcej siły) a tu ..... niespodzianka

Lepiej się hamuje, dwupalcowiej i dozowalność większa.....  A więc wniosek jest

jest jeden, przełożenie hydrauliczne to jedno ale potem przełożenie mechaniczne

klamki na tłoczek to drugie. A że tłok w radialce jest wciskany dokładnie

prostopadle do dłoni (a niepod kątem jak w stockowej pompie) to nie marnuje się

siły na darmo. I tu jest cały koń pogrzebany bo innego wytłumaczenia nie widzę.

 

Innymi słowy wychodzi na to, że jak bym zapakował radialę z taką samą średnica

tłoka jak stockowy bandyta ma (16mm) to klamka była by wogóle miekka jak żelki

haribo i kto wie czy nie zapierała by się o kierę uniemożliwiając pełne wcisnięcie

hamulca skoro na radialce '19' brakuje tylko centymetra do kiery.

 

 

Te moje dywagacje na temat fizyki z 7 klasy odnosiły się do zmiany pomp o tej

samej konstrukcji i chciałem na to uczulić każdego, kto będzie zmieniał pompę

na inną bo kto wie czy nie będzie trzeba być przygotowanym do skorzystania z

prawa zwrotu towaru w ciągu 10 dni od daty zakupu  :D

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoozka zaciski mam od gsra/sv1000/gsf1250/gsf650 a przewody to : http://polishbanditcrew.pl/topic/4314-modyfikacja-ukladu-hamulcowego/page-2?do=findComment&comment=70266

 

Tolin czyli na zwykłej pompie nie radialnej, to większe ratio  to mieka klamka a małe ratio to klamka twarda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoozka zaciski mam od gsra/sv1000/gsf1250/gsf650 a przewody to : http://polishbanditcrew.pl/topic/4314-modyfikacja-ukladu-hamulcowego/page-2?do=findComment&comment=70266

 

Trochę zgłupiałem...to jest 1 typ który pasuje do tych 4 modeli ? Rozstaw śrub na goleni jest taki sam jak w B6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolin czyli na zwykłej pompie nie radialnej, to większe ratio  to mieka klamka a małe ratio to klamka twarda ?

Tak mi na logikę wychodzi choć nie sprawdzałem. I chyba bym sobie dał pociąć za to w talarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoozka  w tych modelach moto są te same zaciski co ja mam, wszystkie maja takie same, ale niestety musza mieć adapter bo jak wczesniej pisałem nie ma  plug and ride;)

z ospowiednim adapterem jesteś w stanie zamocować  takie zaciski: tylko nie  traktować listy jako 100%pewna

TOKICO
GSR-
k1-k3 gsxr 600 
2000-k3 gsxr 750
all years SV 1000

NISSIN
CBR F4 - F4i All years and model
2000-2001 CBR 929
2002-2003 CBR954
2003-2004 CBR 600rr
honda rc 52 2001 sp2

 

 

tak to mniej wiecej wygląda :

 

TOKICO

 

 

n77i35.jpg

 

 

NISSIN

 

 

hpug9n.jpg

Edytowane przez baldhead
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam

 

Dzisiaj zabrałem się za montaż przewodów w oplocie Hel do mojego Bandita 600S. Niestety mam problem z poprowadzeniem nowych przewodów w motocyklu. Siedziałem nad tym 2 godziny i nie mogę tak ułożyć żeby nic nie obcierało. Ma któs może zdjęcia jak u niego poprowadzone są przewody? Byłbym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj zabrałem się za montaż przewodów w oplocie Hel do mojego Bandita 600S. Niestety mam problem z poprowadzeniem nowych przewodów w motocyklu. Siedziałem nad tym 2 godziny i nie mogę tak ułożyć żeby nic nie obcierało. Ma któs może zdjęcia jak u niego poprowadzone są przewody? Byłbym bardzo wdzięczny

 

A o co konkretnie Ci obciera? Zakłądasz wersję z trójnikiem czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co konkretnie Ci obciera? Zakłądasz wersję z trójnikiem czy bez?

 

Dzięki za odpowiedź, już sobie poradziłem. Mam szerszą akcesoryjną kierownicę i miałem problem żeby przy Sce nie obcierał mi przewód o mocowanie lampy. Ale już mam wszystko zrobione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie modów to zamiast bawić sie z hiper ultra klocki super ekstra radialke i hiper ekstra oplot załóżcie wiekszą tarcze, wszystkie modyfikacje wczesniejsze razem wziete nie dają takiego efektu, bandit dopiero teraz hamuje tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Odnośnie modów to zamiast bawić sie z hiper ultra klocki super ekstra radialke i hiper ekstra oplot załóżcie wiekszą tarcze, wszystkie modyfikacje wczesniejsze razem wziete nie dają takiego efektu, bandit dopiero teraz hamuje tak jak trzeba.

Jaką tarczę masz na myśli ? Zaciski trzeba przesunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Chcę zmienić tarcze na większe, jaka powinna byś średnica tarczy żeby zmieścił się zacisk z adapterem ? Może toś już takie zakładał do 12,5  z ABS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Przy okazji dzisiejszej bezskutecznie walki z hamulcami odgrzeje temat, myślę nad zmianą pompy pytanie na jaką i czy wogle jest sens, otóż jak hamulców nie miałem tak nie mam a zrobione mam wszystko tj. Najpierw zaciski rozruszane, zmiana zestawu naprawczego pompy, przewody w oplocie hell zmiana tarcz klocków (już dwa komplety), dzis kolejny raz rozebralem zaciski i złożyłem je na nowych gumkach chodzą ładnie więc je już też wyeliminowała. Zostala mi jeszcze pompa w której wymieniałem tłoczek i pamiętam że jak kupowałem zestaw naprawczy po katalogu to tłoczek był za mały, z tego co pamiętam to pasował od b12 i taki założyłem efektu brak. Więc naszła mnie myśl nad zmianą pompy może tu jest wina że klamka fajna twarda a na suchym koła nie zablokuje nawet na mokrym jest problem.. teraz pytanie na jaką? Jakieś sugestie?

Edytowane przez jachu354
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowietrzone masz dobrze bo to niemozliwe prawie zeby nie zablokowac kola sam mam 600 98r przewody w oplocie  klocki sbs sinterowe i jak hamuje na maksa to kolo w gorze tylne , oczywiscie moge tez zrobic poslizg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tarcze beda nawet minimalnie zatluszczone to tak moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowietrzone masz dobrze bo to niemozliwe prawie zeby nie zablokowac kola sam mam 600 98r przewody w oplocie klocki sbs sinterowe i jak hamuje na maksa to kolo w gorze tylne , oczywiscie moge tez zrobic poslizg

Tak odpowietrzac też na 100% są juz tyle razy kombinowalem z nimi ze mam taka wprawę ze mam je chwilą moment odpowietrzone, próbowałem też od dołu wpychać strzykawka i tak samo było jak tradycyjnym odpowietrzaniem a klamka jest twarda i nie rośnie. To co piszesz w sensie siły hamowania to dla mnie nieosiągalne.

 

Nie są już na tych starych tarczach ćwiczyłem odtłuszczanie przesadne i te też przed założeniem odtluszczalem i w trakcie eksploatacji i nie ma żadnej różnicy po "sterylnym" odtluszczeniu.

Wydaje mi się że może być pompa od czegoś innego tym bardziej że zestaw naprawczy był według katalogu inny niż fizycznie bo pasował od b12 srednica.

Edytowane przez jachu354
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie modów to zamiast bawić sie z hiper ultra klocki super ekstra radialke i hiper ekstra oplot załóżcie wiekszą tarcze, wszystkie modyfikacje wczesniejsze razem wziete nie dają takiego efektu, bandit dopiero teraz hamuje tak jak trzeba.

 

W sumie niektórym lepiej żeby spowalniał niż się kładł od razu  :o:  Ja pewnie bym wyglebił nie raz gdyby nie spowalniacze, jak ze strachu zlapiesz z całej pary za habel to tylko nura wali  :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często tak jest z pompami że klama twarda a nie hamuje nie mam pojęcia co tam pada podstaw inną

 

Też tak obstawiał chociaż zmieniałem zestaw naprawczy.. a wydawać kolejne pieniądze w te hamulce w które już tyle zainwestowalem w błoto to niedobrze się robi ;p

A jak miał bym zmieniać to jaka pompę najlepiej podstawić? szukać czegoś od innego modelu czy serie od b6?

W sumie niektórym lepiej żeby spowalniał niż się kładł od razu  :o:  Ja pewnie bym wyglebił nie raz gdyby nie spowalniacze, jak ze strachu zlapiesz z całej pary za habel to tylko nura wali  :zeby:

Haha też się tego obawiam jak znajdę przyczynę to po tak długiej eksploatacji takich nijakich hamulców.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh cos w tym jest bo paru klientow juz mialo drobne slizgi jak wyjechali tylko z garazu na dobrych heblach a do tej pory jezdzili na gumowym heblu takze uwazac trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś jaką średnicę ma tłoczek w oryginalnej pompie w b6 98 rok i jakie były średnice w b12 i innych rocznikach? Bo z tego co wyszperałem w internetach to prawdopodobnie mam za dużą średnice tłoczka w pompie do moich dwu tłoczkowych zacisków bo fakt klamka jest twarda bardzo. i jeszcze jaka jest średnica tłoczka w zaciskach w b6 98 rok obliczył bym wtedy "ratio"

http://www.vintagebrake.com/mastercylinder.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi sie gdzieś obiło o uszy to mniejszy tłoczek powoduje twardsza klamkę a większy bardziej miękką

 

gdzieś na odlewie pompy powinieneś mieć oznaczenie rozmiaru tłoczka coś  jak 3/4, 3/8, 5/8

 

 

1200 96-06 ma rozmiar 5/8" ~16mm*

600 00-04 ma rozmiar 5/8" ~16mm*

600 95-99 chyba powinno mieć 9/16" srednica tłoczka ~14mm*

 

 

ja u siebie mam radialke 19mm i na odlewie jest 3/4" czyli ~19mm

 

 

* Informacje do potwierdzenia  ale na jakieś 90% powinno być jak napisałem  jak ktoś wie że jest  źle to pisać ;)

 

 

 

 

 

 

d6d453d815d6b4e9f4d25fcfdca080b1.jpeg

Edytowane przez baldhead
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.